شنبه, ۳ آذر(۹) ۱۴۰۳ / Sat, 23 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
پایانی بر یکه تازی گوگل در جهان دیجیتال

رقبای گوگل در دنیای پلتفرم ها

3 ماه پیش ( 1403/5/13 )

رقابت در دنیای کسب و کار با هیچ کس تعارف ندارد. حتی اگر پای گوگل در میان باشد، بازهم رقابت از گوشه و کنار خودش را به این برند بزرگ خواهد رساند. خب در اولین نگاه اصلا برندی مثل گوگل نباید درگیر رقابت های بزرگ باشد؛ چراکه این غول دنیای بازاریابی و کسب و کار آنقدر خدمات پردامنه ای دارد که اصلا کسی توان رقابت با آن را نداشته باشد. 

خب راستش را بخواهید، تصور بالا از یکه تازی گوگل چند وقتی هست که حسابی خدشه دار شده است؛ چراکه این روزها گوگل تفاوت معناداری با دیگر برندها در دنیای کسب و کار ندارد. ظهور پلتفرم های مختلف و جذابیت‎شان برای مخاطب باعث شده تا خیلی ها از پایان عصر یکه تازی گوگل حرف بزنند. بی شک این سلطه گوگل همچنان ادامه خواهد داشت، اما دیگر گوگل یگانه مرجع کاربران برای دسترسی به اطلاعات درست و دقیق نخواهد بود. این دقیقا همان مسئله ای است که می تواند زنگ خطری برای گوگل باشد. 

از زمانی که گوگل در سال 1998 به طور رسمی پا به عرصه دنیای آنلاین گذاشت، کمتر کارشناسی فکر می کرد تا این اندازه موفق شود. با این حال گوگل یکی پس از دیگری رقبای بزرگ را کنار زده و حالا خودش به تنهایی محبوب ترین برند دیجیتالی دنیا محسوب می شود. 

ما در این مقاله قصد داریم برخی از چالش های پیش روی این برند را مورد بررسی قرار دهیم. خب ما در این مقاله قصد داریم برخی از مهمترین نکات از نقطه نظر رقبای در حال توسعه گوگل را نیز مورد بحث قرار دهیم. پس با ما همراه باشید تا یک ماجراجویی جذاب به دل فضای رقابت با گوگل داشته باشیم. 

چرا گوگل در برابر رقبا آسیب پذیر شده؟

چرا گوگل در برابر رقبا آسیب پذیر شده؟

مهمترین سوالی که در اینجا باید بدان پاسخ دهیم، مسئله رقابت شدید با گوگل است. خب زمانی نه چندان دور رقابت با این برند اصلا قابل تصور نبود. با این حال در طول سال های اخیر انگار گوگل آسیب پذیرتر از هر زمان دیگری شده است. همین امر موجب شده تا کارآفرینان چشم اندازهای تازه ای را پیش روی خودشان مشاهده کنند.

مطلب مرتبط: رقبای گوگل در حوزه تکنولوژی

سوال از آسیب پذیری گوگل تا حدی مربوط به ظهور برندهای قدرتمند به عنوان رقیب است. با این حال بخشی از ماجرا نیز مربوط به وضعیت خودِ این برند است. خب گوگل در طول سال های اخیر اعصاب خُردکن تر از هر زمان دیگری ظاهر شده است. همین امر بر روی تجربه کاربران از گوگل اثر گذاشته و آنها را به سوی یافتن گزینه های دیگر هدایت کرده است. این مسئله ای است که می تواند در بلندمدت دردسرهای تازه و پردامنه ای برای گوگل به همراه داشته باشد. 

یادتان باشد، ما در دنیای کسب و کار نیاز فوری برای جایگزین کردن برندهای دردسرساز با گزینه های مطلوب داریم. شاید این همان مسئله ای است که مهمترین بحران گوگل در طول سال های اخیر محسوب شود. خب ما در ادامه برخی از دلایل آسیب پذیری گوگل را زیر ذره بین خواهیم برد. 

هوش مصنوعی و ناکارایی های آن

هوش مصنوعی و ناکارایی های آن

گوگل از ابتدای سال جاری استفاده از هوش مصنوعی در موتور جست وجوی خود را به طور قابل ملاحظه ای افزایش داده است. این مسئله ای است که می تواند دردسرهای زیادی برای کسب و کارها داشته و حتی تجربه کاربران را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در اصل قرار بود این نوآوری تجربه کاربران را بهبود بخشد. با این حال در طول ماه های اخیر چنین وضعیتی اصلا حکمفرا نبوده است. در عوض بسیاری از کاربران نسبت به پاسخ ها و خدمات عجیب هوش مصنوعی گزارش هایی را منتشر کرده اند. 

ماجرا از این قرار است که هوش مصنوعی تازه در ابتدای راه قرار دارد. درست به همین خاطر گاهی اوقات اشتباهات معناداری در پردازش یا تحلیل اطلاعات انجام می دهد. همین امر موجب شده تا کارآفرینان شرایط دشواری از نظر تعامل با مخاطب هدف داشته باشند. این امر حتی می تواند برای شما به مثابه مواجهه با مشکلات پردامنه هم باشد؛ چراکه اصلا بعید نیست با یک سرچ ساده اطلاعات نادرست به دست تان برسد. همین امر جست وجوی برای گزینه های دیگر در زمینه جست وجوی آنلاین را مطرح کرده است.

تقاضا برای تنوع بخشی به کانال های ترافیکی

تقاضا برای تنوع بخشی به کانال های ترافیکی

گوگل در طول دو دهه اخیر تنها پلتفرم مناسب برای انتقال ترافیک به سایت ها محسوب شده است. درست به همین خاطر بسیاری از کارآفرینان برای افزایش ترافیک سایت شان روی گوگل حساب ویژه ای باز کرده اند. این مسئله در طول سال های اخیر با افزایش تمایل بازاریاب ها برای تنوع بخشی به کانال های ورودی ترافیک تغییر محسوسی کرده است. خب تا پیش از این شبکه های اجتماعی به عنوان پُلی برای افزایش ترافیک اصلا در کانون توجه نبودند، اما حالا پلتفرم های اجتماعی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده اند. همین امر موجب شده تا بسیاری از بازاریاب ها توجه شان را میان گوگل و دیگر پلتفرم ها تقسیم کنند. 

نکته ای که در این میان باید بدان توجه داشت، مسئله مربوط به تقاضا برای تنوع بخشی به کانال های ترافیکی است. خب بازاریاب ها دوست دارند ترافیک سایت شان هرچه بیشتر باشد. به علاوه، در طول سال های اخیر استفاده از شبکه های اجتماعی نیز میان کاربران توسعه بی نهایت زیادی پیدا کرده است. به همین خاطر استفاده از شبکه های اجتماعی بدون توجه به نتایج آن غیرممکن خواهد بود. این مسئله ای است که باید همیشه مورد توجه شما قرار گیرد، وگرنه اصلا بعید نیست در میانه راه با چالش های اساسی رو به رو شوید. 

ما در روزنامه فرصت امروز بخشی از کاهش توجه به گوگل را ناشی از توسعه شبکه های اجتماعی می دانیم. اگرچه خودِ گوگل هم با یوتیوب در ذین فضا حضور پررنگی دارد، اما گزینه های دیگری مثل اینستاگرام یا تیک تاک حسابی توجه کاربران را برانگیخته اند. 

مطلب مرتبط: راه هایی برای متمایز کردن برند از رقبا

گوگل آنالیتیکس 4 و مشکلات آن

گوگل آنالیتیکس 4 و مشکلات آن

ورژن تازه گوگل آنالیتیکس بیشتر از آنکه به داد بازاریاب ها برسد، در طول سال های اخیر دردسرهای پردامنه ای به همراه داشته است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم بخشی از بی اعتمادی به گوگل و تلاش برای استفاده از سرویس های دیگر مربوط به همین نکته است. 

خب گوگل آنالیتیکس مهمترین برگ برنده گوگل در دنیای بازاریابی محسوب می شود. به همین خاطر بسیاری از برندها برای فعالیت های بازاریابی و تبلیغاتی شان به گوگل متکی هستند. با این حال از سال 2020 و عرضه نسخه تازه این ابزار اعتراض های زیادی نسبت به آن وجود داشته است. کار به جایی رسیده که امروزه بسیاری از برندها برای اثرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز به استفاده از ابزارهای جانبی در این میان دارند. شاید مهمترین مسئله در این میان نوع ابزارهای جایگزین باشد. در این رابطه اطلاعاتی که خودِ شبکه های اجتماعی به طور متناوب در اختیار کاربران قرار می دهد، مهمترین منبع ممکن محسوب می ‎شود. درست به همین خاطر ما در دنیای کسب و کار دیگر با یک گزینه محض رو به رو نیستیم. 

تغییرات مداوم گوگل ادز

تغییرات مداوم گوگل ادز

گوگل ادز به عنوان محلی برای رقابت میان کمپین های تبلیغاتی در طول سال های اخیر چالش های زیادی داشته است. بسیاری از برندها برای اینکه عملکرد بهتری در این رابطه داشته باشند، تلاش های بی دریغی را صورت داده اند. با این حال در یک چشم انداز کلی تغییر مداوم شرایط و سیاست های گوگل ادز حرص خیلی از بازاریاب ها را درآورده است. به طوری که تا آدم با شرایط تازه در این حوزه آشنا می شود، گوگل دوباره آن را دستکاری می کند. همین امر برای بازاریاب ها دردسرهای زیادی به همراه داشته است. 

شاید زمانی که گوگل تنها برند فعال در دنیای تبلیغات بود، این مسائل مشکلات زیادی به همراه نداشت. با این حال در طول سال های اخیر مشکلات یکی پس از دیگری افزایش یافته است. اولین مسئله مربوط به افزایش تعداد رقبای گوگل در طول سال های اخیر است. این امر می تواند برای بسیاری از بازاریاب ها جذابیت زیادی داشته باشد. خب گوگل دیگر تنها پلتفرم ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی نیست. آمازون و متا نیز در این رابطه خدمات باکیفیتی ارائه می دهند. درست به همین خاطر اگر گوگل فورا فکری به حال اوضاع تبلیغاتی اش نکند، اصلا بعید نیست در کوتاه مدت با چالش های اساسی زیادی رو به رو شود. آن وقت دیگر امکان سودآوری از دل این جریان را به طور کامل از دست می دهد. 

آمازون و متا در طول یک دهه اخیر تلاش زیادی برای رقابت با گوگل داشته اند. این مسئله ای است که می تواند در یک چشم انداز وسیع موجب نگرانی مدیران گوگل شود. البته در این میان اشتباهات پردامنه گوگل نیز در یکه تازی رقبا بی تاثیر نبوده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز معتقدیم شما برای تبلیغات درست و حسابی دیگر لازم نیست فقط و فقط نگاه تان به گوگل باشد. در عوض کلی برند دیگر نیز دم دست تان بوده و امکان استفاده از آنها را نیز دارید. 

مطلب مرتبط: راهنمای بهینه سازی پروفایل گوگل بیزینس (Google Business)

بزرگ ترین رقبای گوگل

بزرگ ترین رقبای گوگل

حالا دیگر به بخش جذاب و هیجان انگیز ماجرا رسیده ایم. اصلا رقبای گوگل چه برندهایی هستند و چه خدماتی ارائه می دهند؟ چنین سوالاتی نباید به سادگی مورد بی توجهی قرار گیرد. ما در ادامه سعی می کنیم جواب های درست و حسابی برای این دست سوالات پیدا کنیم. پس با ما همراه باشید تا رقبای گوگل و خدمات آنها را بهتر مورد شناسایی قرار دهیم. 

تیک تاک: اژدهایی از چین

تیک تاک: اژدهایی از چین

اولین رقیب گوگل در دنیای شبکه های اجتماعی فعالیت دارد. تیک تاک نه تنها روی فرمت ویدئو دست گذاشته، بلکه به خوبی کاربران را نیز شیفته خودش کرده است. درست به همین خاطر خیلی از کاربران در طول سال های اخیر تیک تاک را به تماشای ویدئو در یوتیوب ترجیح می دهند. بی شک این مسئله برای مدیران گوگل اصلا ساده نیست؛ چراکه به طور سنتی این یوتیوب است که مهمترین پلتفرم ویدئویی دنیاست. وضعیت کنونی نشان دهنده افزایش سطح رقابت در دنیا محسوب می شود. به طوری که یوتیوب هم دیگر یک پلتفرم انحصاری برای تعامل با مخاطب محسوب نمی شود. 

تیک تاک با ترکیب ایده ویدئو و موزیک به خوبی توانسته مخاطب هایی در سراسر دنیا به دست بیاورد. شاید مهمترین شانسی که گوگل در این میان آورده، مسائل مربوط به امنیت سایبری تیک تاک باشد. به طوری که بسیاری از دولت ها در سراسر دنیا نسبت به آن حساس شده و استفاده از آن را با محدودیت هایی رو به رو کرده اند. این امر باید برای گوگل به مثابه فرصتی به منظور بازسازی چهره یوتیوب تلقی شود. به علاوه، مانور بر روی ویژگی های امنیتی گوگل نیز در این میان دارای اهمیت زیادی خواهد بود. اینطوری شما می توانید بدون دردسر یا مشکلات پیچیده کارتان در دنیای کسب و کار را توسعه دهید. این مسئله برای بسیاری از بازاریاب ها اهمیت بی نهایت زیادی دارد. 

خب کسب و کارها و حتی کاربران ترجیح می دهند در یک پلتفرم کمتر مورد تردید از نظر امنیتی کارشان را دنبال کنند. بنابراین گوگل در رابطه با تیک تاک کمی دست برتر را دارد. البته ماجرا به استفاده درست گوگل از وضعیتش نیز مربوط خواهد شد. 

مطلب مرتبط: گوگل ریویو (Google Review) چیست و به چه درد برندها می خورد؟

متا: اکوسیستمی در حال توسعه

متا: اکوسیستمی در حال توسعه

متا در واقع جایگزین فیس بوک به عنوان برند مادر در دنیای شبکه های اجتماعی شده است. این امر نوعی بازآفرینی برند از سوی مارک زاکربرگ و دوستان محسوب می شود؛ چراکه در طول سال های اخیر بدبینی نسبت به فیس بوک به طور قابل ملاحظه ای افزایش پیدا کرده بود. 

به علاوه، نیاز به یک شرکت مادر برای مدیریت و هماهنگی میان پلتفرم های مختلف تحت نظارت فیس بوک ضروری بود. این نکته ای است که به شما برای تجربه ای لذت بخش تر در دنیای کسب و کار کمک خواهد کرد. 

نکته کلیدی که در این میان وجود دارد، مسئله مربوط به تلاش متا برای رقابت مستقیم با گوگل است. خب متا از نظر تعداد شبکه های اجتماعی دست بالاتر را در مقایسه با گوگل دارد. به همین خاطر در تلاش برای گرفتن جایگاه گوگل در این میان است. اگر کمی با دقت به ماجرا نگاه کنیم، مسئله مربوط به رقابت میان متا و گوگل در طول سال های پیش رو بیشتر هم خواهد شد. البته از نظر دامنه خدمات متا هیچ وقت به گرد پای گوگل هم نمی رسد. با این حال اگر فقط حوزه شبکه های اجتماعی را در کانون توجه قرار دهیم، آن وقت شاید ماجرا کمی فرق کند. این مسئله ای است که می تواند اوضاع را کمی هم که شده به سود متا تغییر دهد. 

خب شاید یکی از مهمترین چالش های پیش روی متا برای تعامل با مخاطب هدف مسئله مربوط به جلب دوباره اعتماد آنها باشد. در طول سال های اخیر رسوایی های بسیار زیادی در رابطه با اطلاعات کاربران برای متا روی داده است. درست به همین خاطر شاید دیگر منطقی نباشد که متا به شیوه سابق به فعالیتش ادامه دهد. 

بی شک نبرد میان متا و گوگل تداوم خواهد داشت. با این حال این مسئله بیشتر به توانایی متا برای غلبه بر شهرت منفی اش در گذشته بستگی خواهد داشت. این نکته ای است که می تواند در بلندمدت تکلیف نبردهای کلان در دنیای پلتفرم های اجتماعی را روشن کند. 

چت جی پی تی: پیشتاز هوش مصنوعی

چت جی پی تی: پیشتاز هوش مصنوعی

هوش مصنوعی زندگی اغلب مردم دنیا را متحول کرده است. دیگر لازم نیست دانشجوها برای پایان نامه شان میان منابع مختلف در گردش باشند. در عوض یک ایده ساده تر در این میان استفاده از هوش مصنوعی برای تحلیل ساده تر داده و ارزیابی منابع است. این امر می تواند در بلندمدت جذابیت بسیار زیادی برای شما به همراه داشته و حتی کارتان را نیز ساده تر نماید. 

صرف نظر از دردسرهای دانشجویی، در دنیای کسب و کار نیز هوش مصنوعی تغییرات زیادی را به همراه داشته است. این مسئله ای است که برای بازاریاب ها به طور مشخص به معنای سبک تر شدن بار مسئولیت شان خواهد بود. به علاوه، حالا شما می توانید به طور ساده تری با مخاطب تان تعامل داشته و فرآیند بهبود شرایط را دنبال کنید. 

مطلب مرتبط: مزایای گوگل بیزینس (Google Business) برای کسب و کارها

چت جی پی تی در هیچ یک از حوزه های سنتی با گوگل رقابتی ندارد. در عوض محور اصلی هوش مصنوعی است. خب خیال نکرده اید که گوگل همینطور دست روی دست گذاشته و شاهد توسعه یک هوش مصنوعی در دنیا باشد؟ از آنجایی که مدیران گوگل همیشه دوست دارند اولین باشند، در رابطه با چت جی پی تی هم این استراتژی را دنبال می کنند. این مسئله به آنها کمک می کند تا بدون هیچ مشکلی کارشان را پیش برده و نشان دهند هنوز آماده رقابت هستند.

داوری نهایی درباره هوش مصنوعی بیشتر از اینکه به مزایای چت جی پی تی و جیمنای بستگی داشته باشد، به راحتی کاربران با هر کدام از این برندها ربط پیدا می کند. درست جایی است که شما باید خودتان را برای تغییرات شگفت انگیز آماده سازید. نکته ای که ما در روزنامه فرصت امروز بر روی آن تاکید داریم، احتمال تکراری شدن فضای گوگل برای کاربران است. همین امر شأن دو برابری به چت جی پی تی و دیگر ابزارهای هوش مصنوعی می دهد. به طوری که شما برای تجربه ای تازه هم که شده سراغ ابزارهایی به غیر از گوگل می روید. 

آمازون: خرید در یک چشم به هم زدن

آمازون: خرید در یک چشم به هم زدن

گوگل از چند وقت پیش امکان خرید مستقیم را به خدماتش اضافه کرده است. این یعنی شما در صفحه جست وجوی گوگل امکان خرید مستقیم محصولات مختلف را خواهید داشت. این پیشنهادهای خرید مطابق با ماهیت جست وجوی شما شخصی سازی شده و ترغیب تان می کند تا هرچه بیشتر خرید کنید. 

نکته کلیدی که در این میان وجود دارد، مسئله مربوط به ظهور آمازون به مثابه یک خرده فروشی آنلاین همه چی تمام است. به طوری که محال است که محصول دلخواه تان را در این فروشگاه پیدا نکنید. البته در برخی اوقات نکاتی مثل زمان بندی ارسال مرسولات یا سلامت آنها مورد انتقاد قرار می گیرد، اما در طول سال های اخیر همواره به محبوبیت آمازون افزوده شده است. 

محبوبیت بالای آمازون موجب شده تا این برند سراغ پذیرش تبلیغات نیز برود. به زبان ساده تر، آمازون همان مسیری را طی می کند که گوگل طی کرده است. امروزه گوگل ادز به عنوان یکی از ابزارهای کلیدی برای تبلیغات محسوب می شود. با این حال بعید نیست در آینده ای نزدیک این عنوان برای آمازون نیز برازنده باشد. خب آمازون کلی مشتری فعال در سراسر دنیا دارد. نمایش تبلیغات در این فضای خرده فروشی خیلی ایده بدی نیست. 

بی شک آمازون دامنه محدودی از خدمات را ارائه می دهد. این برند فقط یک خرده فروشی است که تازگی ها اقدام به راه اندازی فروشگاه حضوری بدون صندوق دار کرده است. خب این دست نوآوری ها برای مشتریان جذابیت خاص خودش را دارد، اما هنوز تا تبدیل شدن به یک ایده خلاقانه فاصله زیادی مانده است. درست به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز هنوز هم گوگل را مهمترین برند در دنیای دیجیتال می دانیم که از قضا رقابت بسیار زیادی پیش رو دارد. 

نکته کلیدی در این میان افزایش سطح رقابت در طول سال های پیش رو است. این بدان معناست که گوگل دیگر به سادگی امکان یکه تازی در بازار را نخواهد داشت. مسئله کلیدی در این میان تنگ‎تر شدن فضا برای گوگل است. به طوری که نیاز به نوآوری های تازه روز به روز بیشتر حس می شود. بنابراین اگر گوگل خیلی زود به خودش نیاید، اصلا بعید نیست خیلی زود سهمش بازار کاهش پیدا کند. 

داک داک گو: اردکی برای جست وجو آنلاین

داک داک گو: اردکی برای جست وجو آنلاین

داک داک گو (DuckDuckGo) اسمی است که در طول سال های اخیر بارها و بارها از سوی کاربران در دنیای آنلاین شنیده شده است. اگرچه تا همین چند سال قبل استقبال زیادی از این موتور جست وجو نمی شد، اما مسائل امنیت سایبری در طول چند وقت گذشته حسابی دردسرساز شده است. به طوری که کاربران به سوی حفاظت از امنیت اطلاعات شان رفته اند. 

داک داک گو در این میان به کاربران امکان تجربه جست وجو در اینترنت بدون درز اطلاعات یا حتی ذخیره آنها در سرورهای خاص را می دهد. بدین معنا که تمام اطلاعات شما موقت بوده و هرگز جایی ثبت یا ذخیره نمی شود. 

قبول دارم وضعیت داک داک گو در مقایسه با سیستم یکپارچه گوگل هنوز در ابتدای راه است، اما ایده های جذابی که این برند برای مخاطب به همراه آورده حسابی هیجان انگیز است. به طوری که خیلی از کاربران از همین حالا نسبت به استفاده از این سرویس ها استقبال عمومی نشان داده اند. این امری است که می تواند برای شما جذابیت زیادی به همراه داشته و حتی تجربه ای تازه خلق کند. به همین خاطر گوگل به زودی در دنیای موتورهای جست وجو نیز با سطح تازه ای از رقابت رو به رو خواهد شد. این در حالی است که شاید مدیران گوگل ترجیح دهند مثل دو دهه اخیر با رقابتی بسیار کمتر کارشان را پیش ببرند. 

مطلب مرتبط: درس هایی از گوگل برای توسعه کسب و کار

سخن پایانی

گوگل بزرگ ترین برند آنلاین در دنیا

گوگل بزرگ ترین برند آنلاین در دنیا محسوب می شود که کاربران بی نهایت زیادی هم دارد. با این حال اوضاع قرار نیست همیشه باب میل این غول دیجیتالی باشد؛ چراکه شواهد از تغییرات مهمی حکایت دارد. ماجرا از این قرار است که رقبای تازه ای برای گوگل پیدا شده که اتفاقا عزم شان را جزم کرده اند تا سهم زیادی از بازار به دست بیاورند. همین امر موجب می شود تا گوگل در طول سال های اخیر جذابیتش برای کاربران را از دست داده یا دست کم وسوسه ای انکارناپذیر برای تجربه های تازه در میان کاربران ایجاد کند. 

ما در روزنامه فرصت امروز تجربه های تازه را بخشی از فرآیند تعامل میان برندها و مشتریان می دانیم. بنابراین اتفاق پیش روی گوگل کاملا طبیعی است. نکته مهم در این میان واکنش های احتمالی این برند بزرگ است. به علاوه، شاید تنوع خدمات گوگل و یکپارچگی آنها به داد این برند برسد. به طوری که خیلی از کاربران شاید سختی های تغییر را به جان نخرند. این مسئله می تواند بر روی تجربه کاربران از گوگل اثر گذاشته و آنها را وفادار به این برند نگه دارد. 

من و همکارانم در روزنامه فرصت امروز امیدواریم نکات مورد بحث در این مقاله به شما کمکی هرچند کوچک برای آشنایی با رقبای گوگل در دنیای آنلاین کرده باشد. مثل همیشه اگر سوالی در این رابطه داشتید، کارشناس های ما همیشه آماده کمک به شما هستند. 

منابع:

https://www.wordstream.com

https://www.marketing91.com

https://www.investopedia.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/vfPtNF2Y
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایرتخت خواب دو نفره
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه