کمپین برند برگر کینگ برای دوران قرنطینه سر و صدای بسیار زیادی در بازار برزیل ایجاد کرده است. این امر با توجه به وضعیت کشور برزیل از نظر تعداد ابتلا به ویروس کرونا جالب توجه است. برزیل پس از ایالت متحده در یک بازه زمانی کوتاه با جهشی عظیم در مقدار ابتلا به کرونا به رتبه دوم رسیده است. این امر وضعیت اجتماعی و اقتصادی در برزیل را به شدت دشوار ساخته است. اکنون اغلب برندها در تلاش برای جلوگیری از پیشرفت هرچه بیشتر ضررهای مالی هستند. در این میان برگر کینگ دست به رونمایی از یک کمپین بازاریابی تازه زده است.
کمپین های بازاریابی برای موفقیت در راستای جلب نظر مخاطب هدف باید پیام ها و اهداف جذابی داشته باشند. این نکته در مورد فعالیت برگر کینگ در کمپین تازه اش به خوبی رعایت شده است. آنها به سراغ یک ایده بسیار جذاب و مطابق با حوادث روز در برزیل رفته اند: حمایت از مبتلایان به کرونا و کادرهای درمانی.
تونی فریرا، مسئول بخش بازاریابی و نوآوری برگر کینگ در برزیل، نسبت به ماهیت کمپین تازه شان اظهارنظر جالبی دارد: «تمام تلاش ما در طول ماه های گذشته تولید کمپینی جذاب برای سر کردن در دوران قرنطینه است. بنابراین ما در این میان به ایده های جذابی شامل آنچه در کمپین تازه مان قابل مشاهده است، رسیده ایم.»
هدف اصلی برگر کینگ در زمینه راه اندازی کمپین تازه اش دسترسی به موقعیت جغرافیایی مشتریانش است. شاید این امر در ابتدا نوعی تعرض به حریم خصوصی کاربران شبکه های اجتماعی لحاظ شود. نکته مهم در این میان اخذ رضایت کاربران از سوی برگر کینگ است بنابراین کاربران با به اشتراک گذاری محتوای بازاریابی برگر کینگ فرصت جلب نظر مخاطب هدف و همچنین اطلاع از موقعیت جغرافیایی آنها را خواهد داشت.
مطلب مرتبط: فاصله با تاج های بزرگ برگرکینگ
نکته مهم در این میان چرایی اهمیت موقعیت جغرافیایی کاربران برای برگر کینگ است. چرا یک برند فعال در صنعت فست فود باید محل سکونت مشتریان هدف را به عنوان یک داده مهم طبقه بندی کند؟ پاسخ این پرسش در فرآیند نوین تعامل با مخاطب هدف نهفته است. امروزه اغلب برندهای فعال در عرصه فست فود از اپ های رسمی برای ثبت سفارش مشتریان استفاده می کنند. اطلاع از محل سکونت مشتریان در بازاری مانند برزیل با افزایش دوباره شمار مبتلایان به کرونا کمک بسیار زیادی برای باز نگه داشتن شمار مشخصی از شعبه ها به برگر کینگ خواهد کرد بنابراین در شرایط حساس کنونی دیگر نیازی به باز نگه داشتن تمام شعبه ها نخواهد بود.
بدون تردید شرایط قرنطینه برای شهروندان برزیلی بسیار دشوار خواهد بود. این امر پس از اندکی امیدواری نسبت به بازگشایی کسب و کارها و مدیریت بهینه ویروس موردنظر روی داده است. نکته مهم در این میان ذهنیت برگر کینگ برای استفاده مناسب از شرایط پیش روی است. آنها سرمایه گذاری بازاریابی مناسبی بر روی شرایط کنونی کرده اند. با این حساب کسب موفقیت بازاریابی از سوی آنها امری طبیعی خواهد بود. هرچه برندها در بازه های زمانی دشوار بیشتر در کنار مشریان باشند، شانس بالاتری برای جلب نظر آنها خواهند داشت. برگر کینگ این توصیه و نکته مهم بازاریابی را به خوبی اجرا کرده است.