شنبه, ۲۶ آبان(۸) ۱۴۰۳ / Sat, 16 Nov(11) 2024 /
           
فرصت امروز
بررسی 4 پرسش مهم در زمینه ورود به خوداشتغالی

آیا شما آماده خوداشتغالی هستید؟

3 سال پیش ( 1399/8/30 )
پدیدآورنده : ایوان ویدجایا   پدیدآورنده : علی آل علی  

افزایش میزان بیکاری در سطح جهانی در طول ماه ‎های اخیر افزایش بسیار زیادی یافته است. شیوع ویروس کرونا شمار بالایی از کسب و کارها را مجبور به تعطیلی موقت یا دست‎ کم اخراج تعدادی از کارکنان ‎شان کرده است. بی ‎تردید این امر تاثیر منفی بر روی وضعیت درآمدی نیروی کار در مقیاس جهانی دارد. برخی از کارمندان در این میان به دنبال استخدام در شرکت ‎های تازه هستند. این امر همیشه گزینه جذابی برای کارمندان، به ویژه افراد دارای سابقه کاری مناسب است. نکته مهم در این بین مشکلات استخدامی در طول ماه‎ های اخیر است. وقتی بسیاری از برندها در شرایط فعالیت مناسبی قرار ندارند، میزان تمایل آنها برای استخدام نیروی کار به شدت کاهش خواهد یافت بنابراین کارآفرینان باید به دنبال راهکارهای دیگری برای حضور فعال در عرصه کسب و کار باشند.

یکی از گزینه‎ های جذاب برای افراد در هر موقعیتی شامل خوداشتغالی است. شاید این امر در ابتدا بسیار حرفه ای و دور از دسترس به نظر برسد، اما اغلب کارآفرینان توانایی لازم برای شروع کسب و کار مستقل را دارند. نیاز به سرمایه همیشه یکی از دغدغه‎ های اصلی کارآفرینان محسوب می‎ شود. در این میان شروع فرآیند کسب و کار مستقل و خوداشتغالی امکان بهره‎ مندی از سرمایه گذارها را فراهم خواهد کرد. شاید مهمترین پرسش در این میان سنجش میزان آمادگی کارآفرینان یا کارمندان برای خوداشتغالی است. بی ‎تردید سرمایه گذاری بر روی خوداشتغالی گزینه حساسی است. برهمین اساس بسیاری از کارآفرینان باید آمادگی لازم برای کار بیشتر را داشته باشند.

زمینه ورود به خوداشتغالی

هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از پرسش های مهم به منظور سنجش میزان آمادگی کارآفرینان برای شروع فرآیند خوداشتغالی است. پرسش ‎های مورد نظر بسیار ساده طراحی شده است بنابراین هر کارآفرینی امکان پاسخگویی به آنها را خواهد داشت. اشتباه بسیاری از کارآفرینان تلاش برای ورود به عرصه خوداشتغالی بدون آمادگی لازم است. این امر اغلب اوقات موجب شکست و ایجاد بدهی مالی گسترده برای کارآفرینان می ‎شود. همچنین سابقه کاری کارآفرینان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد. بهترین راهکار در این میان تلاش برای ارزیابی سطح توانایی‎ های فردی به منظور شروع فرآیند خوداشتغالی است.

مطلب مرتبط: 10 نکته برای کارآفرینان تازه وارد

آیا شما انعطاف ‎پذیر هستید؟

اگر شما عادت به 8 ساعت کار در طول روز دارید، شاید نیاز به ایجاد تغییر در نحوه زندگی ‎تان به منظور سازگاری با شرایط خوداشتغالی پیدا کنید. بسیاری از کارآفرینان در ابتدای مسیر خوداشتغالی مشکلات بسیار زیادی با ساعت ‎های کار طولانی دارند. این امر به دلیل زندگی براساس سبک زندگی 8 ساعت کار در طول روز است. بسیاری از افراد دارای تمایل گسترده ‎ای برای شروع کسب و کار مستقل هستند. نکته مهم در این میان سنجش میزان انعطاف ‎پذیری شخصی است. آیا شما با روزی 12 تا 14 ساعت کار مشکل خواهید داشت؟ اگر پاسخ ‎تان مثبت است، به احتمال زیاد در عرصه خوداشتغالی دوام نخواهید آورد.

تمایل برای تغییر سبک زندگی برای خوداشتغالی حیاتی است. بسیاری از برندهای بزرگ در ابتدا حاصل شروع به کار کارمندان ساده در قالب خوداشتغالی بوده ‎اند. وجود تردیدهای گوناگون پیش روی کارآفرینان مشکل بسیار مهمی محسوب می‎ شود. وقتی افراد کسب و کار مستقل ‎شان را شروع می ‎کنند، نگرانی ‎های بسیار بیشتری در مقایسه با کارمندان عادی خواهند داشت. مسئول اصلی کسب و کار باید همیشه در دسترس باشد. همچنین در صورت وقوع هرگونه اتفاقی مسئولیت اصلی با وی خواهد بود بنابراین انعطاف‎ پذیری افراد برای بقا در این عرصه ضروری است.

آیا توانایی ترغیب دیگران را دارید؟

ترغیب دیگران برای کار بهتر و همچنین خرید از برند اهمیت بالایی دارد. امروزه برندهای بسیار زیادی در عرصه کسب و کار مشغول به فعالیت هستند. نکته اساسی در این میان رقابت موثر با دیگر برندهاست. اگر یک کسب و کار توانایی رقابت مناسب با دیگران را نداشته باشد، به زودی با مشکلات عمیقی مواجه خواهد شد. بسیاری از برندها در طول دوران فعالیت ‎شان با مشکل ترغیب کارمندان مواجه هستند. بدون تردید یک فرد فعال در زمینه خوداشتغالی نیاز اندکی برای ترغیب کارمندانش دارد. دلیل این امر شروع اغلب فرآیندهای خوداشتغالی در قالب فعالیت تک نفره است. نکته مهم در این میان توانایی تاثیرگذاری بر روی دیگران است.

کسب و کارهای مستقل در ابتدای امر اتکای بسیار زیادی برای موسس‎ شان دارند. این امر به معنای ضرورت فعالیت به عنوان مدیرعامل، مسئول بخش روابط عمومی و همچنین فروش است. فروشندگی برای بسیاری از کارآفرینان امر دشواری محسوب می‎ شود. با این حساب کارآفرینان پیش از ورود به این عرصه باید نسبت به توانایی ‎شان برای تاثیرگذاری بر روی دیگران اطمینان حاصل نمایند. در غیر این صورت مشکلات بسیار زیادی در مسیر طولانی خوداشتغالی خواهند داشت.

آیا امکان شناسایی فرصت های مناسب را دارید؟

شناسایی فرصت های طلایی برای توسعه کسب و کار امری ضروری محسوب می ‎شود. بسیاری از برندها توانایی شناسایی فرصت های مناسب را ندارند. این امر اغلب اوقات مشکلات بسیار زیادی ایجاد می ‎کند. کارآفرینان باید با شرایط بازار و ترندهای رایج در آن آشنایی داشته باشند. این امر به آنها فرصت شناسایی فرصت های مناسب را می ‎دهد. توسعه کسب و کار مگر با استفاده درست از فرصت‎ های امکان ‎پذیر نیست، مزیت اصلی کسب و کارهای موفق و بین‎المللی در همین نکته نهفته است بنابراین باید توجه بسیار زیادی به وضعیت شناسایی و استفاده از فرصت های در دسترس برند داشته باشیم.

یکی از نکات مهم در زمینه استفاده از فرصت های مناسب توجه به ابزارهای در دسترس ‎مان است. بسیاری از کارآفرینان میانه چندان خوبی با ابزارهای نوین و دیجیتال ندارند. این امر موجب ایجاد فاصله میان آنها و کارآفرینان نسل جدید می ‎شود. استفاده از ابزارهای دارای هوش مصنوعی امکان گردآوری داده‎ های متعدد و ارزیابی آنها در مدت زمانی اندک را فراهم می ‎کند. شاید این امر در ابتدا بسیار ساده ‎انگارانه به نظر برسد، اما در بلندمدت تاثیر انکارناپذیری بر روی وضعیت کسب و کارها خواهد داشت. کارآفرینان برای شروع فرآیند خوداشتغالی نیاز زیادی به شناخت دقیق بازار با استفاده از ابزارهای هوشمند دارند. نکته جالب اینکه اغلب ابزارهای موردنظر به صورت رایگان در دسترس افراد قرار می‎ گیرد.

هماهنگی با عرصه کسب و کار همیشه نقش مهمی در یافتن فرصت های مناسب دارد. بسیاری از کارآفرینان به دلیل آگاهی اندک از حوزه تخصصی‎ شان در عمل بسیاری از فرصت ها را مورد شناسایی قرار نمی‎ دهند. این امر در مورد تجربه مشتریان از برند نیز صحت دارد. برندهای حرفه‎ ای توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی مخاطب هدف و جلب نظرشان را دارند. این امر یک شبه به دست نمی ‎آید، بلکه حاصل تجربه و دانش کارآفرینان در حوزه کسب و کار است.

آیا همیشه آماده هستید؟

مدیریت یک کسب و کار به معنای آمادگی همیشگی برای رویدادهای تازه است. بسیاری از کسب و کارها توانایی تاثیرگذاری مناسب بر روی عرصه فعالیت ‎شان را ندارند. دلیل اصلی این امر آمادگی اندک سازمان‎ ها برای واکنش در قبال رویدادهای تازه است. آمادگی در عرصه کسب و کار به معنای شناخت تمام احتمالات و ایجاد آمادگی حداقلی در بخش ‎های مختلف کسب و کار است. شاید این امر ابتدا غیرممکن به نظر برسد، اما با اندکی تمرین و تکرار به خوبی قابل اجرا خواهد بود.

یکی از راهکارهای مناسب برای شناسایی اتفاقات احتمالی در عرصه کسب و کار مرور پیروزی و شکست‎ های برندهای بزرگ است. این امر شناخت مناسبی در اختیار کسب و کارها در مورد وضعیت بازارهای مختلف قرار می ‎دهد. یکی از اشتباهات اصلی در زمینه آمادگی برای واکنش در قبال رویدادهای مختلف مربوط به تلاش برای اعمال فشار بر روی بخش ‎های مختلف شرکت است. این امر تمام توان و انرژی کسب و کار را از بین می ‎برد بنابراین در صورت مواجهه عملی با رویدادهای غیرمنتظره نیز توانی برای اعضای شرکت به منظور واکنش مناسب باقی نخواهد ماند.

مطلب مرتبط: مهارت هایی که هر کارآفرینی به آن نیاز دارد

امروزه فعالیت در زمینه خوداشتغالی دشواری‎ های بسیار زیادی به همراه دارد. آمادگی در قبال تمام مشکلات موردنظر نیاز به اندکی پشتکار دارد. اگر شما به عنوان یک کارآفرین تمایل به فعالیت در عرصه خوداشتغالی دارید، باید مهارت ‎های مطرح در این مقاله را تقویت نمایید. در غیر این صورت مسیر بسیار دشواری برای موفقیت پیش روی ‎تان خواهد بود. اگر پاسخ شما به پرسش ‎های مطرح در این مقاله مثبت است، آمادگی مناسبی برای ورود به عرصه خوداشتغالی دارید. بدون تردید استفاده از توصیه ‎های دیگران در این مسیر نقش مهمی در موفقیت کارآفرینان مستقل خواهد داشت.

منبع : noobpreneur
برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/MSTZp2J5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
خرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانکمک به خیریهسریال ازازیللوازم یدکی تویوتاتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلاماشین ظرفشویی بوشآژانس تبلیغاتیتعمیرگاه فیکس تکنیکتور سنگاپورتولید کننده پالت پلاستیکیهارد باکستالار ختمبهترین آزمون ساز آنلایننرم افزار ارسال صورتحساب الکترونیکیقرص لاغری پلاتینirspeedyیاراپلاس پلتفرم تبلیغات در تلگرام و اینستاگرامگیفت کارت استیم اوکراینمحصول ارگانیکبهترین وکیل شیرازخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلقیمت ملک در قبرس شمالیچوب پلاستضد یخ پارس سهندخرید آیفون 15 پرو مکسمشاور مالیاتیقیمت تترمشاوره منابع انسانیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختاکستریم VXدانلود آهنگ جدیدلمبهخرید جم فری فایر
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه