پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مدیرانی که در دوراهی های مهم گیر می کنند، معمولا علاوه بر تجربه شخصی و مهارت اعضای شرکت بر روی یک عنصر دیگر نیز حساب می کنند. این عنصر مهم نه تنها ربطی به منابع یا امکانات درون شرکت ندارد، بلکه افرادی از بیرون را شامل می شود: مشتریان!

همانطور که بهترین منتقدها عضوی از گروه پروژه های سینمایی نیستند، مشتریان هم به خاطر نگاه از بیرون به شرکت ها معمولا نظرات خلاقانه ای درباره اوضاع دارند. به طوری که گاهی اوقات رهبران تجاری هم از نظرات مشتریان حیرت زده می شوند. در دورانی که هنوز اینترنت راهش را به خانه ها باز نکرده بود، معمولا خودِ کارآفرینان یا نهایتا برخی از کارشناس های شرکت کار نظرسنجی از مشتریان را دنبال می کردند. با این حال در دنیای کنونی به خاطر وسعت کار اغلب برندها چنین گزینه ای عملا غیرممکن است. به علاوه، هزینه های سرسام آور کارآفرینی به اندازه ای بالا هست که دیگر جایی برای همکاری با کارشناس های مختلف باقی نماند. این امر استفاده از ابزارهای نظرسنجی آنلاین را شبیه به نقشه گنجی در دل بیابان می کند؛ همینقدر جذاب و هیجان انگیز.

راهنمای کار با سِروی مانکی

شما لازم نیست حتما کارتان گیر یک نظرسنجی حرفه ای افتاده باشد تا اهمیت استفاده از ابزاری مطمئن را درک کنید. مدیر یک تیم بازاریابی را در نظر بگیرید که برای طراحی کمپین تازه برندش سراغ مشتریان رفته است. با این حال به خاطر استفاده از یک ابزار ناشناخته در دقیقه 90 همه اطلاعات گردآوری شده از مشتریان دودِ هوا می شود. بی شک تکرار چنین نظرسنجی با استقبال بی نهایت سرد مشتریان رو به رو خواهد شد. اگر هم مدیر قصه مان دست روی دست بگذارد، عملا بخش مهمی از اطلاعات را از دست خواهد داد. به همین خاطر ما در روزنامه فرصت امروز استفاده از یک ابزار حرفه ای برای نظرسنجی را ضروری می دانیم. 

مطلب مرتبط: طراحی نظرسنجی و پرسشنامه مشتریان با استفاده از ابزارهای معتبر

نگاهی کوتاه به دنیای نظرسنجی آنلاین خیلی زود شما را با سِروی مانکی (Survey Monkey) آشنا خواهد کرد. این ابزار حرفه ای سال هاست در دسترس کارآفرینان و افراد عادی قرار دارد و جالب تر اینکه تمام ویژگی های مورد نیاز برای طراحی انواع نظرسنجی ها را دارد. ما در این مقاله قصد داریم نگاهی به نحوه کار با سِروی مانکی بیندازیم. اگر شما هم دوست دارید همیشه از نظرات مشتریان درباره برندتان مطلع باشید، این مقاله را تا انتها دنبال کنید. 

چرا سِروی مانکی بهترین ابزار نظرسنجی است؟

چرا سِروی مانکی بهترین ابزار نظرسنجی است

قبل از اینکه سراغ روش کار با سِروی مانکی برویم، باید دلایل انتخاب این ابزار را واکاوی کنیم. خب در بازار همیشه ابزارهای متنوعی برای انجام کارها وجود دارد. ماجرا درباره نظرسنجی آنلاین هم همینطور است. با این حساب بدون ارزیابی مزایای سِروی مانکی کار ما ناقص خواهد ماند. 

این روزها در دنیای نظرسنجی هم، مثل هر حوزه دیگری، برای سِروی مانکی رقبای گردن کلفتی پیدا شده است. ابزارهایی مثل سِروی لجندز (Survey Legends)، سِرویکیت (Survicate) و تایپ فُرم (Type Form) تنها بخشی از این نمونه ها هستند. البته سِروی مانکی در طول سال های اخیر همیشه دست برتر را در بازار داشته است. حالا نوبت آن است که دلیل این دست برتر را زیر ذره بین ببریم. 

رابط کاربری ساده

رابط کاربری ساده

کسانی که میانه خوبی با دنیای دیجیتال ندارند، معمولا در استفاده از ابزارهای آنلاین دچار شک و تردید می شوند. به طوری که خیلی زود عطای این کار را به لقایش واگذار می کنند. مدیران سِروی مانکی برای این دسته از افراد فکری اساسی کرده اند. به طوری که رابط کاربری ابزارشان را در نهایت سادگی طراحی کرده و یک تیم پشتیبانی حرفه ای را نیز برای پاسخگویی به سوالات مشتریان اختصاص داده اند. این یعنی حتی آماتورها هم بدون نیاز به مهارت های خاص امکان طراحی نظرسنجی های موردنیازشان را خواهند داشت. 

پوشش انواع پلتفرم ها

پوشش انواع پلتفرم ها

سِروی مانکی به کاربران امکان بازنشر نظرسنجی شان در انواع پلتفرم ها را می دهد. فرقی ندارد شما دنبال نظرخواهی از کاربران فیس بوک، اینستاگرام یا لینکدین هستید، در هر صورت سِروی مانکی گزینه های متنوعی برای شخصی سازی نظرسنجی ها دم دست تان قرار می دهد. یکی از نکات جالب درباره سِروی مانکی، دامنه وسیع قالب های آماده اش است. به طوری که نیازهای مختلف کارآفرینان و حتی کاربران عادی را پوشش می دهد. اگر شما هم حوصله شخصی سازی نظرسنجی تان به طور حرفه ای را ندارید، این ابزار کمک زیادی به صرفه جویی در وقت تان خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: تاثیر برگزاری نظرسنجی بر روی توسعه تجربه مشتریان از برند

تحلیل راحت داده ها

تحلیل راحت داده ها

کار اصلی بر روی یک نظرسنجی در پایان ماجرا تازه شروع می شود. دسته بندی و تحلیل نظرات مخاطب هدف کاری نیست که هر کسی با آن میانه خوبی داشته باشد. البته در مورد ابزار سِروی مانکی خیال تان راحت باشد؛ چراکه این ابزار به لطف هوش مصنوعی داده ها را به طور دسته بندی شده مورد ارزیابی قرار می دهد. نتیجه کار هم دسترسی به اطلاعات دقیق خواهد بود؛ آن هم بدون اینکه دست به سیاه و سفید بزنید. 

کار با سِروی مانکی: به وقت اجرای نظرسنجی 

کار با سِروی مانکی

اگر تا اینجا با ما همراه بوده اید، احتمالا دیگر شکی در کیفیت ابزار سِروی مانکی ندارید. حالا نوبتی هم باشد باید سراغ نحوه استفاده از آن برویم. شما الان مثل تماشاچی هستید که مصاحبه عوامل فیلم را تماشا کرده اید، اما هنوز خبری از خودِ فیلم نشده است. پس با ما باشید تا جذاب ترین بخش کار را با هم زیر ذره بین ببریم. 

ایجاد نظرسنجی: اولین مرحله کار

ایجاد نظرسنجی

وقتی وارد سایت یا اپ سِروی مانکی شوید، باید اول از همه ثبت نام کوتاهی را انجام دهید. البته همیشه امکان استفاده از گزینه «ورود با اکانت گوگل» وجود دارد. اینطوری با یک میانبر دقیق همه جزییات را دور می زنید. به طوری که تنها با چند کلیک حساب کاربری تان راه می افتد. بعد از آن در منوی بالای صفحه دنبال گزینه «ایجاد نظرسنجی» یا «Create Survey» بگردید. 

وقتی روی گزینه بالا کلیک کنید، با یک صفحه خالی رو به رو شد. شاید تعجب کنید اما در پایان کار همین صفحه خالی است که نظرسنجی شما را شکل می دهد. در این بخش با استفاده از ابزارهای سمت چت صفحه باید جزییات نظرسنجی تان را انتخاب کنید. این جزییات اول از همه شامل سوالات مورد نظرتان است. تعجب نکنید، ما اصلا اشتباه نمی کنیم؛ چراکه در سِروی مانکی شما امکان طرح چند سوال به طور همزمان از کاربران را دارید. 

گاهی اوقات کارآفرینان قبلا یک نظرسنجی نصفه و نیمه در سِروی مانکی طراحی کرده اند. با این حال دیگر به اکانت قبلی شان دسترسی ندارند یا اینکه از ابزاری دیگر برای کارشان استفاده کرده اند. در این صورت شما می توانید قالب نیمه کاره تان را در سِروی مانکی جای گذاری کنید. اینطوری ادامه کار را در فضای حرفه ای این ابزار دنبال خواهید کرد. 

آخرین نکته ای که باید مد نظر داشته باشید، استفاده از قالب های سِروی مانکی است. این قالب های آماده در دو حالت رایگان و پولی در اختیار کاربران قرار دارد. اگر از ما می شنوید، استفاده از قالب های آماده را با دقت فراوان انجام دهید؛ چراکه کمی عجله در این میان ظاهر نظرسنجی تان را کاملا شبیه بقیه رقبا خواهد کرد. شما را نمی دانم، ولی من که هیچ وقت میلی به شرکت در یک نظرسنجی کاملا شبیه به بقیه ندارم. 

مطلب مرتبط: طراحی پرسشنامه، گامی مهم در راستای کسب موفقیت

تعیین سطح دسترسی ها: گزینه ای برای کار تیمی

تعیین سطح دسترسی ها

نتایج نظرسنجی ها معمولا به درد تیم های مختلف شرکت می خورد. مثلا نظرسنجی درباره رنگ مورد علاقه مشتریان برند نایک نه تنها برای تیم طراحی محصولات مهم است، بخش دپارتمان بازاریابی را نیز درگیر می کند؛ چراکه طراحی کمپین با رنگ مورد علاقه مشتریان همیشه جذاب تر خواهد بود؛ مگر نه؟

سِروی مانکی برای کسانی که دنبال به اشتراک گذاری کنترل نظرسنجی یا دسترسی به اطلاعاتش با گروه های مختلف هستند، بهترین گزینه خواهد بود. کافی است در بخش تنظیمات دسترسی ویژه به سایرین دهید. به علاوه، همیشه امکان طراحی یک لینک ویژه برای مشاهده نتایج نظرسنجی نیز امکان پذیر خواهد بود. برای این کارها کافی است سری به بخش تنظیمات بزنید. در این بخش گزینه «به اشتراک گذاری نظرسنجی با تیم» یا «Share The Survey With Your Team» را انتخاب کنید. آن وقت بقیه کارها به سادگی هرچه تمام تر انجام می شود. 

افزودن سوالات و صفحات: بخش اصلی ماجرا

افزودن سوالات و صفحات

حالا به بخش اصلی ماجرا رسیده ایم. جایی که باید سوالات تان را جای گذاری کنید. در این حالت شما امکان طراحی دو مدل کلی نظرسنجی را دارید. نمونه اول فقط شامل یک سوال و کادری برای پاسخگویی مخاطب است. با این حال در بخش دوم شما عملا آزمونی چند گزینه ای را جلوی روی مخاطب قرار می دهید. این روزها خیلی از کارآفرینان گزینه دوم را ترجیح می دهند. پس اگر شما هم دوست دارید کارتان را کمی جدی تر دنبال کنید، بد نیست به این گزینه نگاهی دقیق تر بیندازید. 

اگر یادتان باشد، در بخش اول گفتیم که باید سوال نظرسنجی تان را طراحی کنید. با این حال خیلی ها به هر شکلی شده از زیر این کار درمی روند. دلیلش هم واضح است: طراحی یک سوال جذاب کار سختی است!

فرمول طلایی ما در این بخش برای طراحی یک سوال استاندارد کاملا سرراست است. اول از همه باید سوال تان را تا جای ممکن کوتاه طراحی کنید. بعد هم به جای شروع سوال تان با «آیا» از عبارت هایی مثل «چرا» یا «چطور» استفاده کنید. دلیل تاکید ما بر روی این مورد تاثیر روانی دو تا عبارت اخیر است. به زبان خودمانی، سوالاتی که با «چرا» یا «چطور» شروع می شوند، انگیزه بیشتری در مخاطب برای پاسخگویی ایجاد می کنند. ماجرا جالب شد، نه؟

گاهی اوقات نظرسنجی شما حسابی طولانی است و باید صفحات متعددی داشته باشد. در این صورت لازم نیست نگران شوید؛ چراکه سِروی مانکی امکان ایجاد صفحات متعدد برای نظرسنجی را فراهم کرد است. کافی است به بخش تنظیمات صفحه رفته و هرچند تا صفحه اضافی که دوست دارید به کارتان اضافه کند؛ به همین سادگی.

انتخاب منطق نظرسنجی: شخصی سازی و دیگر هیچ!

انتخاب منطق نظرسنجی

صحبت از منطق نظرسنجی، آن هم وقتی پای یک ابزار هوشمند، وسط باشد آدم را یاد سناریو فیلم های آخرالزمانی می اندازد (همان فیلم هایی که تم جنگ ربات ها با انسان ها را دارند!). با این حال داستان این بخش خیلی ساده تر از این حرف هاست. گاهی اوقات کارآفرینان دوست دارند بسته به نوع پاسخگویی هر کاربر شیوه نمایش سوال بعدی را تغییر دهند. این امر در نهایت جواب های صادقانه تری از سوی مخاطب هدف گردآوری کرده و کار ارزیابی را نیز ساده تر می کند. 

شما می توانید از بخش «منطق نظرسنجی» یا «Survey Logic» نحوه نمایش سوالات برای شرکت کنندگان را براساس هر جوابی که می دهند، شخصی سازی کنید. اینطوری پاسخ های بسیار دقیق تری در مواجهه به مخاطب تان دریافت خواهید کرد. 

یادتان باشد، انتخاب منطق نظرسنجی باید با دقت بالایی صورت گیرد؛ چراکه هر اشتباهی در این بخش برای تان گران تمام خواهد شد. به علاوه، شخصی سازی بی مورد را هم باید از فهرست تان کنار بگذارید. اگر از ما می شنوید، منطق نظرسنجی را بیشتر در مواجهه با مشتریانی که کمی درباره شان اطلاعات دارید، استفاده کنید. وگرنه سرنوشت خوبی در انتظارتان نخواهد بود؛ چراکه شخصی سازی بیش از اندازه فقط همه چیز را پیچیده تر از قبل خواهد کرد. 

مطلب مرتبط: نظر‌سنجی به روش‌های الکترونیک

ارسال نظرسنجی: بخش پایانی کار

ارسال نظرسنجی

اگر تا اینجا تک تک توصیه ها را رعایت کرده اید، دیگر فاصله ای با اجرای نظرسنجی و دریافت نظرات مخاطب تان ندارید. در این بخش باید یکبار دیگر سوالات و گزینه های در دسترس برای کاربران را مرور کنید. بعد هم آن را در قالب ایمیل یا هر پلتفرم دیگری در اختیار کاربران قرار دهید. 

بعد از اینکه نظرسنجی شما به طور رسمی شروع شود، سِروی مانکی لحظه به لحظه اطلاعات دقیقی درباره وضعیت آن تحویل تان می دهد. شما حتی می توانید گزینه اطلاع رسانی با ایمیل را هم فعال کنید تا به طور لحظه ای اطلاعاتی درباره نظرسنجی تان به دست تان برسد. نکته مهم اینکه قبل از پایان زمان نظرسنجی نباید روی نتایجش حساب کنید؛ چراکه هرچه جامعه آماری شما بیشتر شود، اعتبار نتایج نظرسنجی هم بالاتر خواهد رفت. پس کمی صبر و شکیبایی به خرج داده و بی گدار به آب نزنید. 

منابع:

https://help.surveymonkey.com

https://www.softwareadvice.com

https://www.capterra.com

برچسب ها : اصول کسب و کار
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/1lQQK0dE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه