جلب توجه مخاطب هدف و حفظ آن امر بسیار دشواری محسوب می شود. امروزه در بازار تمام برندها در تلاش برای جلب نظر مشتریان هستند. این امر موجب از دست رفتن مداوم مشتریان برندها و گردش آنها در میان برندهای مختلف می شود. اگر شما در تلاش برای حفظ مشتریان در شرایط کنونی هستید، باید به بهترین شکل ممکن در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان باشید. این امر نیازمند نظرسنجی مداوم از مشتریان و اطلاع از آخرین تغییرات در زمینه سلیقه و نیازهای آنهاست.
بسیاری از برندها براساس تجربه یا اطلاعات قدیمی در تلاش برای ارائه خدمات به مشتریان هستند. شاید این امر ایده جذابی باشد، اما بدون شک از نقطه نظر مشتریان یک فاجعه و تنبلی حسابی از سوی برندها ارزیابی خواهد شد. شما باید همیشه انگیزه تان برای به روز رسانی خدمات تان را نشان دهید، در غیر این صورت شانسی برای دوام در بازار نخواهید داشت.
یکی از راهکارهای جذاب برای اطلاع از خواسته ها و نیازهای مشتریان مربوط به طراحی نظرسنجی های جذاب است. چنین نظرسنجی هایی اغلب اوقات در قالب یک پرسشنامه طراحی می شود. شما با چنین کاری امکان تعامل نظر با مشتریان و اطلاع از خواسته های اصلی شان را خواهید یافت. این امر در بلندمدت برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان و همچنین رقابت مناسب با دیگر برندها موثر خواهد بود.
هدف اصلی در این مقاله بررسی برخی از مهمترین سایت ها برای طراحی پرسشنامه و نظرسنجی برند به طور آنلاین است. این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف کمک شایانی خواهد کرد. به این ترتیب شما شانس دوچندانی برای حفظ مشتریان تان خواهید یافت. در ادامه برخی از سایت های مورد نظر را مورد بررسی قرار میدهیم.
مطلب مرتبط: تاثیر برگزاری نظرسنجی بر روی توسعه تجربه مشتریان از برند
هاب اسپات
هاب اسپات تنها یک ابزار مدیریت بازاریابی نیست، بلکه در زمینه نظرخواهی از مشتریان نیز فعالیت مناسبی از خودش نشان داده است. این امر شامل امکان طراحی پرسشنامه های دقیق و با جزییات بسیار زیاد است. نکته جالب اینکه استفاده از سرویس موردنظر به طور کاملا رایگان صورت می گیرد. بنابراین شما امکان صرفه جویی در هزینه های کسب و کارتان به بهترین شکل ممکن را دارید.
تنها کاری که شما برای طراحی نظرخواهی در هاب اسپات باید انجام دهید، طراحی پرسش های موردنظرتان و سپس تولید نظرخواهی است. شما امکان به اشتراک گذاری این نظرخواهی در قالب لینک یا بارگذاری مستقیمش در سایت تان را خواهید داشت.
ابزار هاب اسپات اطلاعات بسیار دقیقی درباره شرکت کاربران در نظرسنجی و همچنین دیگر آمار جزئی موردنیازتان ارائه خواهد کرد.
Survey Anyplace
یکی دیگر از ابزارهای بسیار حرفه ای برای نظرخواهی و به طور کلی طراحی پرسشنامه در عرصه کسب و کار Survey Anyplace است. این ابزار امکان طراحی نظرخواهی های مختلف با استفاده از نمونه های برتر در دنیا را فراهم می سازد. معنای این امر امکان مرور برخی از نظرخواهی های حرفه ای با نمره های بالا در این سایت است. چنین امری به شما برای انتخاب بهترین نظرخواهی و الگوبرداری از آن کمک می کند.
بدون تردید طراحی پرسشنامه برای مشتریان کار ساده ای نیست. درست به همین خاطر در سایت Survey Anyplace امکان استفاده از خدمات مشاوره ای کارشناس های حرفه ای وجود دارد. این امر شما را به بهترین شکل ممکن در طراحی پرسشنامه حرفه ای خواهد کرد.
اغلب افراد در اولین تجربه شان از طراحی نظرخواهی با مشکلات بسیار زیادی مواجه می شوند. این امر برای کسب و کارها به شدت عجیب و غیرمنتظره خواهد بود. بنابراین شما باید نسبت به تغییر شرایط کسب و کارتان به بهترین شکل ممکن اقدام نمایید. یکی از راهکارهای مناسب در این میان هم استفاده از توصیه های حرفه ای است این امر به شما برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان کمک شایانی خواهد کرد.
شاید تنها نکته منفی درباره Survey Anyplace هزینه استفاده از آن باشد. برندها برای دسترسی به خدمات کامل این ابزار باید ماهانه 39 دلار پرداخت کنند. اگر شما به خدماتی حرفه ای در این حوزه نیاز دارید، اختصاص هزینه موردنظر گزینه بدی نخواهد بود.
تایپ فورم
تایپ فورم نظرخواهی از مشتریان را بدل به یک کانال ارتباطی دوطرفه می کند. این امر اهمیت بسیار زیادی در دنیای کنونی کسب و کار دارد. مشتریان دیگر تمایلی برای ارتباط تک سویه با برندها ندارند. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن در معرض دید مشتریان و البته پاسخگو به آنها باشید. این امر شما را در طول زمان بدل به برندی جذاب برای مشتریان می کند.
امروزه برخی از برندها هنوز هم از شیوه های سنتی برای تاثیرگذاری بر روی مشتریان در عرصه بازاریابی و حتی نظرخواهی از آنها استفاده می کنند. این امر بدترین عامل در شکست برندها محسوب می شود. کسب و کار شما باید همسو با تغییرات بازار نسبت به آپدیت شیوه بازاریابی و نظرخواهی اش اقدام نماید. تایپ فورم در این میان به شما برای رقم زدن چنین تحولی کمک خواهد کرد.
یکی از مهمترین مزایای تایپ فورم رابط کاربری بسیار ساده اش است. این امر به شما فرصت طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. بنابراین شما به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را می دهد. بسیاری از بازاریاب ها در کار با سایت های طراحی پرسشنامه به دلیل رابط کاربری پیچیده به مشکل می خورند. در این صورت شما باید از ابزار تایپ فورم برای پیشبرد هرچه بهتر کارتان استفاده نمایید. این امر به شما فرصت عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان می دهد.
هزینه استفاده از سرویس تایپ فورم براساس نوع نیاز برندها متفاوت است. این امر شامل یک برنامه رایگان برای برندها با نیازهای پای های در این حوزه می شود. همچنین اگر شما نیاز به مشاوره و خدمات جانبی دیگری داشته باشید، باید به ترتیب 25 و 50 دلار در سال به عنوان هزینه اشتراک پرداخت نمایید. به این ترتیب شما امکان استفاده از یک سایت به شدت معتبر را پیدا می کنید.
مطلب مرتبط: طراحی پرسشنامه، گامی مهم در راستای کسب موفقیت
Survey Monkey
بدون تردید هر بازاریابی در عرصه کسب و کار دست کم یک بار اسم Survey Monkey به گوشش خورده است. این ابزار برای بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اهمیت بسیار زیادی دارد. بسیاری از برندها برای جلب نظر مخاطب هدف به طور مداوم در تلاش برای استفاده از خدمات این بخش هستند. با این حساب مشاهده حق عضویت 75 دلاری این پلتفرم در ماه نباید چندان تعجب برانگیز باشد.
شما با استفاده از ابزار Survey Monkey امکان جست وجو در میان بسیاری از نظرخواهی های معتبر دنیا را دارید. این امر تجربه ای لذت بخش به شما درباره دلایل موفقیت هر نظرسنجی خواهد داد. با این حساب دیگر دلیلی برای ناتوانی برای طراحی یک پرسشنامه معتبر نخواهید داشت.
استفاده از آمارهای تحلیلی در زمینه طراحی پرسشنامه همیشه یکی از گزینه های مهم برای تعامل با مشتریان محسوب می شود. این امر از سوی Survey Monkey به بهترین شکل ممکن مدنظر قرار می گیرد. برخی از برندها در این میان برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از اطلاعات دست چندم استفاده می کنند. این امر موجب ناتوانی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می شود. بنابراین مشاهده ناتوانی برندها در این میان امر غیرمنتظره ای نخواهد بود.
ابزار Survey Monkey به شما اطلاعات بسیار معتبری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف ارائه می کند. با این حساب شما امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن را پیدا خواهید کرد. همچنین استفاده از خدمات پشتیبانی این موسسه نیز برای برندها به طور رایگان صورت می گیرد. بنابراین شما در عمل یکی از معتبرترین بخش های پشتیبانی و راهنمای طراحی پرسشنامه را در کنار خودتان خواهید داشت.
Outgrow
ابزار Outgrow یکی از سامانه های به شدت ساده و کاربردی برای طراحی پرسشنامه محسوب می شود. بسیاری از برندها برای کاهش هزینه های شان در زمینه طراحی پرسشنامه از این ابزار استفاده می کنند. شاید در نگاه نخست سادگی این ابزار بیش از اندازه عجیب باشد، اما به شما برای طراحی یک نظرخواهی به شدت حرفه ای کمک می کند.
برندها همیشه به ابزارهای حرفه ای و پیچیده برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف نیاز ندارند. این امر باید به طور قابل ملاحظه ای مدنظر برندها قرار گیرد، در غیر این صورت هیچ شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان نخواهید داشت.
ابزار Outgrow به برندها برای طراحی پرسشنامه امکانات زیادی می دهد. این امر شامل امکان شخصی سازی قالب پرسشنامه و همچنین طراحی نظرسنجی های چند گزینه ای است. اگر شما در تلاش برای صرفه جویی در هزینه های بازاریابی و تعامل با مشتریان هستید، استفاده از ابزار موردنظر بهترین گزینه خواهد بود. این امر به شما فرصت طلایی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف می دهد.
Qzzr
ابزار Qzzr یکی دیگر از گزینه های جذاب برای طراحی پرسشنامه به طور آنلاین است. اگر شما به دنبال ابزاری بی نهایت حرفه ای و همچنین دارای نسخه دمو رایگان هستید، باید حتما به این ابزار توجه نشان دهید. بسیاری از بازاریاب ها برای پیدا کردن بهترین ابزار سختی های بسیار زیادی را به جان می خرند. این امر شامل امتحان کردن ابزارهای مختلف و دست آخر انتخاب یک نمونه از میان هزاران ابزار است. شاید این امر زمان زیادی از برندها بگیرد، اما مسئله اساسی در این میان هزینه استفاده از تمام ابزارهای موجود در بازار است. این امر بخش قابل ملاحظه ای از اعتبار و بودجه برندها را از بین می برد.
مطلب مرتبط: نظرسنجی به روشهای الکترونیک
مشکل فوق در زمینه بازاریابی به بهترین شکل ممکن با استفاده از ابزارهای دارای نسخه دمو حل می شود. نسخه دمو به بازاریاب ها فرصت امتحان ابزار مورد نظر و سپس انتخاب آن برای استفاده بلندمدت در صورت تمایل را می دهد. چنین امری برای بازاریاب های حرفه ای فرصت بسیار بزرگی است. بنابراین هرگز نباید آن را از دست داد.
اگر شما استفاده از نسخه دمو Qzzr را دوست داشتید، امکان خرید اشتراک آن در ازای پرداخت ماهی 25 دلار را خواهید داشت. با توجه به خدمات متنوعی که نسخه دمو این ابزار عرضه می کند، فقط در صورت نیاز به طراحی نظرخواهی های بسیار حرفه ای سراغ خرید حق اشتراک آن بروید، در غیر این صورت خدمات نسخه دمو به بهترین شکل ممکن پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.
گوگل فورمز
هر جا در دنیای کسب و کار و بازاریابی نیازی وجود دارد، گوگل حضور موفقی خواهد داشت. این امر شامل بخش نظرخواهی و طراحی پرسشنامه از مشتریان نیز می شود. بنابراین برند شما باید حضور موفق گوگل را یک نشانه مناسب ارزیابی نماید، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید.
گوگل فورمز مثل تمام سرویس های این برند یک رابط کاربری حرفه ای و در عین حال ساده را پیشنهاد می کند. این رابط کاربردی به برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف به بهترین شکل ممکن کمک می کند.
اگر شما به دنبال طراحی پرسشنامه یا نظرسنجی تان به ساده ترین شکل ممکن و همراه با ظاهری حرفه ای هستید، حتما از ابزار گوگل استفاده کنید. نکته جالب در این میان عرضه رایگان گوگل فورمز برای برندهاست. با این حساب شما فرصتی بسیار عالی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف پیش روی تان دارید. این امر باید به بهترین شکل ممکن برای صرفه جویی در هزینه های برند مورد استفاده قرار گیرد، در غیر این صورت شاید هرگز شانسی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان پیدا نکنید.
درج لوگوی گوگل در کنار نظرسنجی یک برند به خوبی اعتبار آن را نشان می دهد. امروزه استفاده از ابزارهای گوگل به نوعی بیانگر حرفه ای بودن یک برند است. بنابراین شما باید به بهترین شکل ممکن از این مزیت استفاده نمایید.
پلی باز (Playbuzz)
ابزار پلی باز یکی از گزینه های جذاب برای طراحی پرسشنامه به طور رایگان است. احتمالا مواجهه با یک ابزار رایگان به اندازه کافی برای بازاریاب ها جذاب است که دیگر سراغ گزینه دیگری نروند. نکته مهم در این میان امکانات وسیع ابزار رایگانی است که باید انتخاب کنیم. پلی باز یکی از متنوع ترین خدمات را به برندها عرضه می کند. این امر بیشتر در زمینه شخصی سازی قالب نظرسنجی و جلوه های بصری آن صورت می گیرد.
از آنجایی که ابزار پلی باز به طور رایگان عرضه می شود، دارای آرشیو بزرگی از تصاویر استاک نیست. معنای این امر ضرورت بارگذاری تصاویر پس زمینه و همچنین دیگر جلوه های بصری از سوی برندهاست. بنابراین اگر شما به دنبال ابزاری با آرشیو گسترده تصاویر هستید، پلی باز گزینه خوبی برای شما نخواهد بود.
پلی باز اغلب اوقات برای برندهای تازه کار گزینه بسیار عالی محسوب می شود. این ابزار امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف و همچنین دریافت بازخوردهای متنی کاربران را فراهم می کند. این امر اهمیت بسیار زیادی برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف دارد.
Ask Nicely
ابزار Ask Nicely حرفه ای ترین خدمات را در زمینه نظرخواهی از مشتریان عرضه می کند. همکاری با یک تیم حرفه ای در زمینه بازاریابی و طراحی پرسشنامه هیچ راهی برای برندها به جز موفقیت باقی نمی گذارد. بنابراین اگر شما در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان هستید، امکان استفاده از این ابزار را خواهید داشت.
یکی از نکات جالب در زمینه کار با ابزار Ask Nicely امکان توجه به سئو نظرسنجی است. شاید این مفهوم برای شما عجیب باشد، اما ابزار Ask Nicely به شما برای رعایت نکات سئو و در نتیجه کسب رتبه های بهتر از سوی پرسشنامه تان در گوگل کمک می کند. این امر میزان مشارکت در پرسشنامه برندتان را به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد داد. با این حساب دیگر نیازی برای نگرانی در این رابطه نخواهد بود.
امروزه بسیاری از برندها برای اطلاع لحظه ای از شرایط نظرسنجی شان از ابزار Ask Nicely استفاده می کنند. شاید تنها عاملی که باعث توجه صرف برندهای بزرگ به این ابزار می شود، هزینه بالای استفاده از خدماتش باشد. بر این اساس پرداخت 375 دلار به عنوان حق عضویت در این ابزار برای هر برندی امکان پذیر نیست. درست به همین خاطر برندهای کوچک هیچ تمایلی به استفاده از آن نشان نمی دهند.
برند کوئیز
برند کوئیز یکی دیگر از ابزارهای دارای حالت دمو برای برندهای مختلف است. این امر برای بسیاری از برندها به مثابه یک خبر خوش محسوب می شود. اگر شما در تلاش برای استفاده از یک ابزار جمع و جور و دارای اپ رسمی موبایلی هستید، حتما برند کوئیز را مدنظر قرار دهید. شما با چنین کاری به بهترین شکل ممکن امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف تان با یک پرسشنامه و نظرسنجی حرفه ای را خواهید داشت.
مطلب مرتبط: معیارهای انتخاب روش نظرسنجی
برند کوئیز علاوه بر نسخه دمو براساس تعداد پرسشنامه ها و خدمات مورد استفاده برندها قیمت بندی شناوری دارد. با این حساب شما نیازی برای پرداخت هزینه بیش از اندازه نخواهید داشت. همین امر برند کوئیز را بدل به ابزار دوست داشتنی برای برندها کرده است.
بدون تردید طراحی نظرسنجی و پرسشنامه برای برندها امر ساده ای نیست. اگر شما در این میان برخی از ابزارهای حرفه ای را مدنظر قرار دهید، به بهترین شکل ممکن فرصت تاثیرگذاری بر روی مخاطب تان را پیدا خواهید کرد. گزینه های مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای کسب و کارتان محسوب می شود. پس همین حالا دست به انتخاب از میان یکی از آنها بزنید.