یکی از تصورات بسیار اشتباه این است که افراد فکر می کنند برای کسب موفقیت نیاز است که پول زیادی را خرج کرده و بدون این گزینه، عملا شانسی برای موفقیت نخواهند داشت. با این حال با بررسی وضعیت بازار طی سال های مختلف، متوجه خواهید شد که همواره برندهایی ظهور کرده اند که بدون داشتن بودجه قابل توجه، موفق به کسب نتایجی شده اند که حتی بهتر از ابربرندها بوده است. درواقع به عقیده بسیاری از تحلیلگران، وجود بودجه کم یک مزیت محسوب می شود که باعث خواهد شد تا با فکرتر عمل نمایید. در این زمینه نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که بسیاری از ابزارها در جهان مدرن حال حاضر وجود دارد که اگرچه هزینه کمی را از شما می گیرند، با این حال نتایج بی نظیری را به همراه داشته و می توانید به پشتوانه آن، نتایج بی نظیری را خلق کنید. در این رابطه هفت ابزار موثر و در عین حال ارزان قیمت را که می تواند موفقیت بالایی برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد، بررسی خواهد شد.
1- Zapier
هزینه حق اشتراک ماهانه: 20 دلار
برای این امر که بتوانید اقدامات روزمره را تا حد امکان ساده نمایید، ادغام کردن فعالیت ها بسیار مهم خواهد بود. برای مثال شما می توانید برنامه Groove را با Trello پیوند داده و از این طریق، نتایج خوبی را به دست آورید. با این حال شما در زمینه ادغام با محدودیتی مواجه نبوده و می توانید برای بیش از دو برنامه نیز از این ابزار کاربردی، استفاده کنید. در این رابطه در نگاه اول ممکن است این سوال مطرح شود که مزیت اصلی استفاده از این برنامه چیست. درواقع صرفه جویی در زمان، مهمترین دستاوردی است که با استفاده از آن، در اختیار خواهید داشت. در این رابطه شما حتی از این برنامه برای اجرای کمپین های ایمیل مارکتینگ خود نیز می توانید استفاده نمایید که این امر کمک می کند تا دیگر نیاز به صرف زمان زیاد نداشته باشید. با این حال توجه داشته باشید که برای این امر، باید از ادغام نرم افزارهای مورد نیاز، استفاده نمایید. درواقع برای این اقدام، شما به دو نرم افزار Google Sheet و Len’s Gmail account نیاز خواهید داشت.
مطلب مرتبط: 7 ابزار کاربردی برای کسب و کار
2-Calendly/Doodle
هزینه حق اشتراک سالانه: 39 دلار
یکی از مشکلات بسیاری از کسب و کارها این است که با حجم زیادی از پیام ها مواجه می شوند. در این رابطه ممکن است پیام شما به صورت ایمیل و یا دایرکت در شبکه های اجتماعی باشد. تحت این شرایط اگر پاسخگویی سریعی را نداشته باشید، بدون شک با یک چالش جدی مواجه خواهید شد. در این رابطه توصیه می شود که از برنامه فوق استفاده کنید. درواقع شیوه کار آن به این صورت است که پیام ها را در گروه های مختلف قرار می دهد و برنامه ریزی پاسخ دهی ایجاد می کند. درواقع این اقدام درست به مانند وقت دادن رایج محسوب می شود که منشی ها آن را انجام می دهند. تحت این شرایط شما دقیقا می دانید که در چه زمانی باید پاسخ چه فرد یا افرادی را بدهید. مزیت این اقدام این است که مشتری نیز می داند شما به آنها بی توجه نبوده و در یک زمان مشخص، پاسخ خود را دریافت خواهند کرد. در این رابطه شما می توانید متن پیام ارسالی را شخصی سازی نمایید که خود به کاربردی تر بودن این برنامه کمک کرده است.
3-Piezo
هزینه حق اشتراک ماهانه: 10 دلار
بدون شک در مکالمات کاری، نیاز است که مواردی یادداشت شود. با این حال این امر زمانبر بوده و هر لحظه این احتمال وجود دارد که از گفته ها عقب بمانید. در این زمینه نمی توان انتظار داشت که فرد تماس گیرنده، منتظر بماند تا شما موارد مورد نظر را یادداشت کنید. تحت این شرایط به نظر می رسد که تنها گزینه موجود این است که مکالمات را ضبط نمایید. با این حال گوش دادن دوباره، زمان زیادی را از شما می گیرد. به همین خاطر استفاده از برنامه Piezo کاملا الزامی بوده و پس از اتمام تماس، متن مکالمه را دریافت خواهید کرد. درواقع این فایل قابل ویرایش بوده و شما می توانید به سادگی، بخش های مورد نظر را برداشته و یا پس از اعمال تغییرات، آن را ذخیره نمایید. با این اقدام شما در حین تماس، تمام تمرکز خود را به مکالمه می دهید و این امر کمک می کند تا پاسخگویی به مراتب بهتری را بدون از دست دادن حتی یک نکته، داشته باشید. تحت این شرایط شما حتی دیگر به کاغذ و خودکار هم نیاز نخواهید داشت. درواقع با این اقدام شما حتی در حین رانندگی و حین راه رفتن نیز می توانید بدون نگرانی به تماس ها پاسخ دهید. یکی از مزیت های این برنامه، حفظ امنیت و جلوگیری از مشکلات احتمالی است. درواقع شما می توانید متن اصلی را هر موقع که بخواهید، دوباره منتشر کرده و در صورت آنکه فردی ادعایی غیرواقعی را دارد، از آن به عنوان مدرک استفاده کنید. در این زمینه فراموش نکنید که حجم یک متن، به مراتب کمتر از صوت بوده و این امر باعث خواهد شد که برای ذخیره سازی حتی فایل های چند ساله، به فضای خاصی نیاز نداشته باشید.
مطلب مرتبط: 8 ابزار ضروری برای دورکارها
4-Trello
هزینه حق اشتراک ماهانه: 5 دلار
کار کردن هنگامی که صاحب یک تیم شلوغ و فعال در حوزه های مختلف باشید، بدون شک یک چالش بزرگ محسوب می شود. در این رابطه آگاهی از روند کارها و ایجاد کار تیمی، بدون شک از جمله مواردی است که به آن نیاز شدیدی را خواهید داشت. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که برای این اقدام اگرچه ابزارهای مختلفی وجود دارد. با این حال بدون شک بهترین آنها Trello است که تمکامی امکانات موردنیاز را در اختیار شما قرار می دهد. درواقع امکان اشتراک گذاری فایل ها، گروه بندی، ارسال پیام های گروهی و شخصی از جمله امکانات این برنامه کاربردی محسوب می شود. همچنین از این برنامه می توانید به عنوان تابلوی برنامه ریزی استفاده کرده و تیم شرکت را نسبت به اقداماتی که باید در ماه های آتی انجام شود، مطلع نمایید. این امر خصوصا هنگامی که به صورت دورکاری فعالیت می کنید، بسیار ضروری خواهد بود.
5- Slack
هزینه حق اشتراک ماهانه: 6 دلار
ایجاد یک دفتر کار مجازی تنها زمانی امکان پذیر است که امکان تماس تصویری وجود داشته باشد. با این حال در مواقعی شما نیاز دارید که این تماس با بیش از 100 نفر همراه شود. تحت این شرایط دیگر نمی توانید از شبکه های ارتباطی رایج نظیر واتس اپ استفاده کنید. همچنین اطمینان از امنیت، از جمله مواردی است که ضرورت عدم استفاده از شبکه های ارتباطی رایج را آشکار می کند. نکته ای که در این بخش باید به آن توجه داشته باشید این است که در کنار امکان تماس تصویری، شما می توانید از آن به عنوان فضایی برای ارسال پیام نیز استفاده کرده و اتاق های گفت و گوی مجزا داشته باشید. تحت این شرایط شما حتی دیگر نیاز به ترک دفتر کاری خود نداشته و در کمترین زمان می توانید ارتباط لازم را برقرار کنید.
6- Zoom
هزینه حق اشتراک ماهانه: 15 دلار
این شرکت موفق شده است تا در زمان شیوع کرونا، خود را به عنوان پرطرفدارترین ابزار کاری معرفی نماید. برگزاری ویدئو کنفرانس بدون محدودیت اعضا، اقدامی است که این برنامه آن را به خوبی انجام می دهد. امنیت بسیار بالا در کنار کیفیت خیره کننده تماس ها که به سرعت اینترنت ارتباطی ندارد، به سرعت باعث شد تا محبوبیت جهانی را پیدا کند. همچنین در این برنامه می توانید همگام سازی های لازم با تقویم را داشته باشید. درواقع یادآوری های لازم برای شرکت در جلسه، براساس تقویم شما انجام داده خواهد شد. برای مثال ممکن است یکی از کارمندان برای کشوری دیگر باشد تحت این شرایط این همگام سازی، کاملا ضروری خواهد بود. همچنین امکان ترجمه به صورت زیرنویس، از دیگر امکانات این برنامه محسوب می شود.
مطلب مرتبط: مدیریت دورکارها با 10 ابزار کاربردی
7- T‑Shirts/Hoodies
هزینه حق اشتراک ماهانه: براساس حجم موردنیاز متغیر است
یکی از چالش های محیط کاری این است که آیا باید یک لباس فرم را مشخص کرد و یا هر فرد اجازه داشته باشد که براساس سلیقه خود لباس بپوشد. واقعیت این است که بنا بر دلایل مختلف، لازم است تا به نحوی نشان داده شود که افراد برای شرکت شما هستند. در این زمینه منظور تعیین لباس فرم نیست و این امر یک اقدام منسوخ شده محسوب می شود. درواقع پوشیدن یک لباس مشخص برای کل سال، ابدا جذابیت لازم را به همراه ندارد. تحت این شرایط سوال اصلی این است که چگونه می توان در کنار احترام به سلیقه های مختلف، اتحاد مدنظر را نیز ایجاد کرد؟ در این رابطه برند فوق، این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که بر روی تیشرت و هودی، برند خود را درج کرده و با این اقدام، می توانید هر کارمند را به بیلبورد تبلیغاتی خود تبدیل نمایید. در این رابطه شما تنها به درج برند محدود نبوده و می توانید از جملات و... نیز استفاده کنید که با یک جست و جوی ساده، می توانید ایده های بسیار خوبی را داشته باشید.