دوشنبه, ۱۹ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Mon, 9 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

انسان ها ظاهراً درحال تخریب میراث فرهنگی و حتی تجربه تماشای مکان های دیدنی جهان هستند. یونسکو - بخشی از سازمان ملل متحد که مسئول محافظت از میراث فرهنگی است - به تازگی توجهات را به پدیده نوظهور و ویرانگر «گردشگری سلفی» (Selfie Tourism) جلب و انتقاداتی جدی را به آن وارد کرده است.

به گزارش میرور، در واقع رسانه های اجتماعی باعث خلق چنین پدیده ای شده اند. یونسکو هشدار می دهد که گردشگری سلفی عواقب بدی برای بسیاری از مشهورترین مکان های دیدنی جهان دارد. یکی از سخنگویان یونسکو می گوید:

«تأثیر گردشگری سلفی بسته به مقصد متفاوت است. در بسیاری از موارد، این امر منجر به ازدحام بیش از حد در مکان های دیدنی خاص، ایجاد فشار بر زیرساخت های محلی و کمک به تخریب تجربه کلی دیگر بازدیدکنندگان شده است.»

ویروس گردشگری سلفی در بین گردشگران

این موضوع باعث شده است که برخی از مکان های کمترشناخته شده جهان، حالا به کانون توجهات گردشگری تبدیل شوند. این مقاصد که زمانی جواهرات پنهان بودند، اکنون توسط بازدیدکنندگانی که به دنبال خلق مجدد یک لحظه خاص هستند، تسخیر شده اند. شهر هالشتات در اتریش - شهری که گمان می رود الهام بخش فیلم Frozen دیزنی بوده است - حالا سالانه پذیرای بیش از یک میلیون گردشگر برای گرفتن عکس های سلفی در پس زمینه کوهستانی زیبای خود است.

گردشگری سلفی چیست؟

گردشگری سلفی پدیده ای است که در آن مسافران از نقاط دیدنی بازدید می کنند، اما نه برای غوطه ور شدن در تاریخ یا فرهنگ محلی آن جا، بلکه برای گرفتن عکس و آپلود آن در شبکه های اجتماعی. این موضوع روی تجربه شخصی کمتر تمرکز دارد و بیشتر در مورد تهیه یک تصویر برای اینستاگرام، فیسبوک یا تیک تاک است.

درحالی که عکاسی سنتی در هنگام تعطیلات - پدیده ای که مثلاً خانواده و دوستان در مقابل برج ایفل یا کولوسئوم می ایستادند تا عکس بگیرند - کمی آزاردهنده ولی تاحدی قابل درک بود، اما این پدیده جدید کاملاً بر «بازدید از مقاصد فقط برای عکس گرفتن و اشتراک گذاری آن ها به صورت نمادین» متمرکز شده است. بنا به گفته یونسکو، در این پدیده شخص خودش را در مرکز توجه قرار می دهد و نقاط دیدنی در پس زمینه قرار می گیرند.

منبع : digiato
برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/bdg74uEj
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه