پنجشنبه, ۲۸ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 18 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

برای انجام معاملات در بازار فارکس باید با انواع حساب های معاملاتی که توسط بروکرها ارائه می شوند آشنا باشید. امروزه در جهان معاملات فارکس تمام بروکر ها و پلتفر های فارکس، تنوع وسیعی از حساب ها را در خدمت مشتریان خود قرار می دهند. انواع حساب معاملاتی در فارکس برای ارائه گزینه های متنوع و به معامله گران و تازه کاران و پوشش نیازهای آن ها به وجود آمدند. حساب ها در فارکس به معامله گران امکان و شرایط متفاوتی را برای معامله در بازار می دهند.

تفاوت انواع حساب فارکس در چیست؟

بازار فارکس چیست و چه چیزهایی را باید راجع به آن به طور کامل تر بدانید؛ در ادامه تمام حساب های معاملاتی فارکس را بررسی می کنیم تا در تصمیم گیری این مورد بتوانید بهتر عمل کنید.

حساب استاندارد (Standard Account)

حساب استاندارد یکی از پرکاربرد ترین انواع حساب در فارکس است که به سرمایه گذاران حرفه ای و با تجربه امکان معامله با حجم استاندارد و شرایط مالی خوب را می دهد. سایز معاملات این نوع حساب به طور معمول 100 هزار لات از ارز پایه است. اما به این منظور نیست که برای باز یا بستن معاملات خود حتما 100 هزار دلار سرمایه داشته باشید. به طور معمول با سرمایه 100 دلار به بالا می توانید با این حساب معامله کنید. از دیگر نقاط قوت این حساب وجود اسپرد رقابتی است. هم چنین اگر تاب آوری شما در مدیریت ریسک بالا باشد، با انتخاب اهرم بیش تر معاملات بزرگ تری را می توانید باز کنید تا در صورت حرکت بازار به نفع شما سود بیش تری کسب کنید.

حساب مینی (Mini Account)

حساب مینی برای تریدر های مبتدی و علاقه مندانی که می خواهند با مقدار کمی سرمایه معامله کنند و درصد ریسک خود را کاهش دهند، طراحی شده است. حساب مینی با درصد ریسک کمتر اعتماد به نفس مبتدی ها را ارتقاء می دهد. اما سود زیادی از معاملات به دست نمی آید و تنوع ابزار معاملاتی آن نسبت به حساب استاندارد کم تر است.

حساب میکرو (Micro Account)

حساب میکرو نیز مانند حساب مینی برای تریدرهای تازه کار و مبتدی مناسب است و شرایط کم ریسک تری دارد. این حساب امکان معامله با مقدار بسیار کمی از سرمایه را برای سرمایه گذاران با بودجه کم فراهم می کند. مبتدی ها در این حساب با خطر کم تر و بدون نیاز به سرمایه زیاد معاملات را انجام می دهند. حساب میکرو می تواند برای آزمودن استراتژی های معاملاتی، آموزش و آشنایی با بازار فارکس قبل از ورود به معاملات واقعی، برای گام اول شروع معاملات بسیار مفید باشد.

حساب پم (PAMM Account)

حساب پم مخفف عبارت (Percentage Allocation Management Module) یک نوع حساب معاملاتی در فارکس است که به سرمایه گذاران امکان می دهد تا سرمایه خود را به مدیران مالی حرفه ای واقعی واگذار کنند . در این نوع حساب، مدیران مالی با استفاده از سرمایه گذاری های افراد مختلف ارزها، سهام و دیگر ابزار مالی را مدیریت می کنند و سود و زیان های حاصل را بین سرمایه گذاران به صورت تساوی تقسیم می کنند. به سرمایه گذاران امکان می دهد که با بهره وری از تجربیات و تخصص تریدر های حرفه ای از خطرها و ضررهای احتمالی معاملات خود جلوگیری کنند.

حساب آزمایشی (Demo)

از انواع حساب در فارکس حساب دمو یا حساب آزمایشی و شبیه سازی شده مانند بازار معاملات واقعی است که به منظور ارتقاء دانش و کسب تجربه ی معاملاتی برای تازه کاران و تریدرهای مبتدی فارکس ایجاد شده است. در این حساب معامله گران با آزمون و خطا در معاملات آزمایشی پی به چگونگی استراتژی و هدف گذاری در معاملات خود می برند. اکثر بروکرهای فعال در فارکس این نوع حساب را در تنوع حساب معاملاتی خود گنجانده اند. در این حساب با پول مجازی حساب خود را شارژ می کنید و هدف فقط دست یابی به شناخت بازخورد روانی در بروز نتایج معاملات و به دست آوردن تجربه در استراتژی معاملاتی شما در انجام معاملات واقعی فارکس است.

حساب وی آی پی (VIP Account)

حساب وی آی پی که با نام (VIP) هم شناخته می شود و همانطور که از نام آن مشخص است، یک نوع حساب مالی است که برای سرمایه گذاران با سرمایه بالا بستر مناسبی برای معامله است. این نوع حساب معمولا خدمات و شرایط ویژه ای از جمله اسپرد پایین، اخبار و داده های بازار، آموزش های تخصصی تحلیل ها و ارتباط مستمر با مدیران سرمایه را فراهم می کند.

حساب سنت (Cent Account)

حساب سنت یکی از پرکاربردی ترین انواع حساب ها است که به مقدار کمتری از سرمایه نسبت به حساب استاندارد نیاز دارد. به سرمایه گذاران امکان انجام معامله با شرایط معمولی مالی را می دهد. برای مثال یک تریدر با واریز 10 دلار، می تواند با 10 هزار واحد از یک ارز وارد معاملات شود. این نوع حساب هم برای تریدرهای مبتدی با سرمایه های زیر 50 دلار مناسب است.

حساب اسلامی (Islamic Account)

حساب اسلامی برای معامله گرانی که پایبند به باور های مذهبی هستند و کسانی که تمایل به پرداخت بهره ندارند ایجاد شده است. در این نوع حساب به سفارشاتی که در شب انجام می گیرد هیچ نرخ بهره شبانه یا به اصطلاح سواپ تعلق نمی گیرد.این نوع حساب با حساب استاندارد شباهت هایی دارد. از نقاط ضعف این نوع حساب اسپرد بالا به علت نبود بهره شبانه است که برخی بروکرها در قوانین کارمزد انواع حساب خود اعمال می کنند.

حساب ECN یا (ECN Account)

در این نوع حساب، بروکر معاملات شما را مستقیم به بازار جهانی متصل می کند. حساب ECN برای تریدرهای حرفه ای و کسانی است که می خواهند معاملاتی با قیمت مشخص داشته باشند و سرعت انجام معاملات برایشان حائز اهمیت است. در این نوع حساب شروع معاملات از 500 دلار است.

حساب STP یا (STP Account)

حساب STP یک نوع حساب در فارکس است که به معامله گران امکان اجرای سریع تر معاملات و انتقال دقیق دستورات معاملات را فراهم می کند. این نوع حساب به معامله گران اجازه می دهد سفارشات خود را بدون دخالت از سوی بروکر مستقیم به تامین کنندگان مالی ارسال کنند. یعنی بدون نیاز به واسطه معامله گران می توانند معاملات فوری و باکیفیت در بازار فارکس را انجام دهند. این حساب حداقل اسپرد را دارد و با واریزی 10 دلار می توانید معامله خود را انجام دهید.این نوع حساب مانند حساب ECN به معامله گران امکان می دهد سفارشات خود را به صورت مستقیم به بازار ارسال کنند، بدون دخالت میانجی (Dealing Desk) از سوی بروکر.

حساب نانو (Nano Account)

حساب نانو نوع دیگری از حساب های فارکس است به سرمایه بسیار اندک نیاز دارد و برای تریدرهای مبتدی مناسب است و به معامله گران امکان معامله با ریسک کم تر و سرمایه کم را می دهد. این نوع حساب به تریدرها کمک میکند تا استراتژی های معاملاتی خود را آزمایش کنند و بازار فارکس را بهتر بشناسند. استفاده از این حساب بستر مناسبی برای مبتدیان در بطن ورود به فارکس مناسب است. زیرا بازدهی و تجربیات آنها در معاملات را بالا می برد.

بهترین حساب فارکس برای مبتدیان چیست؟

بهترین حساب از انواع حساب معامله گری در فارکس برای مبتدیان حساب آزمایشی یا همان حساب دمو است. این نوع حساب فارکس، به مبتدیان امکان می دهد تا بازیگری در صحنه ی بازار فارکس را به صورت واقعی تجربه کنند. در این نوع حساب به شما اجازه داده می شود تا بدون به خطر انداختن سرمایه خود و با سرمایه مجازی تجارت در فارکس را بیاموزید. بنابراین حساب دمو بهترین گزینه انتخاب برای مبتدیان فارکس است زیرا آن ها به صورت ایمن و موثر نحوه انجام معاملات خود را آموزش می بینند. اکثر بروکر های فارکس دارای این نوع حساب آموزشی هستند و با در دسترس قرار دادن آن به معامله گران مبتدی راه را برای رسیدن به تجربیات معاملات واقعی هموار می سازند. بعد از آشنایی و یادگیری شرایط بازار با حساب دمو در مرحله بعد می توانید سراغ حساب سنتی بروید تا بازار فارکس را با پول واقعی اما در حجم کوچک تر تجربه کنید و آماده فعالیت جدی در این بازار شوید.

انواع حساب های بروکرهای فارکس مناسب برای ایرانیان

می دانید که دسترسی استفاده ایرانی ها از تعداد بروکرهای سراسر دنیا محدود است و امکان استفاده از بروکرهای کشورهایی مجاز است که از قانون تحریم ها پیروی نمی کنند. هر بروکری با توجه به شرایط خود انواعی از حساب معاملاتی را پشتیبانی می کند که هنگام ثبت نام شما می توانید با توجه به این مورد بروکر مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای مثال چند بروکر و انواع حساب معاملاتی موجود در آن را نام می بریم.

بروکر دلتا اف ایکس

  • حساب دمو
  • حساب استاندارد
  • حساب نانو
  • حساب ECN
  • حساب فیکس اسپرد

بروکر روبو فارکس

  • حساب استاندارد
  • حساب ECN
  • حساب میکرو
  • حساب اسلامی
  • حساب پم

بروکر آلپاری

  • حساب استاندارد
  • حساب میکرو
  • حساب اسلامی
  • حساب ECN
  • حساب پم

بروکر آمارکتس

  • حساب استاندارد
  • حساب ECN
  • حساب STP
  • حساب اسلامی
  • حساب پم
  • حساب دمو

بروکر لایت فارکس

  • حساب استاندارد
  • حساب سنت
  • حساب اسلامی
  • حساب پم
  • حساب ECN

در نهایت با توجه به توضیحات داده شده در قسمت انواع حساب های معاملاتی در فارکس هر معامله گری با توجه به توانایی و تجربه در بازار معاملات و چیدمان استراتژی معاملاتی خود در فارکس در حساب مورد نظر معاملات را انجام دهد.

جمع بندی

موضوع انتخاب حساب معاملاتی برای تریدرهای تازه کار فرآیند گیج کننده و فرسایشی دارد و گاها با اشتباهات مختلفی همراه است. در این مقاله تمام حساب های معاملاتی فارکس که توسط بروکرهای مختلف ارائه شده اند را برای شما لیست کردیم و توضیحات آن ها را شرح دادیم تا درباره آن ها اطلاعات کامل تری داشته باشید و با توجه به شرایط خودتان آگاهانه تر تصمیم گیری کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/J0pwR1Vn
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتین
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه