چهارشنبه, ۱۴ شهریور(۶) ۱۴۰۳ / Wed, 4 Sep(9) 2024 /
           
فرصت امروز

با توجه به اینکه سرعت و عملکرد کلی لپ تاپ شما تا حد زیادی تحت تاثیر حافظه ی ذخیره سازی آن، یعنی اس اس دی قرار می گیرد، انتخاب یک محصول مناسب سیستم بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم جدیدترین و بهترین اس اس دی های لپ تاپ را به شما معرفی کنیم و به بررسی و معرفی بهترین گزینه های موجود در بازار ایران برای ارتقاء یا خرید لپ تاپ همراه با SSD می پردازیم.

راهنمای خید بهترین هارد SSD ( حافظه SSD ) مناسب لپ تاپ

قیمت اس اس دی لپ تاپ

قیمت اس اس دی لپ تاپ با سیستم کمی متفاوت است اما در هر صورت قیمت هرکدام از قطعات مرتبط با حافظه سیستم نسبت به برند تولید کننده و مقدار حجم آن مشخص می شود. اس اس دی های حجم 128 ارزان ترین و 2 ترا گران ترین اس اس دی لپ تاپ در حال حاضر است. برند سامسونگ و لکسار پیشرو در تولید اس اس دی ها از جمله اس اس دی های لپ تاپی هستند که در بازار از این دو برند محصولات مربوط به حافظه تنوع زیادی دارند.

خرید اس اس دی لپ تاپ

پیش از خرید اس اس دی از نوع عملکرد و میزان عملکرد سیستم اطمینان پیدا کنید و از حجم مورد نیاز سیستم خود مطمئن شوید، سپس در هنگام خرید اس اس دی به مقایسه قیمت برند های متفاوت پرداخته تا بتوانید اس اس دی مورد نیاز خود را با کمترین قیمت بازار تهیه کنید. می توانید در سایت هایی نظیر مهرگان آی تی یا تکنولایف محصول مورد نظر خود را با قیمتی مناسب ثبت سفارش کنید.

انواع اس اس دی بر اساس رابط اتصال

اس اس دی ها از طریق دو رابط اصلی به لپ تاپ یا سیستم متصل می شوند. اما این رابط ها ویژگی هایی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

  • رابط اس اس دی SATA III ( ساتا )

این رابط رایج ترین نوع رابط اس اس دی ها برای اتصال اس اس دی به لپ تاپ است. سرعت انتقال اطلاعات آن تا حدود 6 گیگابایت بر ثانیه است که برای اکثر کاربران خانگی و اداری مناسب می باشد.

انواع اس اس دی بر اساس رابط اتصال

  • رابط اس اس دی PCIe NVMe

این نوع رابط نسل جدید رابط های اتصال با پهنای باند بسیار بالاتر (تا 32 گیگابیت بر ثانیه) هستند. انواع اس اس دی هایی که از طریق رابط ساتا به سیستم شما متصل می شوند، سرعت بسیار خوبی را برای جابه جایی و دسترسی به اطلاعات ایجاد می کنند؛ اما معمولا گران تر از دسته قبل هستند و در لپ تاپ های رده بالا قرار می گیرند.

نکات مهم در انتخاب اس اس دی برای لپ تاپ

در هنگام خرید اس اس دی برای لپ تاپ، و یا زمانی که می خواهید از مشخصات اس اس دی لپ تاپ مورد استفاده تان اطلاع یابید، باید به مواردی از جمله ویژگی این محصول نظیر حجم دیتا و... توجه کنید. در ادامه به معرفی و شرح این مشخصات می پردازیم.

ظرفیت اس اس دی

با توجه به حجم فایل ها و برنامه هایی که استفاده می کنید، ظرفیت مناسب را انتخاب کنید. برای کاربری های روزمره، 256 گیگابایت کفایت می کند؛ اما برای گیمرها، افراد حرفه ای و کار با فایل های پر حجم، ظرفیت های 512 گیگابایت یا 1 ترابایت توصیه می شود.

سرعت خواندن و نوشتن اس اس دی

هرچه سرعت خواندن و نوشتن بالاتر باشد، عملکرد کلی سیستم سریع تر خواهد بود. سرعت خواندن معمولا بالاتر از سرعت نوشتن است و روی بوت شدن سریع تر ویندوز و بارگذاری سریع تر برنامه ها تاثیر می گذارد.

مقاومت در برابر ضربه (Endurance)

این مشخصه نشان می دهد که SSD شما تا چه میزان می تواند عملیات نوشتن اطلاعات را انجام دهد. برای استفاده های معمولی، نیازی به مقادیر بسیار بالای TBW (TeraByte Writes) نیست؛ اما برای گیمرها و افراد حرفه ای که دائما در حال ذخیره و جابه جایی اطلاعات هستند، اهمیت بیشتری پیدا می کند.

برند اس اس دی

برندهای معتبر معمولا از کیفیت ساخت بالاتر، طول عمر بیشتر و گارانتی بهتری برخوردار هستند. پس در هنگام خرید اس اس دی و یا حتی قطعات سخت افزاری دیگر حتما اولویت خرید خود را از برند های معتبر قرار دهید. اگه به دنبال اس اس دی با تنوع برندهای مختلف هستید، حتما به سایت مهرگان ای تی مراجعه نمایید.

بهترین SSD های SATA III برای لپ تاپ

بهترین SSD های SATA III برای لپ تاپ

  • اس اس دی Samsung 870 QVO

این SSD با ظرفیت های متنوع، سرعت مناسب، قیمت مقرون به صرفه و گارانتی معتبر، یکی از بهترین گزینه ها برای اکثر کاربران سیستم های لپ تاپی است.

اس اس دی Crucial MX500

این SSD نیز از نظر سرعت، ظرفیت، طول عمر و قیمت، گزینه ی مناسبی برای لپ تاپ های میان رده محسوب می شود. اگر سیستم گیمینگ و رده بالا دارید تهیه ظرفیت 2 ترابایت این اس اس دی برای سیستم شما پیشنهاد می شود.

اس اس دی ADATA Ultimate SU800

این SSD با ظرفیت های بالا، سرعت قابل قبول و قیمت مناسب، برای کسانی که حجم بیشتر دیتا دارند، مانند گیمرها و کاربران رندرینگ که نیاز به حجم سیستم بیشتری دارند، انتخابی هوشمندانه است.

بهترین اس اس دی های PCIe NVMe برای لپ تاپ

اس اس دی Samsung 980 Pro

این SSD پرچمدار کمپانی سامسونگ، سرعتی فوق العاده بالا، دوام عالی و عملکردی بی نظیر ارائه می دهد؛ اما قیمت آن نیز بالاتر از سایر گزینه ها است.

اس اس دی WD Black SN850

این SSD نیز از نظر سرعت، دوام و عملکرد حرفه ای، جزو بهترین های بازار به شمار می رود.

اس اس دی ADATA XPG Gammix S70

این SSD با طراحی زیبا، نورپردازی RGB قابل شخصی سازی و قیمت مناسب، انتخاب ایده آلی برای گیمرها می باشد.

جمع بندی

انتخاب بهترین اس اس دی برای لپ تاپ به نیازهای سیستم شما و مقدار هزینه ای که در نظر دارید بستگی دارد. برای کاربری های روزمره، یک اس اس دی با رابط SATA III و ظرفیت 256 گیگابایت تا 512 گیگابایت کفایت می کند. در صورتی که سرعت و عملکرد خاصی مد نظر دارید، می توانید به سراغ اس اس دی های گران تر PCIe NVMe بروید. برندهای معتبر را انتخاب کنید و به گارانتی محصول توجه داشته باشید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wWhRPFYG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چینخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتاقرص لاغری پلاتیندانلود رایگان از شاتراستوکخرید اقساطی آیفون 13 با تخفیف ویژهخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید کتاب استخدامیخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختتخت خواب دو نفرهگالری مانتوریفرال مارکتینگ چیست؟محاسبه قیمت طلا
تبلیغات
  • تبلیغات بنری : 09031706847 (واتس آپ)
  • رپرتاژ و بک لینک: 09945612833

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه