دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

5 فرمان اولیه برای آموزش به سگ

3 هفته پیش ( 1403/3/15 )
 

5 فرمان اولیه برای آموزش به سگ

داشتن یه سگ میتونه یه تجربه فوق العاده باشه، پر از لحظات شاد و خاطرات دوست داشتنی. اما برای اینکه این رفاقت به بهترین شکل ممکن شکل بگیره، آموزش سگ از اهمیت زیادی برخورداره.

آموزش به سگ نه تنها به شما کمک میکنه تا کنترل بهتری روی رفتارش داشته باشین، بلکه باعث میشه سگتون هم یه حیوان شادتر و تربیت شده تر باشه.

در این مقاله میخوایم 5 فرمان اولیه رو بهتون آموزش بدیم که هر صاحب سگی باید بلد باشه. با یادگیری این دستورات میتونید یه پایه ی محکم برای آموزش های بیشتر به سگتون بسازید و از همراهی یه رفیق وفادار و فرمانبردار لذت ببرین.

فرمان بشین (sit)

فرمان "بشین" یکی از اساسی ترین دستوراتی هست که باید به سگتون آموزش بدین. این دستور کاربردهای زیادی داره، از جمله اینکه میتونید ازش برای آروم کردن سگتون در مواقع هیجان، قبل از غذا دادن یا قبل از عبور از خیابان استفاده کنید.

مقدمات مورد نیاز برای آموزش فرمان بشین به سگ به شرح زیر می باشد:

قبل از شروع آموزش، باید مطمئن بشین که سگتون با اسمش آشنایی داره و بهش به خوبی پاسخ میده. یک تشویقی سگ خوشمزه و یا غذای خشک سگ مورد علاقش را انتخاب کنید. یه محیط آرام و بدون حواس پرتی رو برای آموزش انتخاب کنید.

مراحل آموزش فرمان بشین

  1. مرحله اول: سگتون رو با یه تشویقی خوشمزه به سمت پایین هدایت کنید.
  2. مرحله دوم: همزمان با پایین آوردن تشویقی، کلمه ی "بشین" رو به طور واضح و محکم تلفظ کنید.
  3. مرحله سوم: زمانی که باسن سگتون به زمین نشست، تشویقی رو بهش بدین و با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "آفرین!".
  4. مرحله چهارم: تمرین رو چند بار تکرار کنید تا سگتون با معنی و نحوه ی اجرای فرمان "بشین" آشنا بشه.
  5. مرحله پنجم: به تدریج تشویقی رو از دستتون دور کنین و به جای اینکه تشویقی رو جلوی بینی سگتون نگه دارین، اون رو بالای سرش ببرین. این کار باعث میشه که سگتون برای نشستن سرش رو بالا ببره و به طور کامل تر این حرکت رو انجام بده.
  6. مرحله ششم: بعد از اینکه سگتون بطور کامل فرمان "بشین" رو در یه محیط آرام یاد گرفت، میتونید تمرینات رو در محیط های شلوغ تر و با حواس پرتی بیشتر ادامه بدین.

آموزش فرمان بشین

فرمان بمون (stay)

فرمان "بمون" یکی از دستورات اساسی و مهمیه که باید به سگتون آموزش بدین. این دستور کاربردهای زیادی داره، از جمله اینکه میتونید ازش برای آرام کردن سگتون در مواقع هیجان، قبل از غذا دادن یا قبل از عبور از خیابان استفاده کنید.

مقدمات مورد نیاز برای آموزش فرمان بمان به سگ به شرح ذیل می باشد:

قبل از شروع آموزش، باید مطمئن بشین که سگتون با اسمش آشنایی داره و بهش به خوبی پاسخ میده. یه تشویقی خوشمزه و مورد علاقه ی سگتون رو انتخاب کنید. یه محیط آرام و بدون حواس پرتی رو برای آموزش انتخاب کنید.

مراحل آموزش فرمان بمون

  1. مرحله اول: سگتون رو به حالت "بشین" دربیارین.
  2. مرحله دوم: با یه دست، کف دستتون رو مقابل صورت سگتون نگه دارین و کلمه ی "بمون" رو به طور واضح و محکم تلفظ کنید.
  3. مرحله سوم: چند قدم به عقب برین. اگر سگتون جابجا نشد، بهش تشویقی بدین و با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "آفرین!".
  4. مرحله چهارم: به تدریج فاصله ی خودتون رو از سگتون بیشتر کنید و به تمرین ادامه بدین.
  5. مرحله پنجم: زمانی که سگتون میتونه به طور مداوم برای چند ثانیه در یه مکان بمونه، میتونید شروع به اضافه کردن یه اشاره ی دست یا یه کلمه ی کمکی مثل "منتظر باش" به این دستور کنین.
  6. مرحله ششم: بعد از اینکه سگتون بطور کامل در محیط های آرام فرمان "بمون" رو یاد گرفت، میتونید تمرینات رو در محیط های شلوغ تر و با حواس پرتی بیشتر ادامه بدین.

آموزش فرمان بمون

فرمان دستشویی کن (go potty)

آموزش فرمان "دستشویی کن" به سگ میتونه به حفظ بهداشت خونه و جلوگیری از بوهای ناخوشایند کمک کنه. با آموزش این دستور به سگتون میتونید بهش یاد بدین که در کجا و چه زمانی باید دستشویی کنه.

مقدمات مورد نیاز برای آموزش فرمان دستشویی کن به سگ به شرح ذیل می باشد:

قبل از شروع آموزش، باید یه مکان مشخص رو برای دستشویی کردن سگتون در نظر بگیرین. این مکان میتونه یه قسمت از حیاط، یه پد مخصوص دستشویی یا یه سینی دستشویی باشه. صبر و حوصله داشته باشین و به یاد داشته باشین که آموزش این دستور به سگ زمان میبره. به هیچ وجه سگتون رو به خاطر دستشویی کردن در جای نامناسب تنبیه نکنید.

مراحل آموزش فرمان دستشویی کن

  1. مرحله اول: هر بار که سگتون دستشویی میکنه، بلافاصله با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "برو دستشویی!" و بهش تشویقی بدین.
  2. مرحله دوم: سگتون رو به طور مرتب به محل دستشویی کردنش ببرین، مثلاً بعد از غذا خوردن، بعد از خواب و قبل از بیرون رفتن.
  3. مرحله سوم: زمانی که سگتون در محل دستشویی کردنش دستشویی کرد، بهش تشویقی بدین و با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "آفرین!".
  4. مرحله چهارم: به تدریج عبارت "برو دستشویی!" رو با یه اشاره ی دست یا یه حرکت خاص مثل کوبیدن پا به زمین مرتبط کنین.
  5. مرحله پنجم: زمانی که سگتون با شنیدن عبارت "برو دستشویی!" یا دیدن اشاره ی شما به محل دستشویی کردنش میره، بهش تشویقی بدین و با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "آفرین!".

آموزش فرمان دستشویی کن

فرمان بیا (come)

فرمان "بیا" یکی از مهمترین دستوراتیه که باید به سگتون آموزش بدین. این دستور میتونه جون سگتون رو نجات بده، مثلاً زمانی که در حال دویدن به سمت خیابون هست یا زمانی که دنبال یه حیوان وحشی میره.

مقدمات مورد نیاز برای آموزش فرمان بیا به سگ به شرح ذیل می باشد:

قبل از شروع آموزش، مطمئن بشین که سگتون با اسمش آشنایی داره و بهش به خوبی پاسخ میده. یه تشویقی سگ خوشمزه و یا غذای خشک سگ مورد علاقش رو انتخاب کنید. یه محیط آرام و بدون حواس پرتی رو برای آموزش انتخاب کنید.

مراحل آموزش فرمان بیا

  1. مرحله اول: سگتون رو با یه بند کوتاه به یه قلاده محکم وصل کنید.
  2. مرحله دوم: سگتون رو به حالت "بشین" دربیارین.
  3. مرحله سوم: در حالی که تشویقی رو جلوی بینی سگتون نگه داشتین، به آرامی چند قدم به عقب برین و همزمان با لحنی شاد و واضح بگین "بیا!".
  4. مرحله چهارم: اگر سگتون به سمت شما اومد، بلافاصله بهش تشویقی بدین و با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "آفرین!".
  5. مرحله پنجم: این مراحل رو چند بار تکرار کنید تا سگتون با معنی و نحوه ی اجرای فرمان "بیا" آشنا بشه.
  6. مرحله ششم: به تدریج فاصله ی خودتون رو از سگتون بیشتر کنید و از یه لحن قاطع تر برای دادن فرمان استفاده کنید.
  7. مرحله هفتم: بعد از اینکه سگتون بطور کامل در محیط های آرام فرمان "بیا" رو یاد گرفت، میتونید تمرینات رو در محیط های شلوغ تر و با حواس پرتی بیشتر ادامه بدین.

فرمان نکن (no)

فرمان "نکن" به شما کمک میکنه تا به سگتون بفهمونین که چه رفتارهایی قابل قبوله و چه رفتارهایی نه. این دستور برای جلوگیری از جویدن وسایل، پارس کردن بی مورد، یا پریدن به روی آدم ها خیلی مفیده.

مراحل آموزش فرمان نکن

  1. وقتی که سگتون کار اشتباهی انجام میده، بلافاصله با لحنی قاطع و محکم بهش بگین "نکن!".
  2. میتونید از یه حرکت دست یا اسپری آب هم برای تأکید بیشتر بر روی دستورتون استفاده کنید.
  3. بعد از اینکه سگتون رفتار اشتباهش رو متوقف کرد، بهش توجه نکنین یا ازش دوری کنین.
  4. زمانی که سگتون کار درست رو انجام داد، بهش تشویقی بدین و با لحنی شاد و تشویقی بهش بگین "آفرین!".

نکات مهم هنگام آموزش فرمان های مختلف به سگ

از تنبیه بدنی سگتون به شدت خودداری کنید. تنبیه نه تنها کمکی به آموزش سگ نمیکنه، بلکه میتونه باعث ایجاد ترس و اضطرابش بشه. به جای تنبیه، روی تشویق کردن رفتارهای درست تمرکز کنید و همچنین صبور باشین و به یاد داشته باشین که آموزش این دستور ممکنه زمان ببره.

جمع بندی

آموزش به سگ نه تنها برای صاحب سگ، بلکه برای خود سگ هم فواید زیادی داره. با آموزش دستورات اولیه به سگتون میتونید یه رفاقت صمیمی و پایدار باهاش بسازین و از زندگی در کنار یه همراه وفادار و فرمانبردار لذت ببرین. به یاد داشته باشین که صبر، ثبات و تشویق کلید موفقیت در آموزش به سگ هستن. با کمی حوصله و تمرین میتونید به سگتون هر چیزی رو که میخواین یاد بدین.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/taQ77Nh4
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه