دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ایده و نمونه اسم رستوران

آیا تابه حال برایتان رخ داده که برای اولین بار به رستورانی رفته باشید و پس از مدتی هنوز اسم آن را به خاطر داشته باشید. به نظر شما چه عواملی باعث شده که اسم رستوران در خاطر شما بماند؟ حقیقت این است که اسم رستوران مهم تر از آن چیزی است که فکر می‎کنید. نام رستوران می تواند بر اساس نوع غذای سرو شده، منطقه، قومیت، تاریخ یا برگرفته از چیزی باشد که برای صاحب رستوران الهام بخش است؛ مانند نام مادر بزرگ یا آهنگ مورد علاقه. اگر صاحب یک رستوران هستید و به دنبال یک اسم برای رستورانتان هستید، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

انتخاب اسم رستوران

چرا انتخاب اسم رستوران اهمیت زیادی دارد؟

نام رستوران شما نماد هویت رستورانتان است. یک نام خوب به برند شما تبدیل می شود و در هر جایی از قبیل لوگو، منو، یونیفرم و دکوراسیون سالن غذاخوری تان نشان داده می شود؛ از سوی دیگر، یک نام نامناسب می تواند مشتریان را گیج کند و سبک رستوران شما را به خوبی نشان ندهد. به همین دلیل انتخاب اسم رستوران اهمیت زیادی دارد.

نمونه اسم های رستوران

در جدول زیر نمونه هایی از نام رستوران برای سبک های مختلف رستوران را مشاهده می کنید.

اسم رستوران ایرانی

اسم رستوران لاکچری

اسم رستوران گیاهی

اسم رستوران خارجی

·    کدبانو

·    بهشت

·    عمارت

·    ترمه

·    ارکیده

·    خاتون

·    لقمه

·    طاق بستان

·    شب های بندر

·    ریحان

·    لیدوما

·    بارتولمیوس

·    گرانولا

·    مرجان

·    افرا

·    صدف صورتی

·    پلیکان

·    خانه بامبو

·    بیستون

·    لانژ

·    بهشت گیاهخواری

·    مریم گلی

·    گرین لند

·    زمین

·    مهر

·    باغ سبز

·    کینوا

·    کلبه سلامتی

·    وجی فود

·    همیشه سبز

·    کلبه مکزیکی ها

·    بشقاب سوشی

·    خانه سوشی فوجی

·    سوشی راکی یاما

·    اژده های نقره ای

·    خانه غذاهای دریایی جیانگ سو

·    باغ پکن

·    رستوران زئوس

·    باغ شاورما

·    پاستا رستا

چگونه یک اسم خاص و ماندگار برای رستوران خود پیدا کنیم؟

برای انتخاب یک نام خوب طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • با جستجوی کلمات، مفاهیم و احساسات مرتبط با سبک یا محیط رستوران خود شروع کنید.
  • فهرستی از کلمات کلیدی تهیه کنید که تصویر برند مورد نظر شما را منعکس می کند.
  • کلمات، عبارات و ایده های مختلف را ترکیب و آزمایش کنید تا گزینه های خوبی به دست آورید.
  • برای جمع آوری دیدگاه های مختلف و خلق ایده های جدید، با دوستانتان مشورت کنید.
  • تحقیق درباره رقبا را فراموش نکنید. به نام رستوران های دیگر در منطقه خود یا در دسته غذاهای خود نگاه کنید. این امر می تواند الهام بخش شما باشد و به شما کمک کند تا نام خود را از بقیه متمایز کنید.

مراحل فوق می تواند بینش های ارزشمندی را ارائه دهد و به شما در یک انتخاب آگاهانه کمک کند.

چگونه یک اسم خاص و ماندگار برای رستوران خود پیدا کنیم؟

ایده ناب و خاص برای انتخاب اسم رستوران

در ادامه چند ایده ناب را برای انتخاب نام رستوران بیان می کنیم.

  • نام رستورانتان را با الگو گرفتن از نام خودتان انتخاب کنید

مک دونالدز، وندی، تاکو بل و پاپا جان از معروف ترین رستوران ها و فست فودهای زنجیره ای هستند که نام آن ها به بنیانگذارانشان اشاره می کنند یا به نام آنها نامگذاری شده اند. مشتریان شما ممکن است ندانند شما که هستید، اما اگر دلیل نام رستوران شما را بدانند، به داستان موفقیت شما پی خواهند برد.

  • نام رستوران خود را از روی یکی از آیتم های منو انتخاب کنید

نامگذاری رستوران به نام منو یا غذای خاص آن یک رویه رایج در بین رستوران داران است. در این رابطه می توانیم پیتزا هات، پیتزا نایت، سوپ نودل را مثال بزنیم.

  • قافیه سازی کنید

کلمات قافیه دار و دارای جناس بامزه هستند و به راحتی به خاطر سپرده می‎شوند. نمونه های داخلی دیزی میزی، کباب مباب و نمونه های خارجی Cheers & Beers، Chops and Hops از این نوع هستند. آنها ساده و نمایانگر غذای رستوران هستند.

  • به دنبال نام های غیر متعارف را باشید

اگر این روش را برای یافتن نام خود انتخاب می کنید، مطمئن شوید که می توانید واکنش های افراد را پیش بینی کنید و به انتقاداتی که ممکن است در پی آن باشد، پاسخ دهید. ساندویچ کثیف یک مثال در این زمینه است.

  • یک مفهوم فرهنگی را امتحان کنید

بسته به مفهوم، ممکن است منطقی باشد که از اثر هنری یا فرهنگی مورد علاقه خود الگو بگیرید. رستوران Aesop’s Table در مینه سوتا، از افسانه های کلاسیک یونانی الهام گرفته شده، همچنین رستوران Bluebeard در ایندیاناپولیس نام خود را از رمان کرت ونگورت گرفته است.

  • از وبسایت های تولیدکنندۀ نام استفاده کنید

با کمک این وب سایت ها می توانید با نام ها بازی کنید تا به ایده خوبی دست یابید. می توانید از سایت Namelix یا Restaurant Name Generator کمک بگیرید. با بهره گیری این وب سایت ها می توانید اسامی بیشتر برای رستوران خود بیابید.

  • از داستان برندتان الهام بگیرید

اگر برند شما داستانی دارد، از آن استفاده کنید. تاریخچه جذاب رستوران شما باعث جذب مشتریان می شود. اسمی مانند «رستوران مادربزرگ» باعث جذب مشتریان می شود.

ایده ناب و خاص برای انتخاب اسم رستوران

نکات مهم قبل از انتخاب اسم رستوران

پیش از انتخاب نام رستوران نکات زیر را در نظر بگیرید.

اسم انتخابی شما ساده و کوتاه باشد

وقتی صحبت از نام رستوران می شود، سادگی مهم ترین نکته است. نام های کوتاه، بهتر به خاطر سپرده می شوند و تلفظ آن آسان است. از نام های پیچیده ای که مشتریان را گیج می کنند یا فراموش می شوند، خودداری کنید. نامی منحصربه فرد با املای آسان و معرف مفهوم رستورانتان انتخاب کنید. به برندهایی مانند «مک دونالدز» یا «استارباکس» فکر کنید – نام های آن ها ساده و در عین حال ماندگار است و باعث می شود قابل تشخیص باشند.

اسم انتخابی شما منحصر به فرد باشد

یک نام منحصر به فرد و جذاب می تواند باعث برانگیختن کنجکاوی افراد شود و احتمالا از روی کنجکاوی بخواهند غذاهای شما را امتحان کنند. این منحصربه فرد بودن می تواند از جناس در نام، نحوه املای آن یا به سادگی از خود نام ناشی شود. یک نام منحصر به فرد، رستوران شما را از بقیه متمایز می کند و تصویر برند شما را در ذهن مشتریان باقی می گذارد.

هویت رستوران را در نظر بگیرید

نامی که با منو یا مفهوم رستوران شما همسو باشد، می تواند به جذب مخاطب هدف مناسب کمک کند. به عنوان مثال، نامی مانند «خانه سوشی» نشان می دهد که رستوران شما در سوشی تخصص دارد.

در انتخاب اسم عجله نکنید

هنگام انتخاب نام رستوران نباید عجله کنید. درک مخاطبان هدف بسیار مهم است. تحقیقات کاملی درخصوص مشتریان، سن، سبک زندگی آن ها و... انجام دهید. یکی از جنبه های مهمی که باید در هنگام تحقیق در مورد مخاطب هدف خود در نظر بگیرید، منطقه محل سکونت آنها است.

اسم باید دارای معنا و مفهوم باشد

برای ایجاد ارتباط قوی در ذهن مشتریان، عناصر مرتبط با مفهوم و غذاهای خود را در نامتان بگنجانید. برای مثال، اگر غذای ایتالیایی سرو می کنید، استفاده کلماتی مانند «پاستا»، «پیتزا» در نام شما، می تواند به مشتریان کمک کند تا بدانند قرار است چه غذایی را میل کنند. راه دیگر برای گنجاندن مفهوم و غذاهای خود در نام رستورانتان، استفاده از کلمات توصیفی است که فضا یا طعم غذای رستوران شما را تداعی می کند. به عنوان مثال، اگر رستوران شما یک محیط دنج سنتی دارد، می توانید کلماتی مانند «عمارت» «سرا» را نام خود به کار ببرید.

از اسم های مثبت استفاده کنید

حتما مفاهیم فرهنگی و زبانی نام رستوران خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید کسب و کار خود را در سطح بین المللی گسترش دهید یا به جامعه متنوعی از مشتریان خدمات ارائه دهید، اطمینان حاصل کنید که نام شما دارای مفاهیم منفی یا معانی توهین آمیز نباشد.

نام های تجاری ثبت شده را انتخاب نکنید

نام های ثبت شده یا نامی را که خیلی شبیه به نام رستوران های موجود است، انتخاب نکنید، زیرا ممکن است مشتریان را گیج کند و منجر به مشکلات قانونی برایتان شود.

جمع بندی

انتخاب اسم رستوران اولین قدم برای برندسازی است. نام رستوران شما هویت رستورانتان را نشان می دهد و قدرت جذب مشتری و افزایش شهرت آنلاینتان را دارد. یک نام رستوران ایده آل باید جذاب باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود. همچنین باید اورجینال باشد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/lNOPjERA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه