دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پرینتر نو بخریم یا دست دوم و چه مزایا و معایبی دارد؟

در صورتی که تصمیم به خرید پرینتر دارید و این سؤال برای تان پیش آمده که پرینتر نو بخریم یا دست دوم، در این مقاله همراه ما باشید، در این مقاله از طریق بررسی مزایا و معایب هر یک از پرینترها به سؤال تان پاسخ خواهیم داد.

پرینتر نو بهتر است یا پرینتر دست دوم؟

پرینتر یکی از لوازم کاربردی در ادارات و شرکت ها محسوب می شود که امکان استفاده از آن در منازل نیز وجود دارد، قیمت بالای این دستگاه بسیاری از افراد را به خرید پرینتر دست دوم ترغیب می کند، در ادامه از طریق بررسی مزایا و معایب پرینتر نو و دست دوم شما را بهتر راهنمایی خواهیم کرد.

ممکن است خرید پرینتر نو یا دست دوم برای تان به یک چالش بزرگ تبدیل شده باشد، برای تصمیم درست درباره خرید پرینتر لازم است که مواردی از جمله کیفیت پرینتر، سرعت چاپ دستگاه، عمر مفید و سایر قابلیت های پرینتر را در نظر داشته باشید.

مزایای خرید پرینتر نو

در این بخش به معرفی مزایای پرینتر نو خواهیم پرداخت.

پرینتر نو کارایی و دوام بیشتری دارد

اگرچه با خرید پرینتر نو هزینه بیشتری پرداخت خواهید کرد اما مسلماً دستگاه تان کارایی و دوام بیشتری داشته و طول عمر بیشتری خواهد داشت، در صورتی که برای شرکت و یا کارتان در منزل به پرینتر نیاز دارید و تصمیم دارید که همه روزه از آن استفاده کنید خرید پرینتر نو توصیه می شود.

ممکن است پرینتر های دست دوم به دلیل استفاده مداوم دچار خرابی شوند و یا قطعات شان توانایی کار با حجم بالا را نداشته باشد.

پرینترهای نو دارای قابلیت های جدید هستند

با استفاده از پرینترهای نو امکان بهره گیری از قابلیت های جدید در دستگاه وجود دارد، در حالی که ممکن است این قابلیت ها در پرینترهای قدیمی وجود نداشته باشند، به طور مثال پرینترهای جدید قابلیت اتصال به وای فای را دارا هستند، پرینترهای جدید امکان همزمان چند عملیات را با یکدیگر دارند، در نتیجه با هزینه کردن مقدار بیشتری می توانید گزینه مناسب تر را داشته باشید.

پرینترهای نو با محیط زیست سازگاری بیشتری دارند

شاید تصور کنید که تولید پرینترهای جدید می تواند برای طبیعت آسیب زا باشد، اما لازم است بدانید که پرینترهای امروزی انرژی کمتری را مصرف می کنند و از این جهت آسیب کمتری به طبیعت می زنند.

پرینترهای نو سرعت بیشتری دارند

در صورتی که تصمیم به استفاده مداوم از پرینتر دارید، جهت تسریع در کارهای چاپی تان توصیه می شود که پرینتر های نو خریداری کنید، چرا که پرینترهای نو و جدید سرعت بیشتری دارند.

در ادارات با توجه به حجم کاری بالا سرعت از اهمیت بالایی برخورد است، در صورتی که پرینتر به کندی کار کند، حجم کارها افزایش پیدا کرده و مشکلات متعددی به وجود خواهند آمد، در هر صورت پرینترهای نو و امروزی با سرعت بالا کار کرده و انرژی و جوهر کمتری را مصرف می کنند.

مزایای خرید پرینتر نو

مزایای خرید پرینتر دست دوم

پرینتر دست دوم دستگاهی است که در مدت زمان مشخصی توسط یک یا چند کاربر استفاده شده است، پرینتر دست دوم نیز دارای مزایای مشخصی است که در ادامه آن ها را عنوان خواهیم کرد.

خرید پرینتر دست دوم با هزینه کمتری انجام می شود

پرینتر دست دوم و استفاده شده مانند سایر کالاها ارزان تر از پرینتر نو و کارکرده می باشد، در نتیجه می توان گفت که خرید پرینتر دست دوم نسبت به پرینتر نو دست اول اقتصادی تر است.

پرینتر دست دوم با محیط زیست سازگاری دارد

بسیاری از افراد ترجیح می دهند جهت حفظ محیط زیست پرینتر دست دوم خریداری کنند تا از تولید اقلام جدید جلوگیری شود، چرا که با توجه با دیدگاه این افراد ساخت دستگاهی جدید نیاز به مواد اولیه و انرژی بسیاری دارد و همچنین با ساخت پرینتر کربن زیادی تولید شده و وارد محیط زیست می شود.

عملکرد مثبت پرینتر دست دوم ثابت شده است

برخی از کاربران ترجیح می دهند که پرینتری که توسط کاربر دیگر آزمایش شده و کاربرد ساده ای دارد را خریداری کنند، آن ها در زمینه کار با دستگاه های جدید نگران هستند و ترجیح می دهند با دستگاهی آشنا کار کنند.

نکاتی که هنگام خرید پرینتر دست دوم باید بدانید، 8 مورد ضروری

معایب خرید پرینتر دست دوم

بسیاری از کاربران برای خرید پرینترهای دست دوم دچار شک و تردید هستند، در این بخش به بررسی معایب پرینتر دست دوم خواهیم پرداخت.

پرینتر دست دوم نیازمند هزینه های جانبی و تعمیر است

ممکن است پرینترهای دست دوم به تعمیرات نیاز داشته باشند، ضمن این که گاهی اوقات پرینترها برای بهبود عملکردشان به هزینه های جانبی نیاز دارند، خرید تونر، جوهر، کارتریج، تعویض کارتریج و... از دیگر هزینه هایی است که ممکن است برای پرینتر دست دوم به آن نیاز پیدا کنید.

یافتن قطعات مصرفی پرینتر دست دوم مشکل است

با توجه به این موضوع که خط تولید برندهای مطرح دنیا هر دو تا سه سال یک بار تغییر می کند، در صورتی که قطعات پرینتر دچار ایراد و خرابی شوند ممکن است در پیدا کردن آن ها دچار مشکل شوید، کمیاب شدن قطعات منجر به گرانی آن ها نیز خواهد شد.

امکان اطلاع از عملکرد صحیح پرینتر دست دوم وجود ندارد

در صورتی که هنگام خرید پرینتر دست دوم به این مشکل توجه نکنید، ممکن است دچار چالش های بزرگی شوید، اگر پرینترتان به درستی کار نکند، می تواند هزینه ها و زمان تان را هدر بدهد، در نتیجه توصیه می شود پیش از خرید پرینتر دست دوم از سلامت کلیه قطعات آن از جمله فیوزر، هدچاپ، کارتریج جوهر یا تونر و... اطمینان حاصل کنید.

گارانتی پرینتر دست دوم غیرقابل اطمینان است

خرید پرینتر دست دوم هیچ گونه ضمانتی ندارد و در صورت بروز اشکال در دستگاه تان امکان استفاده از ضمانت نامه دستگاه وجود ندارد.

پرینتر استوک یا ریفر چیست؟

تولید کنندگان پرینترهای کارکرده و قدیمی، پرینترها را جمع آوری کرده و آن ها را بررسی و عیب یابی می کنند، این دستگاه های پرینتر تحت عنوان پرینتر استوک به کشورهای جهان سومی از جمله ایران و امارات ارسال می شوند، کلیه قطعات اصلی این پرینترها به بهترین شکل بررسی، تعمیر و حتی تعویض و نوسازی می شوند.

برخی از پرینترهای استوک پرینترهای بیش از حد کارکرده ای هستند که کاملاً بازیافت شده و در حد نو، با کارکرد کم بازسازی می شوند، در اصل پرینترهای استوک همان پرینترهای دست دوم و کار کرده می باشند.

مزایا و معایب پرینترهای استوک خارجی و ایرانی

مزایا و معایب پرینترهای استوک خارجی و ایرانی

مزایای پرینتر استوک خارجی (وارداتی)

  1. پرینترهای استوک وارداتی دستگاه هایی با کیفیت بالا هستند، قطعات اصلی این پرینترها از جمله کارتریج و مواد مصرفی شان اورجینال و با کیفیت هستند و نوسازی آن ها توسط شرکت تولید کننده انجام می شود.
  2. پرینترهای استوک وارداتی ظاهری شبیه به پرینترهای نو دارد و قطعات کاملی دارد.
  3. اغلب پرینترهای استوک کم کارکرد هستند.
  4. کلیه قطعات و مواد به کار رفته در پرینترهای استوک وارداتی اصل و اورجینال هستند.
  5. برخی از پرینترهای استوک وارداتی دارای امکانات به روز می باشد.
  6. قیمت پرینتر استوک وارداتی از مدل نوی آن کمتر و مقرون به صرفه تر است.

معایب پرینتر استوک خارجی

  1. قیمت پرینترهای استوک خارجی و وارداتی از پرینترهای استوک ایرانی بیشتر است.
  2. هزینه تعمیرات و شارژ مواد مصرفی از جمله کارتریج در پرینترهای استوک وارداتی نسبت به پرینترهای استوک ایرانی بیشتر است.
  3. در صورت ایراد و خرابی در پرینترهای استوک پیدا کردن و تهیه قطعات اصل و اورجینال کار سختی است چرا که این قطعات به ندرت وارد کشور می شوند.
  4. پرینترهای تولید کشور آمریکا و ژاپن با ولتاژ 110 یا ولت 120 کار می کنند در صورتی که ولتاژ برق ایران 220 است، از این جهت برای اتصال این پرینترها به مبدل و ترانس برق نیاز پیدا می کنید که هزینه های بالایی دارند.

مزایای پرینتر استوک ایرانی

  1. قیمت پرینتر استوک ایرانی نسبت به پرینتر های استوک وارداتی مناسب تر است.
  2. دسترسی قطعات و مواد مصرفی پرینترهای استوک ایرانی راحت تر است.
  3. تکنسین ها و تعمیرکاران متعددی توانایی تعمیرات پرینترهای استوک ایرانی را دارند.
  4. پرینترهای استوک ایرانی با ولتاژ 220 ولت کار می کنند و اتصال آن ها با برق شهری به مشکل نخواهد خورد، برای پرینتر های استوک ایرانی نیازی به خرید ترانس و مبدل نخواهید داشت.

معایب پرینتر استوک ایرانی

  1. اغلب پرینترهای استوک ایرانی استهلاک زیادی دارند و در مدت زمان طولانی کار کرده اند، از این جهت احتمال ایراد و خرابی در این پرینترها بالا است.
  2. از آن جایی که پرینترهای استوک ایرانی قدیمی هستند از امکانات کافی امروزی برخوردار نیستند.

سخن پایانی

خرید پرینترهای نو، دست دوم و استوک هر یک دارای مزایا و معایب مخصوص به خود می باشد، در نتیجه کاربر می تواند با توجه به استفاده ای که از دستگاه دارد برای خرید دستگاه نو، دست دوم و استوک تصمیم گیری کند.

در پایان، اگر حجم کار چاپ شما پایین است و برای فروشگاه، مغازه، خانه یا دفتر کار کوچک خود نیاز به پرینترتک کاره یا چند کاره دارید، پرینترهای ارزان قیمت خانگی را پیشنهاد می دهیم چرا که پرینترهای نو می توانند مدت زمان طولانی بدون نیاز به تعمیرات کار کنند، ضمن این که پرینترهای نو دارای امکانات به روز مانند وای فای هستند و از گارانتی و خدمات پس از فروش برخوردارند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/XPhMzHNt
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه