دوشنبه, ۱۱ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Mon, 1 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

راهنمای سفر با افراد مسن

1 ماه پیش ( 1403/2/26 )
 

سفر کردن در هر سن و سالی می تواند جذاب و هیجان انگیز باشد. کودکان از بازدید مکان های جدید شگفت زده می شوند و دوست دارند گوشه گوشه مقصدهای گردشگری را خودشان کشف کنند؛ از سوی دیگر، سالمندان نیز از همراهی خانواده و گشت وگذار در محیط های زیبا لذت می برند؛ بااین حال، سفر با این دو دسته از افراد یعنی سالمندان و کودکان، کمی سخت است و باید به نکات مهمی در رابطه با آن ها توجه کرد. در این مقاله، نکات مربوط به سفر با افراد مسن را مورد بررسی قرار می دهیم. اگر قصد سفر دارید، پیش از خرید بلیط قطار یا هواپیما این مقاله را تا انتها بخوانید.

راهنمای سفر با افراد مسن

چرا سالمندان به توجه ویژه ای در طول سفر نیاز دارند؟

شرایط جسمانی ما در طول زندگی دائما تغییر می کند. در کودکی، جسم ضعیفی داریم که ما را به دیگران نیازمند می کند. رفته رفته با افزایش سن، قدرت کافی برای انجام مستقل کارها را به دست می آوریم و در جوانی به اوج قدرت می رسیم. در این دوره، بدون کمک دیگران قادر به انجام کارهای شخصی خود هستیم و می توانیم سخت ترین مسیرها را هم طی کنیم؛ بااین حال شرایط به این شکل نمی ماند. با افزایش سن دوباره به دوران کودکی برمی گردیم و ضعف در وجودمان ریشه می کند؛ ازاین رو، حتی در ساده ترین کارها هم ممکن است نیاز به کمک دیگران داشته باشیم؛ علاوه بر این موضوع، سالمندان از نظر شرایط روحی و علاقه مندی ها با جوانان متفاوت اند. آن ها ممکن است به حضور در هر محیطی علاقه نشان ندهند یا حوصله انجام بسیاری از کارها را نداشته باشند. این موارد سبب تفاوت سالمندان با افراد جوان تر در سفر می شوند. به همین خاطر، اگر در خانواده خود سالمندی دارید که قرار است در سفرها همراهی تان کند، باید حتما برخی از نکات را در سفر با او رعایت کنید.

مهم ترین نکاتی که در سفر با سالمندان باید به آن ها توجه کنید

بسیاری از خانواده ها به سبب آن که نمی توانند به خوبی از افراد مسن در طول سفر مراقبت کنند، آن ها را با خود همراه نمی کنند و یا حتی به همین بهانه به هیچ وجه راهی سفر نمی شوند. این در حالی است که با دانستن چند نکته ساده می توان سفری دلپذیر و دلچسب را با تمامی اعضای خانواده از جمله افراد سالمند تجربه کرد. ازآنجاکه پدربزرگ ها و مادربزرگ ها چراغ خانه های ما هستند و زندگی از وجود آن ها برکت می گیرد، حیف است در سفرهای مان آن ها را همراه خود نداشته باشیم. پیش از خرید بلیط قطار به نکاتی که در ادامه بررسی می کنیم، توجه کنید.

مهم ترین نکاتی که در سفر با سالمندان باید به آن ها توجه کنید

از علاقه سالمندان به حضور در سفر مطمئن شوید

یکی از مهم ترین نکات در سفر با سالمندان این است که مطمئن شوید به سفر کردن علاقه دارند و از همراهی شما در سفر لذت می برند. بسیاری از سالمندان به اندازه جوان ها حوصله سفر کردن ندارند و ماندن در خانه و داشتن تفریحات دیگر را ترجیح می دهند؛ بااین حال، اغلب سالمندان به دلیل داشتن محدودیت، ترجیح می دهند در خانه بمانند؛ به همین دلیل، شما باید به خوبی با فرد سالمند صحبت کرده و او را نسبت به تمام قسمت های سفر آگاه کنید. سعی کنید با ملایمت و به آرامی با او حرف بزنید تا احساس راحتی کرده و مشکلاتش را با شما در میان بگذارد. اگر برای این مشکلات در طی سفر راه حلی دارید، بیان کنید تا خیال سالمند آسوده شود. توجه داشته باشید که او بیش از هر کس دیگری وضعیت خود را می داند و می تواند آمادگی خود برای سفر را بررسی کند.

حتما با پزشک مشورت کنید

اگر می خواهید بیدون هیچ نگرانی سفری امن و آسوده داشته باشید، باید پیش از سفر با پزشک فرد سالمند مشورت کرده و از به بی خطر بودن سفر برای او مطمئن شوید. برخی از روش های سفر برای سالمندان ممکن است خطرآفرین باشند. به عنوان مثال، سفر با هواپیما یا ساعت ها نشستن در خودرو می توانند مشکلاتی برای سالمندان ایجاد کنند. پیش از سفر برای دریافت توصیه ها و داروها باید با پزشک مشورت کنید و در صورت تأیید او، با استفاده از نکاتی که بیان می کند می توانید سفری خاطره انگیز داشته باشید.

سالمند نباید در کل مسیر بنشیند

یکی از مهم ترین نکات در سفر با سالمندان این است که آن ها نمی توانند برای مدت طولانی در یک موقعیت قرار بگیرند. نشستن بیش از حد می تواند آن ها را آزار دهد و ازآنجاکه سیستم اسکلتی آن ها ضعیف شده، خستگی بیش از حدی را در آن ها ایجاد می کند. اگر با خودروی شخصی خود سفر می کنید، باید چندین بار در طول مسیر توقف کنید و اجازه چند قدم پیاده روی را به فرد سالمند بدهید؛ همچنین خرید بلیط قطار یکی از بهترین کارهایی است که برای رفاه حال سالمندان می توان انجام داد. آن ها در قطار می توانند بنشینند، بخوابند و در صورت نیاز در واگن قدم بزنند. این بهترین پیشنهاد برای سفر با سالمندان است.

در طول سفر به علاقه مندی های سالمندان هم توجه کنید

اگر می خواهید به همه اعضای خانواده خوش بگذرد، لازم است به علایق افراد سالمند هم توجه کنید. آن ها شرکت در بسیاری از برنامه ها را دوست ندارند و ممکن است حس خوبی نسبت به آن ها نداشته باشند. حتی ممکن است عدم مشارکت در برنامه ها، آن ها را خسته و سرشار از حس منفی کند. حتما سعی کنید تفریحات سازگار با سلیقه آن ها داشته باشید.

نکات تکمیلی سفر با سالمندان

نکات تکمیلی سفر با سالمندان

در طول سفر با سالمندان حتما به این نکات هم توجه کنید:

  • تا حد امکان آن ها را تنها نگذارید.
  • بااین حال نباید دائما آن ها را کنترل و محدود کنید.
  • امکانات دارویی و پزشکی را در طول سفر همراه داشته باشید.
  • زمان استراحت را در طول سفر بیشتر کنید تا انرژی ازدست رفته خود را بازیابی کنند.
  • امکانات محل اقامت را با نیازهای سالمندان تطابق دهید.

فرصت استثنایی پیش فروش قطار در فلای تودی

همان طور که به نظر می رسد، هیچ وسیله ای برای سفر با سالمندان به اندازه قطار مناسب نیست. برای خرید بلیط قطار می توانید از فرصت پیش فروش قطار بهره مند شوید تا پیش از اتمام بلیط ها، رزرو خود را انجام داده باشید. فلای تودی مدتی هست که علاوه بر فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو آنلاین هتل، پیش فروش بلیط قطار را نیز انجام می دهد. با اضافه کردن این خدمت به مجموعه، فلای تودی به یک مرجع کامل و جامع برای انجام اقدامات پیش از سفر تبدیل شده است. برای هر سفر می توانید با فلای تودی همراه شوید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/Ek74PIOV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه