چهارشنبه, ۱۳ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Wed, 3 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به نقل از آزند اتوماسیون: اچ ام آی دلتا 7 اینچی به عنوان نوعی رابط گرافیکی در بین انسان و ماشین مورداستفاده قرار می گیرد. مهمترین کاربرد اچ ام آی دلتا 7 اینچی در اتوماسیون صنعتی است که فرایند تولیدات در صنایع مختلف بسیار آسان تر از گذشته کرده است.

اچ ام آی با استفاده از یک اپراتور دستورات کنترلی را دریافت و در نهایت باعث می شود که تمامی اطلاعات به حالت گرافیکی به نمایش گذاشته شود. درصورتی که قصد دارید با مهمترین کاربرد اچ ام آی دلتا 7 اینچی در اتوماسیون صنعتی آشنا شوید، تا پایان مطلب ما را همراهی کنید.

مهمترین کاربرد اچ ام آی دلتا 7 اینچی در اتوماسیون صنعتی

معرفی اچ ام آی دلتا 7 اینچی

اچ ام آی یک نوع نمایشگر است که امروزه در صنعت به منظور ارتباط با انواع تجهیزات کنترلی و انتقال اطلاعات مورداستفاده قرار می گیرد. این سیستم با استفاده از اینترنت قابلیت استفاده دارد؛ به همین دلیل شما در سراسر جهان می توانید با سیستم تولید صنعتی اتوماتیک در ارتباط باشید.

در حالت کلی می توان گفت hmi یک نوع رابط بین انسان و plc یعنی یک پردازنده اصلی در سیستم است که از طریق آن مصرف کنندگان می توانند با استفاده از صفحه نمایش و واسط رابط گرافیکی وضعیت و عملیات صنعتی را به طور کامل مشاهده کنند.

 اچ ام آی امکانات مختلفی را در اختیار مصرف کنندگان خود قرار می دهد؛ به عنوان مثال می توان گفت که از این صفحه نمایشگر برای نمایش داده های گوناگون وضعیت ورودی و خروجی سیستم کنترل تجهیزات، گزارش عملکرد سیستم های اتوماسیون استفاده کرد.

مصرف کنندگان با استفاده از واسطه گرافیکی که در این صفحه نمایشگر وجود دارد، با سیستم در ارتباط خواهند بود و تمامی احتیاجات آن ها را برطرف می کنند. درعین حال این رابط گرافیکی قادر است که اطلاعات لازم در مورد فرایند را هم به مصرف کنندگان خود ارائه دهد.

کاربرد hmi دلتا 7 اینچ در اتوماسیون صنعتی

با توجه به کاربرد بسیار مهمی که اچ ام آی دلتا در نمایش داده ها و امکان کنترل عملکرد سیستم دارد، پس در اتوماسیون صنعتی کاربردهای مختلفی را به خود اختصاص داده است که برخی از مهم ترین کاربردهای آن عبارت است از:

بهینه سازی فرایند صنعتی و افزایش بهره وری

مهمترین کاربرد اچ ام آی دلتا 7 اینچی در اتوماسیون صنعتی این است که انسان را قادر می کند پارامترهای گوناگون را در انجام یک فرایند کنترل کند. به عنوان نمونه می توان گفت که در زمان ساخت یک محصول با استفاده از اچ ام آی می توانید برای نظارت و تنظیم پارامترهایی مثل دما، سرعت و... اقدام کنید.

با استفاده از این قابلیت شما می توانید فرایند موردنظر خود را کنترل کنید و در نهایت بهره وری خود را افزایش دهید. در این صورت تمامی مدیران صنعتی شاهد اجرای بهتر مراحل ساخت یک محصول خواهند بود.

برقراری ارتباط با دستگاه پی ال سی

یکی دیگر از کاربردهای مهم hmi این است که با قراری ارتباط با دستگاه های plc این امکان را فراهم می کند که مصرف کنندگان بتوانند تجهیزات مختلف مانند موتور و پمپ را تحت کنترل خود داشته باشند. امروزه در اکثر صنایع از plc برای کنترل قسمت های مختلف در یک سیستم استفاده می کنند.

در نهایت هنگامی که hmi همراه با plc مورداستفاده قرار می گیرد به عنوان یک وسیله ارتباطی، ارتباط مناسب بین انسان با plc را برقرار می کند. hmi یک صفحه گرافیکی را ایجاد می کند که با استفاده از آن انواع اطلاعات و داده ها به صورت تصویر به مصرف کنندگان نمایش داده می شود.

کنترل و نظارت بر فرایندهای گوناگون اتوماسیون صنعتی

یکی دیگر از مهمترین کاربرد اچ ام آی دلتا 7 اینچی در اتوماسیون صنعتی این است که به مصرف کنندگان این امکان را می دهد تا هنگامی که در کارخانه حضور ندارند، از فاصله دور هم قادر باشند قسمت های مختلف فرایند تولید را کنترل و نظارت کنند. به عنوان مثال با استفاده از hmi می توان سرعت، دما و... را در فرایند تولید از طریق صفحه نمایشگر تنظیم کرد.

مانیتورینگ اطلاعات ورودی و خروجی در صنایع

استفاده از hmi به مهندسان و اپراتورها کمک می کند تا بتوانند اطلاعات ورودی و خروجی در صنایع گوناگون را کنترل کنند. همچنین با استفاده از این صفحه نمایشگر می توان برای نظارت فرایند تولید، اصلاح بخش های یک فرایند، ثبت اطلاعات، بررسی عوامل مختلف اقدام کرد.

طراحی واسط های کاربری بدون برخورداری از دانش برنامه نویسی

معمولاً اکثر مهندسان برای اینکه بتوانند بر کارهای خود نظارت بهتری داشته باشند، از نوعی واسط کاربری استفاده می کنند. واسط کاربری از طریق برنامه نویسان ماهر و بر اساس اصول برنامه نویسی صورت می گیرد که این برنامه نویسی معمولاً با هزینه های بالا انجام می شود و اما مهندسان می توانند با استفاده از hmi این نیاز خود را با هزینه کمتری برطرف کنند.

مدل های مختلف اچ ام آی دلتا

امروزه انواع hmi را در مدل های مختلف طراحی می کنند که هرکدام قابلیت های خاص خود را دارند. معمولاً از لحاظ ظاهری این محصول در دو دسته مختلف قرار داده می شود که عبارت است از:

اچ ام آی لمسی

امروزه اکثر مصرف کنندگان استفاده از مانیتورهای لمسی را می پسندند؛ زیرا کار با آن ها آسان تر است، دقت عمل در حین انجام عملیات افزایش می یابد و نیازی نیست که با استفاده از دکمه های متعدد عملیات گوناگون صورت بگیرد. صفحات hmi را از ۲.۲ اینچ تا ۲۱.۵ اینچ طراحی می کنند که با توجه به کارایی موردنظر آن می توانید یک مدل مناسب را انتخاب کنید.

اچ ام آی صفحه کلیددار

این مدل hmi ها علاوه بر یک صفحه نمایشگر یا مانیتوری که دارند، برای آن ها صفحه کلید هم در نظر گرفته شده است که از آن برای وارد کردن اطلاعات استفاده می شود. کلیدهای این محصول به صورت فشاری یا ال ای دی طراحی می شوند که بر اساس سایز صفحه نمایشگر اندازه این کلیدها هم تغییر می کند.

خرید اچ ام آی دلتا 7 اینچی

خرید اچ ام آی دلتا 7 اینچی

در این مقاله با کاربرد hmi دلتا 7 اینچ در اتوماسیون صنعتی آشنا شدید و درصورتی که قصد خرید این محصول را دارید، در ابتدا باید یک عرضه کننده معتبر در این زمینه را پیدا کنید تا بتوانید محصول مورد نظر خود را با اطمینان سفارش دهید.

توصیه می شود برای خرید این محصول از طریق نمایندگی ها اقدام کنید تا بتوانید از خدمات پس از فروش، گارانتی محصول و سایر مزیت های آن ها بهره مند شوید. یکی از بهترین عرضه کنندگان در این زمینه نمایندگی دلتا در لاله زار است که یک نماینده رسمی در ایران محسوب می شود و خدمات مختلفی را در زمینه محصولات دلتا ارائه می دهد.

شما می توانید خدمات مختلف؛ مانند فروش، تعمیر، آموزش استفاده از تجهیزات، نصب و راه اندازی محصول را از این مجموعه دریافت کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/HBrf8916
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامنرم‌افزار حسابداریاجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه