پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

اسپیکرهای بلوتوث دستگاه های محبوبی هستند که امکان اتصال و پخش موسیقی را از منابع مختلفی همچون گوشی موبایل، لپ تاپ یا حتی فلش مموری و کارت حافظه فراهم می کنند. اسپیکر بلوتوث در اشکال و اندازه های مختلف با امکانات و قیمت های متفاوت در بازار یافت می شود. در نتیجه چگونه بهترین اسپیکر را برای نیازهای خود انتخاب می کنید؟ در این مقاله به برخی از مهم ترین عواملی که باید پیش از خرید یک اسپیکر بلوتوث در نظر بگیریم، مانند قابل حمل بودن، کیفیت صدا، عمر باتری، دوام کالا و قیمت اسپیکر می پردازیم.

پیش از خرید اسپیکر بلوتوث به چه نکاتی توجه کنیم؟

قابل حمل بودن اسپیکر بلوتوث

مزیت اصلی اسپیکرهای بلوتوث قابل حمل بودن آن ها است به این معنی که به راحتی بتوانید آن را به هر جایی که می خواهید ببرید. با این حال، تمام اسپیکرهای بلوتوثی به یک اندازه قابلیت حمل ندارند و برخی از آن ها به رغم مجهز بودن به باتری داخلی، بزرگ و سنگین هستند. برای مثال قیمت اسپیکر JBL با توجه به همین موضوع می تواند متغیر باشد و بسته به اینکه در چه محلی قصد استفاده از اسپیکر خود را دارید، لازم است تا مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

اگر اسپیکری نیاز دارید که بتوانید به راحتی آن را به کوله پشتی یا کیف خود متصل کنید، به دنبال یک مدل جمع وجور و سبک مانند JBL Clip 4 یا Go 3 باشید. قیمت اسپیکر تسکو نیز در این رده قیمتی ایده آل است و اغلب مدل های هردو سازنده دارای یک گیره، بند داخلی یا بند دوشی هستند که قابلیت حمل آن را بالا می برند.

از طرف دیگر شاید به اسپیکری نیاز داشته باشید که امکان استفاده در یک اتاق بزرگ یا فضای بیرون از منزل را داشته باشد. در این صورت می توانید به سراغ خرید مدل هایی مثل JBL Charge 5 یا Partybox Encore بروید. تسکو هم مدل های متنوعی مانند 23006 و 23460 را در اختیارتان قرار می دهد. درایورها و تقویت کننده های این اسپیکرها قوی تر هستند و حجم صدای بیشتری را ارائه می دهند. همچنین عمر باتری طولانی تری دارند و در برخی از مدل ها می توانید گوشی یا سایر دستگاه های خود را از طریق درگاه USB اسپیکر شارژ کنید.

کیفیت صدا

مهم ترین عاملی که پیش از خرید اسپیکر بلوتوث باید در نظر گرفت، کیفیت صدا است که نشان می دهد دستگاه مورد نظر چگونه سیگنال های صوتی را از منبع بازتولید می کند. کیفیت صدا به عوامل زیادی مانند درایورها، فرکانس پاسخ دهی، اعوجاج و قدرت خروجی بستگی دارد. یک اسپیکر خوب صدایی شفاف، متعادل و دقیق را در تمام بازه فرکانسی ارائه می دهد. برای ارزیابی کیفیت صدای یک اسپیکر بلوتوثی باید به انواع مختلف موسیقی یا محتوای صوتی مانند پادکست گوش دهید یا به مشخصات فنی محصول در بخش محصولات زومیت اکتفاء کنید. موارد اشاره شده را به صورت اجمالی بررسی می کنیم.

قیمت اسپیکر JBL

درایورهای اسپیکر بلوتوثی

درایورها اجزایی هستند که سیگنال های الکتریکی را به امواج صوتی تبدیل می کنند و به طور معمول از نظر تعداد و قطر اندازه گیری می شوند. هرچه یک اسپیکر درایورهای بزرگ تر و بیشتری داشته باشد، می تواند بازه فرکانسی وسیع تری را پوشش دهد. با این حال، کیفیت و محل قرارگیری درایورها نیز بسیار مهم است. درایورهای ووفر برای صدای باس، توییتر برای صدا تریبل و درایورهای میدرنج برای صدای گوینده یا خواننده مورد استفاده قرار می گیرند.

فرکانس پاسخ دهی

این متغیر، محدوده فرکانسی که یک اسپیکر می تواند تولید کند را مشخص می سازد و بر حسب هرتز اندازه گیری می شود. محدوده شنوایی انسان تقریبا 20 تا 20 هزار هرتز است؛ بنابراین یک اسپیکر با فرکانس پاسخ دهی وسیع تر می تواند بازه گسترده تری را نسبت به طیف شنیداری فرد پوشش دهد.

اعوجاج صدا در اسپیکر بلوتوث

اعوجاج یا دیستورشن، مقدار انحراف یا خطایی است که هنگام تولید صدا توسط اسپیکر رخ می دهد و بر حسب درصد بیان می شود. به دلیل محدودیت های هر محصول از جمله حداکثر توان خروجی، ابعاد درایور یا نوع طراحی، اعوجاج می تواند منجر به نویز ناخواسته شود. یک اسپیکر خوب به ویژه در فرکانس های بالا و پایین باید اعوجاج بسیار پایینی داشته باشد.

توان خروجی

توان خروجی بر حسب وات اندازه گیری می شود و به طور کلی هرچه قدرت خروجی بالاتر باشد، اسپیکر می تواند با صدای بلندتری موسیقی مورد نظر شما را پخش کند. با این حال، توان خروجی به شما نمی گوید که اسپیکر چقدر از باتری استفاده می کند که این مورد می تواند بر عمر باتری و کیفیت صدا تأثیر بگذارد.

قیمت اسپیکر تسکو

عمر باتری

عامل مهم دیگر در اسپیکر بلوتوث، عمر باتری است که به عوامل زیادی بستگی دارد. ابعاد کلی اسپیکر، توان خروجی، امکانات و نحوه استفاده می تواند بر عمر باتری اثر بگذارد. بنابراین پیش از خرید اسپیکر بلوتوث به میزان شارژدهی آن توجه کنید چرا که ممکن است حین گشت وگذار به برق دسترسی نداشته باشید.

در مشخصات فنی اسپیکرها معمولا ظرفیت باتری را می توانید پیدا کنید که بر حسب میلی آمپر ساعت بیان می شود. ظرفیت باتری نشان می دهد اسپیکر چقدر می تواند بار الکتریکی ذخیره کند و تحویل دهد اما به شما نمی گوید که تا چند ساعت می تواند موسیقی پخش کند. در نتیجه به میزان شارژدهی توجه بیشتری داشته باشید که بسته به حجم صدا و سایر عوامل مانند روشن بودن نورپردازی LED می تواند متفاوت باشد. میزان شارژدهی بر حسب ساعت به طور معمول در سطح صدای متوسط بیان می شود.

دوام و کیفیت ساخت بدنه

یکی دیگر از عوامل مهمی که پیش از خرید یک اسپیکر بلوتوث باید درنظر گرفت دوام آن است که به میزان استقامت محصول در برابر آسیب های فیزیکی مانند سقوط، خط وخش و ضربه اشاره دارد. همچنین میزان مقاومت اسپیکر در برابر آب و گردوغبار هم می تواند از ویژگی های مهم تلقی شود.

جدای از ارزیابی بدنه و کیفیت ساخت اسپیکر بلوتوث که در بخش محصولات زومیت قابل مشاهده است؛ می توانید رتبه بندی گواهی IP هر محصول را هم با یکدیگر مقایسه کنید. رتبه IP نشان می دهد که اسپیکر تا چه میزان در برابر ورود ذرات جامد و مایعات مقاوم است. گواهی IP از دو رقم تشکیل شده است که عدد اول سطح حفاظت دربرابر گردوغبار و عدد دوم سطح مقاومت دربرابر آب را نشان می دهد. اعداد بزرگ تر به معنی مقاومت بیشتر هستند. برای مثال اسپیکری با استاندارد IP67 ضد گردوغبار و ضد آب است، به این معنی که می توان آن را تا 30 دقیقه در عمق 1 متری آب فرو برد. یک اسپیکر با رتبه IPX4 هم فقط برابر پاشش آب مقاومت دارد و فاقد درجه حفاظت در برابر گردوغبار است.

امکانات جانبی اسپیکر بلوتوث

ممکن است سایر قابلیت های یک اسپیکر بلوتوثی نیز در تصمیم شما برای خرید تأثیرگذار باشند. برای مثال پشتیبانی از قابلیت TWS این امکان را می دهد تا دو اسپیکر از یک مدل را به یکدیگر متصل کرده و صدای استریو پخش کنید. امکان پخش رادیو و ضبط صدا نیز از دیگر امکانات اضافی یک اسپیکر است. در برخی مدل ها قابلیت کارائوکه و امکان اتصال میکروفون به صورت بی سیم یا باسیم وجود دارد و حتی ممکن است یک عدد میکروفون هم در اقلام همراه آن پیدا کنید.

خرید اسپیکر بلوتوث از زومیت

پیش از خرید اسپیکر بلوتوثی می توانید باتوجه به نیاز خود و بودجه ای که برای این کار در نظر گرفته اید، قیمت محصول مورد نظر در تمام فروشگاه های اینترنتی را از بخش محصولات زومیت بررسی کنید. همچنین امکان درج نظر و پرسش هم در بخش دیدگاه ها وجود دارد و می توانید از تجربیات سایر افراد بهره ببرید. کارشناسان زومیت در کنار دیگر کاربران به سوالات شما پاسخ می دهند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/s8xKv9J8
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه