پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه، یکی از مهمترین نکاتی است که برای سرمایه گذاری و احداث گلخانه به آن توجه می شود. هر سرمایه گذاری طبیعتا بر مبنای بودجه ای که در نظر دارد، برنامه ریزی و هزینه می کند.

 

قیمت لوله گالوانیزه گلخانه در حال حاضر چقدر است؟

 

لوله های گالوانیزه گلخانه، در حقیقت لوله های فولادی یا آهنی هستند که با روش های مختلف گالوانیزاسیون، گالوانیزه می شوند. عوامل مختلفی بر قیمت لوله های گالوانیزه فولادی و سایز آهن آلات تاثیر می گذارد. به نحوی که قیمت آنها طی 24 ساعت ممکن است تغییر کند. میزان تغییر قیمت گاها بسیار چشمگیر است و حتی می تواند منجر به ضرر مالی سرمایه گذار گردد.

 

عوامل تاثیر گذار در قیمت لوله گالوانیزه

عوامل متعددی در تعیین قیمت لوله اثر گذارند. برخی از این دلایل به ویژگی های لوله بستگی دارد. به عنوان مثال:

·         واحد فروش:

 لوله های گلخانه بر مبنای 2 واحد اندازه گیری (کیلوگرم – شاخه) به فروش می رسند. طول استاندارد این شاخه ها 6 متر است. در با طول 4 متر و 12 متر هم تولید می شوند. هر چند در نهایت فاکتور وزن آهن تعیین کننده است. اما در خریدهای جزیی، خرید شاخه ای ارزانتر خواهد بود.

 

·         وجود پلیسه:

لوله های گالوانیزه گلخانه از نورد ورق های بسیار بزرگ فولادی تولید می شوند و در متراژهای معین (استاندارد 6 متر) برش می خورند. در محل برش فولاد، براده های فلزی حاصل از برش ایجاد می شود. در اصطلاح بازاری به این براده ها پیلیسه می گویند. این پلیسه ها کیفیت جوش و نصب لوله ها را به یکدیگر پایین می آورند. از این رو لبه لوله ها را با سمباده به صورت دستی یا ماشینی صاف و صیقلی می کنند تا لوله ها در حین نصب، بهتر جوش بخورند.

با توجه به اینکه پیلیسه کیفیت جوش را پایین آورد و ظاهر لوله را نیز نازیبا می کند، از این رو لوله های گلخانه پیلیسه قیمت ارزانتری دارند. این لوله ها برای مناطقی که تنش های محیطی کمتر و شرایط پایدارتری دارند استفاده می شود.

 

·         ضخامت:

لوله های گالوانیزه از ورق هایی با ضخامت های مختلف تولید می شوند. ضخامت ورق ها از 1.8 میلی متر تا 3.5 میلی متر متغیر است.

هر چه ضخامت لوله بیشتر باشد، آهن بیشتری در بدنه آن بکار رفته. در نتیجه وزن بیشتری هم دارد. اما ارزانتر است.

 

·         سایز لوله:

لوله های گالوانیزه گلخانه بر مبنای سایز به 2 صورت محاسبه شده و به فروش می رسند. سایز این لوله ها به صورت اینچ و نمره معرفی می شوند. این لوله ها در سه سایز سبک، متوسط و سنگین تولید می شود. معمولا این لوله ها در سایزهای مختلف بین نیم یا 1.2 اینچ (نمره ۲) الی ۴ اینچ ( نمره ۱۰ ) تولید می شوند. هر سایز اینچی به یک نمره شناخته می شود. از این رو لوله های گلخانه در نمره های ۲- ۲٫۵ – ۳ -۴ -۵ -۶ به فروش می رسند. اما عموما تا سایز 2 اینچ (نمره 6) برای گلخانه استفاده می شود.

لوله های 0.5 الی 2 اینچ به عنوان لوله های سبک و 2 اینچ الی 4 اینچ به عنوان لوله سنگین شناخته می شوند. هر چه سایز لوله بیشتر باشد، لوله بزرگتر است. در نتیجه سنگین تر است. از این رو قیمت بیشتری هم دارد.

قیمت لوله گالوانیزه

·         نوع گالوانیزاسیون:

لوله های گالوانیزه گلخانه از لحاظ روش گالوانیزاسیون به 3 گروه تقسیم می شوند.

  1. لوله گرم عمقی داغ: این لوله ها پس از تولید وارد وان مذاب روی شده و تمام سطح داخلی و خارجی آن با فلز مذاب روی پوشیده می شوند.
  2. لوله فابریک: این لوله ها از نورد ورق های گالوانیزه تولید می شوند. ضخامت پوشش آنها کمتر از ضخامت گالوانیزه در گروه اول است.
  3. لوله گالوانیزه سرد: این لوله ها پس از تولید، با روش الکترولیز گالوانیزه می شوند.

لوله های عمقی داغ حجم بیشتری از پوشش گالوانیزه را از آن خود می کند. از این رو مقاومت بیشتری هم نسبت به سایر لوله های گالوانیزه دارد. این لوله ها گرانترین نوع لوله های گلخانه اند. پس از آن به نوبت لوله های فابریک و پس از آن لوله های گالوانیزه سرد ارزش قیمتی دارند.

 

·         نوع ورق

متریالی که در تولید لوله گلخانه به کار رفته، به شکل مستقیم بر روی قیمت آن تاثیرگذار است. در حالت استاندارد، لوله گالوانیزه گلخانه از فولاد با کیفیت تولید می شود. چون می بایست وزن سقف گلخانه رو در تمام شرایط آب و هوایی تحمل کند. اما لوله گالوانیزه گلخانه ای با بدنه آهنی هم در بازار وجود دارد. فولاد ترکیبی از آهن و کربن است و مقاومت بیشتری هم دارد. از رو قیمت لوله های گلخانه فولادی نسبت به لوله گالوانیزه گلخانه از جنس آهن گرانتر است.

 

·         نوع روکش و پوشش

جنس و میزان خلوص مواد گالوانیزه که روی سطح لوله را می پوشاند و مقدار مصرفی آن (ضخامت پوشش)، تاثیر مستقیم بر قیمت لوله گالوانیزه گلخانه دارد. هر چه خلوص ماده گالوانیزه و ضخامت آن بیشتر باشد، به تین معنی است که مقدار بیشتری از آن برای گالوانیزاسیون مصرف شده و در نتیجه قیمت آن لوله بیشتر است.

 

·         نرخ ارز

بازار و نرخ ارز نیز نقش بسیار پر رنگی در تعیین قیمت هر چیزی دارد. از یک شاخه لوله گالوانیزه گلخانه گرفته تا کرایه تاکسی. با توجه به این موضوع که برخی از مواد اولیه جهت تولید لوله گالوانیزه گلخانه، جزو کالاهای وارداتی است، نرخ ارز می تواند به شکل مستقیم بر روی قیمت نهایی تولید و فروش لوله گلخانه اثرگذار باشد. در صورت تخصیص ارز دولتی با شرایط ویژه، هزینه نهایی تولید به حداقل خود می رسد.

 

·         میزان تقاضا و عرضه

میزان تقاضا و عرضه یکی از شروط نعیین قیمت لوله گلخانه تست. تصور کنید تقاضایی در بازار وجود ندارد، اما کارخانه ها، در حال تولید چند صد تن، لوله گلخانه هستند. نتیجه چه خواهد بود؟ طبیعتا انبارها مملو از لوله تولید شده است که خریداری ندارد. در نتیجه نظم انبار به هم می ریزد. علاوه بر اینکه انبار جایی برای دپو محصولات جدید ندارد، کلی ماده اولیه برای تولید لوله گلخانه استفاده کرده که هنوز مبلغی به خزانه کارخانه بازنگشته. این یعنی ضرر. در نتیجه کارخانه مجبور به فروش فوری است. این کار فقط با کاهش قیمت امکان پذیر است. پس چنانچه تقاضا در بازار به هر دلیلی کاهش پیدا کند. قیمت لوله کاهش می یابد.

 

 

  • علاوه بر آن عواملی مثل، شرایط بازار آهن، قیمت روز آهن، شرایط حمل و نقل، برند، کیفیت مواد اولیه و تولید، اوضاع صادرات و واردات و .... نیز در تعیین قیمت لوله های گلخانه نقش دارند.

 

قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه

قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه، نسبت به سایر لوله های فولادی سیاه (با همان ابعاد) گرانتر است. چون در تعیین قیمت علاوه بر قیمت آهن و فولاد قیمت مواد گالوانیزه، هزینه تولید، کیفیت و مقاومت بیشتر لوله را نیز می بایست در نظر گرفت. قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه (امروز 9 اسفند 1402) به قرار زیر است:

  • در فروش وزنی لوله گلخانه، ضخامت بدنه در تعیین قیمت موثر است.

قیمت فروش لوله گلخانه بر مبنای واحد کیلوگرم

ضخامت

قیمت

2 میلی متر

60.500 تومان

2.5 میلی متر

58.900 تومان

3 میلی متر

57.900 تومان

 

  • فروش برمبنای سایز

قیمت فروش لوله گلخانه بر مبنای واحد کیلوگرم

سایز (اینچ)

نمره

ضخامت

2 میلی متر

2.5 میلی متر

1.2

1

362.000 تومان

461.000 تومان

3.4

2

500.000 تومان

599.000 تومان

1

3

615.000 تومان

738.000 تومان

1.4 1

4

811.000 تومان

969.000 تومان

1.2 1

5

922.000 تومان

1.106.000 تومان

2

6

1.156.000 تومان

1.384.000 تومان

 

تاثیر قیمت در میزان خرید لوله گالوانیزه گلخانه

طبیعتا، قیمت یکی از پارامترهای مهم برای خرید هر محصولی است. بررسی قیمت (روز) لوله گالوانیزه گلخانه به عنوان یک عامل مهم برای تصمیم گیری خرید به حساب می آید. در زمان خرید، در کنار فاکتور قیمت به استانداردهای جهانی به کار رفته در ساخت این لوله ها، نیاز سازه تان، کیفیت ساخت، ابعاد و اعتبار برند سازنده توجه کنید. هر چه قیمت لوله گالوانیزه گلخانه مناسب تر و پایین تر باشد، قطعا دست خریدار بازتر بوده و میزان تقاضا و خرید بیشتر است.

بسیاری از برندهای تولید کننده لوله و ستون گلخانه، لوله های گالوانیزه برای گلخانه را باکیفیتی پایین تر از سطح استاندارد تولید می کنند و اغلب قیمت پایین تری را نیز برای این محصول دریافت می کنند. از این رو برای اینکه خرید بی چالش و ایده آل تری داشته باشید، باید سایز، ضخامت و وزن این لوله ها را با قیمت آنها مقایسه کنید تا این معیارها با یکدیگر تطابق داشته باشند. همچنین کیفیت ساخت لوله ها را نیز بررسی نمایید.

قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه گلخانه

لوله های گلخانه غالبا به صورت شاخه ای خریداری می شوند. چون شمارش لوله ها و برآورد نیاز بر مبنای عدد راحت تر است. قیمت هر شاخه لوله گالوانیزه گلخانه بر مبنای سایز، ضخامت و طول لوله بر حسب وزن نهایی آنها تعیین می شود.به عنوان مثال، قیمت هر شاخه 6 متری لوله گالوانیزه گلخانه با سایز 3.4 اینچ و ضخامت 2 میلی متر از هر شاخه 6 متری لوله گالوانیزه با سایز 3.4 اینچ و ضخامت 2.5 میلی متر ارزان تر است. البته وسعت و مدل گلخانه، در تعین سایز و ضخامت لوله موثر است.

لوله ها بر اساس ابعادشان، یک وزن تعریف شده مشخصی دارند. به عنوان مثال یک لوله گالوانیزه 2 اینچی با ضخامت ورق 1.5 میلی متر و طول 1 متر حدودا 2.25 کیلوگرم وزن دارد.

برای محاسبه قیمت یک شاخه لوله گالوانیزه 2 اینچ با ضخامت 1.5 میلی متر، وزن تعریف شده آن را ضربدر فی فولاد گالوانیزه (به کیلو) کنید تا قیمت روز محصول نامبرده، بدست می آید.

چگونه از قیمت روز لوله گالوانیزه گلخانه مطلع شویم؟

برای اطلاع از قیمت روز انواع لوله های گالوانیزه گلخانه فقط کافیست تا از منبع موثق پیگیری کنید. می توانید با کارخانه ها و تولید کنندگان تماس بگیرید و قیمت خرید مستقیم را بپرسید. یا سری به بازار آهن و فروشگاه های لوله و اتصالات بزنید. یا با یک سرچ ساده در سایت های معتبر و استفاده از جداول یا فرم های محاسباتی داخل سایت از قیمت روز انواع لوله گالوانیزه آگاه شوید.

https://pgco.info/blog/article-greenhouse/todays-price-of-galvanized-greenhouse-pipe/

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uteDvHJA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه