پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

منطقه 5 در غرب تهران واقع شده و از مناطق خوش آب و هوای تهران است. این منطقه از غرب به منطقه 22 و شرق به منطقه 2، از شمال به کوه های البرز و جنوب به منطقه 9 منتهی می شود. منطقه 5 دارای محله های نسبتاً زیادی با امکانات متنوعی است که آن را برای سکونت و سرمایه گذاری جذاب کرده است.

علاوه بر این دسترسی های خوب این منطقه به دلیل نزدیکی به بزرگراه های اصلی تهران، باعث محبوبیت این منطقه شده است. در این مطلب به بررسی محلات، امکانات و گران ترین محله های منطقه 5 می پردازیم.

0 تا 100 معرفی "گران ترین محله منطقه 5 تهران"

منطقه 5 شامل چه محله هایی می شود؟

خرید آپارتمان در منطقه 5 تهران مانند خرید آپارتمان در فردیس کرج جذاب است. محل های منطقه 5 هم از نظر امکانات و هم از نظر قیمتی، با هم متفاوت هستند. بعضی از محله ها بزرگ و پرجمعیت تر هستند و به طبع امکانات بیشتری هم دارند. ولی بعضی از محلات منطقه، کوچک یا قدیمی بوده و جمعیت کمتری را در خود جای داده اند. محله های منطقه 5 شامل، شهرک اکباتان، شهرک آپادانا، شهرک پرواز، شهرک نفت، بلوار فردوس، ارم، شاهین، سازمان برنامه، جنت آباد، سازمان آب، اندیشه، اباذر، شهر زیبا، مهران، صادقیه، کن، شهران، پونک و باغ فیض هستند.

از بین این محله ها، شهر زیبا، کن، اندیشه، ارم، شهرک نفت، اباذر و سازمان آب از نقاط قدیمی تر و با ساختمان های ویلایی بیشتری هستند. در این محله ها نوسازی کمتری انجام شده و خانه های قدیمی یک یا دو طبقه هنوز در آنها وجود دارد.

برعکس در محله هایی مانند مهران، شهران، جنت آباد جنوبی، بلوار فردوس، صادقیه و سازمان برنامه، ساخت و ساز رونق بیشتری داشته است. در این محله ها آپارتمان های نوساز بیشتری به چشم می خورد که معمولاً 5 طبقه یا بیشتر دارند.

گران ترین محله منطقه 5 تهران

محله های با خیابان ها و بلوارهای عریض، امکانات شهری و خدماتی بیشتر در منطقه 5 از تقاضای بیشتری از سوی مردم روبرو هستند. این محله ها از نظر شهرسازی هم مورد توجه شهردای بوده و پیشرفت زیادی کرده اند. محله های گران منطقه 5 برای خرید آپارتمان، شامل محله صادقیه، بلوار فردوس، جنت آباد شمالی و جنوبی، شهرک اکباتان و آپادانا، شهران، سازمان برنامه شمالی و جنوبی است.

 البته قیمت خانه و آپارتمان در منطقه 5 بستگی زیادی به موقعیت ملک، نوع ساخت، مصالح مصرفی و جزییات دیگر دارد. ولی به طور کلی این محله ها از نظر قیمتی ارزش بالاتری نسبت به محلات دیگر منطقه دارند. مثلا ممکن است یک آپارتمان در محله اندیشه با ساخت عالی، دوبر بودن ملک، نقشه مهندسی و امکانات داخلی که دارد از یک آپارتمان معمولی در محله جنت آباد گران تر باشد. به دلیل ساخت و ساز متعدد در محلات منطقه 5 و امکانات خوبی که این منطقه دارد، یکی از بهترین گزینه ها برای خرید آپارتمان مسکونی است. 

قیمت ملک در منطقه 5 تهران

منطقه 5 تهران از مناطق نسبتاً گران شهر است که از اقبال خوبی هم بین متقاضیان برخوردار است. این منطقه را می توان مقصد سرمایه گذاری و سکونت درصد زیادی از تهرانی ها دانست. طبق گزارش مرکز آمار، در ماه آذر سال 1402 منطقه 5 رتبه بیشترین تعداد معاملات مسکن تهران را داشته است. منطقه 5 از نظر قیمت مسکن در رتبه پنجمین منطقه گران تهران قرار دارد. منطقه شمیران، گران ترین منطقه تهران و منطقه 3، 2، 6 و 5 به ترتیب جزء گران ترین مناطق بعدی تهران هستند.

قیمت میانگین آپارتمان در منطقه 5 تهران طبق گزارش بانک مرکزی، متری 80 میلیون تومان در دی ماه سال 1402 بوده است.

سایت آقای املاک با مدیریت مهندس “ایمان خدابخش”

سایت آقای املاک با مدیریت مهندس “ایمان خدابخش”، با به کارگیری جدیدترین تکنولوژی ها، خرید و فروش مسکن را تسهیل کرده است. برای جستجو و مقایسه صدها آگهی فروش یا اجاره آپارتمان می توانید به سایت آقای املاک مراجعه کنید.

خیابان ها و گذرهای اصلی منطقه 5 تهران

منطقه 5 محل عبور چندین بزرگراه، بلوار و خیابان اصلی است که رفت و آمد را در آن تسهیل کرده اند. بزرگراه های منطقه 5 شامل، بزرگراه همت، حکیم، باکری، بزرگراه ستاری و آبشناسان است. بلوارهای مهم و اصلی منطقه 5 شامل، بلوار اشرفی اصفهانی، بلوار آیت اله کاشانی، بلوار جنت آباد، بلوار شهران و بلوار جوانمردان است. همچنین خیابان های اصلی این منطقه شامل خیابان سازمان برنامه، بلوار ناصر حجازی، بلوار فردوس، بلوار اباذر، خیابان شاهین و سیمون بولیوار هستند.

مراکز تفریحی و پارک های منطقه 5

منطقه 5 از مناطق با امکانات تفریحی نسبتاً خوبی است که برای تفریح آخر هفته با استقبال مردم روبرو می شوند. پارک ارم، باغ وحش ارم، سرزمین عجایب در اشرفی اصفهانی، منطقه موتورسواری و پاراگلایدر کوهسار، پارک جنگلی کوهسار، بوستان تندرستی، بوستان شبنم، بوستان الهام و پارک بهمنی نژاد از جمله مهم ترین مراکز تفریحی هستند. پردیس سینمایی کوروش، پردیس سینمایی سمرقند و پردیس سینمایی زندگی از سینماهای جدید و مدرن منطقه 5 هستند که آخر هفته ها میزبان جمعیت زیادی هستند.

مراکز خرید و تجاری منطقه 5

منطقه 5 از مناطقی با مراکز خرید متنوع، جدید و زیبای بسیاری است که مردم برای انواع نیازهای خود به آنها مراجعه می کنند. از جمله معروف ترین مراکز خرید این منطقه، مرکز خرید بوستان پونک، مرکز خرید تیراژه، مجتمع کوروش مال در بزرگراه ستاری، هایپراستار باکری، مگامال اکباتان، مرکز خرید سمرقند، مجتمع اترک، مجتمع تجاری یاران و مجتمع تجاری مریم است.

مراکز درمانی منطقه 5

  • بیمارستان ابن سینا در صادقیه
  • بیمارستان پیامبران در اباذر
  • بیمارستان امید
  • درمانگاه شهرداری منطقه 5 در اشرفی اصفهانی
  • بیمارستان صارم
  • بیمارستان فردا
  • بیمارستان فرهیختگان
  • بیمارستان عرفان نیایش
  • بیمارستان سلامت فردا
  • ورزشگاه ها و باشگاه های مهم منطقه 5
  • ورزشگاه راه آهن
  • ورزشگاه شهید دستگردی (پرسپولیس)
  • ورزشگاه درفشی فر
  • کمپ ناصر حجازی
  • ورزشگاه طوقانی

حمل و نقل شهری منطقه 5

منطقه 5 تهران از لحاظ امکانات حمل و نقل و وسایل عمومی شرایط خوبی دارد. وجود ایستگاه های متروی متعدد به رفت و آمد سریع و بدون ترافیک ساکنین کمک زیادی کرده است. ایستگاه مترو ارم سبز، ایستگاه بیمه، ایستگاه شهرک اکباتان، متروی صادقیه، متروی ستاری، متروی اشرفی اصفهانی، متروی کن، متروی شهرزیبا، متروی شهران و متروی شهید آرمان علی وردی از خطوط متروی 2 و 6 در این منطقه هستند.

علاوه بر مترو، وجود اتوبوس های خطی از مبدا مترو صادقیه تا محله های مختلف منطقه 5 هم کار جابه جایی مسافران زیادی را انجام می دهد. همچنین پایانه تاکسی در متروی صادقیه و میدان صادقیه به نقاط مختلف شهر هم از جمله امکانات خوب حمل و نقل منطقه 5 است.

دسترسی های منطقه 5 تهران

یکی از دلایل محبوبیت منطقه 5 برای خرید خانه، وجود دسترسی های عالی و خیابان های عریض و جدید است. بزرگراه های شرقی غربی همت و آبشناسان در شمال و بزرگراه حکیم در جنوب، بار ترافیکی زیادی را در این منطقه جابه جا می کنند. همچنین بزرگراه های شمالی جنوبی باکری و ستاری و اشرفی اصفهانی هم تاثیر زیادی در سرعت جابه جایی و سهولت رفت و آمد در این منطقه دارند.

بلوار آیت اله کاشانی از اصلی ترین خیابان های منطقه 5 تهران نقاط شرقی و غربی این منطقه را به هم متصل می کند. علاوه بر این خیابان های جنت آباد، شاهین، شقایق، بلوار فردوس و شهران هم روزانه جابه جایی جمعیت زیادی را از محلات مهم منطقه به عهده دارند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/yF1l5spm
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه