پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هزینه اسباب کشی

 

نقل مکان به خانه جدید یکی از مهم ترین رویدادهای زندگی است. احتمالا زمان زیادی منتظر رسیدن این روز بوده اید و با اشتیاق در حال برنامه ریزی برای بسته بندی وسایل و جابه جایی راحت هستید. در کنار تمام این برنامه ریزی های دلچسب باید حواستان به هزینه جابه جایی هم باشد. اگر هزینه اثاث کشی منزل را برآورد نکنید و مبلغ آن را کنار نگذارید، قطعا در شلوغی های جابه جایی به مکان جدید مضطرب خواهید شد. می دانید چه عواملی در هزینه اسباب کشی نقش دارند؟ در این مقاله این عوامل را به شما معرفی می کنیم تا با دید بهتری درباره هزینه جابه جایی وسایلتان داشته باشید. با ما همراه باشید.

۱. فاصله محل سکونت تا محل جدید

اولین و مهم ترین عامل تأثیرگذار بر هزینه اثاث کشی فاصله محل سکونت فعلی شما تا خانه جدید است. بدیهی است که هرچه این فاصله کمتر و خانه جدید نزدیک تر باشد، هزینه جابه جایی شما کمتر خواهد بود. برای درک بهتر تأثیر فاصله بر هزینه اسباب کشی این دو وضعیت را با هم مقایسه کنید:

  • قرار است از محله ای به محله دیگر در همان شهر نقل مکان کنید؛
  • قصد اسباب کشی به شهری دیگر دارید.

در وضعیت اول بسته به فاصله طی شده و تعداد نیروی کار هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد، در حالی که در وضعیت دوم باید بابت جابه جایی بین شهری هزینه بیشتری پرداخت کنید.

۲. حجم یا وزن وسایل

حجم یا وزن وسایل

 

عامل تأثیرگذار دیگر در هزینه اسباب کشی مقدار وسایلی است که قرار است بارگیری و جابه جا شوند. هرچه وسایل بیشتری داشته باشید، باید هزینه بیشتری برای اسباب کشی و جابه جایی بپردازید. برای درک بهتر این عامل، تأثیر حجم وسایل بر هزینه ها را در قالب چند ویژگی بررسی می کنیم:

  • تخصیص فضا: شرکت خدمات دهنده با بررسی حجم وسایل کامیون مناسبی برای حمل اثاثیه منزل شما در نظر می گیرد. هرچه وسایل بیشتری داشته باشید، باید کامیون بزرگ تری کرایه کنید و طبیعی است که هزینه اسباب کشی با کامیون بزرگ تر بیشتر خواهد بود.
  • ساعات کار: زمان بارگیری و تخلیه وسایل با حجم یا وزن آنها ارتباط مستقیمی دارد. هرچه زمان بیشتری صرف بارگیری و تخلیه وسایل شود، هزینه جابه جایی هم به مراتب بیشتر خواهد شد.
  • تجهیزات بسته بندی: برای بسته بندی وسایل به ابزاری مانند جعبه هایی در ابعاد متفاوت، چسب و پلاستیک حباب دار نیاز دارید. هر چه وسایلتان بیشتر باشد، باید جعبه و چسب بیشتری بخرید.
  • هزینه های حمل ونقل: وزن وسایل بر مصرف سوخت وسیله نقلیه تأثیر دارد. بارهای سنگین تر باعث مصرف سوخت بیشتر به ویژه در مسافت های طولانی می شود.

۳. خدمات بسته بندی

خدمات بسته بندی

 

موقع قراردادبستن با شرکت خدمات دهنده باید تعیین کنید که کدام خدمات اسباب کشی را می خواهید. گرچه استفاده از خدمات بسته بندی در هنگام اثاث کشی منزل تصمیم هوشمندانه ای است، هزینه زیادی دارد. هزینه این خدمات بر اساس ساعاتی که نیروهای کار مشغول بسته بندی هستند، تعیین می شود. این افراد معمولا کاربلدند و به بهترین شکل و سریع ترین زمان ممکن وسایل شما را بسته بندی می کنند.

۴. فصل جابه جایی

فصل جابه جایی یکی دیگر از مهم ترین عوامل تأثیرگذار بر هزینه اسباب کشی است. معمولا بیشتر افراد در فصل تابستان و روزهای تعطیل اسباب کشی می کنند و این باعث می شود تقاضای افراد برای خدمات گرفتن از شرکت ها در این روزها بسیار افزایش یابد. این افزایش تقاضا باعث می شود:

  • قیمت جابه جایی افزایش یابد: معمولا شرکت های خدمات دهنده برای خدمات دادن در این روزهای شلوغ نرخ بالاتری را دریافت می کنند.
  • دسترسی به شرکت های خدمات دهنده محدود است: بیشتر افراد به دلیل مشغله کاری ترجیح می دهند در روزهای تعطیل هفته اسباب کشی کنند و این باعث محدودیت خدمات شرکت ها می شود.

اگر شما هم قصد اسباب کشی در روزهای اوج اسباب کشی را دارید، بهتر است از قبل برنامه ریزی و خدمات شرکت اسباب کشی موردنظرتان را رزرو کنید.

برای صرفه جویی در هزینه های جابه جایی، در صورت امکان اسباب کشی را به اواخر پاییز یا اوایل بهار موکول کنید. شرکت های خدمات دهنده در این زمان به خاطر کاهش تقاضا نرخ کمتری دارند. در صورتی که به هر دلیلی مجبورید در تابستان اسباب کشی کنید، برای جابه جایی در روزهای غیرتعطیل هفته برنامه ریزی کنید. احتمالا این کار به دلیل مشغله های شغلی برایتان سخت است، اما قیمت کمتر خدمات اسباب کشی در این روزها ارزش تحمل این سختی را دارد.

۵. وسایل حساس و شکننده

بسته بندی وسایل شکننده یا حساس مانند انواع ظروف یا وسایل دیجیتالی با سایر وسایل متفاوت است. علاوه بر تهیه جعبه ها و ابزار مخصوص بسته بندی وسایل حساس، لازم است نیروی کار برای بسته بندی دقیق و محکم این وسایل بیشتر وقت بگذارند و موقع بارگیری هم فضای اختصاصی درون کامیون به این وسایل اختصاص دهند. اینها موارد مهمی اند که هزینه اثاث کشی منزل شما را افزایش می دهند.

جابه جایی وسایل حساسی مانند پیانو، لوستر، مبلمان عتیقه و آثار هنری بسیار چالش برانگیز است. این وسایل باید بسیار بادقت و محکم بسته بندی شوند تا در حین جابه جایی آسیب نبینند. هم بسته بندی و هم جابه جایی این وسایل وقت زیادی از نیروهای کار خواهد گرفت که باعث افزایش هزینه اسباب کشی شما خواهد شد.

۶. خدمات اضافی

خدماتی مانند بسته بندی وسایل یا بازکردن آنها در مکان جدید خدمات اضافه ای محسوب می شوند که شرکت ها به مشتری هایشان پیشنهاد می کنند. گرچه استفاده از این خدمات هزینه اساب کشی شما را افزایش می دهد، مزایای ارزشمندی مانند صرفه جویی در وقت و بسته بندی حرفه ای برای پیشگیری از آسیب وسایل دارد.

نیاز به این خدمات به شرایط و نیازهای شما بستگی دارد. با توجه به بودجه ای که برای اسباب کشی در نظر گرفته اید، تصمیم بگیرید که از این خدمات استفاده کنید یا نه. در هرج ومرج اسباب کشی و دغدغه های فراوان آن استفاده از این خدمات ارزشمند استرس شما را کاهش می دهد و باعث می شود زمان بیشتری برای سروسامان دادن به بقیه کارها داشته باشید.

۷. بیمه وسایل

نیروهای کار باربری اسباب کشی مراقب وسایل هستند اما همیشه این احتمال وجود دارد که در حین اثاث کشی منزل چیزی آسیب ببیند یا گم شود. بیمه وسایل یکی از خدمات ارزشمندی است که باربری ها ارائه می دهند تا با خیال راحت تری اسباب کشی کنید. با استفاده از خدمات پوشش کامل بیمه، هزینه تمام وسایل آسیب دیده یا گم شده به شما بازگردانده می شود. البته زمانی می توانید از خدمات بیمه وسایل استفاده کنید که بسته بندی وسایلتان بر عهده خود باربری باشد. اگر بسته بندی را خودتان انجام دهید، قادر به استفاده از خدمات بیمه نخواهید بود. گرچه اقداماتی مانند بیمه کردن وسایل هزینه برند، خیال شما را بابت آسیب حین بارگیری یا تخلیه وسایل راحت می کند.

سخن پایانی

چه قرار است درون شهر جابه جا شوید و چه به شهری دیگر نقل مکان کنید، ارزیابی این عوامل باعث می شود تمام هزینه ها را بسنجید و با آرامش بیشتری اسباب کشی کنید. خدمات گرفتن از شرکت اسباب کشی معتبر و خوش سابقه یکی از مهم ترین کارهایی است که باید در زمان اسباب کشی به آن توجه کنید. قبل از رزرو باربری اسباب کشی در این زمینه تحقیق کنید و نظرات کاربران را بخوانید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/moUvewcz
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه