پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

هدف از استفاده ماژول آمپلی فایر فراهم کردن صدای شفاف و واضح در سیستم های صوتی مختلف و یا برای استودیو های ضبط موسیقی و غیره است. این نوع از ماژول در تنوع بسیار بالایی در بازار موجود است که برای راحت تر شدن فهم کاربرد آن ها، در دسته بندی های مختلفی از تعداد کانال، توان خروجی و کلاس آن ها را قرار می دهیم. از طرفی دیگر به کار بردن ماژول آمپلی فایر در تجهیزات مختلف به دلیل راحتی اتصال آن، یک ویژگی مثبت به شمار می آید که با در نظر گرفتن چند نکته و دنبال کردن آموزش راه اندازی ماژول آمپلی فایر به صورت اصولی ، می توان آن را به کار برد.

در نظر گرفتن نکات برای نصب ماژول آمپلی فایر بسیار حائز اهمیت است؛ چرا که با نصب اشتباه آن عملکرد مدار بر هم می خورد یا ماژول خراب می شود. توجه کنید که تمام استفاده از این ماژول مربوط به زمینه های موسیقی نیست و برای حوزه های علمی و کارخانه ها نیز آن را به کار می گیرند. برای آنکه بتوانید به بهترین شکل از این ماژول بهره ببرید، آموزش راه اندازی ماژول آمپلی فایر و نکات مربوط به آن را در مطالب زیر مطالعه کرده و سپس برای خرید ماژول آمپلی فایر اقدام کنید.

آموزش راه اندازی ماژول آمپلی فایر

چند نکته در زمینه نصب ماژول آمپلی فایر

  • متناسب با ماژول آمپلی فایر خریداری شده، دیتاشیت آن را دانلود و بر طبق دستورالعمل آن برای منبع تغذیه، ولتاژ، جریان مورد نیاز و ... مراحل را انجام دهید.
  • محدوده خروجی بلندگوهای آمپلی فایر را برای آمپدانس اسپیکر و بلندگو در نظر بگیرید.
  • جهت کاهش نویز و غیره، کابل های دارای شیلد را برای سیم انتقال استفاده کنید.
  • منبع تغذیه، فن، پخش کننده، ماژول mp3 و ... جداگانه بررسی شود.
  • در هنگام انتخاب بلندگو توان RMS آن باید با برد آمپلی فایر برابر شود.
  • جهت جلوگیری از آسیب اسپیکر و خروج صدای بم، برای ساب ووفر مدار پایین گذر را در نظر بگیرید.
  • برای خروجی بلندگوهای سیستم صوتی، از ترمینال و سیم بلندگو اختصاصی استفاده کنید.

انتخاب ماژول آمپلی فایر مناسب

طبق صحبت هایی که در زمینه دسته بندی این ماژول پیش تر به آن اشاره کرده ایم، با توجه به تنوع موجود برای ماژول آمپلی فایر با تقسیم آن ها به بخش های بر طبق کلاس، تعداد کانال و توان خروجی  می توان به درک بهتری از کاربرد هر کدام رسید و راحت تر از میان آن ها برای هر مدار انتخاب کرد. انواع مدل ها بر طبق دسته بندی را به شرح زیر نام می بریم:

بر طبق کلاس:

کلاس A – B – AB – H – D – T – Cross-Over - آی سی ST – آی سی TDA

بر طبق تعداد کانال:

آمپلی فایر مونو (یک کاناله) –  آمپلی فایر استریو (دو کاناله) –  آمپلی فایر استریو پلاس (سه کاناله) –  آمپلی فایر چهار کاناله –  آمپلی فایر پنج کاناله –  آمپلی فایر شش کاناله

بر طبق توان خروجی:

آمپلی فایر Ultra-Micro –  آمپلی فایر Micro –  آمپلی فایر سیگنال ضعیف –  آمپلی فایر قدرت

خرید ماژول آمپلی فایر

مراحل آموزش راه اندازی ماژول آمپلی فایر

در مرحله اول لازم است تا کابل AUX را به ماژول آمپلی فایر مبتنی به اینکه سه یا چهار سیمه است وصل کنید. برای حالت سه سیم دو مورد برای سیگنال چپ و راست و سومی برای زمین است که رنگ مشکی یا زرد دارد. می توانید از مولتی متر نیز برای تشخیص سیم ها استفاده کنید. در حالت چهار سیمه نیز دو سیم مربوط به سیگنال، یک سیم زمین و یک سیم مثبت تغذیه خواهد بود. تفاوتی در این حالت با مدل سه سیمه نیست؛ زیرا به طور معمول سیم تغذیه برای هدفون و هندزفری است که از آن استفاده نمی کنیم.

مرحله دوم مربوط به کابل تغذیه است که از کابل شیلد دار مثل کابل USB کمک می گیرند. کابل های USB 4 سیم دارند که از دو سیم مربوط به انتقال داده و دو سیم مثبت و منفی تغذیه تشکیل شده که تنها به دو سیم آن نیاز داریم و سایر سیم ها به پد های برد لحیم می شود.

در مرحله سوم اتصال اسپیکر ها را داریم که معمولاً بلندگوهای ۴ تا ۸ اهم را تحت پوشش قرار می دهد. توان خروجی هر کانال برای بلندگو 4 اهم، 3 وات است. توجه کنید که وصل کردن سیم های زمین در دو خروجی اسپیکر باعث آسیب به آی سی خواهد شد.

اضافه کردن ولوم کنترل صدا به یک پتانسیومتر ۱۰ کیلو اهم دوبل، به همراه دو خازن ۱۰ میکروفاراد الکترولیتی نیاز دارد که به ورودی ماژول بر اساس شماتیک تعریف شده برای آن وصل می شود.

استفاده از زمین مشترک برای اتصال کانکتور AUX و خروجی ماژول لازم است که برای آن از دو خازن 10 میکروفاراد می توان استفاده کرد.

مرحله نهایی کار نیز برای تست مدار آمپلی فایر و عملکرد درست آن است. تغذیه را به مدار متصل کرده و سپس به اتصال ورودی مشغول شوید. در زمان اتصال تغذیه، صدایی ممکن است شنیده شود که با وصل شدن ورودی قطع خواهد شد. در این مرحله کار تمام شده و می توانید موزیک را پخش کنید.

تهیه لوازم و قطعات الکترونیکی از فروشگاه جم ترونیک

حال که با شیوه و آموزش راه اندازی ماژول آمپلی فایر آشنا شده اید، می توانید با خرید قطعات و الزامات نصب آن یک سیستم تقویت صدا را از پایه بسازید. توجه به خرید از فروشگاهی معتبر کمک می کند تا از اصالت محصولات و عملکرد درست و سالم آن ها اطمینان حاصل کنید. فروشگاه جم ترونیک، چندین سال است که در تأمین انواع تجهیزات مربوط به پروژه های کوچک و بزرگ حوزه الکترونیک مثل ماژول افزاینده ولتاژ، ماژول اینورتر و مدار مجتمع و غیره فعالیت می کند و از سطح رضایت بالایی، به عنوان یک فروشگاه با بهترین قیمت ها در خرید اینترنتی بهره می برد.

انواع مختلفی از مدل های ماژول و سایر ابزارهای مورد نیاز در پروژه های الکترونیک در سایت به فروش می رسد که هر کدام برای نیاز و کاربرد خاصی قابل استفاده بوده با وجود توضیحات کامل از مشخصات و خصوصیات هر کدام، امکان مقایسه راحت برای خریداران را در نظر گرفته اند. این فروشگاه ابتدا فروش خود را به صورت حضوری در تهران با نام جام جم الکترونیک آغاز کرد. سپس برای رفع محدودیت زمانی و مکانی، وب سایت جم ترونیک را راه اندازی کرد. فروش محصولات در این فروشگاه با پشتیبانی فنی جهت اطمینان خریداران انجام شده و در زمانی کوتاه به دست آن ها می رسد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ege4bUOQ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه