پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

جاهای دیدنی مشهد

4 ماه پیش ( 1402/11/16 )
 

 مشهد، شهری تاریخی در شمال شرقی کشور ایران است. این کلان شهر مرکز استان خراسان رضوی است. مشهد با جمعیتی بیش از ۳ میلیون نفر، رتبه سومین شهر پرجمعیت ایران را از آن خود کرده است. پایتخت معنوی ایران نام دیگر شهر مشهد است؛ زیرا حرم مطهر امام رضا (ع)، هشتمین امام شیعیان در آنجا واقع شده است. هر سال میلیون ها نفر از سراسر جهان برای زیارت به مشهد سفر می کنند آن ها می توانند با رزور هتل اقامت لذت بخشی را در یاد و خاطر خود ثبت کنند. اگر می خواهید اطلاعات خود را در زمینه جاهای دیدنی مشهد بالا ببرید با ما همراه باشید.

حرم امام رضا (ع)

حرم امام رضا (ع)

این حرم یکی از بزرگ ترین و مهم ترین حرم های شیعیان در سرتاسر جهان است. این مکان مقدس در مرکز شهر مشهد قرار دارد. اطراف حرم بناها، صحن ها، کتابخانه ها، موزه ها، رواق ها و مسجدهای بسیاری وجود دارد که گردشگران را مجذوب خودکرده اند. زیبایی بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) از پنجره نزدیک ترین هتل مشهد به حرم خیره کننده است.

مسجد گوهرشاد مشهد

یکی از زیباترین مساجد قرن ۱۵ مسجد گوهرشاد است که در ضلع جنوبی حرم مطهر قرار دارد. مهم ترین ویژگی مسجد گوهرشاد، گنبد آن است که با ارتفاع ۴۳ متر، یکی از بزرگترین گنبدهای مساجد سرتاسر جهان به شمار می آید. این گنبد با کاشی کاری های زیبا و هنر دست معماران تزئین شده است. معماری مسجد گوهرشاد به سبک تیموری بوده است همین ویژگی منحصر به فرد آن را به یک شاهکار معماری اسلامی مبدل ساخته است.

مسجد گوهرشاد مشهد

آرامگاه خواجه ربیع

این آرامگاه محل دفن خواجه ربیع یکی از یاران امام علی (ع) بوده است که در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) در باغی وسیع و با صفا، بر کناره رود و در حاشیه شمالی شهر مشهد قرار دارد. مقبره آن دارای یک گنبد به ارتفاع ۱۸ متر که بر روی بنایی چهار ایوانی ساخته شده است. این آرامگاه در دوره صفویه ساخته و در طی این سال ها چندین بار مرمت و بازسازی شده است.

آرامگاه پیرپالاندوز

یکی از جاذبه های تاریخی و مذهبی شهر مشهد آرامگاه پیرپالاندوز است. این آرامگاه محل دفن محمد عارف عباسی، از عارفان قرن ۱۰ هجری بوده است. این عارف نامی در شهر مشهد به دنیا آمده و در همان شهر به خاک سپرده شده است. این مکان مذهبی در ضلع شرقی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد. بنای این آرامگاه از یک گنبد و چهار ضلع شکل گرفته است. تزیینات بدنه بنا به دوره صفویه بازمی گردد طی سال های متوالی شرایط آب وهوایی بخش بسیاری از بنا را خراب کرده است، اما باز هم بخشی از آن که مرمت و بازسازی شده گردشگران را متحیر کرده است.

مدرسه علمیه نواب

مدرسه علمیه نواب یکی از معتبرترین مراکز آموزش علوم دینی ایران به شمار می آید. بنای این مدرسه به دستور میرزا صالح رضوی در سال ۱۰۸۶ ساخته شده است. مدرسه علمیه نواب در شمال و جنوب بنا و حجرات متعدد در دو طبقه است. کتابخانه ای غنی با هزاران کتاب خطی و چاپی نشانگر تاریخ و فرهنگ کهن ایران است. گردشگران با رزرو هتل مشهد در همان حوالی علمیه نواب به راحتی می توانند از این مدرسه کهن بازدید به عمل آورند.

امام زاده یحیی

آرامگاه امام زاده یحیی در قرن ششم هجری قمری و به دستور ابوالقاسم محمد در جنوب شهر مشهد ساخته شد. این آرامگاه در طی سال های متمادی بارها مرمت و بازسازی شده است. آرامگاه این امام زاده یک گنبد زیبا به ارتفاع ۱۵ متر دارد که سال های بعد دستور فتحعلی شاه قاجار ساخته شد. مسافران بسیاری از داخل یا خارج از کشور برای بازدید از این آثار مذهبی به دنبال رزرو هتل مشهد در آن حوالی هستند.

آرامگاه فردوسی

محل دفن حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر بزرگ ایرانی که در قرن ۱۱ زندگی می کرد. آرامگاه فردوسی در شهر تاریخی توس و ۲۵ کیلومتری شمال غربی شهر مشهد قرار دارد. مساحت این مکان گردشگری بالای ۱۰۴۳ متر مربع است. آرامگاه این شاعر نامی از یک ساختمان مکعبی شکل با ارتفاع ۱۸ متر تشکیل شده است که کاشی کاری های زیبا و هنرمندانه آن زبان زد خاص و عام است. در قسمت بالای ساختمان، یک گنبد بزرگ قرار دارد که با طلای ناب تزئین شده است.در این مجموعه زیبا علاوه بر آرامگاه شاعر بزرگ موزه، کتابخانه، باغ، آرامگاه خوانند ایرانی استاد محمدرضا شجریان و آرامگاه شاعر نامی اخوان ثالث نیز وجود دارد.

پارک بزرگ ملت

یکی از پارک های بزرگ و دیدنی ایران پارک ملت مشهد است. امکانات تفریحی و رفاهی این پارک گردشگران بسیاری را مجذوب خودکرده است. دریاچه باغ وحش، زمین بازی کودکان، رستوران، کافی شاپ و شهربازی نمونه های از امکانات پارک ملت است که برای مسافران در نظر گرفته شده است.

پارک بزرگ ملت

پارک زیبای کوه سنگی

پارک کوه سنگی در دامنه کوه های بینالود و جنوب غربی شهر مشهد قرار دارد. این پارک دارای چشم انداز زیبایی از شهر مشهد است. این پارک به دلیل وجود دو کوه سنگی که به شهر مشهد مشرف است به نام کوه سنگی خوانده می شود. مساحت پارک بالغ بر ۱۰۰ هکتار است و امکانات تفریحی متنوعی از جمله دریاچه، آبشار مصنوعی، باغ گیاه شناسی، اسکی روی آب، ماهیگری، زمین بازی کودکان و رستوران در آن قرار دارد.

باغ قدیمی وکیل آباد

این پارک قدیمی و نسبتاً بزرک در شمال غربی شهر مشهد قرار دارد. زمین باغ وکیل آباد توسط میرزا حسین ملک وقف شده است. این پارک مساحتی بالغ بر ۷۰ هکتار دارد که در آن امکانات تفریحی مختلفی از قبیل موزه توس، دریاچه، رستوران، کافی شاپ و زمین بازی کودکان وجود دارد. سالانه گردشگران بسیاری بعد از رزرو هتل مشهد راهی باغ وکیل آباد می شوند.

سرزمین فوق العاده موج های آبی

موج های آبی مشهد یک پارک نسبتاً بزرگ سرپوشیده است که در سال ۱۳۸۴ افتتاح شد. این پارک مساحتی بالغ بر ۱۸ هزار متر مربع دارد که در آن تجهیزاتی تفریحی بسیاری از قبیل سرسره های آبی، رودخانه خروشان، سونای خشک، جکوزی، استخر موج و سونای بخار قرار دارد. آدرس این پارک بی نظیر قاسم آباد، بلوار اندیشه، بزرگراه امام علی، نبش اندیشه ۸۱ است.

سفر به یادماندنی به مشهد با اسنپ تریپ

اگر قصد سفر به مشهد این شهر تاریخی و مذهبی را دارید و تنها دغدغه شما رزرو هتل مشهد است، نگرانی شما با سایت اسنپ تریپ به پایان رسید. این پلتفرم لیستی از تمامی هتل های مشهد باقیمت های مناسب را تهیه و در اختیار شما مسافر عزیز قرار داده است. شما با مراجعه به آن یک سفر راحت و آسان را تجربه خواهید کرد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/dlctApYR
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگراماجاره خودرو در دبیست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه