پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

پاک کردن لنز و فیلتر دوربین برای افزایش طول عمر دوربین

لنزها و فیلترها لوازم جانبی دوربین ها هستند که در افزایش وضوح و کیفیت تصویربرداری نقش مهمی دارند. کثیف بودن این تجهیزات، کیفیت عکس ها را پایین می آورد و در طولانی مدت با تاثیر بر عملکرد دوربین ها، طول عمر آن ها را کاهش می دهد. پاک کردن لنز و فیلتر ساده است؛ اما نکاتی برای این فرایند وجود دارند که به عکاسان کمک می کنند تا در کمترین زمان و بدون آسیب، این تجهیزات را تمیز کنند.

پاک کردن لنز و فیلتر دوربین

تمیز نگه داشتن لنز و فیلتر دوربین از پاک کردن آن ها مهم تر است

نگهداری اصولی لنز و تمیز بودن آن مهم ترین هدفی است که در زمان خرید لنز دوربین باید مد نظر داشته باشید. برای جلوگیری از آسیب دیدن لنز و فیلتر و کاهش کیفیت تصویربرداری باید با اصول نگهداری این تجهیزات آشنا باشید.

این اصول عبارت اند از:

  • در زمان خارج کردن لنز از بدنه دوربین، سریعا لنز دیگری را وصل کنید یا درپوش دوربین را بگذارید
  • لنزها باید در کیف لنز نگهداری شوند. از قرار دادن آن ها در مجاورت گردوغبار خودداری کنید
  • قبل از قرار دادن دوربین خود در باکس، درپوش لنز را وصل کنید
  • در صورت عدم استفاده از دوربین همیشه درپوش لنز را قرار دهید

تمیز کردن لنز و فیلتر دوربین با ترفندهایی کاربردی

برای پاک کردن لنز انواع دوربین ها مانند: لنز سونی یا تمیز کردن فیلتر لنز دوربین ها کار سختی پیش روی شما قرار ندارد. فقط باید دقت و ظرافت خاصی در زمان استفاده از ابزارهای تمیزکننده به خرج دهید تا هیچ آسیبی به بادی و لنز وارد نشود.

بر همین اساس مراحل پاک کردن لنز و فیلتر دوربین ها به صورت زیر است:

  • استفاده از دمنده: به جای ضربه زدن بر روی لنز از دمنده استفاده کنید. ضربه زدن رطوبت و آلودگی لنز را افزایش می دهد
  • به کارگیری ابزار نرم برای پاک کردن لنز: استفاده از برس لنز یا پارچه میکروفیبر برای پاک کردن لنز مناسب است
  • تمیز کردن فوری منظره یاب: در صورت مشاهده لکه بر روی منظره یاب، با استفاده از پارچه میکروفیبر در ابتدا آن را تمیز کنید
  • پاک کردن نقاطی که دسترسی سختی دارند: با استفاده از چند قطره محلول تمیزکننده لنز، براش و مسواک های نرم نقاطی مانند فوکوس خودکار و سوئیچ دستی را پاک کنید
  • استفاده از مایع تمیزکننده: با ریختن مایع تمیزکننده بر روی پارچه، سطح لنز را به صورت دایره ای پاک کنید. مایع را به صورت مستقیم بر روی لنز نریزید؛ زیرا باعث ایجاد لکه در آن می شود
  • پاک کردن پایه لنز: با استفاده از پارچه ای مرطوب عاری از آلودگی و چربی، پایه لنز را تمیز کنید
  • پاک کردن عنصر نوری عقب لنز: با استفاده از دمنده خاک های آن را پاک کنید. در صورت وجود لکه نیز می توانید با کمک یک پارچه خشک یا پارچه میکروفیبر لکه ها را تمیز کنید

تمیز نگه داشتن لنز و فیلتر دوربین

چه زمانی لنز و فیلتر دوربین را باید تمیز کرد؟

فرقی نمی کند لنز کانن داشته باشید یا از انواع لنز سیگما برای تصویربرداری استفاده کنید. بررسی لنزها و فیلترها برای وجود علائم کثیفی، زمان پاک کردن آن ها را به شما نشان می دهد. برای اطلاع از زمان دقیق تمیز کردن این تجهیزات عکاسی، راهکارهایی مفید در دسترس شما هستند. در ادامه به مهم ترین مراحلی می پردازیم که به شما در پیدا کردن زمان دقیق پاک کردن لنز و فیلتر دوربین کمک می کنند.

1- تنظیم فوکوس بر روی بی نهایت

اولین مرحله از فرایند زمان دقیق پاک کردن لنز و فیلتر دوربین، قرار دادن فوکوس بر روی بی نهایت است. برای این کار دوربین را بر روی حالت دستی قرار دهید. سپس حلقه فوکوس را تا بی نهایت بچرخانید. انجام صحیح این کار لکه ها و گردوغبار موجود بر روی منظره یاب را به شما نشان می دهد.

2- از یک سوژه ساده عکس بگیرید

به دنبال یک سوژه ساده باشید و از آن عکس بگیرید. برای نتایج دقیق تر، روش دو شات کمک بیشتری به شما می کند. از سوژه های با رنگ روشن و تیره عکس بگیرید تا بتوانید ذرات گردوغبار را به راحتی بر روی عکس ها تشخیص دهید.

3- عکس هایی را بررسی کنید که به تازگی ثبت شده اند

دوربین را در حالت پخش قرار دهید و بر روی هر تصویر زوم کنید. تصاویر را به دقت بررسی کنید تا لکه های تار یا ذرات گردوغبار را مشاهده کنید. در صورت پیدا کردن لکه یا گردوخاک، باید با استفاده از تجهیزات مناسب لنز دوربین خود را تمیز کنید.

لنز و فیلتر دوربین از فروشگاه اینترنتی فلاشیران

4- نشانه های دیگر کثیفی لنز DSLR را بررسی کنید

عنصر پشتی لنز دوربین و قالب های داخل لنز را از نظر گردوغبار و لکه بررسی کنید. اگر در قالب ها کثیفی هایی وجود دارند، بهتر است برای تمیز کردن آن ها از متخصصان حرفه ای کمک بگیرید. در غیر این صورت احتمال آسیب به لنز وجود دارد.

وسایل ممنوع برای تمیز کردن لنز و فیلتر دوربین

اشیای بسیاری وجود دارند که نباید برای پاک کردن لنز دوربین از آن ها استفاده کرد. ترکیبات شیمیایی به کار رفته در آن ها یا بافت زبر این وسایل می تواند آسیب های فراوانی را به بدنه لنز و یا شفافیت عدسی وارد کند. بر همین اساس وسایل زیر را نباید برای تمیز کردن دوربین استفاده کنید:

  • دستمال مرطوبی که به طور خاص برای پاک کردن وسایل الکترونیکی طراحی نشده است
  • پاک کننده های شیمیایی مانند؛ آمونیاک، سفیدکننده، پاک کننده شیشه، ضدعفونی کننده
  • مواد دارای پرز مانند؛ دستمال کاغذی و حوله
  • پارچه های کثیفی که قبلا استفاده شده اند
  • مسواک با موهای سفت
  • پاک کننده های ساینده
  • لباس های کهنه
  • اسکاچ و صابون
  • دستمال توالت
  • پنبه

مقاوم ترین انواع لنزهای دوربین را از فلاشیران خریداری کنید

کیفیت لنزها و عدسی های به کاررفته در آن ها، نقش مهمی در افزایش طول عمر لنز و بهبود کیفیت تصویربرداری دارد. فروشگاه اینترنتی فلاشیران یکی از بزرگ ترین مجموعه های فروش دوربین و لوازم جانبی است که انواع لنزهای نرمال، واید، تله فوتو و ... را به فروش می رساند. این مجموعه با پشتیبانی از فروش انواع لنزهای سونی، نیکون و کانن لنزهای باکیفیتی را عرضه می کند. کیفیت محصولات، ضمانت اصل بودن، ارسال به تمام نقاط کشور، قیمت مناسب و ضمانت بازگشت وجه در صورت عدم رضایت مشتری، فلاشیران را به انتخاب اول فعالان حوزه تصویربرداری برای خرید محصولات تبدیل کرده است. شما می توانید برای خرید انواع لنزهای دوربین به سایت این فروشگاه مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/hyBJ2rKW
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه