گزارش ها از روند بازار خودرو حاکی از آن است که قیمت پراید ۱۵۱ طی ۲۴ ساعت گذشته در بازار خودرو تغییر نکرد و حدود ۳۰۰ میلیون تومان قیمت داشت.
به گزارش فرصت امروز به نقل از خبرآنلاین، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ در بازار بدون تغییر، به قیمت ۵۹۵ میلیون تومان به فروش رفت. پژو ۲۰۷ اتوماتیک TU۵P مدل ۱۴۰۲ نیز ۵ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۸۶۵ میلیون تومان رسیده است. همچنین پژو ۲۰۷ تیپ ۵ مدل ۱۴۰۲ در بازار ۵ میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به ۶۵۰ میلیون تومان رسید. پژو ۲۰۷ دنده ای مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۷۲۵ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.
در این میان، پژو پارس ELX-TU۵ مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۷۴۵ میلیون تومان فروخته شد. اما قیمت پژو پارس LX مدل ۱۴۰۲ در بازار با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۷۵۰ میلیون تومان شد.
بنا به این گزارش، تارا دنده ایV۱ مدل ۱۴۰۲ در بازار خودرو با افزایش ۳۰ میلیون تومانی قیمت، ۷۹۰ میلیون تومان به فروش رفت. تیبا صندوق دار SX بنزینی مدل ۱۴۰۱ هم ۵ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۳۸۵ میلیون تومان فروخته شد. تیبا هاچ بک EX هم ۵ میلیون تومان رشد قیمت داشت و ۳۹۰ میلیون تومان قیمت پیدا کرد.
گزارش های میدانی نشان می دهد دناپلاس اتوماتیک توربو آپشنال مدل ۱۴۰۲ در بازار در طول ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۰ میلیون تومانی، به یک میلیارد و ۲۰ میلیون تومان رسید. اما قیمت دناپلاس دنده ای ساده مدل ۱۴۰۲ در حدود ۵ میلیون تومان گران شد و به قیمت ۷۷۵ میلیون تومان به فروش رفت. همچنین راناپلاس بدون تغییر، ۵۸۵ میلیون تومان به فروش رفت. ساینا S دنده ای بنزینی مدل ۱۴۰۲ هم با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۱۰ میلیون تومان فروخته شد. همچنین ساینا S اتوماتیک مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۴۸۵ میلیون تومان به فروش رفت.
در این میان، سمند سورن پلاس EF۷ بنزینی مدل ۱۴۰۲ با افزایش ۵ میلیون تومانی، ۶۵۵ میلیون تومان قیمت خورد. شاهین G اتومات CVT نیز بدون تغییر قیمت، ۸۴۰ میلیون تومان به فروش رفت.
کوییک GX L دنده ای ۳۵۹ میلیون تومان بود. کوییک R پلاس اتوماتیک هم به قیمت ۴۹۵ میلیون تومان به فروش رفت.
اینکه با وجود برنامه های گوناگون متولیان صنعت خودرو، از سامانه یکپارچه گرفته تا واردات کج دار و مریز، هنوز هم بازار خودرو به سامان نرسیده نشان می دهد ثبات بازار خودرو عزم جدی تر دولت را می خواهد. دولت باید به عرصه قیمت گذاری نگاه اقتصادی بیندازد و اجازه دهد محصولات خودروسازان در حاشیه بازار تعیین شود. در این میان، تصمیم وزارت صمت مبنی بر قیمت گذاری آزاد بخشی از تولیدات داخلی، گام موثری خواهد بود، اما پیش از اجرایی شدن انتظار می رود متولیان امر در این زمینه شفاف سازی کرده و از خودروسازان و همزمان مصرف کنندگان حمایت کنند تا در نهایت شاهد رویکرد مناسب و باثباتی در بازار و صنعت خودرو باشیم.