پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت روغن صنعتی به چه عواملی بستگی دارد؟

قیمت روغن صنعتی در بازار، بسته به مواد تشکیل دهنده روغن و شرکت سازنده متفاوت است. آشنایی با مواد تشکیل دهنده روغن، به درک بهتر قیمت روغن صنعتی کمک می کند. در ادامه به بررسی مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی و عوامل تاثیر گذار بر قیمت آن می پردازیم.

مواد تشکیل دهنده روغن صنعتی چیست؟

روغن صنعتی از دو بخش پایه روغنی و مواد افزودنی تشکیل شده است. پایه روغنی در روغن های صنعتی شامل سه نوع گیاهی، معدنی و مصنوعی است. روغن های صنعتی با پایه گیاهی ریزش زیادی دارند و در برابر اکسیداسیون ناپایدار هستند. برای تولید روغن های صنعتی با پایه گیاهی معمولا از گیاه کلزا استفاده می شود.

اکثر روغن های صنعتی از پایه معدنی تشکیل شده اند که از نفت خام حاصل می شوند و بیشترین استفاده را در صنعت دارند. اما به دلیل ناخالصی باید فرآیند تصفیه روی آنها انجام شود تا خاصیت روانکاری آنها بهبود پیدا کند. این روغن ها به تغییرات دمایی حساس و نقطه اشتعال کمتری دارند یعنی در دمای بالا به راحتی می سوزند.

روغن های با پایه مصنوعی یا سنتزی معمولا از باقی روغن ها گران تر هستند و در عین حال هزینه های عملیاتی را پایین می آورند. این روغن ها در حرارت های خیلی بالا یا خیلی پایین عملکرد خوبی دارند، همین موضوع خطر آتش سوزی را کاهش می دهد.

برای بهبود عملکرد روغن های صنعتی، بسته به عملکرد هر روغن، افزودنی خاصی به آن اضافه می شود. این افزودنی ها به منظور مقاومت در برابر شرایط سنگین کار، حرارت و فشار زیاد در موتور به پایه روغنی اضافه می شوند. نوع این مواد افزودنی بر قیمت روغن صنعتی تاثیر می گذارد. از مهمترین افزودنی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • معلق کننده ها و پاک کننده ها
  • بهبود دهنده های شاخص گرانروی
  • ترکیبات ضد اکسیداسیون
  • ترکیبات ضد ساییدگی
  • ترکیبات ضد خوردگی و ضد زنگ زدگی
  • ترکیبات پایین آورنده نقطه ریزش
  • ترکیبات ضد کف

عوامل تاثیر گذار بر قیمت روغن صنعتی

نوع پایه روغن و شرکت سازنده مهم ترین عوامل در تعیین قیمت روغن صنعتی هستند. روغن های صنعتی با پایه مصنوعی نسبت به سایر روغن ها گران تر هستند. علت این امر پایداری حرارتی بالاتر این روغن ها است. یکی از شرکت های سازنده روغن صنعتی، شرکت بهران است. روغن های صنعتی شرکت بهران از پرکاربرد ترین و محبوب ترین روغن های موجود در بازار ایران هستند. در ادامه با قیمت انواع روغن بهران آشنا خواهید شد.

قیمت انواع روغن بهران

قیمت انواع روغن بهران بسته به مواد تشکیل دهنده و کاربرد آنها متفاوت است. قبل از اطلاع از قیمت بهتر است ابتدا با انواع روغن بهران آشنا شده، سپس بسته به نوع عملکرد مورد انتظار، از قیمت این روغن ها مطلع شوید.

انواع روغن بهران

روغن صنعتی بهران یکی از بهترین روغن های موجود در بازار ایران است. این روغن را می توان براساس نوع عملکرد، ترکیب و فرمولاسیون در دسته بندی های زیر قرار داد.

روغن هیدرولیک بهران

قیمت انواع روغن بهران

روغن هیدرولیک بهران با دارا بودن قابلیت فیلتراسیون بالا برای انتقال قدرت و روانکاری در انواع ماشین آلات هیدرولیکی و فرمان خودروها استفاده می شود. این روغن یکی از پر مصرف ترین روغن ها برای ماشین آلات صنعتی، موتور پمپ، انواع خودرو سبک و سنگین، قطعات فلزی و جرثقیل است. از نمونه های این روغن می توان به روغن بهران درفش، بهران مقام و بهران هیدرولیک اشاره کرد.

روغن توربین بهران

روغن توربین بهران محصولی کاربردی و مناسب برای انواع توربین های گازی، آبی و انواع توربو کمپرسورها است. وظیفه این روغن روانکاری و انتقال حرارت در یاتاقان های توربین های صنعتی می باشد. روغن توربین بهران باعث جلوگیری از زنگ زدگی و خوردگی قطعات می شود.

روغن انتقال حرارت بهران

از روغن انتقال حرارت بهران به منظور خنک کاری در تجهیزات صنعتی با تولید گرمای بالا استفاده می شود. از انواع این روغن می توان به روغن بهران حرارت، روغن بهران آبکار و روغن بهران آبکار گرم اشاره کرد.

روغن ترانسفورماتور بهران

روغن ترانسفورماتور بهران یکی از روغن های صنعتی پرکاربرد در تجهیزات الکترومکانیکی است. از این روغن به عنوان عایق حرارتی برای خنک کاری تجهیزات صنعتی با دمای بالا استفاده می شود. روغن ترانسفورماتور بهران علاوه بر محافظت قطعات در برابر سایش و خوردگی، عایق الکتریکی ایجاد می کند و عملکرد بالایی در جذب گازهای تولید شده توسط دستگاه دارد. روغن بهران ترانس نمونه از روغن های ترانسفورماتور بهران است.

روغن محافظ بهران

روغن محافظ بهران به عنوان یک لایه محافظ برای محافظت از قطعات فلزی در مقابل زنگ زدگی، سایش، خوردگی و رطوبت استفاده می شود.

روغن کمپرسور بهران

روغن کمپرسور بهران نوعی روغن کاربردی برای بهبودو تسهیل کار با انواع کمپرسورهای پیستونی، سرمازا و هوایی است. این روغن برای روانکاری، خنک کاری و آب بندی اجزای مختلف کمپرسور استفاده می شود. انواع مختلف این روغن شامل روغن بهران سرد ویژه و روغن بهران کمپرسور است.

روغن دنده بهران

روغن دنده بهران در انواع دنده های صنعتی، برای روغن کاری گیربکس ماشین آلات، یاتاقان، دنده مارپیچ و گیربکس خودروها مورد استفاده قرار می گیرد. از نمونه های این روغن می توان به روغن بهران بردبار، بهران مته و بهران کاویان اشاره کرد.

روغن فلز کاری بهران

روغن فلز کاری بهران برای برش فلزات مناسب است و در صنایع برش کاری مورد استفاده قرار می گیرد. از نمونه های این روغن می توان به روغن صنعتی تراش و روغن برش بهران اشاره کرد.

روغن نساجی بهران

روغن نساجی بهران برای تسهیل فرآیند برش و دوخت مورد استفاده قرار می گیرد. در صنایع نساجی می توان از روغن نساجی صنعتی بهران استفاده کرد.

خرید روغن صنعتی

فروشگاه های آنلاین خرید روغن صنعتی برای تسهیل دسترسی مشتریان به انواع روغن صنعتی راه اندازی شده اند و نکته مهم هنگام خرید از این فروشگاه ها، توجه به اصالت فروشگاه است.

فیدار اویل به نشانی اینترنتی fidaroil.com یکی از فروشگاه های معتبر برای خرید انواع روغن صنعتی است. با مراجعه به سایت فیدار اویل می توانید لیست قیمت انواع روغن بهران را مشاهده و با اطمینان از اصالت کالا اقدام به خرید انواع روغن صنعتی و روغن گیربکس نمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/SQSCLLq0
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه