پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بالا رفتن و نوسانات مجدد نرخ ارز و تاثیری که بر بازار خودرو گذاشته باعث نگرانی مردم از موج جدید افزایش قیمت خودرو در بازار شده است.این موضوع می تواند به نوبه خود مقدمات افزایش قیمت ها را تشدید کند.

به گزارش آخرین خودرو، بازار خودرو پس از نوسانات ابتدایی سال جاری و حاشیه هایی که در نهایت منجر به عزل فاطمی امین شد، پیرو ایجاد انتظار و امیدواری نسبت به ورود خودروهای وارداتی به بازار با ثبات همراه شد.

در هفته دوم فروردین ماه سال جاری به دلیل حاشیه هایی که در خصوص افزایش قیمت محصولات دو خودروساز بزرگ کشور شکل گرفته بود ، بازار خودرو با نوسانات و افزایش هیجانی قیمت ها همراه شد.

نگرانی خریداران از موج جدید افزایش قیمت خودرو در بازار

این مساله با اعتراضات زیادی همراه شد.نمایندگان مجلس نیز بخشی از معترضین بودند و در نهایت نیز پروژه استیضاح وزیر صمت به طور جدی کلید خورد.

در خلال طی شدن روند استیضاح وزیر صمت لایحه واردات خودروهای دست دوم را به دولت داد و دولت نیز آن را با دو فوریت به مجلس تقدیم کرد.

این لایحه نیز به داد فاطمی امین نرسید و مجلس دیگر به وی اعتماد نکرد.

با این وجود یک هفته پس از خروج وی از وزارت صمت از یک سو انتشار قیمت خودروهای مونتاژی و از سوی دیگر ایجاد امیدواری مبنی بر ورود خودروهای دست دوم باعث شد که بازار با توقف داد وستدها همراه شود.

به بیان ساده تر از یک جهت خریداران نسبت به کاهش خودروهای تولید داخل امیدوار شدند و از سوی دیگر این امید برای واردات خودروهای خارجی کارکرده و صفر کیلومتر نیز به وجود آمد.

قرار بود با ورود این خودروها نه تنها افزایش رقابت و تنوع و کیفیت شکل بگیرد ، بلکه کاهش قیمت و عقب نشینی بازار ها نیز دور از انتظار نبود.

به همین علت بسیاری از خریداران مصرفی و غیر مصرفی دست نگه داشتند تا تکلیف روشن شود. این مساله به نوبه خود باعث شد که بازار خودرو با ثبات نسبی همراه باشد.

هر چند به عقیده بعضی از کارشناسان این ثبات یک خواب مصنوعی به شمار می آید. ولی در هر حال از افزایش های هیجانی و سرسام آور دیگر خبری نبود.

البته گاهی اوقات به علت انتشار برخی اخبار بازار با نوسان اندکی همراه می شد.اما شدت آن به اندازه ای نبود که دوباره جریان جدیدی از افزایش قیمت ها را به دنبال داشته باشد.

اما در هفته گذشته به دلیل افزایش نرخ ارز پیرو برخی تنش های منطقه ای بازار با افزایش قیمت خودرو نیز همراه شد.

این مساله موجب نگرانی بسیاری از خریداران مصرفی خودرو شده است.این افراد با توجه به توصیه مسئولان مبنی بر عجله نکردن برای خرید و همچنین احتمال کاهش قیمت با تزریق محصولات جدید ، از تبدیل تقاضا به خرید دست نگه داشته اند.

ولی اگر احساس کنند که صبر و تحمل آنها نتیجه ای خلاف گفته های متولیان و مسئولان خواهد داشت ، سعی می کنند که در کوتاه ترین زمان خودروی مد نظر خود را تهیه کنند.

این مساله بازهم باعث بازگشت بازار به نقطه اول و برهم خوردن نظام عرضه و تقاضا و دور شدن از نقطه تعادلی خواهد شد.

به بیان ساده نگرانی مردم از موج جدید افزایش قیمت خودرو در صورت مهار نشدن بازهم بازار خودرو را با نوسانات و مشکلاتی همراه کند که در آن تنها دلالان و رانت خواران سود می برند. ضمن اینکه اعتماد مردم نسبت به توصیه و قول مسئولان نیز سلب خواهد شد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/6NIsqeaJ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه