پنجشنبه, ۱۴ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Thu, 4 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

زغال خودسوز یک نوع زغال جدید است که با فناوری نوین ساخته شده و بدون دود و بدون بو می سوزد. این زغال برای پخت و پز مناسب است و نیازی به باد زدن ندارد. زغال خودسوز با حذف هیدروژن و اکسیژن از زغال معمولی تولید می شود و به همین دلیل به شدت جاذب اکسیژن است. با جذب اکسیژن از محیط، زغال خودسوز با یک جرقه روشن می شود و تا مدت طولانی ماندگار می ماند.

 

کاربرد زغال خود سوز

برخی از کاربردها و مزایای زغال خود سوز عبارتند از:

پخت و پز: زغال خود سوز برای باربیکیو، تهیه ی کباب و سایر غذاهایی که به آتش نیاز دارند، مناسب است. این زغال پس از روشن شدن اولیه، تا مدت طولانی روشن می ماند و نیاز به باد زدن ندارد. هم چنین این زغال بدون دود، بو و گاز است و روی طعم غذا تاثیر نمی گذارد.

قلیان: برخی افراد از زغال خود سوز برای قلیان کشیدن نیز استفاده می کنند. این زغال باعث می شود قلیان شما بو نگیرد و دود کم تری داشته باشد. هم چنین این زغال ماندگارتر و کم تر نیازمند تعویض است.

صنعت: زغال خود سوز در صنایع مختلف نظیر فولادسازی، لعاب کاری، سرامیک سازی و غیره نیز کاربرد دارد. این زغال با دمای بالا، قابلیت جذب اکسیژن و عدم تولید خاکستر، محصولات با کیفیت تر و تمیزتر ارائه می دهد.

زغال خود سوز

نحوه ساخت زغال خودسوز

فرآیند تولید زغال فشرده شامل چندین مرحله است. ابتدا، مواد اولیه مانند ضایعات گیاهی و چوب باید جمع آوری شوند. سپس، این مواد خرد و خشک می شوند تا رطوبت آن ها کاهش یابد. پس از آن، مواد خشک شده مخلوط و تحت فشار به شکل زغال فشرده درمی آیند. در نهایت، زغال خشک و فشرده شده باید دوباره خشک و سپس بسته بندی شود تا برای فروش آماده باشد.

به طور کلی، ساخت زغال خودسوز نسبتا ساده و با استفاده از تجهیزات معمولی و مواد اولیه در دسترس امکان پذیر است. این فرآیند شامل جمع آوری، خرد کردن، خشک کردن، مخلوط کردن، فشرده سازی، خشک کردن نهایی و بسته بندی می شود تا محصول نهایی برای عرضه به بازار آماده شود.

 

زغال خودسوز در ایران

طی چند سال گذشته افراد سودجو و نا آگاه به دلیل نبود قوانین محکم و یا بازدارنده و عدم نظارت بر مصرف زغال اقدام به ابداع زغال خود سوز نموده اند که با اضافه کردن ضایعات پتروشیمی و نفتی به داخل بسته بندی زغال طبیعی، دست به یک کار خطرناک و نا ایمنی زده اند که موجب خسارت و حوادث غیرقابل جبران برای مصرف کننده شده اند. فرآیند تولید این نوع زغال که مواد پتروشیمی مانند متانول و ضایعات الکل و پتروشیمی را هنگام بسته بندی به صورت مایع داخل بسته زغال می ریزند و به مرور زمان جذب زغال می شود، از چند جهت موجب ضرر های مادی و معنوی می گردد. از ضررات زغال خود با سوخت که در ایران به عنوان زغال خود سوز نامگذاری شده است، می توان به این موارد حائز اهمیت اشاره کرد:

متانول محصولی سمی و خطرناک است، که با نفوذ به زغال باعث ایجاد آلدئید های سرطان زا در بدن گشته و هنگام روشن کردن زغال به صورت کامل از آن خارج نشده و در هنگام کباب کردن جذب گوشت شده و موجب سمی شدن و ایجاد سرطان می شود.

الکلی که در داخل بسته محصور شده به علت گرما و مرور زمان تبخیر گشته و در داخل بسته جمع شده و یک بسته زغال با خاصیت انفجار را تشکیل می دهد که با کوچک ترین ضربه و یا جرقه ای منفجر شده و باعث آتش سوزی در انبار فروشنده می گردد و گزارش های زیادی از این گونه حوادث طی سالیان گذشته منتشر شده است. پیشنهاد می گردد از محصولات ژل آتش زا استاندارد استفاده گردد که با دارا بودن نشان استاندارد و تائیدیه سازمان استاندارد و سازمان دارو و غذا، قابل اطمینان و تحت کنترل می باشد.

از آنجایی که در دنیا از زغال خود سوز طبق تعریفی که در اول مقاله انجام شد به عنوان یک محصول خوب و ایمن نام برده می شود، اما در کشور ما برخی از سواستفاده گران، زغال طبیعی مخلوط با سوخت و مواد خطرناک قابل انفجار را به عنوان زغال خود سوز معرفی نموده اند که به علت خواص تبخیر  پذیری زیاد مواد نفتی و پتروشیمی که داخل بسته ریخته شده، به مرور زمان تبخیر شده و از بسته زغال خارج می گردد. مشتری با این تصور که یک بسته زغال با قابلیت خود اشتغالی دارد و نیاز به ژل آتش زا جهت روشن کردن آن ندارد و بهای بیشتری پرداخت کرده، پس از باز کردن بسته متوجه می شود که مواد داخل آن تبخیر گشته و عملاً زغال قابل اشتعال نیست که موجب ضرر به مصرف کننده و طبیعت می گردد.

انبار داری این محصول بسیار پر ریسک بوده و طی سالیان گذشته حوادث و آتش سوزی های زیادی در انبار های دپوی کالا گزارش شده است از آن جایی که توزیع کنندگان محصولات زیاد و متنوعی را در انبار خود نگهداری می کنند، در صورت آتش سوزی به علت وجود چنین کالا ی خطرناک و نا ایمنی در انبار درجه ریسک خود در بیمه آتش سوزی را افزایش داده و شرکت های بیمه بابت وجود چنین کالایی از پرداخت خسارت به بیمه کننده، خودداری می نماید.

لذا پیشنهاد می گردد شرکت های پخش قبل از این که تصمیم به اضافه کردن چنین محصولی به سبد کالا های توزیع بنمایند، حتماً از عواقب و ریسک های فوق الذکر اطلاع داشته، با مشاور بیمه آتش سوزی خود مشورت نموده و نسبت به عواقب مادی و معنوی این کار آگاه بشوند؛ زیرا تولید کنندگان این کالا به علت سود خود هیچ  وقت از ضرر های مادی و معنوی که اگاهانه یا غیر آگاهانه اقدام به فروش کالایی سرطان زا می نمایند و اطلاعاتی مبنا بر مضر بودن این محصول منتشر نمی نمایند.

ذغال خودسوز

چرا باید بجای ذغال خودسوز( مخلوط شده با مواد و سوخت شمیایی سرطان زا) از ژل آتش زا استفاده کرد

ژل آتش زا دارای چندین مزیت در مقایسه با زغال خودسوز است که عبارتند از:

  • به صرفه بودن:

ژل آتش  زا به دلیل دوام و زمان سوخت طولانی، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است.

 

  • بی خطر بودن و حمل آسان:

ژل آتش  زا بی خطر است و به راحتی قابل حمل می باشد، که این امر استفاده از آن را در شرایط مختلف آسان می کند.

 

  • بی بو بودن:

این محصول بدون بو است و هنگام سوختن بوی نامطبوعی ایجاد نمی کند.

 

  • ژل آتش زا به علت ترکیبات استاندارد و چون در زمان روشن کردن ذغال به آن اضافه می شود به هیچ وجه جذب ذغال نشده و سیستمی ایجاد نمی کند.

ژل آتش زا

چرا باید برای روشن کردن زغال یا آتش از ژل آتش زا استفاده کرد

استفاده از ژل آتش زا برای روشن کردن زغال یا آتش دارای مزایای متعددی است که عبارتند از:

  • ایمنی:

ژل آتش زا به دلیل ویژگی های ایمنی خود شناخته شده است. این سوخت غیر سمی است و دود، عوارض جانبی یا گازهای مضر تولید نمی کند.

 

  • استفاده آسان:

استفاده از ژل آتش زا فوق العاده آسان است. نیازی به خرد کردن چوب یا برخورد با خاکستر نیست.

 

  • سوختن پاک:

ژل آتش زا بدون دود، دوده یا خاکستر آتش ایجاد می کند، که به معنای تمیزکاری کمتر در مقایسه با شومینه های چوبی سنتی است.

 

  • قابلیت حمل:

ژل های آتش زا در سایزها و مقدارهای مختلف قابل حمل هستند.

 

  • بدون نیاز به دودکش:

ژل آتش زا برای تهویه نیازی به دودکش ندارد و می توان آن را در خانه های بدون شومینه موجود یا در اتاق هایی که نصب دودکش امکان پذیر نیست، استفاده کرد.

 

  • گرمایش کارآمد:

ژل آتش زا گرمایش کارآمد و مناسبی را فراهم می کند، زیرا سوخت ژل با سرعت ثابتی می سوزد و منبع ثابت و قابل اعتمادی از گرما ایجاد می کند.

 

  • جذابیت و زیبایی:

از ژل آتش زا در صنعت تزئینات به دلیل داشتن نورها و شعله های زیبا به رنگ های آبی، قرمز، سبز نیز استفاده می شود.

 

  • مقرون به صرفه:

سوخت ژل آتش زا نسبتاً مقرون به صرفه است و ارزش مناسبی برای پول ارائه می دهد.

 

  • سازگار با محیط زیست:

ژل آتش زا دوستدار محیط زیست در نظر گرفته می شود زیرا سوخت ژل معمولاً از منابع تجدید پذیر ساخته می شود.

 

  • گرما فوری:

ژل آتش زا گرما فوری فراهم می کند، زیرا سوخت ژل به سرعت مشتعل می شود و در عرض چند دقیقه به دمای عملیاتی مطلوب خود می رسد.

 

  • بدون جرقه یا اخگرهای پرنده:

برخلاف آتش های هیزم سوز، ژل های آتش زا جرقه یا اخگر تولید نمی کنند و خطر آتش سوزی تصادفی یا آسیب به اجسام اطراف را کاهش می دهد.

این ویژگی ها ژل آتش زا را به گزینه ای ایده آل برای روشن کردن زغال و آتش در شرایط مختلف تبدیل می کند.

 

شرکت فراقاره به عنوان بهترین تولید کننده ژل آتش زا استاندارد و الکل صنعتی، سعی بر این دارد در راستای تحقق اهداف خود جهت آگاهی افراد از فرآیند درست و سریع ساخت آتش در طبیعت، اطلاعات درستی را در اختیار مردم عزیز قرار دهد تا با آگاهی محصول خود را برای درست کردن آتش و لذت بردن از آشپزی، گرمای آن و .... انتخاب کنند. جهت اطلاع از قیمت ژل آتش زا استاندارد، قیمت الکل صنعتی متانول می توانید به سایت فراقاره مراجعه کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/CAErq7Bq
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه