جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

قیمت زعفران چه پیش بینی هایی دارد؟

چه خریدار زعفران عمده باشید یا خریدار زعفران بسته بندی باشید ممکن است قیمت زعفران برایتان چالش برانگیز باشد و قابل پیش بینی نباشد. زعفران که به طلای سرخ نیز معروف است مانند طلا قیمتی پر از نوسان دارد و باید حتما قبل از خرید مخصوصا خرید زعفران عمده قیمت روز زعفران را بررسی کنید.

یکی از مواردی که می تواند در خرید آگاهانه و درست زعفران به شما کمک کند پیش بینی قیمت زعفران است. پیش بینی قیمت زعفران غیرممکن نیست اما به عوامل زیادی بستگی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

عواملی که بر قیمت زعفران تاثیر می گذارند

نوع و کیفیت زعفران: نوع و کیفیت زعفران به عنوان یکی از عوامل اساسی در تعیین قیمت آن مطرح است. زعفران با کیفیت بالا که دارای خواص و طعم برجسته ای است، معمولاً به قیمت بالاتری عرضه می شود. همچنین، عواملی مانند رنگ، میزان رطوبت، عطر زعفران و... نیز بر کیفیت و قیمت تأثیرگذار هستند. بهترین نوع زعفران، زعفران سوپر نگین و زعفران سوپر نگین اتویی است که برای صادرات مناسب است و قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر زعفران دارد.

قیمت روز زعفران

تولید و عرضه: حجم تولید و عرضه زعفران در بازار نیز به طور مستقیم قیمت آن را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر تولید زعفران کاهش پیدا کند یا در عرضه زعفران محدودیتی ایجاد، قیمت آن معمولاً افزایش می یابد و در این بازار پیش بینی قیمت زعفران کمی سخت خواهد بود. عواملی مانند شرایط آب و هوایی، اختصاص زمین و فصل برداشت نیز می توانند تولید و عرضه زعفران را تحت تأثیر قرار دهند.

تقاضا و مصرف: درک تقاضا و مصرف زعفران نیز برای تحلیل قیمت آن حائز اهمیت است. تقاضا و مصرف در بازارهای داخلی و خارجی، تغییرات فصلی در استفاده از زعفران و مصارف مختلف (مانند استفاده در صنایع غذایی، دارویی و آرایشی)، تأثیر مستقیمی بر بها زعفران دارند.

قیمت هل سبز عاقله

شرایط آب و هوایی: شرایط آب و هوایی، به خصوص بارش و دما، بر رشد و عملکرد زعفران و پیش بینی قیمت زعفران تأثیر می گذارد. آب و هوای مناسب می تواند به تولید بیشتر و کیفیت بهتر زعفران کمک کند و در نتیجه قیمت را کاهش دهد. به عنوان مثال، خشکسالی و بارش های نامناسب می توانند به کاهش تولید و افزایش بها زعفران منجر شوند.

اصلاحات قوانین و مقررات: تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به کشاورزی، تولید و تجارت زعفران نیز می توانند از عوامل تأثیرگذار بر قیمت زعفران باشند.

صادرات زعفران: صادرات زعفران نیز از عواملی است که تاثیر زیادی در قیمت به روز آن دارد. زیرا وقتی صادرات کم باشد بها زعفران داخل کشور نیز کم می شود اما با افزایش صادرات قیمت آن هم بالا می رود. بنابراین صادرات زعفران رونق زیادی در کشور ایجاد می کند. اما صادرات فقط بر روی زعفران های مرغوب مثل نگین و سوپر نگین تاثیر گذار است و انواع دیگر زعفران کمتر صادر می شوند که امکان پیش بینی قیمت آن در این نوع زعفران ها کار راحت تری است.

قیمت زرشک اعلاء عاقله

فصل برداشت زعفران: با نزدیک شدن به فصل برداشت زعفران که باتوجه به هر منطقه و آب و هوای آن متفاوت است، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. فصل برداشت زعفران عموما آبان و آذر ماه است و در این ماه ها بها زعفران تغییرات زیادی دارد و بالا می رود.

قیمت دلار: قیمت دلار روی قیمت زعفران به شدت تاثیرگذار است. با بالا رفتن قیمت دلار، قیمت آن نیز افزایش پیدا کرده و پیش بینی قیمت را دشوار می کند.

 

در سال 1402 به دلیل کاهش تولید زعفران شاهد افزایش قیمت آن بودیم و پیش بینی قیمت زعفران برای سال 1403 به نرخ دلار، میزان تولید زعفران، صادرات زعفران و شرایط خرید و فروش آن بستگی دارد. همچنین در سال 1402 با نزدیک شدن به ماه رمضان مصرف زعفران در اغلب کشورهای عربی افزایش می یابد و ممکن است منجر به افزایش قیمت زعفران در ایران شود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/qwJOTqb5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه