جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

احتمال دارد شما هم با این مشکل مواجه شده باشید که با باز کردن مرورگرتان، اطلاعات قبلی را ببینید؛ در حالی که موضوع جدیدتری را جستجو کرده اید. پس باید بدانید که کش سایت مکانی برای ذخیره سازی موقت اطلاعات به صورت صفحاتی استاتیک است. در حقیقت کش سایت یا همان HTTP Cache باعث می شود سرعت بارگذاری اطلاعات افزایش پیدا کرده و در مدت زمان کوتاهتری محتوا سایت را ببینید. سایت هایی هستند که بایستی بصورت روزانه بازدید بالایی دارند که باید از روی سرور فراخوانی شوند. با این اوصاف زمانی که سایت کش داشته باشد نیازی به فراخوانی مجدد سایت نخواهدبود؛ چراکه از اطلاعات خواسته شده را از کش می خواهد تا دوباره بازخوانی کند.

کش سایت Cache؛ ذخیره سازی موقت اطلاعات وب سایت

کش سایت HTTP Cache؛ محل ذخیره سازی موقت اطلاعات شما

اگر با مفاهیم سیستم آشنایی داشته باشید، بهتر است بدانید کش سایت همانند حافظه کش در کامپیوتر است. به این ترتیب تمامی اطلاعات را از قبیل عکس، محتوای متنی و... را در خود ذخیره کرده و در دومین مرحله، سایت با سرعت بیشتری بارگذاری خواهد شد.

ممکن است این اتفاق را تجربه کرده باشید که سایتی را قبلا باز کرده باشید ولی کش نداشته باشد، با هربار کلیک لازم است مدت زمان زیادی را برای بارگذاری سایت از دست بدهید. این در حالی است که کش سایت این زمان را به کم ترین اندازه ممکن می رساند.

از مزایای کش کردن سایت بیشتر بدانید

زمانی که قصد راه اندازی وب سایت را دارید با این سوال مواجه خواهیدشد که کش سایت تا چه اندازه اهمیت دارد. باید بدانید با قرار دادن کش روی وب سایت در حقیقت حافظه ای را برای اطلاعات خود درنظر گرفته اید. با این کار کاربری سایت را بهینه کرده اید. اما در صورتی که با این موارد آشنایی ندارید، پیشنهاد می کنیم از شرکت طراحی سایت در مشهد کمک بگیرید.

چراکه به وسیله کدنویسی هم می توان سرعت بارگذاری را افزایش داد. اما درنظر داشته باشید که هر بهینه سازی در کدنویسی سبب نخواهدشد که سرعت پردازش سرور را افزایش دهید. اما وقتی برای سایت خود کش در نظربگیرید، پردازش اطلاعات در مدت زمان کمتری رد و بدل خواهدشد. ضمن اینکه به واسطه کش، وب سایت ترافیک بازدید بیشتری را تحمل خواهد کرد. در واقع وقتی صدها کاربر روی سایت باشد، بازدید آن در سایت تاثیر زیادی نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید» در صورتی که تمایل دارید وب سایت شما با سرعت بیشتری بارگذاری شود، بایستی با 9 ایراد کلی سرعت سایت آشنایی داشته باشید.

با نحوه عملکرد کش سایت بیشتر آشنا شوید

نحوه عملکرد کش سایت

کش سایت یک فرآیند است که به منظور بهبود سرعت بارگذاری وبسایت و کاهش بار سرور استفاده می شود. وقتی یک کاربر درخواستی را برای دسترسی به یک وبسایت ارسال می کند، سرور وبسایت اطلاعات مربوط به صفحه مورد نظر را به کاربر ارسال می کند. اما با استفاده از کش سایت، اطلاعات مورد نیاز برای نمایش صفحه به صورت موقت در حافظه ذخیره می شوند.

بیشتر بخوانید» برای اینکه با کدنویسی برای طراحی سایت بیشتر آشنا شوید، لازم است درباره زبان های برنامه نویسی کاربردی در طراحی سایت بیشتر بدانید. به این منظور روی لینک داده شده کلیک کنید.

این اطلاعات شامل HTML، CSS، JavaScript و تصاویر می باشند. وقتی کاربر دیگری درخواست مشابهی برای دسترسی به همان صفحه می فرستد، سرور از حافظه کش استفاده می کند به جای اینکه اطلاعات را از ابتدا بارگذاری کند. این باعث می شود که صفحات وبسایت به سرعت بارگذاری شوند و بار سرور کاهش یابد. کش سایت می تواند به صورت محلی (در سرور وبسایت) یا از طریق سرویس های کش CDN (شبکه توزیع محتوا) انجام شود. استفاده از کش سایت می تواند موجب بهبود تجربه کاربری و افزایش سرعت بارگذاری وبسایت شود.

از کش سیستم چه می دانید؟

کش سیستم یک فناوری است که برای بهبود عملکرد و سرعت سیستم های کامپیوتری و وب سایت ها استفاده می شود. این فناوری با ذخیره سازی و مدیریت اطلاعات و داده ها در حافظه های پنهان (کش)، به سرعت بالاتری در دسترسی به اطلاعات و اجرای عملیات مورد نیاز کمک می کند. کش سیستم به صورت داخلی و خارجی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

کش داخلی درون پردازنده ها و حافظه های کش واقع شده و کش خارجی نیز درون سرورها و شبکه های ارتباطی استفاده می شود.استفاده از کش سیستم باعث افزایش سرعت اجرای برنامه ها، کاهش زمان لود صفحات وب و بهبود عملکرد سیستم های کامپیوتری می شود. به علاوه، این فناوری می تواند به کاهش مصرف انرژی و افزایش عمر استفاده از سخت افزارها کمک کند.

کش مرورگر چیست؟

کش مرورگر

کش مرورگر یک فناوری است که به مرورگر اینترنت اجازه می دهد اطلاعات وب سایت ها را در حافظه موقت ذخیره کند تا زمان بارگذاری صفحه بعدی را کاهش دهد. این به کاربران اجازه می دهد تا به صورت سریع تر وب سایت ها را بارگذاری کنند و از تجربه استفاده از اینترنت بهتری برخوردار شوند. همچنین، استفاده از کش مرورگر می تواند مصرف پهنای باند اینترنت را کاهش دهد و به بهبود سرعت مرور اینترنت کمک کند.

کش سایت را چگونه در وردپرس فعال کنیم؟

برای کش وب سایت در وردپرس فعال کردن، می توانید از افزونه های کش استفاده کنید. یکی از افزونه های معروف کش وب سایت برای وردپرس، WP Super Cache است. برای فعال کردن این افزونه و کش وب سایت در وردپرس، مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. وارد پیشخوان وردپرس شوید.
  2. در بخش افزونه ها، بر روی گزینه "افزونه ها را اضافه کنید" کلیک کنید.
  3. در صفحه جستجو، "WP Super Cache" را جستجو کرده و افزونه را نصب و فعال کنید.
  4. پس از فعال سازی افزونه، به قسمت "تنظیمات" آن بروید.
  5. تنظیمات مورد نیاز را انجام داده و کش وب سایت را فعال کنید.

با انجام این مراحل، افزونه کش وب سایت برای وردپرس فعال شده و وب سایت شما بهبود یافته و سرعت بالاتری خواهد داشت.

مخلص کلام

کش سایت یک فناوری است که از طریق ذخیره و نگهداری اطلاعات و فایل های مختلف مانند HTML، CSS، JavaScript و تصاویر، سرعت و بهره وری سایت ها را افزایش می دهد. با استفاده از کش سایت، اطلاعاتی که قبلاً از سرور درخواست شده بودند، در حافظه سرور یا در دیسک های سرور ذخیره می شوند و درخواست های بعدی برای همان اطلاعات از حافظه سرور یا دیسک ها پاسخ داده می شود، به جای اینکه دوباره از سرور درخواست شود. این باعث افزایش سرعت بارگذاری صفحات و بهبود تجربه کاربری می شود.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/VXioBQJZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه