جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

خرید کانتینر یخچالی

کانتینر یخچالی، نوعی کانتینر استاندارد تایید شده توسط سازمان ایزو است که برای حمل و جابه جایی کالاهای حساس به دما مثل انواع دارو، کالاهای مربوط به صنعت کشاورزی و مواد غذایی فاسد شدنی مورد استفاده قرار می گیرد. این کانتینرها مجهز به سیستم های سرمایش و کنترل دمای پیشرفته هستند و می توانند دما و رطوبت فضای داخل کانتینر را در محدوده ای مشخص حفظ کنند. موارد مختلف استفاده این کانتینرها از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، داروسازی و بسیاری دیگر، آن ها را به بخشی جدایی ناپذیر از تجارت جهانی تبدیل کرده.

 

ویژگی های کانتینر یخچالی

کانتینر یخچالی، از نظر ظاهری تفاوت چندانی با کانتینرهای خشک ندارد، اما ویژگی های خاص آن ، امکان حمل و نقل ایمن کالاهای حساس به دما را فراهم می کند. برخی از این ویژگی ها عبارت اند از:

سیستم های سرمایشی پیشرفته

وظیفه این سیستم ها، رساندن دمای فضای داخل کانتینر به محدوده ای مناسب برای کالاهای در حال حمل است. برخی از این سیستم ها توانایی کنترل دمای درون کانتینر از راه دور را نیز دارند. به طور کلی، این سیستم های سرمایشی هستند که تفاوت اصلی میان کانتینرهای استاندارد خشک و کانتینرهای یخچالی را ایجاد می کنند.

عایق بندی مناسب برای جلوگیری از نفوذ گرما و سرما

این ویژگی درواقع تضمین کننده‌ی کارامدی سیستم های سرمایشی کانتینر ها است. جلوگیری از خروج سرما و ورود گرما به کانتینر، فشار وارده بر موتور یخچال را کاهش می دهد.

امکان کنترل رطوبت درون کانتینر

برخی کالاها، بیش از آن که به دما حساس باشند، در برابر رطوبت آسیب پذیر هستند. سیستم های پیشرفته‌ی کانتینرهای یخچالی، امکان سنجش و کنترل رطوبت را نیز فراهم می کنند.

مزایا و معایب کانتینر یخچالی

کانتینر یخچالی مزایای متعددی دارد که باعث افزایش روزافزون استفاده از آن در تجارت جهانی شده است. برخی از این مزایا عبارت اند از:

حفظ کیفیت و تازگی مواد غذایی

قابل لمس ترین مزیت کانتینرهای یخچالی برای تمام مردم جهان ، ایجاد امکان صادرات مواد غذایی در مسافت های طولانی و حفظ کیفیت آن است. برای مثال، میوه های استوایی مثل موز که در بسیاری از کشورها به عمل نمی آیند، به وسیله‌ی کانتینرهای یخچالی به دست مردم این مناطق می رسد.

افزایش بهره وری

فاسد نشدن محصولات به هنگام جابه جایی، باعث افزایش چشمگیر بهره وری می شود.

قابلیت حمل و نقل آسان کانتینرهای یخچالی

کانتینرهای یخچالی به راحتی میان کشتی، هواپیما، قطار و کامیون قابل حمل هستند. عدم نیاز به بارگیری و تخلیه مجدد بار هنگام جابه جایی، باعث کاهش هزینه های حمل و نقل می شود.

با این حال، برخی از معایب نیز دارد، از جمله:

هزینه بالاتر نسبت به کانتینرهای معمولی

قیمت کلی کانتینرهای یخچالی، بسیار بالاتر از کانتینرهای خشک است؛ به همین دلیل، ممکن است استفاده از کانتینرهای یخچالی در برخی موارد مقرون به صرفه نباشد.

نیاز به نگهداری و تعمیر منظم

سیستم های کنترل دما و رطوبت کانتینرهای یخچالی به دلیل کار زیر فشار مداوم و در بازه های زمانی طولانی، با سرعت نسبتا بالایی مستحلک می شوند و انجام تعمیرات و سرویس های دوره ای بر روی آن ها موضوعی ضروری است.

محدودیت ظرفیت حمل و نقل

این موضوع تنها مربوط به کانتینرهای یخچالی نیست اما در مورد کانتینرهای یخچالی پدیده ای چشمگیرتر است. هر کانتینر، می تواند وزنی مشخص را درون خود جای دهد و شاید برای حمل بار شما مناسب نباشد.

کاربردهای کانتینرهای یخچالی

کانتینر یخچالی برای حمل و نقل طیف گسترده ای از مواد غذایی فاسد شدنی، داروها و سایر کالاهای حساس به رطوبت و دما مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کاربردهای این کانتینرها عبارتند از:

  • حمل و نقل میوه و سبزیجات
  • حمل و نقل گوشت و مرغ
  • حمل و نقل لبنیات
  • حمل و نقل داروها
  • حمل و نقل تجهیزات پزشکی
  • حمل و نقل مواد آزمایشگاهی

 

نگهداری و تعمیر سیستم سرمایش

سیستم سرمایش کانتینر یخچالی، مهم ترین عضو در حفظ کارایی آن است و به همین دلیل، به توجه بالایی نیازمند است. تعمیر، بررسی و نگهداری این بهش از کانتینر یخچالی، موارد زیر را شامل می شود.

  • بررسی منظم سطح روغن کمپرسور
  • بررسی منظم شیر انبساط
  • تمیز کردن فیلترهای هوا و کندانسور
  • شارژ مجدد گاز مبرد در صورت نیاز

کاربردهای کانتینرهای یخچالی

موارد مهم در استفاده از کانتینر یخچالی

برای حفظ سلامت و کارایی کانتینر یخچالی در هنگام استفاده، باید به موارد مختلفی توجه داشت. برخی از این موارد عبارت اند از:

اطمینان از بسته شدن صحیح درب کانتینر

بسته نشدن درب کانتینر، باعث تحمیل فشار بسیار بالا برروی تمام سیستم های خنک کننده کانتینر یخچالی می شود و حتی ممکن است به سوختن آن منجر شود؛ به همین دلیل بازرسی و کسب اطمینان از بسته شدن درب کانتینر فعالیتی ضروری است.

تمیز کردن منظم کانتینر

فضای درون کانتینر به دلیل دور بودن از نور آفتاب، پتانسیل آلودگی به أنواع باکتری و قارچ ها را داراست. برای حفظ کانتینر یخچالی از آلودگی ها، پاکسازی درون کانتینر باید به صورت دوره ای انجام شود.

نتیجه گیری

کانتینر یخچالی یک ابزار حیاتی برای حمل و نقل مواد غذایی فاسد شدنی، داروها و سایر کالاهای حساس به دما است .این کانتینرها با استفاده از سیستم سرمایش پیشرفته خود، دمای داخل کانتینر را در محدوده مورد نظر حفظ می کنند و از خراب شدن مواد غذایی جلوگیری می کنند. با توجه به مزایای متعدد کانتینر یخچالی، استفاده از این کانتینرها در بسیاری از صنایع از جمله کشاورزی، صنایع غذایی، داروسازی و حمل و نقل بین المللی همواره رو به افزایش بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی قیمت کانتینر یخچالی و خرید، می توانید با مشاورین متخصص مجموعه صنعتی دپوکانتین(depoco.ir) در ارتباط باشید.

سوالات متداول

  1. کانتینر یخچالی چگونه کار میکند؟

کانتینر یخچالی با استفاده از یک سیستم سرمایش پیشرفته، دمای داخل کانتینر را در محدوده مورد نظر حفظ می کند. این سیستم یک کمپرسور، کندانسور، اواپراتور و فن را شامل می شود.

 

  1. چه نوع مواد غذایی را میتوان با کانتینر یخچالی حمل کرد؟

کانتینر یخچالی برای حمل و نقل طیف گسترده ای از مواد غذایی فاسد شدنی، از جمله میوه، سبزیجات، گوشت، مرغ، لبنیات، غذاهای دریایی و مواد غذایی آماده استفاده می شود.

 

  1. آیا کانتینر یخچالی برای حمل دارو نیز مناسب است؟

بله، یکی از مهم ترین کاربردهای کانتینر یخچالی، حمل دارو است. امکان کنترل دما و رطوبت، کانتینر یخچالی را به گزینه ای مناسب برای حمل دارو تبدیل می کند.

 

  1. هزینه خرید کانتینر یخچالی حدودا چقدر است؟

کانتینرهای یخچالی معمولاً گران تر از کانتینرهای معمولی هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر و قیمت دقیق با مشاورین دپوکانتین در ارتباط باشید.

 

  1. چه مدت میتوان مواد غذایی را در کانتینر یخچالی نگهداری کرد؟

مدت زمان نگهداری مواد غذایی در کانتینر یخچالی به نوع مواد غذایی، دمای نگهداری و شرایط محیطی بستگی دارد. به طور کلی، مواد غذایی فاسد شدنی باید در دمای پایین تر نگهداری شوند و مدت زمان نگهداری آنها کوتاهتر است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/fRK3dcPS
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه