نظرسنجی رضایت مشتری، ابزاری ارزشمند برای ارزیابی تجربه مشتری و تعیین شاخص رضایت مشتری است. این ابزار به کسب وکارها کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کرده و خدمات و محصولات خود را بهبود بخشند. نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان، نقشه راه کسب وکارها برای بهبود و رفع نیازهای هر بخش است. در واقع نظرسنجی رضایت مشتری پرسشنامه ای است که برای جمع آوری بازخورد و اندازه گیری میزان درک و نظرات مشتری در مورد یک محصول، خدمت یا نام تجاری استفاده می شود.
کسب وکارها با انجام نظرسنجی های منظم و استفاده از نتایج، می توانند زمینه ساز یک تجربه فوق العاده برای مشتریان خود باشند.
مزایای سنجش رضایت مشتریان با ایپل
استفاده از نظرسنجی مشتریان می تواند به صورت سنتی (آفلاین) یا با استفاده از نرم افزارهای فرم ساز آنلاین انجام شود. نرم افزار فرم ساز و آزمون ساز ایپُل با ارائه امکانات و قابلیت های خاص، مانند ارائه انواع سوالات با توجه به نیاز و هدف پرسشنامه و همچنین ایجاد تنوع در پرسشنامه، امکانات متفاوت برای امتیاز دهی و مرتب سازی نتایج و... که در ادامه بیشتر درمورد آن ها صحبت خواهیم کرد، به شما کمک می کند تا یک فرم نظرسنجی ایده آل بسازید و پس از جمع آوری نظرات و پیشنهادات مشتریان، آن ها را دسته بندی کرده و در جهت اجرای آن ها برنامه ریزی کنید.
استفاده از فرم های نظرسنجی رضایت مشتری، در جهت رشد کسب وکار، بررسی عملکرد مجموعه و افزایش فروش نقش به سزایی دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:
ویژگی ها و مزایای منحصربفرد ایپُل در رضایت سنجی مشتریان
نرم افزار فرم ساز ایپُل با فراهم آوردن امکانات و قابلیت های منحصر به فرد و متنوع در زمینه طراحی فرم ها و نظرسنجی ها، شرایطی را ایجاد کرده است که در عین سادگی و سهولت بتوانید بدون دانش برنامه نویسی پرسشنامه هایی کاربردی مطابق با نیازهای خود طراحی کنید. در ادامه بر برخی از امکانات نرم افزار ایپُل اشاره شده است که پروسه طراحی، انتشار و جمع آوری اطلاعات را برای شما بسیار جذاب می سازد.
یکی از چالش ها در تحلیل نتایج یک پرسشنامه، تحلیل پاسخ سوالات تشریحی است. برای تحلیل پاسخ های تشریحی جمع آوری شده، لازم است تا به نحوی پاسخ ها را خلاصه سازی کرده تا به یک یا چند کلمه تبدیل شوند. به این عمل برچسب گذاری و یا تگ گذاری گفته می شود. پس از انجام این کار، سوال تشریحی در واقع به یک سوال چند انتخابی (سوال چند انتخابی، به سوالی گفته می شود که پاسخ دهنده می تواند “بیش از یک گزینه” را انتخاب نماید) تبدیل می شود.
با استفاده از فرم ساز ایپُل می توان امتیاز کل سوالات پاسخ داده شده توسط کاربر را محاسبه نمود. برای این کار لازم است است طراح نظرسنجی یا پرسشنامه برای هر گزینه وزن یا امتیازی را مشخص کند که این امتیاز ها بعد از پاسخگویی کاربر، محاسبه و ذخیره خواهد شد علاوه بر این، مدیر این امکان را دارد امتیاز هر کاربر را به تفکیک مشاهده کند.
چنانچه در یک پرسشنامه چند دسته سوال داشته باشید و بخواهید محاسبات مشخصی بصورت جداگانه بر روی هر دسته سوال انجام شود، می توانید برای هر یک از سوالات آن دسته، گروه بندی یکسان تعریف نمایید.
یکی از ویژگی های سامانه ایپُل ، شرط گذاری، تعریف قوانین و روابط منطقی بین سوالات است. چنانچه بخواهید پرسشنامه هوشمندی طراحی کنید که با توجه به پاسخگویی کاربر به یک یا چند سوال، بعضی سوالات از وی پرسیده نشود و یا عملیات خاصی بر روی پرسشنامه اجرا گردد نیاز به شرط گذاری و طراحی قوانین در پرسشنامه دارید.
پیام تشکر پیامی است که پس از پاسخگویی کاربر به پرسشنامه و زدن کلید ارسال در انتهای پرسشنامه نمایش داده می شود. این پیام به صورت پیش فرض شامل شناسه پاسخنامه و متن تشکر است. شما می توانید متن پیام را تغییر داده و متن دلخواه خود را وارد کنید. علاوه بر تغییر متن، می توانید از پاسخ های کاربر و امتیازات کسب شده در پرسشنامه، در متن پیام تشکر استفاده نمایید.
این امکان وجود دارد که پس از پایان نظرسنجی و ثبت پاسخ پیامک یا ایمیلی مبنی بر اطلاع رسانی، تایید یا تشکر برای کاربر پاسخ دهنده یا طراح پرسشنامه ارسال شود.
این قابلیت این امکان را فراهم می کند که کاربر یا مشتری تنها با اسکن کردن این کد منحصر به فرد بتواند به فرم نظرسنجی دسترسی پیدا کرده و فرم نظرسنجی را تکمیل نماید.