جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نظرسنجی رضایت مشتری، ابزاری ارزشمند برای ارزیابی تجربه مشتری و تعیین شاخص رضایت مشتری است. این ابزار به کسب وکارها کمک می کند تا نیازهای مشتریان خود را بهتر درک کرده و خدمات و محصولات خود را بهبود بخشند. نظرات، انتقادات و پیشنهادات مشتریان، نقشه راه کسب وکارها برای بهبود و رفع نیازهای هر بخش است. در واقع نظرسنجی رضایت مشتری پرسشنامه ای است که برای جمع آوری بازخورد و اندازه گیری میزان درک و نظرات مشتری در مورد یک محصول، خدمت یا نام تجاری استفاده می شود.

کسب وکارها با انجام نظرسنجی های منظم و استفاده از نتایج، می توانند زمینه ساز یک تجربه فوق العاده برای مشتریان خود باشند.

ایپل راهکاری برای سنجش رضایت مشتریان

مزایای سنجش رضایت مشتریان با ایپل

استفاده از نظرسنجی مشتریان می تواند به صورت سنتی (آفلاین) یا با استفاده از نرم افزارهای فرم ساز آنلاین انجام شود. نرم افزار فرم ساز و آزمون ساز ایپُل با ارائه امکانات و قابلیت های خاص، مانند ارائه انواع سوالات با توجه به نیاز و هدف پرسشنامه و همچنین ایجاد تنوع در پرسشنامه، امکانات متفاوت برای امتیاز دهی و مرتب سازی نتایج و... که در ادامه بیشتر درمورد آن ها صحبت خواهیم کرد، به شما کمک می کند تا یک فرم نظرسنجی ایده آل بسازید و پس از جمع آوری نظرات و پیشنهادات مشتریان، آن ها را دسته بندی کرده و در جهت اجرای آن ها برنامه ریزی کنید.

استفاده از فرم های نظرسنجی رضایت مشتری، در جهت رشد کسب وکار، بررسی عملکرد مجموعه و افزایش فروش نقش به سزایی دارد که در ادامه به برخی از این موارد اشاره شده است:

  • بهبود تجربه مشتری: نتایج و بازخورد بدست آمده از نظرسنجی های رضایت مشتری، دید جامعی از تجربه مشتری در اختیار افراد قرار می دهد. با طراحی و انتشار فرم رضایت مشتری، سازمانها می توانند به صدای مشتریان خود گوش دهند. این صدای مشتریان می تواند به شناسایی نقطه ضعف ها کمک کند و به سازمان ها امکان دهد تجربه مشتری خود را بهبود بخشند. بهبود تجربه مشتری می تواند منجر به افزایش وفاداری مشتری و شاخص رضایت مشتری شود.

 

  • سنجش رضایت یا عدم رضایت مشتری: نظرسنجی مناسب، یک اندازه گیری واضح و عینی از رضایت یا نارضایتی مشتری ارائه می دهد. از این اطلاعات می توان برای تعیین اهداف عملکرد، پیگیری پیشرفت در طول زمان و تصمیم گیری مبتنی بر نتایج استفاده کرد.

 

  • ارزش قائل شدن برای مشتریان: یک نظرسنجی رضایت مشتری، این فرصت را به مشتریان می دهد تا افکار، نظرات و تجربه ی خود را به اشتراک بگذارند. از این اطلاعات ارزشمند می توان برای اطلاع رسانی توسعه محصول و خدمات، استراتژی های بازاریابی و شیوه های خدمات مشتری استفاده کرد.

 

  • ایجاد وفاداری در مشتری: با نشان دادن اینکه سازمان برای مشتریان خود ارزش قائل بوده و متعهد به بهبود تجربه آن ها است، نظرسنجی های رضایت مشتری می تواند نقش موثری در ایجاد وفاداری مشتری داشته باشد. این موضوع می تواند منجر به افزایش حفظ مشتری و تکرار خرید و تعامل با شرکت شود.

ویژگی ها و مزایای منحصربفرد ایپُل در رضایت ‎سنجی مشتریان

نرم افزار فرم ساز ایپُل با فراهم آوردن امکانات و قابلیت های منحصر به فرد و متنوع در زمینه طراحی فرم ها و نظرسنجی ها، شرایطی را ایجاد کرده است که در عین سادگی و سهولت بتوانید بدون دانش برنامه نویسی پرسشنامه هایی کاربردی مطابق با نیازهای خود طراحی کنید. در ادامه بر برخی از امکانات نرم افزار ایپُل اشاره شده است که پروسه طراحی، انتشار و جمع آوری اطلاعات را برای شما بسیار جذاب می سازد.

  • استفاده از انواع مختلف سوالات
  • سوالات ارزیابی با آیکن های مختلف: با استفاده از این نوع سوال، می توان این امکان را برای کاربر پاسخ دهنده ایجاد کرد که به هر یک از سوالات یا موضوعات مطرح شده با انتخاب آیکن ها، امتیاز دهد.
  • سوالات طیفی: با استفاده از سوال طیفی می توانید میزان رضایت مشتری در مورد یک کالا یا خدمات را با یک طیف عددی مشخص کنید، همچنین می توانید نقاط شروع، وسط و پایان نیز در این طیف مشخص کنید.
  • سوالات تشریحی: این قابلیت این امکان را به کاربر پاسخ دهنده می دهد تا در صورت نیاز، اطلاعاتی را به صورت کوتاه یا بلند تایپ کند.
  • امکان تحلیل پاسخ تشریحی بر اساس پاسخ مشتریان

یکی از چالش ها در تحلیل نتایج یک پرسشنامه، تحلیل پاسخ سوالات تشریحی است. برای تحلیل پاسخ های تشریحی جمع آوری شده، لازم است تا به نحوی پاسخ ها را خلاصه سازی کرده تا به یک یا چند کلمه تبدیل شوند. به این عمل برچسب گذاری و یا تگ گذاری گفته می شود. پس از انجام این کار، سوال تشریحی در واقع به یک سوال چند انتخابی (سوال چند انتخابی، به سوالی گفته می شود که پاسخ دهنده می تواند “بیش از یک گزینه” را انتخاب نماید) تبدیل می شود.

  • امتیازدهی به گزینه ها و گروه بندی سوالات

با استفاده از فرم ساز ایپُل می توان امتیاز کل سوالات پاسخ داده شده توسط کاربر را محاسبه نمود. برای این کار لازم است است طراح نظرسنجی یا پرسشنامه برای هر گزینه وزن یا امتیازی را مشخص کند که این امتیاز ها بعد از پاسخگویی کاربر، محاسبه و ذخیره خواهد شد علاوه بر این، مدیر این امکان را دارد امتیاز هر کاربر را به تفکیک مشاهده کند.

چنانچه در یک پرسشنامه چند دسته سوال داشته باشید و بخواهید محاسبات مشخصی بصورت جداگانه بر روی هر دسته سوال انجام شود، می توانید برای هر یک از سوالات آن دسته، گروه بندی یکسان تعریف نمایید.

  • استفاده از شرط گذاری و روابط منطقی بین سوالات

یکی از ویژگی های سامانه ایپُل ، شرط گذاری، تعریف قوانین و روابط منطقی بین سوالات است. چنانچه بخواهید پرسشنامه هوشمندی طراحی کنید که با توجه به پاسخگویی کاربر به یک یا چند سوال، بعضی سوالات از وی پرسیده نشود و یا عملیات خاصی بر روی پرسشنامه اجرا گردد نیاز به شرط گذاری و طراحی قوانین در پرسشنامه دارید.

  • سفارشی سازی پاسخ تشکر برای مشتریان پس از ثبت پاسخ

پیام تشکر پیامی است که پس از پاسخگویی کاربر به پرسشنامه و زدن کلید ارسال در انتهای پرسشنامه نمایش داده می شود. این پیام به صورت پیش فرض شامل شناسه پاسخنامه و متن تشکر است. شما می توانید متن پیام را تغییر داده و متن دلخواه خود را وارد کنید. علاوه بر تغییر متن، می توانید از پاسخ های کاربر و امتیازات کسب شده در پرسشنامه، در متن پیام تشکر استفاده نمایید.

  • ارسال پیامک یا ایمیل به مشتری یا طراح پرسشنامه پس از ثبت پاسخ

این امکان وجود دارد که پس از پایان نظرسنجی و ثبت پاسخ پیامک یا ایمیلی مبنی بر اطلاع رسانی، تایید یا تشکر برای کاربر پاسخ دهنده یا طراح پرسشنامه ارسال شود.

  • استفاده از QRCode فرم نظرسنجی

این قابلیت این امکان را فراهم می کند که کاربر یا مشتری تنها با اسکن کردن این کد منحصر به فرد بتواند به فرم نظرسنجی دسترسی پیدا کرده و فرم نظرسنجی را تکمیل نماید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/PiGOzrUI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه