جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از آنجا که ریزش و سقوط سنگ نما با جان انسان ها مرتبط است، مهار و مقاوم سازی نما بسیار امر حساسی می باشد. برای تثبیت سنگ های نما بهترین راه استفاده از پیچ و رولپلاک است. برای انجام اصولی این کار باید نکات مهمی را رعایت نمود. شرکت نماسازان پیشرو یکی از متخصص ها در این زمینه بوده که در این مقاله این اصول را برای شما بازگو کرده است.

برای کسب اطلاعات بیشتر و توضیحات کامل تر می توانید از مقاله جامع پیچ و رولپلاک سنگ نما در وبسات شرکت نماسازان پیشرو بازدید نمایید.

چرا باید سنگ نمای ساختمان را پبچ کنیم؟

ریزش سنگ از نمای ساختمان مخصوصا در 10 سال گذشته به شدت رو به افزایش بوده است. این موضوع دلایل مختلفی دارد. ملات نامرغوب، سنگ بی کیفیت، شرایط آب و هوایی، نفوذ آب به پشت سنگ، استفاده از سیمان خشک و ... از مهمترین این دلایل هستند. اما گذشته این مسائل مهمترین چالش این موضوع خطرات جانی و مالی آن است. افتادن سنگ از نما به شدت خطرناک بوده و حتما می بایست برای این موضوع دنبال راه حل بود.

شرکت نماسازان پیشرو مجری خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

تنهاترین و موثرترین راه حل برای این کار استفاده از پیچ و رولپلاک سنگ نمای ساختمان است. با این کار به محکم کردن سنگ نما کمک شایانی می شود. این کار نه تنها بعد از مشاهده ریزش سنگ نما بلکه برای پیشگیری از خطر، امری ضروری است. 

مسئولیت ریزش سنگ نما و خسارات آن

بی شک سازنده و مهندس ناظر متهمان ردیف اول ریزش سنگ نمای ساختمان هستند. اما بنا بر قانون، اگر ریزش در سال های اولیه عمر ساختمان یعنی تا ده سال اول اتفاق بیفتد، بر عهده سازنده و مهندس ناظر ساختمان است. در غیر این صورت مسئول کیست؟ مالک ساختمان. مالک کنونی ساختمان هر کسی باشد باید هزینه تعمیرات سنگ نما و همچنین خسارت وارد شده به خودرو و یا فرد مصدوم را پرداخت کند.

تبصره قانون

اگر ریزش سنگ نمای ساختمان بر اثر بلایای طبیعی مانند زلزله اتفاق افتاده باشد (حتی قبل از تولد ده سالگی ساختمان)، مسئولیت خسارت وارده تماما بر عهده مالک ساختمان است و سازنده و مهندس ساختمان بی گناه به حساب می آیند.

برای پیچ و رولپلاک نما چه باید کرد؟

بعد از اینکه سنگ نمای ساختمان دچار ریزش شد اولین کاری که می بایست انجام دهیم محصور نمودن پایین نما و جلوگیری از تردد می باشد، چرا که به علت خالی شدن بخشی ازسنگ نما همچنان احتمال ریزش سنگ مخصوصا از قسمت بالای بخش ریزش کرده وجود دارد. دلیل این موضوع هم خالی شدن تکیه گاه آن سنگ بالایی می باشد.

در گام بعدی می بایست به دنبال شرکتی معتبر باشید که به انجام پیچ و رولپلاک نمای ساختمان مشغول است. در این خصوص حتما توجه داشته باشید که با اشخاصی که تنها با یک موبایل اعتباری کار می کنند وارد مذاکره نشوید. چرا که در صورت عدم درست اجرای کار دست شما به هیچ چیزی بند نیست. ضمنا در صورت بروز حادثه برای فرد مجری کار ممکن است تمام مسئولیت ها گریبان گیر شما شود. شرکت نماسازان پیشرو به عنوان یک شرکت متخصص در این حیطه می تواند یکی از انتخاب های شما باشد.

اجرای محکم کاری سنگ نما با طناب و بدون داربست

در عصر حاضر انجام کارهای در ارتفاع و نمای ساختمان ها راه های گوناگونی وجود دارد. داربست، کلایمر، بالابر و جرثقیل راه هایی هستند که به ما امکان دسترسی به نقاط مرتفع را می دهند. اما علاوه بر موارد مذکور یک راه دیگر استفاده از راپل یا همان کار با طناب در ارتفاع است. به طور قطع این روش بهترین انتخاب برای انجام کار است.

سرعت بالای انجام کار، ایمنی بالا نسبت به تمامی روش ها، قیمت پایینتر، حفظ امنیت ساختمان و عدم مزاحمت در عبور و مرور تنها بخشی از مزایای این روش نسبت به دیگر روش ها است. شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو پیچ و رولپلاک نمای ساختمان را با طناب انجام خواهد داد و این کار باعث می شود هزینه شما سر به فلک نکشد.

شرکت نماسازان پیشرو مجری خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

توضیحات کلی برای بحث پیچ کردن سنگ نما

برای اجرای درست کار رعایت یک سری نکات کاملا ضروری است. در زیر به تمامی این موارد اشاره شده است. برای مطالعه بیشتر و بررسی دقیق تر می توانید مقاله مربوطه را از لینک زیر دریافت نمایید. (قیمت و توضیحات پیچ و رولپلاک نما)

1- کار باید توسط پیچ های گالوانیزه و ضد زنگ انجام شود که توسط پیمانکار تهیه می شود. سایز پیچ ها در اکثر مواقع و با در نظر گرفتن قطر سنگها که معمولا بین 15 تا 20 میلی متر هستند 5 سانت یا 6 سانت است که گزینه بهتر پیچ های 5 سانت هستند. دلیل این موضوع هم این است که پیچ های 6 سانت احتمال ردشدن از ملات و رسیدن به سفال را دارند.

2- رولپلاک های مورد استفاده باید از جنس پلاستیکی باشند. این رولپلاک ها به دو نوع قرمز رنگ و سفید رنگ می باشند که استفاده از هر دو مناسب است. طول رولپلاک همیشه یک سانت از پیچ باید کوتاه تر باشد.

3- تعداد پیچ های مورد استفاده برای هر سنگ متفاوت است. برای سنگهای با طول کوچکتر از 50 سانت یک عدد پیچ، برای سنگهای بین 50 سانت تا 100 سانت دو عدد پیچ، برای سنگهای با طول 100 سانت تا 150 سانت سه عدد پیچ و…. استفاده خواهد شد.

4- برای نصب سنگهای افتاده نما کادر اجرایی ابعاد سنگ ها را به مشتری اعلام می نمایند. تهیه سنگ و چسب سنگ به عهده مشتری و نصب آنها به عهده پیمانکار می باشد.

5- روی پیچ ها به منظور زیباسازی و زشت نشدن نما باید بتونه همرنگ سنگ شود.

6- سنگهای نما در حین سوراخ کاری و پیچ شدن به هیچ وجه نباید بشکند، ترک بخورد و یا بریزد، حتی سنگهای با عرض کم! چرا که کوچیکترین سنگها هم باید با دریل های مخصوص سوراخ کاری و سپس پیچ شوند.

7- تمامی پرسنل و کادر اجرایی باید دارای بیمه مسئولیت (حوادث) باشند و طبق قرارداد هیچ مسئولیتی به عهده مشتری نباشد.

8- کار طبق قرارداد پیش از شروع کار و یا فاکتور پس از اتمام کار باید گارانتی شود. عرف گارانتی کار معمولا 5 سال است.

9- زمان انجام حدودی کار و اینکه چقدر طول می کشد باید در هنگام بستن قرارداد به کارفرما اعلام شود.

10- در صورتی که قبل از شروع کار سنگهایی وجود داشته باشند که در معرض ریزش بوده و شل باشند، ابتدا باید آنها را مهار و محکم کرد.

11- چنانچه سنگی ترک داشته باشد باید در دو طرف ترک پیچ گذاشته شود حتی اگر ابعاد سنگ جوری باشد که در حالت عادی نیاز به یک پیچ داشته باشد.

نحوه محاسبه قیمت پیچ و رولپلاک نما

برای محاسبه قیمت یک کار حتما باید از نمای ساختمان و قسمتی که نیاز است بازدید شود. عوامل متفاوتی در تعیین قیمت کار تاثیر گذارند. به مهمترین آنها در زیر اشاره شده است.

  • حجم کار (شامل تعداد طبقات و متراژ بر کار)
  • جنس سنگ ها
  • ابعاد سنگ ها
  • نوع پیچ و رولپلاک مصرفی
  • تعداد پیچ های به کار رفته
  • میزان ساده کار شدن یا پر ابزار بودن کار (برجستگی های نما)
  • اجرای کار با داربست یا راپل

با نوجه به آیتم های بالا پیمانکار موظف است یک پیش فاکتور به کارفرما تقدیم نماید و توضیحات و قیمت را در آن ذکر نماید. پس از مشورت مدیر ساختمان با دیگر مالکین نتیجه به پیمانکار اعلام خواهد شد.

در برخی موارد نیز می توان قیمت کار را بر اساس متر مربعی و حتی دانه ای براورد نمود. هر چند برای پیچ کردن نما این مدل قیمت دهی خیلی مناسب و منطقی نمی باشد.

شرکت نماسازان پیشرو مجری خدمات پیچ و رولپلاک نمای ساختمان

مطمئنا انتخاب شرکت معتبر و با تجربه در زمینه پیچ رولپلاک سنگ نمای ساختمان بسیار مهم می باشد. دلیل این موضوع حساسیت کار است. چنانچه کار به درستی انجام نشود احتمال بروز خطر همچنان پابرجا خواهد بود.

نماسازان پیشرو مجری خدمات راپل نما

شرکت کار در ارتفاع نماسازان پیشرو یکی از بزرگترین شرکت های مجری خدمات راپل است که با 5 شعبه فعال در تهران مشغول به کار است. حوزه فعالیت این شرکت در تهران و کرج و حومه می باشد. داشتن کادر اجرایی با تجربه و متعهد در طی سالیان فعالیت، باعث تمایز این گروه با دیگر شرکت ها شده است.

خدمات تثبیت و مرمت سنگ های نما توسط این شرکت دارای 5 سال گارانتی کتبی می باشد. علاوه بر انجام پیچ نما فعالیت های متفاوتی در ارتفاع و نمای ساختمان ها وجود دارد که توسط این شرکت قابل انجام است. شستشوی نمای ساختمان، رنگ آمیزی نما، سیمان کاری و جوشکاری و به طور کلی تمام امور در ارتفاع جزء خدمات این شرکت محسوب می شود.برای ارتباط با این شرکت می توانید از طریق وبسایت آن به آدرس www.petzlrappel.com اقدام نمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/ChZZsQoY
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه