جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

باتری مناسب خودرو

5 ماه پیش ( 1402/10/25 )
 

فرقی نمی کند که صاحب یک خودرو ارزان قیمت هستید یا اینکه یک خودرو لاکچری و گران قیمت دارید. معمولا باید بین هر ۲ یا ۳ سال یک بار باتری خودرو خود را تعویض کنید. شایان ذکر است که باتری یک خودرو برق آن را در حین حرکت تامین می کند و خرابی یا تمام شدن آن موجب می شود خودرو شما روشن نشود . از آنجایی که برندهای مختلف باتری های گوناگون و با ویژگی های منحصربه فردی تولید می کنند و متاسفانه تمام باتری های موجود در بازار کیفیت لازم را ندارند ما تصمیم گرفتیم تا به شما کمک کنیم باتری مناسب خودرو خود را پیدا کنید. در مقاله ای که پیش روی شما دارد می خواهیم با یکدیگر درباره نکاتی که قبل از خرید باتری باید بدانید و بهترین برندهای باتری با یکدیگر صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

 

باتری مناسب خودرو

 

انواع باتری مناسب خودرو

بطور کلی باتری های خودرو به دو دسته اسیدی و اتمی تقسیم می شوند که ما در این بخش یک نگاه جزئی تر به این دو نوع باتری می اندازیم. هرکدام از این باتری ها ویژگی های منحصر به فردی دارد که با دیگری متفاوت است. به عنوان مثال باتری اتمی هیچ گونه درپوش و سرپیچی ندارد و بدنه آن کاملا پلمپ شده است. اما باتری اسیدی دارای درپوش و سرپیچ است و شما با خرید آن باید ماهیانه آن را چک کنید و در صورت لزوم به باتری آب مقطر اضافه کنید. باتری های اتمی در مقابل آب و هوای بسیار سرد یا حتی بسیار گرم عملکرد بهتر و همچنین عمر مفید بیشتری دارند. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم که باتری های اتمی قیمت بالاتری نسبت به باتری های اسیدی دارند که در بخش های بعد بیشتر در رابطه با قیمت باتری مناسب خودرو با یکدیگر صحبت می کنیم.

 

نکاتی که قبل از خرید باتری مناسب خودرو باید بدانید

شایان ذکر است که دینام و باتری خودرو باید از لحاظ ولتاژ و آمپر با یکدیگر مطابقت داشته باشند. در غیر اینصورت باتری خودرو می سوزد و ممکن است دینام و سیم کشی سیستم برقی خودرو را نیز بسوزاند. علاوه بر این سعی کنید به دنبال باتری باشید که دقیقا ابعادی متناسب با جایگاه آن دارد زیرا اگر باتری خریداری شده بزرگتر یا حتی کوچکتر باشد مشکلات بسیاری را به وجود می آورد. نوع باتری یکی دیگر از مواردی است که قبل از خرید باتری حتما باید به آن توجه کنید. در بخش های قبل تر اشاره کردیم که باتری های موجود در بازار برندهای مختلفی دارند که نمی توان به همه آنها اعتماد کرد. به همین دلیل در بخش بعد به سراغ برندهای مطرح و باکیفیتی می رویم که بتوانید با خیال راحت از آنها خرید کنید.

بهترین برندهای باتری خودرو

قطعا در زمان خرید باتری مناسب خودرو با برندهای متعددی روبرو خواهید شد و همین مسئله موجب سردرگمی شما خواهد شد. به همین دلیل ما تصمیم گرفتیم در این بخش بهترین برندهای بازار را به شما معرفی کنیم.

  • صبا باتری

خرید بهترین برندهای باتری خودرو

صبا باتری اولین برند تولید کننده باتری مناسب خودرو است و افراد زیادی در زمان خرید باتری تنها به سراغ محصولات این برند می روند. از محصولات صبا باتری می توانیم به کاسپین، سوپر استارت و واریان اشاره کنیم. این روزها باتری های واریان طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده اند و شما نیز می توانید با خرید از نمایندگی های صبا باتری بهترین خرید باتری واریان را داشته باشید.

 چنانچه به دنبال خرید صبا باتری با کیفیت و تضمین شده هستید، می توانید به دو شکل حضوری و غیر حضوری اقدام کنید و صاحب باکیفیت ترین باتری موجود در بازار شوید.

  • سپاهان باتری

سپاهان باتری نیز یک شرکت ایرانی واقع در اصفهان است که اکثر افراد آن را به خاطر باتری اوربیتال آن می شناسند. این شرکت نیز یکی از قدیمی ترین و بهترین شرکتهای ایرانی است که در زمینه تولید باتری خودرو فعالیت می کند. چنانچه قصد خرید باتری سپاهان از منابع معتبر را دارید بهتر است از طریق همین سایت اقدام کنید.

عوامل موثر در طول عمر باتری خودرو

مهم ترین عواملی که در تعیین طول عمر باتری ها نقش دارند نحوه رانندگی شما و سپس تعداد استارت زدن شما هستند. علاوه بر اینها برند باتری نیز می تواند تعیین کند که شما چند وقت دیگر باید برای خرید باتری اقدام کنید؛ هر چه برند باتری بهتر و محصول آن باکیفیت تر باشد قطعا طول عمر باتری بیشتر خواهد بود. مراقبت از باتری و بررسی منظم نیز، هم می تواند موجب بالا بردن عمر باتری شود زیرا اینگونه حتی اگر باتری مشکلی داشته باشد خیلی فوری متوجه آن می شوید و می توانید آن را برطرف کنید. نوع باتری( اتمی، اسیدی یا سیلدی) نیز نقش بسیار پررنگی در کم یا زیاد شدن عمر باتری خودرو دارد.

قیمت باتری خودرو

قیمت باتری مناسب خودرو چقدر است ؟

از آنجایی که باتری های متنوعی در بازار موجود هستند ما نمی توانیم در این بخش قیمت مشخصی را به شما اعلام کنیم اما عواملی که در تعیین قیمت موثر هستند را برای شما نام می بریم:

  • مواد اولیه به کار رفته در باتری نقش بسیار مهمی در تعیین قیمت دارد.
  • نوع باتری بسیار مهم است مثلا قیمت باتری های اتمی نسبت به باتری های اسیدی بالاتر است.
  • باتری های خارجی نیز قیمت بالاتری نسبت به باتری های ایرانی دارند.
  • و ...

آمپرهای مخصوص خودروهای مختلف

قبل از خرید باتری مناسب خودرو حتما باید به آمپر آن توجه کنید و یک باتری متناسب با آمپر خودرو تهیه کنید.

  • باتری ۵۵ آمپر برای خودروهای: پراید، ساینا، تیبا، ۲۰۶، پروتون ویرا، پروتون جنتو، مزدا ۲ و...
  • باتری ۶۰ آمپر برای خودروهای: ال نود، روآ، تویوتا راو ۴، تویوتا هایلوکس، هیوندای آوانته، سوزوکی ویتارا، لیفان x50 ، کیا سراتو، نیسان جوک، فولکس بیتل، فولکس گل و...
  • باتری ۶۶ آمپر برای خودروهای: سمند، سورن، ۴۰۵، پارس، ام جی ۶، ام جی ۵۵۰
  • باتری ۷۰ آمپر برای خودروهای: لیفان x60 ، چری تیگو ۵، هیوندا آزرا، کیا سورنتو، ماکسیما و ...
  • باتری ۷۴ آمپر برای خودروهای: سمند، دنا، پاژن، رئو مگان، رنو داستر، رنو کپچر و...

 

کلام آخر

چنانچه قصد خرید باتری مناسب خودرو را دارید باید به نوع، ابعاد، آمپر و برند آن توجه کنید و سعی کنید ابعاد و آمپر باتری را متناسب با خودرو خود انتخاب کنید. علاوه بر این بهتر است باتری مناسب خودرو خود را از بین باتری های سپاهان باتری یا صبا باتری انتخاب کنید تا بتوانید مدت زمان بیشتری از باتری مورد نظر استفاده کنید و در هزینه های خود صرفه جویی کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tLeITB5Q
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه