جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بهترین مقاصد ایران برای تاریخ گردی کدام مناطق هستند؟

ایران یکی از کشورهایی است که تاریخ بسیار غنی دارد و به همین دلیل خیلی از مسافران، حتی گردشگران خارجی هم کشور ما را برای سفرهایی با هدف تاریخ گردی انتخاب می کنند. اما بهترین مقاصد ایران برای تاریخ گردی کجا هستند؟ شما در هر شهری از ایران می توانید نمادی از تاریخ کشورمان را ببینید. پس انتخاب مقصد کاملا به خودتان بستگی دارد. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای انتخاب بهترین مقصد برای سفرهای تاریخی راهنمایی کنیم.

بهترین مقاصد ایران برای تاریخ گردی

همان طور که اشاره شد، جای جای ایران دارای جاذبه های طبیعی و تاریخی است. شهرهایی مثل اصفهان، شیراز، یزد، تبریز، کرمان و کاشان از معروف ترین مقاصد تاریخی ایران به شمار می روند. در ادامه چند منطقه خاص تاریخی معرفی شده اند.

  • روستای کندوان در آذزبایجان شرقی: فکر کنید در یکی از خانه های صخره ای یک روستا خوابیده اید و نسیم خنکی، صورت شما را نوازش می کند. این فقط یک رویا نیست! شما می توانید این رویا را در روستای کندوان به عنوان یکی از جاهای عجیب، دیدنی و البته تاریخی آذربایجان شرقی به واقعیت تبدیل کنید.
  • شهر سوخته سیستان: با سفر به جنوب کشور، استان سیستان بلوچستان و شهر زابل گویی به سفری چند هزار ساله میروید؛ زیرا شهر سوخته، شهری که زیر خروارها خاکستر و خاک مدفون شده در این شهرستان قرار دارد. اگر از اهالی آنجا درباره شهر هنر شنیدید، تعجب نکنید. وجود آثار باستانی و هنری از سالیان پیش در این شهر باعث شده است، خیلی ها شهر سوخته را با نام شهر هنر بشناسند.
  • باغ شاهزاده ماهان در کرمان: چقدر از دوران قاجار اطلاعات دارید؟ آیا شاهزاده عبدالحمید میرزا ناصرالدوله فرمانفرماییان را به عنوان نوه دختری ناصر الدین شاه میشناسید؟ شاهزاده ای که باغ سرسبز شاهزاده ماهان را در دل کویر گرم و خشک کرمان ساخت. باغ شاهزاده ماهان به صورت پلکانی و طبقه طبقه ساخته شده که آب ها میان این باغ به صورت پلکانی و طبقه طبقه سرازیر می شوند. برای رسیدن به این باغ زیبا و تاریخی در نزدیکی شهر ماهان و کرمان باید ابتدا به کرمان بروید. سپس وارد جاده کرمان به بم شوید. در فاصله 35 کیلومتری از این جاده، باغ شاهزاده ماهان را می بینید.
  • خانه بروجردی ها در کاشان: وقتی داستان های عاشقانه تاریخی ایران را می خوانید، احتمالا داستان هایی مانند لیلی و مجنون یا شیرین و فرهاد برایتان آشنا هستند. ولی آیا داستان پسر بروجردی ها و دختر طباطبایی ها را شنیده اید؟ خانه بروجردی ها، خانه ای با معماری زیبای ایرانی و تقریبا شبیه به خانه طباطبایی ها است که قدمت آن به دوران قاجار برمی گردد. پسر بروجردی ها این خانه را برای قبول کردن شرط ازدواج با دختر طباطبایی ها می سازد و تقریبا بعد از گذشت 18 سال از ازدواج آن ها، ساخت این عمارت تکمیل می شود. در بازدید از جاهای دیدنی کاشان، خانه بروجردی ها را از دست ندهید.

بهترین مقاصد ایران برای تاریخ گردی

بهترین زمان برای بازدید از اماکن تاریخی کشورمان

با توجه به اینکه هر گوشه ای از کشور ما، نمادی از تاریخ ایران وجود دارد، پس بهترین زمان برای بازدید از اماکن تاریخی کشورمان هم متفاوت است. شما می توانید جاهای دیدنی زیادی را در هر نقطه ای از ایران انتخاب کنید که نمادی از تاریخ ایران در دوران مختلف هستند و تعداد زیادی از آن ها، داستان جالبی برای شنیدن دارند. برای مثال اگر مقصد شما شهرهای شیراز، اصفهان یا کاشان باشد، بهتر است در فصل بهار و پاییز به سفر بروید.

هر یک از شهرهای ایران در تمام فصل های سال زیبا هستند. یکی از بهترین زمان ها برای وقت گذاشتن و بازدید از اماکن تاریخی کشور، عید نوروز و تعطیلات آن است. از آنجایی که مسافران زیادی برای تعطیلات نوروز به سفر می روند، رزرو هتل را به روزهای پایانی اسفند ماه موکول نکنید و این کار را از همان روزهای ابتدایی آخرین ماه از سال انجام دهید.

بهترین زمان برای بازدید از اماکن تاریخی کشورمان

چگونگی برنامه ریزی برای سفرهای تاریخ گردی

  • بهترین مقصد را انتخاب کنید: در هر یک از شهرهای ایران در کنار مکان های تفریحی، طبیعی و دیدنی، مکان های تاریخی هم وجود دارند. شما می توانید مقصد را بر اساس مدت زمان سفر، فصل سفر، هزینه سفر و... انتخاب کنید. البته برای اینکه مدت زمان بیش تری را در مقصدهای دور وقت بگذرانید، بهتر است بلیط هواپیما تهیه کرده و با هواپیما سفر کنید.
  • جاذبه های تاریخی را انتخاب کنید: در برخی شهرها تعداد جاذبه های دیدنی زیاد هستند. پس مهم است که از کدام جاذبه ها دیدن کنید. برای انتخاب بهترین مکان های تاریخی باید با آن ها آشنا شوید. شما می توانید راهنمای سفر به شهرهای داخل ایران را در مجلات اینترنتی مطالعه کنید. یادتان باشید هنگام رزرو اقامتگاه فاصله محل اقامت تا جاذبه های مورد نظر خود را در نظر بگیرید.
  • بهترین مجموعه اقامتی را رزرو کنید: این روزها دوران گرفتن اتاق از هتل ها به صورت حضوری تمام شده و در فصل های شلوغ سال خبری از اتاق های خالی نیست. پس رزرو هتل را قبل از سفر به صورت اینترنتی و از سایت های معتبر انجام دهید. یکی از مزایای رزرو آنلاین هتل ها، کم تر شدن هزینه سفر و تخفیف های موجود در سایت هاست. برای مثال برای رزرو هتل در یزد ارزان می توانید به صورت آنلاین اقدام کنید.
  • بلیط برای سفرتان بگیرید: اکنون برای این سفر بهیادماندنی باید بلیط بخرید. انتخاب نوع بلیط بستگی به مسیر شما دارد. به عنوان مثال برای بازدید از جاذبه های تاریخی در شمال کشور با خرید بلیط قطار یا بلیط اتوبوس به سمت مقصد راه بیفتید تا از زیبایی های مسیر هم لذت ببرید.
  • وسایل لازم برای ثبت خاطرات را فراموش نکنید: برای ثبت خاطرات در سفر به شهرهای ایران، یک دفترچه یادداشت، خودکار و دوربین عکاسی با خود ببرید.

هر یک از مسافران با هدف خاصی به سفر می روند. یعنی برخی گردشگران برای تفریح، برخی برای خرید و برخی برای بازدید از جاهای دیدنی و به خصوص مکان های تاریخی سفر می کنند. در این مطلب برخی از جذاب ترین مقصدهای تاریخی در ایران را معرفی کردیم. شما هم می توانید با جستجو در اینترنت با مکان های بیش تری آشنا شوید.

یادتان باشد از چند روز قبل سفر، هتل را رزرو کنید و بلیط سفر را بخرید. شما می توانید برای خرید بلیط و رزرو آنلاین هتل در شهرهای مختلف از سایت های معتبر کمک بگیرید. برای مثال هتل های بین المللی تبریز به آسانی در این سایت ها قابل دسترسی و رزرو هستند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/xiGB30EL
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه