جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

نقد و بررسی سرفیس لپ تاپ 4

5 ماه پیش ( 1402/10/24 )
 

نقد و بررسی سرفیس لپ تاپ 4

 

این نوت بوک نسل چهارم فاقد Thunderbolt است و صفحه کلید اسفنجی دارد، لپ تاپ 4 تمام آن چیزی است که من امیدوار بودم نسخه قبلی باشد، یعنی یک دستگاه عالی همه جانبه و خوش ساخت با تراشه AMD سریع. این لپ تاپ قوی ترین لپ تاپ موجود نیست و ارزان ترین هم نیست، اما برای اکثر مردم به اندازه کافی قدرتمند است و ویندوز را در بسته ای قرار می دهد که به خوبی با سخت افزار اپل رقابت می کند.

 

عملکرد بهتر نسبت به نسل قبلی

سرفیس لپ تاپ 4 شبیه سرفیس لپ تاپ 3 است ولی کمی نازک تر است. این دستگاه با ضخامت بیش از نیم اینچ (0.58 اینچ) و وزن تنها 1.5 کیلو گرم، یک دستگاه قابل حمل قابل 15 اینچی است. برای مقایسه، 250 گرم سبک تر از Dell's XPS 15 است.

تفاوت دیگر وجود یک رنگ جدید "آبی یخی" است، اما بسیاری از موارد خوب طراحی لپ تاپ 3 در اینجا بدون تغییر باقی می مانند. کیفیت ساخت همچنان عالی است، ساختار تمام فلزی آن هنگام حمل خم نمی شود و مثل نسل بعدی خود یعنی سرفیس لپ تاپ 5 ایده آل است.

ما پیکربندی 15 اینچی AMD Ryzen 7 4000 series با 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت SSD را آزمایش کردم و تقریباً با XPS 15 اینچی Dell یا MacBook Pro 16 اینچی قابل مقایسه است. رایزن 7 سرفیس در مقایسه با i9 دل در بنچمارک ها عملکرد خوبی داشت، البته دومی سریعتر بود. نتایج سرفیس لپ تاپ 4 بسیاری از بنچمارک های مک بوک موجود در اینترنت را شکست داد.

با این حال، در مقایسه با سایر لپ تاپ های رده بالای موجود در بازار، عملکرد سرفیس لپ تاپ 4 تقریباً در حد متوسط است. استفاده از تراشه های قدیمی تر سری Ryzen 4000 اکنون که سری Ryzen 5000 عرضه شده است، شاید یک نقطه ضعف باشد.

 

سرفیس لپ تاپ 4

 

چرا باید سرفیس لپ تاپ 4 را انتخاب کنیم؟

جایی که Surface بیشتر اوقات برنده می شود طراحی، کیفیت ساخت و صفحه نمایش است. من عاشق نسبت 3:2 هستم. این صفحه نمایش عمودی بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد، که به معنای اسکرول کمتر است تا بتوانید روی آنچه می خوانید تمرکز کنید. رزولوشن اصلی 2496 x 1664 پیکسل مانند Dell XPS 15 4K واضح نیست، اما به طور قابل توجهی بهتر از صفحه نمایش 1080p "Full HD" است که در بسیاری از لپ تاپ های 15 اینچی یافت می شود. از نظر تراکم پیکسلی، بسیار نزدیک به "Quad HD" است (2560 x 1440 پیکسل اما در صفحه نمایش 16:9).

بسیار واضح است، با متن های واضح و زیبا و رنگ های عالی. نسخه 15 اینچی مجهز به رایزن از فناوری FreeSync AMD نیز استفاده می کند که امکان تنظیم نرخ تازه سازی صفحه را در لحظه امکان پذیر می کند و در نتیجه انیمیشن های بسیار نرم و تقریباً بدون حرکات تند و ناگهانی ایجاد می شود. این قابلیتی است که اغلب در دستگاه های گیمینگ پیدا می کنید. ممکن است چیز کوچکی به نظر برسد، اما پس از استفاده از سرفیس لپ تاپ 4 به مدت یک هفته، بازگشت به صفحه نمایش های عادی دردناک است.

یکی دیگر از پیروزی های بزرگ سرفیس لپ تاپ 4 عمر باتری است. مدل های قبلی هم برای پشت سر گذاشتن یک روز کاری کامل تلاش می کردند، اما این مدل هیچ مشکلی ندارد. در آزمایش تخلیه باتری استاندارد ما (پخش پست سر هم یک ویدیوی 1080p ذخیره شده با روشنایی 75 درصد)، 9.25 ساعت طول کشید تا لپ تاپ خاموش شود که یکی از بهترین نتایج برای یک دستگاه 15 اینچی است. در استفاده روزمره، حتی بهتر عمل می کرد و در اکثر موارد حدود 11 ساعت کار می کرد.

شاید بشه گفت نقطه ضعف این لپ تاپ صفحه کلید است. کلیدها اسفنجی هستند و به نظر می رسد که از رقبایی مانند Dell XPS 15 کیفیت کمتری دارند.

اگر یک لپ تاپ 15 اینچی می خواهید، و برنامه های سنگین اجرا نمیکنید، به ویرایش ویدیو نیاز ندارید یا اهل بازی نیستید، سرفیس لپ تاپ 4 انتخاب خوبی است. برای اکثر افراد، نسخه پایه 1299 دلاری با رایزن 7، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت SSD برای تماشای Netflix، ویرایش اسناد و مرور وب کافی است. اما چیزی که آن را از لپ تاپ های با قیمت مشابه و حتی کمی گران تر متمایز می کند کیفیت ساخت آن است.

 

در آخر این لپ تاپ را بخر اگر …

  1. تو نویسنده ای : سرفیس لپ تاپ 4 یکی از بهترین لپ تاپ های موجود در بازار برای نویسندگان است. از مواد راحت Alcantara گرفته تا صفحه کلید مجلل، تایپ کردن در این دستگاه به سادگی انجام می شود.
  2. شما یک دستگاه در درجه اول برای کار می خواهید : نسبت تصویر 3:2 Surface Laptop 4 رویایی برای کار بر روی اسناد و صفحات گسترده است. حتی در این صفحه نمایش کوچک، فضای عمودی بزرگتر به شما امکان می دهد تا کارهایی را که روی آن کار می کنید بیشتر ببینید.
  3. شما یک لپ تاپ شیک می خواهید : سرفیس لپ تاپ 4 در چهار رنگ مختلف عرضه می شود و همه آنها عالی به نظر می رسند. این قطعا لپ تاپی است که از نشان دادن آن در کافی شاپ خود خجالت نخواهید کشید.

 

فروشگاه سرفیس کار تخصصی ترین مرکز فروش محصولات سرفیس مایکروسافت با بیش از ۱۰ سال سابقه در فروش این محصولات وبه عنوان تنها مرکز تخصصی فروش محصولات سرفیس مایکروسافت در خدمت شما عزیزان می باشد . در این مجموعه همواره سعی بر این است بهترین راه حل ها برای مشتریان عزیز پیشنهاد شود و تمام محصولات بر اساس نیازهای شما مشتریان عزیز فراهم گردد . امکان خرید آنلاین برای شما دوستان عزیز همواره وجود دارد و همچنین می توانید جهت دریافت مشاوره رایگان و پیدا کردن بهترین انتخاب با کارشناسان ما با شماره ۰۲۱۸۸۷۹۴۲۰۰ تماس حاصل فرمایید . امیدواریم بتوانیم بهترین خدمات را در راستای یک خرید خوب با قیمت مناسب به شما عزیزان ارائه کنیم.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/wueVCS7l
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه