جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

مزایای سفر با اتوبوس به نسبت خودروی شخصی چیست؟

 

اتوبوس یکی از وسایل نقلیه عمومی است که نسبت به خودروهای شخصی ایمنی بیشتری دارد. هنگامی که یک فرد به جای استفاده از خودروی شخصی خود، برای جابجایی در سطح شهر یا مسافرت از اتوبوس استفاده می کند تا حد زیادی می تواند از انتشار گازهای آلاینده مانند دی اکسید کربن در هوا جلوگیری کند. علاوه بر مزایای زیست محیطی که استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی دارد، سفرهای طولانی با اتوبوس می تواند به کاهش استرس مسافران و آشنایی آن ها با افراد جدید در طول سفر نیز کمک کند. در این نوشتار به مزایای سفر با اتوبوس به نسبت خودروی شخصی اشاره می کنیم.

 

راحتی هنگام سفر

 

با خرید بلیط اتوبوس نیازی نیست هنگام رانندگی استرس داشته باشید و در جاده های پرپیچ وخم مسیر خود را پیدا کنید. تجربه یک سفر بی دردسر و راحت با اتوبوس برای مسافرانی که قصد دارند مسیرهای طولانی را طی کنند تا به مقصد خود برسند، بسیار ارزشمند است. زیرا اتوبوس دارای امکانات ویژه ای مانند بخاری، کولر، مانیتور و همچنین صندلی های راحتی است که مسافران می توانند از همه آن ها برخوردار باشند. اتوبوس های VIP که دارای تجهیزات الکترونیکی، کابل های شارژر و ... هستند، تمام امکانات لازم برای آسایش مسافران را فراهم نموده اند.

 

گاهی اوقات مسافرانی که از خودروی شخصی خود استفاده می کنند به دلیل آشنا نبودن با جاده، مسیر اشتباه را انتخاب می کنند یا نیاز دارند از نقشه های اینترنتی برای پیدا کردن مسیر استفاده کنند؛ درصورتی که اگر با اتوبوس سفر کنند، مشکلی برای پیدا کردن مسیر نخواهند داشت و با خیال راحت در طول مسیر استراحت می کنند تا به مقصد برسند. سفر با اتوبوس در فصل های مختلف مانند تابستان و زمستان، امکان پذیر است و سیستم تهویه سرمایش و گرمایش اتوبوس برای تمام فصول طراحی شده است.

 

عدم استهلاک خودروی شخصی

 

این روزها به خاطر اینکه قیمت خودرو افزایش پیدا کرده و خرید لوازم یدکی و تعمیر قطعات خودرو هزینه های زیادی را به خانواده ها تحمیل می کند، بعضی از افراد از سفر با خودروی شخصی خود صرف نظر می کنند و ترجیح می دهند برای جلوگیری از استهلاک خودرو و نیاز به تعمیر قطعات آن با اتوبوس سفر کنند. افرادی که اتوبوس را برای مسافرت های طولانی انتخاب می کنند، نیازی ندارند هزینه های بالایی برای خرید سوخت پرداخت کنند.

 

به این ترتیب، می توانند بودجه خود را صرف گردش، تفریح و خرید کنند. به خاطر اینکه در اغلب شهرهای توریستی بزرگ نیز وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو برای جابجایی مسافران وجود دارد، این دسته از افراد نگران حمل و نقل در مقصد هم نیستند و پس از رسیدن به مقصد خود در سطح شهر نیز برای جابجایی از اتوبوس، تاکسی یا سایر وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند. به این صورت از مستهلک شدن وسیله نقلیه شخصی خود جلوگیری می کنند.

 

آشنایی با دوستان جدید

 

پیدا کردن دوستان جدید هنگام سفر با اتوبوس تجربه ای است که برای اغلب افراد پیش می آید. افرادی که به صورت تنها سفر می کنند ممکن است کنار فردی بنشینند که تابه حال او را ندیده باشند. اما با یک سلام و احوالپرسی ساده و صحبت کردن درباره نقاط مشترکی که با یکدیگر دارند، می توانند دوستان تازه ای پیدا کنند و این دوستی را تا مدت ها ادامه دهند.

 

با توجه به اینکه تورهای مسافرتی هم بیشتر اوقات از اتوبوس به عنوان وسیله حمل و نقل استفاده می کنند، گروه هایی که در قالب تور سفر می کنند در طول مسیر با یکدیگر آشنا می شوند. این افراد به خاطر اینکه مسیر و مقصد مشترکی دارند به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. همین باعث می شود تا از سفر خود بیشتر لذت ببرند و با افراد جدید ارتباط برقرار کنند.

خرید بلیط اتوبوس

امکان استراحت در داخل وسیله نقلیه

 

هرچقدر هم که خودروی شخصی برای مسافرت راحت باشد، اما به راننده اجازه نمی دهد تا در طول مسیر استراحت کند. بیشتر اوقات افرادی که به صورت خانوادگی سفر می کنند، در طول مسیرهای طولانی هنگام رانندگی جای خود را عوض می کنند تا راننده بتواند کمی استراحت کند. البته فضای کافی هم برای دراز کشیدن و استراحت وجود ندارد. اما به هرحال توقف می تواند کمی از خستگی راننده کم کند. درصورتی که اگر با اتوبوس سفر می کردند، خیلی راحت می توانستند کل مسیر را استراحت کنند و از انواع خدمات مسافرتی که در طول مسیر به آن ها ارائه می شود، بهره مند شوند.

 

رانندگی نیاز به تمرکز و دقت زیادی دارد. نشستن طولانی مدت و استفاده از پدال های گاز و کلاچ باعث خستگی کمر، پاها و مفاصل راننده می شود. بنابراین، راننده نیاز دارد که در طول مسیر توقف داشته باشد تا بتواند استراحت کند همین توقف ها باعث می شود تا زمان سفر هم طولانی تر شود.

 

کلام پایانی

 

مزایای سفر به اتوبوس شامل کاهش هزینه های سفر، صرفه جویی در مصرف سوخت، لذت بردن از مناظر طبیعی، جلوگیری از آلودگی هوا، آشنایی با دوستان جدید و موارد دیگری می شوند که در این نوشتار به آن ها اشاره کردیم. اگر به فکر یک سفر راحت و بدون استرس هستید، می توانید سفر با اتوبوس را انتخاب کنید که امنیت بیشتری دارد و این فرصت را به شما می دهد تا در طول سفر از امکانات ویژه ای استفاده کنید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FEqrN7oK
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه