جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

با بهترین و جذاب ترین جاهای دیدنی هند آشنا شوید

هند از جمله کشورهایی است که جاذبه های گردشگری بی شماری دارد و گردشگران زیادی از سراسر دنیا به آن سفر می کنند. در حقیقت این کشور را می توان در ردیف زیباترین و جالب ترین مقاصد گردشگری دنیا قرار داد. جاهای دیدنی هند به حدی زیاد است که شما نمی توانید حتی با چند بار سفر به این کشور از همه این جاذبه ها دیدن کنید .

ما در این مقاله قصد داریم درباره مهم ترین جاذبه های کشور پهناور و زیبای هند صحبت کنیم تا هنگام سفر به این منطقه، یک لیست از بهترین جاهای دیدنی آن داشته باشید و در انتخاب هایتان دچار سردرگمی نشوید.

تاج محل هند

این بنا یکی از معروف ترین جاهای دیدنی هند است که شهرت جهانی دارد و گردشگران زیادی برای بازدید از آن به هندوستان سفر می کنند. از جمله ویژگی های مهم این مکان می توان به معماری فوق العاده اش اشاره کرد. معماری این بنا به سبک اسلامی صورت گرفته و المان های بسیاری از این سبک نظیر خوشنویسی ها، قوس ها، مناره ها و گنبد پیازی شکل در آن به کار رفته است. تاج محل تزئینات بسیاری نیز دارد و بهترین سنگ های مرمر سفید با نقوش منبت کاری شده، سنگ های قیمتی از جمله الماس، مروارید، لاجورد و یشم در تزئینات آن به چشم می خورد. با خرید ارزانترین تور هند به این کشور زیبا سفر کنید و حسابی خوش بگذرانید.

قلعه سرخ 

یکی از معروف ترین مناطق دیدنی هند قلعه سرخ نام دارد که بسیار بزرگ است. این قلعه زیبا مساحتی بالغ بر ۲ کیلومتر دارد و از ماسه سنگ قرمز ساخته شده است . دستور ساخت این بنای دیدنی را در سال ۱۶۴۸ شاه جهان، امپراطور قوم مغول، داد. قلعه سرخ از جمله جاهای دیدنی دهلی است که یک بازار قدیمی سرپوشیده جذاب دارد. اگر به بناهای تاریخی زیبا علاقه دارید، این قلعه را از دست ندهید. ما به شما پیشنهاد می کنیم تور هند نوروز 1403 را بخرید و قلعه سرخ دیدن کنید.

مقبره اعتماد الدوله

یکی دیگر از معروف ترین جاذبه های گردشگری هندوستان، مقبره اعتماد الدوله است که برخی افراد به آن «کودک تاج محل» می گویند. این بنا در محوطه تاج محل قرار دارد و نخستین آرامگاهی است که در هند از سنگ مرمر ساخته اند ؛ استفاده از این نوع سنگ باعث جذابیت این مقبره شده است. در این مکان مقبره اعتمادالدوله وزیر شاه جهان قرار دارد و علت نامگذاری آن هم همین موضوع است. با قدم گذاشتن در مقبره اعتمادالدوله انگار در تاریخ آگرا قدم برمی دارید و این یک تجربه خاطره انگیز برای شما خواهد بود.

قلعه آگرا

این قلعه از مهم ترین جاهای دیدنی هند آگرا به شمار می رود که یکی از تاریخی ترین بناهای این کشور نیز است. این قلعه قدمت طولانی دارد و در طول تاریخ داستان های زیادی را از سر گذرانده است. به عنوان مثال، مدتی محل اقامت افراد معروف بود و مدتی هم اسلحه های نظامی در آن نگهداری می شد. قلعه آگرا در نزدیکی تاج محل قرار دارد و فاصله آن با تاج محل تنها 2.5 کیلومتر است. از نظر استحکام، این قلعه را به دلیل ارتفاع 21 متری دیوارهای آن، می توان در لیست مستحکم ترین قلعه های جهان قرار داد.

سواحل گوا

یکی از اصلی ترین دلایلی که گردشگران به هندوستان سفر می کنند، سواحل بی نظیر آن است. از جمله مشهورترین سواحل این کشور می توان به سواحل زیبای گوا اشاره کرد که مناظر کم نظیری دارند. شما در سواحل گوا می توانید آرامش و زیبایی را در کنار هم تجربه کنید. از جمله ویژگی های این منطقه می توان به انواع ساحل های آرام و خلوت، ساحل تفریحی و ساحل تجاری اشاره کرد. بنابراین با هر سلیقه ای می توانید در این منطقه ساحل مورد نظر خود را پیدا کنید.

سواحل گوا

غارهای الورا، اورنگ آباد

غارهای الورا که برخی از آن ها ۳۰۰ کیلومتر طول دارند، از معروف ترین غارهای جهان هستند. ساخت این مکان معروف به قرن پنجم تا دهم میلادی برمی گردد و توسط راهبان بودایی و هندو با ابتدایی ترین ابزار ساخته شده است. قدم زدن در این غارها می تواند یک تجربه تکرارنشدنی و بی نظیر باشد. در این مجموعه ۳۴ صومعه، نمازخانه و معبد وجود دارد که همه آن ها ساخته دست بشر با کمترین امکانات هستند؛ همین موضوع باعث جذابیت بیشتر مجموعه غارهای الورا شده است.

شهر طلایی جیزآلمر

یکی از جاهای دیدنی هند که بهتر است در صدر لیست خود در تور هندوستان قرار دهید، شهر طلایی جیزآلمر نام دارد. علت نامگذاری این مکان زیبا، مصالح زرد رنگی است که در ساخت آن استفاده شده است؛ همین مصالح این شهر را تبدیل به مکانی خاص کرده اند. از جمله ویژگی های این شهر می توان به دروازه های زیبا، قصرهای باشکوه و قدیمی و قلعه ی بزرگ و زیبایی که به قلعه جیزآلمر شهرت دارد، اشاره کرد. همچنین در این شهر طلایی ۹۹ سنگر وجود دارد که همه آن ها به حیاط اصلی کاخ هفت طبقه و باشکوه ماهاراجا راه دارند.

جانتار مانتار

رصدخانه جانتار مانتار که به آن جانتر مانتر نیز می گویند، یک مجموعه تاریخی در جیپور است . در این مکان ۱۹ ابزار معماری نجومی وجود دارد و ساخت آن به سال ۱۷۳۴ میلادی برمی گردد. این رصدخانه به دستور مهاراجه جی سینگ دوم پادشاه هندوستان ساخته شد و در حال حاضر، در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این رصدخانه بزرگ جذابیت های زیادی را در خود جای داده که از مهم ترین آن ها می توان به بزرگ ترین ساعت آفتابی سنگی جهان اشاره کرد.

دریاچه دال

یکی از جاهای دیدنی هند دریاچه دال است که در شهر سرینگر قرار دارد. شما می توانید در این دریاچه زیبا تفریحات مختلفی انجام دهید که محبوب ترین آن ها قایقرانی و ماهیگیری است و مردم بومی و گردشگران زیادی برای تفریح به این دریاچه می روند. اطراف دریاچه دال نیز چند جاذبه مهم گردشگری از جمله معبد باستانی شانکاراچاریا وجود دارد. اگر قصد بازدید از دریاچه دال را دارید، بهترین زمان سفر به آنجا ماه های ژوئن تا آگوست است.

کاخ جال محل

کاخ جال محل از جمله جاذبه های دیدنی هنداست که در نزدیکی جیپور، در ایالت راجستان قرار دارد. در گذشته اشراف زادگان از این مکان به عنوان کاخ تابستانی استفاده می کردند. در ساخت این بنا از ترکیب سبک های مختلف معماری مانند راجپوت و مغول استفاده شده است؛ سبک معماری راجپوت به معماری سنتی هندو شباهت دارد. نکته قابل توجه جال محل این است که از پنج طبقه آن، چهار طبقه زیر آب قرار دارد و گردشگران باید از قایق استفاده کنند.

کاخ جال محل

خرید تور هند از آژانس مسافرتی هورام گشت

در این مطلب به بررسی جاهای دیدنی هند پرداختیم و با معروف ترین آن ها آشنا شدیم. جاذبه های این کشور آنقدر زیاد است که حتی اگر بارها به این کشور سفر کنیم، باز هم نمی توانیم از تمام مناطق دیدنی آن بازدید کنیم؛ بنابراین بهتر است با توجه به علاقه ای که دارید، مقصد گردشگری خود را تعیین کنید . با خرید تور هند از آژانس گردشگری هورام می توانید با یک برنامه ریزی دقیق و منظم طی چند روز تمام جاذبه های توریستی هند را ببینید و نهایت لذت را از سفر خود به هندوستان ببرید.

در آژانس هورام گشت امکان خرید تور، بلیط و رزرو هتل های مطرح خارجی فراهم است تا تجربۀ شگفت انگیز و به یادماندنی سفر تا همیشه در ذهن شما نقش ببندد. برای خرید تور هند به سایت هورام گشت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن 02143000064 تماس بگیرید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/tygqlfbZ
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه