جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سند اجاره ای عنوان مورد بحث در این مقاله است. سند اجاره ای زمانی نیاز می شود که شما زندانی یا متهمی دارید که مرجع قضایی برای در دسترس بودن متهم، وثیقه ای را صادر می نماید.

نکته مهم در این مورد آن است که یک وکیل در این مورد شما را همراهی کند تا مشکلی پیش نیاید. وکلای باتجربه موسسه حقوقی اساک می­توانند به بهترین نحو شما را راهنمایی کرده و در صورت لزوم همراهی کنند.

سند اجاره ای با قیمت مناسب با نظارت وکیل

سند اجاره ای چیست؟

سند اجاره ای، توافقی بین دو شخص است که در آن، یک شخص سند ملک یا اموال خود را برای مدت محدودی در اختیار شخص دیگری قرار می دهد. در مقابل، شخص دوم مبلغی به عنوان اجاره وثیقه به شخص اول پرداخت می کند.

به عبارت دیگر، اجاره سند، یک راهکار برای افرادی است که امکان تهیه وثیقه را ندارند. با استفاده از این گزینه، شخص متقاضی می تواند در مدت محدودی از وثیقه استفاده کند و در پایان مهلت، وثیقه را مسترد کند.

به عنوان مثال، فرض کنید فردی به دلیل بدهی و یا هر عنوان مجرمانه ای، مجبور به ارائه وثیقه به دادگاه است. اگر این فرد امکان تهیه وثیقه را نداشته باشد، می تواند از خدمات اجاره سند استفاده کند. در این صورت، شخص دیگری سند ملک خود را برای مدت محدودی در اختیار دادگاه قرار می دهد و در مقابل، مبلغی به عنوان اجاره سند دریافت می کند.

معایب و مزایای سند اجاره ای

اجاره سند مزایا و معایبی دارد. از جمله مزایای اجاره سند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان استفاده از سند در زمانی که امکان تهیه آن را نداریم
  • پرداخت مبلغ اجاره سند به صورت اقساطی
  • امکان انتخاب سند مناسب با شرایط مالی خود

از جمله معایب اجاره سند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرداخت مبلغ اجاره سند
  • امکان توقیف سند و ضبط سند مالکیت موضوع وثیقه
  • اگر متهم در موعد مقرر به دادسرا با دادگاه مراجعه کند دیگر دستور ضبط سند صادر نخواهد شد؛ از این رو اخذ ضمانت و وجه التزام معنی پیدا می­کند.

نکات مهم برای سند اجاره ای

در هنگام اجاره سند، باید نکات زیر را در نظر بگیرید:

  • از یک مؤسسه معتبر و دارای مجوز از مراجع قانونی استفاده کنید.
  • شرایط قرارداد اجاره سند را به دقت مطالعه کنید.
  • در صورت وجود هرگونه ابهام، از مشاور حقوقی کمک بگیرید.
  • حتما از وکیل آشنا به امور وثیقه­ گذاری استفاده نمایید.

سند اجاره ای چیست؟

انواع سند قابل اجاره

در اجاره سند، معمولاً از سند ملک استفاده می شود که شرایط لازم برای وثیقه را داشته باشد. از جمله اسنادی که می توانند به عنوان وثیقه اجاره شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سند ملک شش دانگ یا مشاعی: ترجیحا شش دانگ با کاربری مسکونی، اداری، تجاری، کشاورزی، اقامتی و صنعتی یا ترجیحا املاکی که بازداشت بانک یا دادگاه نباشند؛ ترجیحا بازداشت بانک نباشند. فراموش نگردد که اراضی موقوفه (املاک وقفی) مورد قبول مراجع قضایی نیستند مگر آنکه موقوفه آستان قدس رضوی باشند

هزینه اجاره سند

در ادامه بحث از سند اجاره ای باید گفت که هزینه اجاره سند برای زندانی، برای سند تهران و اطراف تهران 14 تا 15 درصد ارزش ملک و برای سند شهرستان بین 8 تا درصد می باشد. این مبلغ معمولاً به صورت نقد پرداخت می­شود. البته در شرایط خاصی می­توان به صورت اقساط نیز پرداخت کرد.

مدت زمان اجاره سند

مدت زمان اجاره وثیقه، معمولاً یک سال است.

مدارک لازم برای استفاده از خدمات اجاره سند

برای استفاده از خدمات سند اجاره­ای، باید مدارک زیر را ارائه دهید تا صاحب سند ملکی دغدغه تلف شدن و یا ضبط شدن سند را نداشته باشد.

  • اصل و کپی کارت ملی
  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی مدارک شغلی
  • چک یا سفته

پس از آن که صاحب سند ملکی سند خود را معرفی کرد، توسط کارشناس رسمی دادگستری، ارزش ملک ارزیابی می شود و بر اساس ارزش ارزیابی شده، مبلغی به عنوان اجاره وثیقه تعیین می­شود. سپس قرارداد فی­مابین متقاضی و سندگذار تنظیم می­گردد. در چنین شرایطی دفتر وکالت به عنوان واسط و تنظیم­کننده قرارداد عمل می­کند و اسناد و وجوه را تا صدور نامه آزادی در اختیار خود امانت نگه می­دارد. زمانی که کار وثیقه­گذاری کامل شد اسناد و وجوه را منتقل می­کند.

شخص متقاضی باید مبلغ اجاره وثیقه را به صورت نقدی یا چک تضمین شده پرداخت کند. چک ضمانت نیز که دریافت می­گردد پس از آزادی وثیقه، به خانواده زندانی مسترد می­گردد.

هزینه اجاره سند اجاره

چگونه می­توان از اجاره سند اطمینان حاصل کرد؟

برای اطمینان از اجاره سند، باید از یک مؤسسه معتبر و دارای مجوز از مراجع قانونی استفاده کنید. همچنین، باید شرایط قرارداد اجاره وثیقه را به دقت مطالعه کنید و در صورت وجود هرگونه ابهام، از مشاور حقوقی کمک بگیرید.

جمع بندی

سند اجاره ای یک راهکار قانونی و ایمن برای افرادی است که امکان تهیه وثیقه را ندارند. با استفاده از این گزینه، افراد می توانند از مزایای وثیقه بهره مند شوند و در عین حال، نگرانی از بابت عدم توانایی در بازپرداخت مبلغ وثیقه را نداشته باشند.

چنانچه نیازمند سند اجاره ای بودید، حتما با یک وکیل مشورت کنید و معمولا بهترین وکلا در موسسات حقوقی معتبر دور هم جمع می­شود. تشکل­هایی مانند گروه حقوقی آساک می­تواند مرجع خوبی برای معرفی وکلای باتجربه باشند.

سوالات متداول

در ادامه بحث از سند اجاره ای به بررسی پاسخ سوالاتی پرداخته­ایم که در دسته سوالات پرتکرار قرار دارند.

آیا اجاره سند در ایران قانونی است؟

بله اجاره سند در ایران قانونی است. طبق ماده 10 قانون مدنی طرفین می­توانند هر قراردادی را بنا بر موافقت خود تنظیم نمایند.

در پایان به شما پیشنهاد می­شود که اگر به هر دلیل نمی­توانید وثیقه برای مرجع قضایی اعم از دادسرا یا دادگاه تهیه نمایید، بلافاصله و با اندکی تامل با گروه حقوقی اساک تماس بگیرید تا سند ملکی اجاره ای مورد نظر شما در کمترین زمان و با قیمت مناسب تهیه شود.

موسسه حقوقی اساک

گروه حقوقی آساک متشکل از وکلای دادگستری و قضات بازنشسته بیش از 30 سال سابقه کار است که فعالیت­های حقوقی و وکالتی می­نمایند و در کنار وکالت، قریب به 15 سال است که مشغول تهیه سند و معرفی وثیقه گذار مطمئن برای متقاضیان سند زندانی است.

شما با کمک ما می­توانید در محیطی امن و بدون دغدغه وثیقه موردنیاز خود را تأمین کرده و مشکل پیش آمده را رفع نمایید.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/NjPWAXVI
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه