جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

سامانه استعلام سوابق خودرو شامل چه گزارش هایی است؟

یکی از نگرانی هایی که اشخاص در هنگام خرید یا فروش خودرو با آن مواجه هستند، اصالت و بدون مشکل بودن وسیله نقلیه ای است که قصد خرید آن را دارند. برای این منظور می توان از سامانه استعلام سوابق خودرو کمک گرفت.

ما در این مطلب در این مورد که سامانه استعلام سوابق خودرو چیست و چه اطلاعاتی را از آن می توان استخراج کرد، با شما صحبت خواهیم کرد. در پایان هم روش های استعلام سوابق خودرو از طریق سامانه آیتول بیان خواهد شد.

سامانه استعلام سوابق خودرو چیست؟

سامانه استعلام سوابق خودرو که شامل برخی اطلاعات مفید در مورد وسایل نقلیه مختلف است، در مهر ماه همین امسال رونمایی شد.

خریدار و فروشنده وسایل نقلیه با استفاده از این سامانه کاربردی می توانند اطلاعات لازم و ضروری برای انجام این معامله را مشاهده کنند. همین امر می تواند سبب کاهش چشمگیر اختلافات و دعاوی در هنگام معامله شود.

اطلاعات موجود در سامانه استعلام سوابق خودرو

با استفاده از سامانه استعلام سوابق خودرو می توان از وضعیت قابل معامله بودن وسیله نقلیه مطمئن شد تا در صورت بروز هرگونه مشکل (مانند سرقتی بودن یا توقیف آن به هر دلیلی) از انجام معامله خودداری کرد.

برخی از مهم ترین اطلاعاتی که از طریق این سامانه می توان از آن ها مطلع شد، شامل موارد زیر هستند:

  • این سامانه اطلاعات جامعی در مورد وضعیت بیمه شخص ثالث خودرو به منزلۀ پوشش بیمهای الزامی برای هر وسیله نقلیه در اختیار افراد قرار می دهد. به علاوه تعداد دفعاتی که برای وسیله نقلیه مورد نظر خسارت از بیمه دریافت شده است، در این سامانه مشخص است.
  • با استفاده از این سامانه میتوان از صحت اطلاعات خودرو مورد نظر و منطبق بودن آن با موارد مندرج در برگ سبز خودرو مطمئن شد.
  • با استفاده از این سامانه میتوان در مورد میزان خلافی خودرو و وضعیت قابل معامله بودن آن مطلع شد.
  • این سامانه اطلاعات مفید دیگری مانند وضعیت مالیات نقل و انتقال خودرو، تعداد نقل و انتقالهای وسیله نقلیه مورد نظر، سال ساخت، نوع سوخت و کاربری آن را هم در اختیار شما قرار می دهد.

استعلام سوابق خودرو از طریق آیتول

استعلام سوابق خودرو از طریق آیتول

شما برای استعلام سوابق خودرو مورد نظر خود می توانید از سایت معتبر آیتول هم کمک بگیرید. برای این منظور کافی است به این سایت مراجعه و برای مشاهده اطلاعات مورد نظر خود در سایت آیتول از یکی از دو روش زیر استفاده کنید:

  • استعلام از طریق بارکد موجود روی برگ سبز خودرو و وارد کردن کدملی مالک و خریدار
  • استعلام از طریق اطلاعات موجود روی برگ سبز خودرو به همراه کدملی مالک و خریدار

آیتول با اتصال به سامانه اطلاعات ثبت احوال، معاینه فنی، بیمه مرکزی، فراجا، قوه قضاییه، سازمان ثبت اسناد کشور و وزارت صمت، اطلاعات مورد نیاز را استخراج می کند و به کاربران نمایش می دهد.

استفاده از سامانه آیتول برای بررسی سوابق وسایل نقلیه مزایای زیادی دارد که از جمله آن ها می توان به دسترسی به اطلاعات معتبر و به روز، اطلاع از وضعیت قانونی وسیله نقلیه، کاهش احتمال کلاهبرداری در معاملات خودرو و پرداخت عوارض و بدهی های خودرو به صورت یکجا اشاره کرد.

سامانه استعلام سوابق و اصالت خودرو آیتول

سخن آخر

سامانه استعلام سوابق خودرو یکی از منابع معتبر برای دریافت اطلاعات مربوط به وسایل نقلیه در هنگام معاملات آن هاست که با دسترسی به این اطلاعات، احتمال کلاهبرداری یا بروز دعاوی و اختلافات در معاملات به حداقل می رسد.

آیتول یکی از سامانه های معتبر برای استعلام سوابق وسایل نقلیه است که امکان دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای معامله خودرو، پرداخت یکجای خلافی و عوارض و بدهی های وسیله نقلیه را قبل از اقدام برای نوبت دهی تعویض پلاک فراهم کرده است. 

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/N1RlRZSe
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه