جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

بررسی علایم تخصصی کفش ایمنی + مفهوم آنها

استانداردهای کفش ایمنی کار در ارتفاع

استانداردهای کفش ایمنی کار در ارتفاع یکی از مهم ترین بخش هایی است که برای کار در ارتفاع باید به آن توجه ویژه ای داشت. اصولا کار در شرایط سختی مثل ارتفاع، باید از امکانات ویژه ای برخوردار باشد. کفش از مهم ترین ارکان این شغل به حساب می­آید.

کفشی که برای کار انتخاب می کنید به هیچ عنوان نباید باعث بروز مشکل یا حتی ایجاد خطر برای شما در حین کار شود. اگر این اتفاق برای شما رخ داد، باید سریعا نسبت به تغییر آن اقدام کنید تا از وقوع اتفاقات پرخطر در آینده به خوبی جلوگیری کنید.

یکی از نکاتی که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشیم، این است که یکی از وظایف کارفرما، مهیا کردن شرایط کار، امکانات و لوازم مورد نیازی مثل کفش است. این مدل کفش باید دارای دو ویژگی مهم، ایجاد امنیت و همچنین احساس راحتی در شما شود. نبود هر کدام از این دو، می تواند شما را به فکر تغییر کفش­تان بیندازد.

به دلیل اهمیت بالای ایمنی افراد در محیط کار فروشگاه آنلاین تجهیزات و لوازم ایمنی کار یونکس ،تمامی موارد و ملزومات را با بهترین کیفت تهیه کرده است، برای خرید تجهیزات و کفش ایمنی کار از طریق لینک وارد سایت شوید.

ویژگی های کفش کار ایمنی

یکی از استانداردهای این مدل کفش برای ارتفاع، محافظت از پا در برابر خطرات ناشی از محیط کار است. امروزه دیگر اهمیت پا، به عنوان قلب دوم بر کسی پوشیده نیست و انتخاب کفش مناسب هم به همین جهت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

کفش ایمنی به کفشی گفته می شود که با طراحی خاصی تولید می شود که بتواند در محافظت از پای شما، به خوبی عمل کند. از ویژگی های این کفش می توان به زره فولادی ای که در جلوی آن قرار دارد اشاره کرد. این ویژگی، از قطع شدن انگشتان در زمان بروز خطر جلوگیری می کند.

طبق آمار به ثبت رسیده، بیشترین خطری که پای شما را در محیط کار در معرض خطر قرار می دهد، له شدن انگشتان و همچنین پنجه پا در اثر افتادن اجسام سخت است. از دیگر ویژگی های این کفش ها می توان به کفی آن اشاره کرد که از یک ماده قابل انعطاف همچون پلی اورتان ساخته می شود. در قسمت پنجه پا هم از نوعی چرم عایق به برق برق گرفتگی و همچنین عایق به مواد شیمیایی استفاده می شود.

کفش ایمنی مخصوص ارتفاع دارای چه ویژگی هایی است؟

از مهم ترین استانداردهای کفش ایمنی کار در ارتفاع، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

این کفش ها باید از کیفیت و عمر طولانی برخوردار باشد و به راحتی و سادگی خراب نشود. همچنین از دیگر ویژگی های آن عدم لغزندگی در محیط کار است.

این عدم لغزندگی به گونه ای است که کفش شما هنگام قرار گرفتن در محیط هایی که امکان سر خوردن در آن زیاد است یا در محیط هایی که مرتفع هستند و ممکن است با پا گذاشتن بر روی هر سطحی به ناگهان سر بخورید، جلوگیری می کند.

همچنین گرم نگه داشتن پا در محیط های سرد و جلوگیری از خسته شدن عضلات پا در اثر ساعات کار طولانی از ویژگی های دیگر این کفش ها به­شمار می رود.

سبکی کفش، یکی از نکات مهم در انتخاب آن است. شما به دلیل فعالیت در ارتفاع ممکن است به­ طور طبیعی دچار خستگی عضلات شوید، جدای اینکه کفش باید جلوی این خستگی را بگیرد، سبکی آن هم باید درست به همین منظور باشد و مانع از کشیده شدن و ایجاد سنگینی در پاهای شما شود.

خرید کفش ایمنی کار

بررسی کفش ایمنی کار از لحاظ ساختار و جنس

به طور کلی کفش هایی که با استانداردهای کار در ارتفاع تولید و عرضه می شوند، به دلیل تنوعی که مشاغل با یکدیگر دارند، دارای دسته بندی و تفاوت های مهمی هستند.

یکی از پرطرفدارترین و همچنین پر مصرف ترین کفش های ایمنی، کفشی است که سر پنجه آن فولادی و با استفاده از پلی یورتان ساخته شده است. این کفش دارای خاصیت ضد لغزش، مقاوم در برابر سایش بوده و همچنین بسیار سبک است. اغلب از این کفش ها در کارخانه ها استفاده می شوند.

همچنین نوع دیگر از کفش ایمنی کار است که از مقاومت بیشتری برخوردار بوده و همچنین از زره تی پی او پی یو ساخته شده است که اغلب برای محیط های کاری­ای که اسیدی هستند بسیار مورد مناسب است.

این کفش در برابر اسید سولفوریک به صورت 98 درصد مقاومت نشان می دهد در برابر حرارت زیاد هم دارای دوام بسیار بالایی است که این مورد، از استانداردهای این مدل کفش است.

یکی دیگر از انواع کفش های ایمنی، کفشی است که سر پنجه آن از کامپوزیت ساخته شده و در محیط های کاری ای که با برق سروکار دارند، بسیار مورد استفاده قرار می گیرد زیرا که عایق برق است.

استانداردهای کفش ایمنی کار در ارتفاع

استفاده از کفش ایمنی در مشاغل چه اهمیتی دارد؟

همه ما می دانیم که محیط کار، مستعد ایجاد خطرات جانی برای کارگران است. هر قدر هم که در انجام کارها دقت کنید و با احتیاط کامل آن را انجام دهید، باز هم ممکن است که خطر در کمین شما باشد. استفاده از لوازم حفاظتی یکی از ساده ترین راه ها برای جلوگیری از رسیدن آسیب جدی به جسم و جان شما می شود.

یکی از این لوازم حفاظتی کفش ایمنی کار هستند. این کفش ها بر اساس شغل و محیط کار دسته­بندی می شوند و وظیفه آنها محافظت از پای کارگر در برابر سقوط اجسام، سوختگی، بریدگی، آتش سوزی، لغزندگی است. جنس این کفش ها و نوع آن ها بسته به شغلی که در آن فعالیت دارید، می تواند متنوع باشد.

 

علائم روی کفش های ایمنی به چه معناست؟

کفش هایی که بر اساس استانداردهای کار در ارتفاع ساخته و روانه بازار می شوند دارای علائم زیر هستند:

  •       Sb

سرپنجه فلزی و مقاوم در برابر ضربه

  •       S1

دارای ویژگی آنتی استاتیک و مقاوم در برابر مازوت و مواد روغنی

  •       S2

مقاوم در برابر آب

  •       S3

مقاوم در برابر برخورد با اجسام تیز

 

برای خرید یک کفش ایمنی کار به چه نکاتی باید توجه کرد؟

استانداردهای کفش ایمنی در ارتفاع شامل موارد زیر است:

  •       آب
  •       سبکی
  •       مقاومت در برابر اجسام تیز
  •       ضد لغزش و سرخوردن
  •       عایق در برابر برق
  •       قابلیت رفع خستگی عضلات

آیا استفاده از کفش ایمنی در محیط کار مهم است؟

 محیط کار همواره می تواند در اثر سهل انگاری کارگران دیگر، خطر ساز شود. سقوط اجسام، برق گرفتگی، اتصالی برق تمامی این موارد می تواند منجر به خطرات جانی شود. استفاده از لوازم ایمنی مثل کفش مناسب محیط کار می تواند تا حد زیادی از بروز این حوادث جلوگیری کند. کفش ایمنی کار دارای ویژگی های مهمی است که در هنگام خرید باید به آن توجه کرد. 

منبع سایت لوازم ایمنی کار یونکس :  https://www.unexsafety.com/

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/mqERxRPA
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه