جمعه, ۱۵ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Fri, 5 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
انتظار ثبات بازار خودرو در بلندمدت را نداشته باشید

حرف درمانی و وعده های مختلف بر بازار و قیمت خودرو تاثیری نداشت

6 ماه پیش ( 1402/10/14 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از دیجیاتو، اگر طی روزهای اخیر پیگیر موضوع قیمت خودرو باشید، حتما متوجه شده اید که روند بهای خودرو در بازار افزایشی است. این موضوع نشان می دهد که حرف درمانی و وعده های مختلف بر بازار خودرو تاثیری نداشته است. این روند را سال گذشته نیز شاهد بودیم که در نهایت به انفجار قیمت ها در ابتدای سال 1402 منجر شد. البته مشخص نیست روند افزایش قیمت ها در بازار شکل انفجاری به خود بگیرد یا خیر.

روند افزایش نرخ ها در بازار خودرو پس از یک رکود طولانی مدت آغاز شده است. شرایط رکود بازار از بهار 1402 آغاز شد و تا پاییز ادامه یافت. با این حال زمستان را با افزایش قیمت خودرو آغاز کرده ایم. دلیل اصلی این موضوع، کاهش عرضه خودرو در بازار است. خودروسازان بزرگ یعنی ایران خودرو و سایپا، روند عرضه خودرو به بازار را به کندی پیش می برند. واردات خودرو نیز تاثیر خود بر بازار را از دست داده است؛ چرا که خودروهای وارداتی بسیار گران و اندک  هستند، از این رو نمی توانند موجب کاهش قیمت سایر خودروهای موجود در بازار شوند.

حرف درمانی و وعده های مختلف بر بازار  و قیمت خودرو تاثیری نداشت

از سوی دیگر با نزدیک شدن به نوروز 1403، تقاضای مشتریان برای خرید خودرو به صورت سنتی افزایش می یابد. مشتریان و متقاضیان خرید خودرو که از وعده های تحقق نیافته سرخورده شده اند، اندک سرمایه خود را به بازار می آورند تا اتومبیل مطلوب خود را خریداری کنند. پیش از این نیز برخی کارشناسان و فعالان بازار خودرو نسبت به صبر بیش از حد هشدار داده بودند. قیمت خودرو طی ماه های گذشته در کف خود قرار داشت و بهترین موقع برای خرید بود. البته هنوز هم دیر نشده است و مشتریان می توانند اتومبیل مطلوب خود را پیش از گرانی بیشتر، خریداری نمایند.

انتظار ثبات بازار خودرو در بلندمدت را نداشته باشید

از زمان آغاز رکود و کاهش قیمت ها در بازار خودرو تاکنون، بسیاری از کاربران با وعده «نخرید که ارزان خواهد شد!» سایرین را به نخریدن خودرو دعوت می کردند. این موج اجتماعی که با کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان همراه شده بود،  باعث شد تا قیمت خودرو برای مدتی در محدوده ثابتی باقی بماند. همچنین میزان معاملات بازار به سطح حداقلی کاهش یافت. بنابراین برای کوتاه مدت، رویگردانی مشتریان از بازار خودرو جواب داد و قیمت ها کاهشی شدند. اما در بازاری که تورم به یکی از ساکنین همیشگی آن تبدیل شده است، نمی توان انتظار ثبات قیمت ها را در بلندمدت داشت.

با افزایش قیمت خودرو در کارخانه و همچنین عرضه محدود کالا به بازار، می توان انتظار داشت که روند افزایش قیمت خودرو به صورت آهسته یا انفجاری تا چند ماه دیگر ادامه داشته باشد. البته به دلیل کاهش بیشتر قدرت خرید مصرف کنندگان، معاملات بازار محدود خواهد بود. با این حال افزایش قیمت در کارخانه و همچنین محدودیت عرضه، محرک های اصلی افزایش قیمت خودرو باقی خواهد ماند.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/2N5CyOW7
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه