شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

نقصان عرضه تولید و مصرف در بازار دلیل افزایش قیمت خودرو

6 ماه پیش ( 1402/10/11 )
 

به گزارش فرصت امروز به نقل از رسالت، لطف الله سیاهکلی، نماینده مردم قزوین ، آبیک، البرز و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به تشریح افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر پر داخت و دراین باره عنوان کرد:افزایش قیمت خودرو طی روزهای اخیر موضوعی درست است و متأسفانه به سبب کاهش عرضه شاهد افزایش قیمت می باشیم. این فرمول نه تنها در بازار خودرو بلکه در تمامی بازارها مطرح می باشد؛ مادامی که عرضه دچار نقصان شود، قیمت ها افزایشی خواهد شد. در بازار خودرو نیز همواره شاهد ناترازی بوده ایم و اینک نقصان عرضه تولید و مصرف مطرح می باشد.

وی با انتقاد از روند اجرای قانون واردات خودروهای نو و کارکرده افزود: مادامی که مصوبات مجلس شورای اسلامی که شامل دو قانون، ساماندهی بازارخودرو و واردات خودروی کارکرده می باشد، به اجرا نمی رسد و روند بسیار کندی را طی می کند، طبیعی است که شاهد وضعیت نا به سامان بازار باشیم. سیاهکلی تصریح کرد: قانون ساماندهی بازار خودرو بسیار کند اجرا می شود و آیین نامه واردات خودروی کارکرده نیز تاکنون ا ز سوی دولت ابلاغ و اعلام نشده است. بی شک مردم نیاز به خودرودارند و ناچار به خرید از بازار خودرو می شوند؛ ناترازی عرضه و تقاضا نیز موجب می گردد تا قیمت افزایشی شوند و مردم باقیمت بالا محصولات را خریداری کنند.عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: ناترازی عرضه و تقاضا بازار را برهم می زند. 

نقصان عرضه تولید و مصرف در بازار دلیل افزایش قیمت خودرو

دراین میان اگر تعداد متقاضیان افزایش یابد، ناترازی موجود نیز بیش ازپیش خواهد شد و قیمت ها شکل دلالی به خود خواهد گرفت. او متذکر شد: عدم تناسب عرضه و تقاضا موجب شکل گیری قیمت های کاذب خواهد شد. به طورحتم در این فرآیند چاره کار تنها اجرای مصوبات مجلس می باشد؛ ضرورت دارد تا قانون ساماندهی بازار خودرو و واردات خودروهای کارکرده به سرعت اجرایی شود. چنانچه این مهم عملیاتی نشود، بازار خودرو از کنترل خارج خواهد شد.نماینده مردم قزوین ، آبیک، البرز درمجلس یازدهم یادآور شد: مجلس وظیفه نظارتی دارد اما روند اجرایی در دست مجری قانون می باشد. دراین راستا ضرورت دارد تا دولت پاسخگو باشد و رسانه ها نیز علت تأخیر درروند اجرای قانون را از دولت، وزیرمربوطه و رئیس بانک مرکزی جویا شوند. او اظهارکرد: دولت باید پاسخ دهد که چرا قانون تعیین تکلیف شده از سوی مجلس شورای اسلامی تاکنون انجام نشده است.

این تأخیر در حالی است که وظیفه مجریان مشخص شده و شیوه کار نیز مبرهن شده است. زمانی عنوان می شد که قانون موردنیاز وجود ندارد، دستورالعمل های موجود با مشکل مواجه است و تولیدکننده نیز مخالف و درصدد انحصار بازار خودرو است. حال می بینیم که تمامی مشکلات مرتفع و دیگر بهانه ای نیز وجود ندارد، اما همچنان درروند اجرای قانون تأخیر صورت می گیرد، عرضه کاهش می یابد و قیمت ها افزایشی می گردد.سیاهکلی گفت:دولت می بایست پاسخگوی تأخیر درروند اجرای قانون باشد چراکه مردم همواره از نمایندگان خود می پرسند و این مهم را مطالبه می کنند. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی د ر پایان این گفت وگو تأکید کرد: قانون ساماندهی بازار و واردات خودروی کارکرده دو امرمهمی است که از سوی دولت عنوان شده است. دولت این لایحه را به صورت دوفوریتی مطرح و مجلس نیز به سرعت آن را بررسی کرد. حال که مجلس در جهت همکاری با دولت گام برداشته ، خواهان تسریع روند اجرایی قانون است. کوششمان جهت بهره این کار برای مردم ملموس شود و کام مردم از این اتفاق شیرین گردد.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/7Iycn6s3
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه