شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

دلایل خرابی گیربکس رنو کپچر

6 ماه پیش ( 1402/10/9 )
 

تعمیر گیربکس رنو کپچر

تا به حال در خیابان شده که ماشین رنو کپچر شما خراب شود و ندانید که باید چه کار کنید؟ شما باید با امداد خودرو رنو تماس بگیرید تا کارشناسان خودروی شما را بررسی کنند تا دلایل خرابی را پیدا کنند. خراب شدن گیربکس رنو یا خودروی دیگری نمی تواند فقط یک دلیل خاص داشته باشد. عوامل متعددی می تواند جزء دلایل خرابی گیربکس رنو کپچر قرار گیرد. خرابی می تواند به دلیل نقص در خود گیربکس باشد و هم می تواند به دلیل خرابی قطعات دیگر خودرو این اتفاق افتد. به این صورت که، نقص در یک قطعه مرتبط به طور مستقیم یا به شکل غیر مستقیم بر روی عملکرد گیربکس رنو تاثیر منفی بگذارد. گاهی دلیل رخداد به وجود آمده در خودرو می تواند به گیربکس مربوط نباشد. به همین دلیل، لازم است قبل از هر چیزی یک بررسی کلی بر روی تمام اجزای خودرو صورت گیرد.

 

علایم خرابی گیربکس رنو کپچر

هر چقدر از یک وسیله نقلیه بیشتر استفاده کنید، درصد خراب شدن آن افزایش می یابد. هنگامی که اشکالی در خودرو به وجود آمد و شما حدس زدید که گیربکس دلیل مساله رخ داده است باید خودرو را به یک متخصص نشان دهید تا به طور تخصصی گیربکس را مورد بررسی قرار دهد تا با تشخیص دلیل خرابی بتواند آن را سریع تعمیر نماید. علایمی وجود دارد که مشاهده آن ها می تواند رهنمود، خرابی گیربکس رنو کپچر باشد. در زیر به این موارد اشاره می کنیم:

  1. روغن ریزی

وقتی متوجه می شوید که زیر خودرو روغن ریخته یا روغن در حال چکه کردن است این مورد را جزء دلایل خرابی گیربکس رنو کپچر می دانید. در حالی که ممکن است فقط تاریخ روغن موجود در گیربکس گذشته باشد که این علامت، با تعویض روغن برطرف می شود. اگر از درون خودرو صداهای زیادی شنیدید، باید بدانید که گیربکس نقصی پیدا کرده است. مثلا سوراخ شده و با چکیدن روغن از سوراخ و کم شدن مقدار آن صدا و لرزیدن های پیاپی در خودرو پیش آمده است.

  1. نقص در دنده

وقتی کار دنده گیری به سختی انجام شود، احتمال آسیب دیدن سنسورها وجود دارد. خرابی گیربکس می تواند بر روی سنسورهای دنده اثر گذاشته و آن را تخریب کرده باشد. به همین منظور، زمانی که دنده مشکل پیدا کرد باید آن را جز دلایل خرابی گیربکس رنو کپچر دانست و از آن به عنوان یک علامت استفاده نمود.

  1. صدمه دیدن بلبرینگ

گیربکی دارای بلبرینگ است. اگر به هر علتی این بلبرینگ ها شکسته شوند گیربکس با نقص مواجه می شود. نقصی که به دلیل عدم هماهنگی در ارتباط به وجود آمده و خودرو را از حالت ثابت بودن در می آورد.

 

علت لرزش گیربکس اتومات کپچر

ایجاد لرزش در خودرو، خبر از یک اتفاق یا یک اخلال می دهد. هنگامی که به گیربکس اتومات خللی وارد شده باشد، دنده خودرو سفت شده و عوض کردن دنده به سختی انجام خواهد شد. گاهی پاره شدن تسمه گیربکس، می تواند علت ایجاد لرزش باشد. بعضا، گیربکس های اتوماتیک زمانی که از برنامه کامپیوتری خود خارج شوند نیز با لغزش روبرو می شوند. در این شرایط، فقط یک متخصص فنی می تواند برنامه ها را مجدد به حالت تنظیم در آورد. از این رو، اگر اتومبیلی با گیربکس اتومات دارید نباید تعمیر آن را به هر تعمیرکاری بدهید؛ زیرا یک اشتباه کوچک می تواند دیگر قطعات خودرو را با تهدید خراب شدن روبرو کند.

 

ایجاد سر و صدا توسط گیربکس کپچر

وقتی گیربکس سالم باشد، صدایی نا آشنا و یا صدایی زیاد از خودرو نمی آید و صدای خارج شده همان صدای معمول خودرو است. زمانی که در میان صدای اصلی خودرو، صداهای اضافی نظیر وزه و یا صدایی شبیه به صدای شکسته شدن چیزی آمدف می تواند از دلایل خرابی گیربکس رنو کپچر باشد. مخزن گیربکس جایی که روغن در آن ریخته می شود، مورد بازبینی قرار می گیرد تا مشخص شود که قسمتی در آن باعث نفوذ روغن به بیرون از خودرو نشده باشد.

 از آن جایی که قطعات خوردو با فاصله کمی نسبت به یکدیگر قرار گرفته اند وقتی خودور به حرکت در می آید آن ها با هم بر خورد می کند، روغن باعث می شود که برخورد قطعات، باعث تراشیدن قطعه ای و یا ایجاد سائیدگی نشود. مورد بعدی که می تواند دلیل صدای زیاد باشد به خراب شدن سیستمی مربوط بوده که مسئولیت انتقال نیرو را بر عهده دارد. بنابراین، ایجاد سر و صدا، نقصی هست که صاحب خودرو نباید از تعمیر آن چشم پوشی کند و یا این که در تعمیر آن تعلل ورزد.

خارج شدن دنده از جای خود

وقتی TCU از تنظیم خارج نشده و محاسبه های آن به طور دقیق صورت گرفته باشد دنده از محل اصلی خود خارج نمی شود. خروج دنده یک نقص بوده که علت مهم آن TCU است. البته نقص در این سیستم فقط محدود به مشکلات دنده ای نمی شود بلکه می تواند بر روی پدال گاز خودرو نیز موثر واقع شود. به این صورت که یک خودرو بدون هیچ گونه فشار و دخالت راننده به طورمرتب در حالت گاز خوردن قرار دارد.

علت خرابی گیربکس رنو کپچر

زمانی که رانندگی با دقت و رعایت احتیاط صورت گیرد، ممکن است در تمام طول سال، خودرو به تعمیر نیاز نداشته باشد. چنانچه بعد از بررسی، مشخص شد که علت خرابی گیربکس رنو روغن هست با تخلیه کامل روغن و پر کردن مخزن گیربکس با روغن جدید و با کیفیت، می توان علت خرابی را برطرف نمود.

تعمیر گیربکس رنو کپچر

برای تعمیر گیربکس، ابتدا باید به وسیله ابزار هایی گیربکس از خودرو جدا شود تا به طور کامل مورد بازرسی قرار گرفته و دلایل خرابی گیربکس رنو کپچر مشخص شود. اگر مشکل گیربکس با تعمیر برطرف شد، فعالیت های تعمیراتی بر روی آن اغاز شود.

چنانچه بعد از وارسی کامل گیربکس، مشخص شد خرابی در حدی هست که تعمیر پذیر نیست باید گیربکس جدید جای گیربکس قدیمی را بگیرد. باید توجه داشت، تعویض هر قطعه در مرکزی صورت گیرد که معتبر باشد؛ زیرا قرار دادن یک قطعه دست دوم و یا یک قطعه ای که اصلی نیست می تواند مشکلات پیچیده تری را برای خودرو به ارمغان آورد.

کلام آخر

در این مقاله دلایل خرابی گیربکس رنو کپچرمطرح شد، دلایلی که با شناخت آن ها می توان مانع از خراب شدن گیربکس و افزایش طول عمر و کارکرد آن شد.همچنین این موضوع که باید با امداد خودرو ماشین مربوطه مثل امداد خودرو جک،امداد خودرو لکسوس و .... تماس گرفت نیز مطرح شد.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/FIP8OtOD
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه