شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از تجارت نیوز، قیمت خودرو امروز جمعه 8 دی 1402 با ثبات و بدون تغییر نسبت به روزهای گذشته گزارش می شود، در این روز با توجه به تعطیلی بازار قیمت ها نسبت به روزهای پایانی هفته ثابت مانده اند. همان طور که در گزارش های منتشر شده در هفته جاری نیز مطرح شده است، می توان شاهد افزایش قیمت خودروها در کف بازار بود. یکی از دلایل گرانی خودرو رو شدن وعده های سر خرمن مثل ارزانی قیمت ها.

اکنون با گذشت بیش از دوسال تنها حدود چهار هزار دستگاه خودرو به کشور وارد شده است و این خودروهای وارداتی که روزگاری قرار بود سفیران رونق، تعدیل کننده قیمت ها و ترازوی نسب عرضه و تقاضای بازار خودرو کشور باشند نه  تنها در تحقق این امور موفق نبوده اند بلکه امروز در بازار، خودروهای نوبرانه وارد شده به کشور با قیمت های نجومی نسبت به گذشته قیمت گذاری می شوند.

چالش عرضه و تقاضا یکی از دلایل افزایش قیمت خودرو در بازار

از دیگر دلایل گرانی خودرو می توان به افزایش قیمت خودرو در مبدا کارخانه اشاره داشت. با توجه به قیمت گذاری دستوری خودرو توسط شورای رقابت و همچنین فشار های سازمان ملی استاندارد برای رعایت استانداردهای 85 گانه و فشار برای افزایش تیراژ خودرو به عدد واهی 1.5 تا 2 میلیون دستگاه خودرو در کشور، خودروسازان برای دور زدن شورای رقابت، تمکین از سازمان ملی استاندارد و حرکت به سمت تحقق وعده افزایش تولید خودرو توسط سیاستمداران، به اضافه کردن چند آپشن جزئی در خودروها روی آورده و بدین شکل در حال افزایش قیمت محصولات خود هستند.

قیمت خودروهای داخلی

در بازار خودروهای داخلی ارزان ترین خودروی صفر موجود در سبد محصولات گروه خودروسازی سایپا، خودرو کوییک دنده ای است که با قیمت 350 میلیون تومان در بازار معامله می شود. به تعبیر دیگر کف قیمتی بازار خودرو از 350 میلیون تومان شروع می شود که تا چند سال گذشته این رقم با حضور خودروی پراید  روی خط تولید عدد 35 میلیون تومان بود.

گران ترین محصول خانواده کوییک، کوییک اتومات است که با قیمت 470 میلیون تومان در بازار خرید و فروش می شود.

ارزان ترین و گران ترین خودروی سدان گروه خودروسازی سایپا، ساینا S دنده ای و شاهین G دنده ای است که هر کدام به ترتیب با قیمت 365 میلیون تومان و 610 میلیون تومان در بازار ارزش گذاری می شوند. ساینا S دوگانه سوز تنها خودرو دوگانه سوز موجود در سبد محصولات خودروسازی سایپا نیز با قیمت 403 میلیون تومان در بازار در بین مصرف کنندگان معامله می شود. 

در گروه صنعتی ایران خودرو نیز خودرو تارا V2 اتوماتیک به عنوان گران ترین محصول این خودروساز با قیمت 735 میلیون تومان در بازار داد و ستد می شود، همچنین پژو 207 اتوماتیک سقف پاناروما نیز در بازار آزاد با قیمت 818 میلیون تومان قیمت گذاری می شود. سمند سورن پلاس دوگانه سوز تنها خودرو دوگانه سوز تولیدی توسط شرکت ایران خودرو، در بازار 670 میلیون تومان از سوی فروشندگان ارزش گذاری می شود.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/JUsaGy3u
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه