شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ارور LE ظرفشویی ال جی

6 ماه پیش ( 1402/10/6 )
 

ظرفشویی ال جی ارور LE میدهد؟!

در میان ارورهای ماشین ظرفشویی ال جی، ارور le ظرفشویی LG یکی از خطاهای رایج به شماره می آید که بسیار جدی و قابل توجه است.

در این مقاله به طور مفصل راجع به معنی و علت ارور LE در ظرفشویی ال جی صحبت خواهد شد.

معنی ارور LE این است که مشکلی مربوط به موتور یا مهار سیم کشی بین موتور و صفحه کنترل وجود دارد. به همین دلیل است که این خطا بسیار مهم و قابل توجه می باشد و برای رفع خطا باید از یک متخصص کمک بگیرید.

اگر زمانی روی صفحه نمایشکر دستگاه چنین اروری مشاهده کردید، بدون اتلاف وقت با نمایندگی تعمیرات ال جی تماس بگیرید تا عیب یابی دقیق توسط تعمیرکار با تجربه و کاربلد انجام گیرد.

معنی ارور LE ظرفشویی ال جی

مشکلاتی مانند: خرابی جت پمپ یا قفل کردن موتور، خطای برد، خرابی سیم کشی دستگاه، هر کدام یکی از دلایل بروز این خطا می باشد. اما در اغلب اوقات معنی کد خطای LE ظرفشویی ال جی، به خرابی موتور مربوط می شود که باید برای عیب یابی و رفع خطا از یک متخصص تعمیر ظرفشویی ال جی کمک گرفته شود.

البته خطای CE در ظرفشویی ال جی هم معنی با ارور LE است. فرقی ندارد که کدام حروف (LE یا CE) روی دستگاه شما ظاهر شده باشند. همچنین اگر لباسشویی شما از برند ال جی باشد، ممکن است در شرایطی که بیش از حد و بدون استراحت دستگاه را روشن می کنید، با ارور LE لباسشویی ال جی هم مواجه شوید که مشابه همین ارور در ماشین ظرفشویی بوده و به خرابی موتور لباسشویی مربوط می شود. برای تعمیر لباسشویی ال جی که خطای LE می دهد هم بهتر است از ابتدا از یک متخصص کمک بگیرید.

علت نمایش کد خطای LE ماشین ظرفشویی ال جی

خرابی یا خطای 5 جزء در ظرفشویی می تواند منجر به این ارور شود.

  • آسیب دیدن اتصالات و سیم کشی داخلی
  • قفل شدن پروانه پمپ شستشو
  • قفل شدن روتور موتور شستشو
  • قفل شدن تیغه
  • معیوب بودن برد اصلی

چگونه خطای LE ظرفشویی ال جی را پاک کنیم؟

در بیشتر مواقع که دستگاه ارور می دهد اولین پیشنهاد به کاربران، ریست ماشین ظرفشویی است. زمانی که ارور بر اثر خطای برد اصلی ظاهر شده باشد، با یکبار ریست، کد خطا از نمایشگر پاک شده و این حالت نشان می دهد که اروری وجود نداشته و تماماً بر اثر یک خطای جزئی از سمت برد اصلی اتفاق افتاده است.

معمولا چنین حالت هایی بر اثر نوسان برق رخ می دهند. اما اگر بعد از ریست همچنان شاهد ارور دستگاه هستید، بهتر است از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

 نحوه ریست ظرفشویی ال جی:

ریست کردن ظرفشویی ال جی بسیار ساده می باشد. کافیست دستگاه را خاموش کنید. جریان برق را قطع کرده و ۱۰ ثانیه، صبر کنید. سپس دستگاه را به جریان برق وصل کنید. دکمه روشن ماشین ظرفشویی را زده و چرخه شستشو را شروع کنید. اگر همچنان با خطا مواجه شدید، می توانید موارد بعدی را امتحان کنید.

تعمیر ظرفشویی ال جی

تعمیر ظرفشویی ال جی برای پاک کردن ارور LE

زمانی که کد خطا به دلیل وجود مشکل در موتور پمپ گردش آب ایجاد شده باشد، می توانید راه حل زیر را بکار گیرید:

  • ماشین ظرفشویی ال جی را به مدت 30 تا 45 دقیقه خاموش کنید تا موتور خنک شود. امکان دارد این خطا به دلیل گرم شدن بیش از حد موتور به نمایش درآمده باشد.
  • بعد از 30 تا 45 دقیقه یک چرخه شستشوی جدید را شروع کنید و بررسی کنید که آیا کد خطای LE دوباره نشان داده می شود؟ یا خیر.

اگر ارور ظاهر نشد، شستشوی معمولی را از سر بگیرید. اما اگر خطای LE برگشت، موارد بعدی را امتحان کنید.

  • بررسی کنید که دسته سیم یا سیم کشی به موتور پمپ، بدون مشکل و ایمن وصل شده و آسیبی ندیده است.
  • بررسی کنید که پروانه و روتور شستشو نشکسته یا آسیب ندیده باشد. زیرا باعث می شود کد خطای LE ظاهر شود.
  • اگر پروانه، روتور و دسته سیم ها سالم بودند و مشکلی وجود نداشت و کد LE دوباره ظاهر شد، گام بعدی تعویض پمپ ماشین ظرفشویی و مجموعه موتور است.
  • پمپ ماشین ظرفشویی و مجموعه موتور را تعویض کنید تا خطای LE برطرف شود.

توصیه می کنیم تعویض قطعات دستگاه را به یک متخصص بسپارید تا خیال تان بابت کیفیت قطعه و روند تعویض صحیح آن راحت باشد.

بررسی سایز اجزاء که منجر به ارور LE ظرفشویی ال جی می شوند:

زمانی که کد خطای LE ظاهر می شود، قطعات یا اجزایی که در ماشین ظرفشویی ال جی نیاز به بررسی، تعمیر یا تعویض دارد، عبارتند از:

1- اتصالات سیم کشی و یا دسته سیم به و از موتور را بررسی کنید: بررسی کنید تا دسته سیمی که به موتور وارد و از موتور خارج می شود، کاملا سالم و بدون نقص باشد. اگر سیم یا دسته سیم آسیب دیده یافت شد، دسته سیم یا سیم کشی را تعویض کنید.

2-مطمئن شوید پروانه موتور، روتور موتور و تیغه آزادانه حرکت و به درستی کار می کنند: پروانه و روتور پمپ شستشو را بررسی کنید تا از قفل نبودن آن ها مطمئن شوید. اگر پروانه یا روتور معیوب است باید موتور را تعویض کنید.

3- اگر سیم کشی، موتور، روتور، پروانه، تیغه ها همگی سالم هستند (همه قسمت های مکانیکی و تمام سیم کشی ها سالم هستند) آخرین قسمتی که باید تعویض شود، برد کنترل اصلی PCB است: برای پاک کردن و رفع کد خطای LE در ماشین ظرفشویی ال جی، برد اصلی کنترل PCB را تعویض کنید.

توجه کنید برای چک کردن موتور و عیب یابی سایر قطعات، بسته به مدل ماشین ظرفشویی ال جی، ممکن است مجبور شوید ماشین ظرفشویی را از کابینت خارج کرده و آن را وارونه کنید تا عیب یابی موتور و بررسی قطعات و اجزای آن انجام شود.

قطعات نام برده در بالا و همچنین اطلاعات دیگری که باید بدانید این است که، پمپ تخلیه یک موتور پمپ مجزا از موتور شستشوی اصلی است. و معمولا سیم هایی که ممکن است باعث بروز کد خطای LE شوند، با برداشتن پانل درب و بررسی سیم های معیوب قابل دسترسی هستند.

رفع ارور LE ظرفشویی ال جی را با دکتر تعمیر

ارور LE ظرفشویی ال جی به علت؛ آسیب دیدن سیم در درب

اگر کد خطای LE به دلیل آسیب دیدن سیم در درب نشان داده می شود، می توانید با باز کردن تمام پیچ ها در امتداد محیط داخلی درب ماشین ظرفشویی، سیم کشی را بررسی و تعمیر کنید.

درب جلو به طور کامل جدا می شود. چسبی وجود دارد که عایق را در داخل نگه می دارد و به راحتی می توان آن را جدا کرد. سیم هایی در پایین درب وجود دارد. این سیم ها در یک راهنمای پلاستیکی ثابت می شوند. تمام سیم ها را در این قسمت بررسی کنید. ممکن است یک سیم خاکستری شکسته یا یک سیم آبی وجود داشته باشد. این سیم ها در یک ماده روکش ضخیم در درب داخلی قرار دارند. اگر سیم خرابی پیدا کردید، می توانید آن را تعمیر کنید و این عملیات و تعمیرات باید کد خطای LE را در ماشین ظرفشویی ال جی شما پاک و برطرف کند.

رفع ارور LE ظرفشویی ال جی را با دکتر تعمیر

تمام مراحلی که باید برای عیب یابی ارور LE ماشین ظرفشویی ال جی طی شود، کاملا تخصصی بوده و نیازمند دانش فنی می باشد.

از این رو؛ بهتر است قبل از هر گونه دستکاری آن را به یک مرکز معتبر تعمیرات ظرفشویی ال جی بسپارید تا تمامی مراحل به صورت تخصصی و دقیق انجام شود.

دکتر تعمیر یک مرکز تعمیرات معتبر است که سالیان زیادی در این زمینه تجربه داشته و طی این سال ها مشتریان بسیاری رضایت خود را از این مرکز اعلام کرده اند.

هر نوع مشکلی که برای ظرفشویی شما ایجاد شده باشد، اعم از کد خطای LE یا سایر مشکلات را با این مجموعه در جریان بگذارید تا در سریع ترین زمان، نزدیک ترین تعمیرکار حرفه ای به محل شما را اعزام کنند و کار تعمیرات را در حضورتان انجام دهند.

برای ثبت درخواست و دریافت خدمات تعمیرات فوری و تضمینی در محل، می توانید وارد سایت دکتر تعمیر doctor-tamir.com شوید یا با شماره زیر تماس بگیرید.

021-47639

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/OVdGosn1
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه