شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از اونجایی که زنگ زدگی فرش می تونه یکی از آزاردهنده ترین آسیب های فرش تو خونه هامون باشه، تو همچین شرایطی همه ما به دنبال راهکارهایی هستیم که بتونیم این نوع لکه ها رو با راحتترین روش و با استفاده از مواد خانگی پاک کنیم. در این مقاله، به بررسی روش های مختلف و مؤثر برای حذف زنگ زدگی فرش خواهیم پرداخت. زنگ زدگی فرش یک مشکل متداوله که البته بیشتر تو محیط های مستعد به رطوبت یا درگیر با عامل های تشدید کننده‌ی ایجاد این لکه ها به وجود میان، که برای از بین بردن این لکه ها می تونید از یه لکه بر طبیعی استفاده کنید. توجه داشته باشید که برای رفع لکه زنگ زدگی در صورتیکه با روش های خانگی موفق به برطرف کردن آن نشدید از خدمات یک مجموعه معتبر قالیشویی تهران، کرج و هر منطقه دیگری که ساکن هستید استفاده کنید. 

چگونه زنگ زدگی فرش را پاک کنیم؟

به عنوان مثال یکی از این لکه برها میتونه سرکه سفید باشه که به شما در از بین بردن زنگ زدگی های فرش کمک کنه. البته در طول این مقاله به شما روش و مواد خانگی متفاوتی پیشنهاد میکنیم و شما با توجه به نوع فرش، می تونید از شوینده ها و پاک کننده های خاصی استفاده کنید. پیش از شروع حتماً اطمینان حاصل کنید که محصول انتخابی شما با نوع فرش شما سازگار است تا هیچ گونه آسیبی به فرش نرسه.

پاک کردن لکه های زنگ زدگی از روی فرش می تونه به یه چالش مهم در مراقبت و حفظ زیبایی و طول عمر فرش شما تبدیل بشه. در نتیجه، بهتره که از روش های درست و مواد مناسب برای پاک کردن لکه ها استفاده کنین.

 

نکات کلیدی برای پاک کردن لکه زنگ زدگی فرش

چند نکته کلیدی برای پاک کردن لکه های زنگ زدگی از روی فرش بهتون پیشنهاد می کنیم:

1. سرعت در عمل: این نکته خیلی مهمه که لکه ها رو هر چه سریعتر پاک کنین. عدم تاخیر در پاکسازی مواد لکه زا باعث جلوگیری از جا افتادن عمیق اونا تو بافت اصلی فرش می شه.

2. تست قبلی:

همیشه حواستون باشه قبل شروع از هر مرحله‌ی لکه بری یه تست کوچیک روی یه قسمت از فرش که دید کمتری داره، انجام بدید تا مطمئن شید که محلول یا شوینده انتخابی به فرش آسیبی نمی رسونه.

3. انتخاب محلول مناسب:

از مواد شوینده ای استفاده کنین که با نوع فرش شما سازگار باشه. محصولات تجاری یا روش های خانگی، هرکدوم با دقت انتخاب بشن. در صورتیکه از شوینده های صنعتی استفاده می کنید قبل از شروع استفاده دستورالعمل های مندرج بر روی بسته بندی را به دقت مطالعه و طبق آن عمل کنید.

نکته کلیدی برای پاک کردن لکه های زنگ زدگی

4. حذف رطوبت با دقت:

پس از پاکسازی لکه، فرش رو به دقت و با استفاده از دستمال یا اسفنج تمیز خشک کنید تا رطوبت باقی نمونه.

6. احتیاط در استفاده از محلولهای قوی:

این مورد خیلی مهمه که وقتی ما از مواد شیمیایی استفاده می کنیم، حتما مقدار کم یا رقیق شده رو روی لکه اعمال کنیم تا به فیبرهای بافت فرش آسیب نزنیم. استفاده از شوینده های قوی ممکنه به فرش آسیب بزنه. بنابراین اگر لکه زنگ زدگی با روش های خانگی برطرف نشد بهتر است به جای استفاده از شوینده های قوی، فرش را به یک مجموعه معتبرشستشوی قالی مثل قالیشویی پونک بسپارید.

7. پیگیری نتایج:

این نکته رو یادتون باشه که بعد از پاکسازی،نتایج رو به دقت بررسی کنین، و در صورت نیاز، مراحل پاکسازی رو تکرار کنین تا به نتایج مطلوب دست پیدا کنید.

8. نگهداری و پیشگیری:

با نظافت منظم و پیشگیری از تجمع ذرات و انواع آلودگی ها در فرش لکه‌ی زنگ زدگی به این زودیا ظاهر نمی شن.

 

شوینده های مناسب برای پاکسازی لکه زنگ زدگی فرش

  • مایع ظرفشویی و آمونیاک

آمونیاک و مایع ظرفشویی را به نسبت 1 به 2 با یکدیگر ترکیب کرده و ترکیب حاصل را با آب ولرم ترکیب کنید. یک دستمال آغشته به ترکیب را به ارامی بر روی لکه بکشید و کمی به آن زمان دهید. این کار کمک می کند تا ترکیب فرصت کافی برای زدودن لکه را داشته باشد. سپس بوسیله یک دستمال مرطوب شوینده را از روی فرش پاک کنید. درصورتیکه لکه به طور کامل پاک نشد بهتر است مراحل را تکرار کنید. در نهایت فرش را خشک کنید تا از رشد باکتری ها در آن جلوگیری شود.

  • ترکیب سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین یک ترکیب پرکاربرد برای پاک کردن انواع لکه ها است. این ترکیب را به آرامی و بوسیله یک اسفنج نرم بر روی فرش بکشید. این کار را تکرار کنید تا لکه به طور کامل پاک شود. سپس فرش را آبکشی کرده و به طور کامل خشک نمایید.

ترکیب سرکه و جوش شیرین

  • الکل

استفاده از الکل هم می تواند برای پاک کردن بسیاری از لکه ها مثل لکه زنگ زدگی موثر باشد. برای این منظور الکل را در محل مورد نظر اسپری کنید و مکی به آن زمان دهید. سپس بوسیله یک دستمال تمیز و مرطوب سطح لکه را به طور کامل پاک کنید. در نهایت فرش را خشک کنید تا از ایجاد بوی نامطبوع در آن جلوگیری کنید.

چرا برای پاک کردن زنگ زدگی فرش باید از قالیشویی کمک بگیریم؟

در برخی از موارد زنگ زدگی به راحتی و با روش های خانگی ازمیان نمی رود. قالیشویی ها بوسیله ابزارها و مواد شوینده خاصی لکه را به طور کامل پاک می کنند و می توانند بهترین نتیجه رو برای حذف زنگ زدگی برای ما ایجاد کند. پرسنل حرفه ای قالیشویی با استفاده از تجهیزات مدرن و مواد شوینده خاصی امکان پاکسازی عمیق و بهینه فرش را به بهترین شکل ممکن فراهم می کنند. ضمنا این پاکسازی عمیق بدون آسیب به فرش صورت می گیرد. انتخاب یک قالیشویی معتبر برای سپردن فرش ها به آن کاری نیازمند دقت و بررسی است. قالیشویی خوشنام تهران به عنوان بهترین قالیشویی در تهران خدمات متنوعی در زمینه شستشوی انواع فرش ماشینی، دستبافت، ابریشم و گل ابریشم، رفوگری و ترمیم فرش، لکه بری ( انواع لکه ها) و شستشوی مبلمان ارائه می کند.

خدمات این مجموعه با کیفیت بالا و قیمت های مقرون به صرفه ارائه می شود. اگر نیازمند خدمات حرفه ای در زمینه قالیشویی هستید همین حالا با ما تماس بگیرید. پرسنل مجموعه خوشنام تهران پاسخگوی سوالات شما خواهند بود. این مجموعه خدمات خود را در مناطق مختلفی در تهران ارائه می کند. قالیشویی غرب تهران ، شهران، ورداورد، چیتگر، آزادی، اکباتن، تهرانسر، المپیک و... برخی از شعبات این مجموعه است.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/oAt36WcU
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه