شنبه, ۱۶ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sat, 6 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

به گزارش فرصت امروز به نقل از دنیای خودرو، استانداردهای ۸۵ گانه در بسیاری از خودروهای داخلی اجرایی شده و قرار است خودروهایی که توانایی پاس کردن این استانداردها را ندارند یا نصب این استانداردها در این خودروها صرفه اقتصادی نداشته باشد، از رده خارج شوند. اما اجرای این استانداردها چه تاثیری بر صنعت و بازار خودرو داشته است؟

در همین زمینه سیدمحمدمهدی شکورزاده، فعال صنعت قطعه به بیان نظرات خود پرداخت.

تاثیر اجرای استانداردهای ۸۵ گانه بر صنعت، بازار و قیمت خودرو

وضعیت استاندارد خودروهای داخلی را چگونه می بینید؟

الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای اجباری در شرایطی که صنعت خودرو کشور به واسطه تحریم ها به شدت تحت فشار است و خودروسازان و قطعه سازان نیز به لحاظ تامین نقدینگی در مضیقه هستند، شرایط دشواری را برای خودروسازان داخلی ایجاد کرده است. عدم نظارت کافی سازمان ملی استاندارد بر استانداردهای خودروهای وارداتی در حالی که شرایط سختگیرانه ای را برای استانداردهای خودروهای داخلی در نظر گرفته، ظلم به صنعت خودرو داخلی است.

سازمان ملی استاندارد در این خصوص چگونه باید عمل کند؟

اگرچه خودروسازان در مسیر پیاده سازی استانداردهای اجباری قرار گرفته و گام های موثری در این زمینه برداشته اند اما طبیعتا سازمان ملی استاندارد با توجه به شرایط بحرانی صنعت خودرو باید در این زمینه منعطف عمل کرده و ملاحظاتی را برای اجرای استانداردهای اجباری مدنظر قرار دهد. البته به نظر می رسد نه تنها سازمان ملی استاندارد بلکه سایر ارگان ها نیز با الزام خودروسازان به رعایت استانداردهای اجباری، اهدافی را در سر پرورانده و به دنبال ایجاد موانعی برای رشد تولیدات داخل هستند. این در حالی است که در شرایط و زمان مناسب تری می توان خودروسازان را ملزم به رعایت این استانداردها کرد.

آیا اجرای این استانداردها تاثیر منفی بر تولید و صنعت خودرو داشته است؟

رعایت استانداردهای اجباری منجر به افزایش قیمت خودروهای داخلی در بازار خواهد شد. متاسفانه خودروسازان به سبب اتخاذ سیاست های اشتباه ازسوی دولت و اجبار در رعایت استانداردها ناچار به حذف برخی محصولات اقتصادی خود که قابلیت ارتقای استانداردها را ندارند، شده و عملا با پیاده سازی استانداردها خودروهای گران در اختیار مصرف کننده قرار خواهند گرفت.

جدول کامل قیمت خودروهای داخلی و وارداتی

لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/TgV6SnJG
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه