یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

ویژگی های لوله مانیسمان رده 20 و 40 و 80 کدامند؟

بررسی ویژگی ها و کاربردهای لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 برای صنایعی که جهت انتقال سیالات مختلف نیازمند استفاده از این محصولات هستند، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. دلیل کاربرد زیاد انواع لوله های مانیسمان، ساختار و شکل ظاهری بدون درز آن ها است که از طریق سوراخ کردن شمش های فولادی و طی فرآیند نورد گرم یا سرد تولید می شوند.

منظور از رده بندی لوله مانیسمان چیست؟

در یک تعریف ساده، به طور معمول رده را به عنوان نسبت قطر خارجی به ضخامت لوله در نظر می گیرند که مطابق با استاندارد بین المللی آمریکایی با نام ASME B36.10 مشخص می شود. برای اینکه رده هر کدام از لوله های مانیسمان را تعیین کنند، حاصل تقسیم فشار اجرایی بر فشار مجاز برای استفاده از لوله در عدد 1000 ضرب می کنند تا بتوان این محصولات را در رده های متنوعی قرار داد.

با توجه به اینکه مهم ترین و پرکاربردترین رده های لوله بدون درز شامل لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 می شود در ادامه به بررسی ویژگی های مربوط به هر کدام از این محصولات می پردازیم.

با لوله مانیسمان رده 20 بیشتر آشنا شوید

لوله بدون درز رده 20 در سطح پایینی از لوله های بدون درز قرار دارد از همین رو باید گفت که به طور کلی از ضخامت کم تری برخودار هستند که این موضوع می تواند روی تحمل فشار آن تاثیرگذار باشد.

با توجه به این مسئله معمولا از لوله مانیسمان رده 20 برای استفاده در مکان هایی که دما و فشار پایینی دارند استفاده می شود که شامل تاسیسات ساختمانی، سیستم زهکشی و صنایع غذایی است.

بررسی ویژگی های لوله مانیسمان رده 20

با توجه به اینکه برای ساخت لوله های مانیسمان رده 20 از استانداردهای مشخصی استفاده می شود به طور معمول تفاوت چندانی بین نمونه های داخلی و خارجی از نظر مشخصات و ویژگی های مربوط به لوله وجود ندارد.

یکی از مهم ترین ویژگی هایی که باید در رابطه با لوله بدون درز رده 20 مد نظر قرار داد فشار کاری است که متناسب با مشخصات ابعادی تعیین می شود و باید بدانید که این لوله در برابر تنش، تحمل زیادی ندارد.

از نظر ابعادی نیز باید به این مورد توجه کنید که لوله های مانیسمان رده 20 در سایزهای 8 تا 36 اینچ به بازار عرضه می شوند و ضخامت آن ها نیز معمولا بین 6.35 تا 10.70 میلی متر متغیر است.

ازطرفی باید در نظر داشته باشید که به دلیل ویژگی هایی همچون ضخامت کم دیواره و استحکام ساختاری بالا به طور معمول لوله مانیسمان رده 20 یکی از گزینه های مناسب برای مصارف تزئینی است.

روش تولید، طول لوله و همچنین وزن این محصولات نیز از دیگر ویژگی هایی است که در زمان معرفی لوله های مانیسمان رده 20 مورد بررسی قرار می گیرد و روی کارایی و کیفیت آن ها تاثیرگذار است.

لوله مانیسمان رده 40

آشنایی با لوله مانیسمان رده 40

در کنار لوله بدون درز رده 20 باید یکی دیگر از مهم ترین لوله های مانیسمان را در نظر گرفت که از نظر ساختاری دارای رده 40 است و کاربردهای متنوعی در صنایع گوناگون دارد.

بدون شک زمانی که رده لوله بالاتر می رود باید انتظار داشته باشیم که ضخامت و قطر آن نیز دچار تغییر شود که در نهایت بر روی ویژگی های مربوط به لوله مانیسمان رده 40 تاثیرگذار خواهد بود.

ویژگی های لوله بدون درز رده 40 کدام است؟

در رابطه با ویژگی های ابعادی باید بدانید که لوله های بدون درز با رده 40 معمولا به صورت 1.2 تا 36 اینچی ساخته می شوند که طول آن ها نیز برابر با 6 و 12 متری است که متناسب با کاربرد انتخاب می شود.

ضخامت دیواره نیز یکی دیگر از مشخصات فنی مهم و اساسی برای این محصولات فولادی به شمار می رود که لوله های مانیسمان رده 40 اغلب دارای محدوده ضخامتی بین 1.8 تا 3.4 اینچ هستند.

برای تعیین قطر مورد نیاز جهت استفاده از لوله های بدون درز با رده 40 نیز امکان تهیه مدل هایی با قطر 1.2 تا 24 اینچی وجود دارد که باید با توجه به اولویت های خود قطر را انتخاب کنید.

ازطرفی نیز با توجه به بالارفتن رده، میزان فشاری ک این لوله ها می توانند تحمل کنند نیز در مقایسه با لوله مانیسمان رده 20 بیشتر می شود و امکان استفاده در مکان هایی با دما و فشار متوسط را برای شما فراهم می کنند.

جنس مواد اولیه مورد استفاده برای تولید لوله های مانیسمان رده 40 نیز متناسب با نیازهای محیط متفاوت خواهد بود که در اغلب موارد از فولاد کربن برای این منظور استفاده می کنند.

معرفی لوله مانیسمان رده 80

یکی دیگر از لوله های مانیسمان، با رده 80 شناخته می شود که کاربرد خوبی در صنایع مختلف برای انتقال سیالات و گاز دارد و متناسب با گرید فولادی که برای ساخت این لوله استفاده می شود، ترکیب شیمیایی نیز متفاوت خواهد بود.

در مقایسه با رده های پایین تر، لوله مانیسمان رده 80 استحکام و مقاومت بالاتری دارد و همین مسئله باعث می شود تا در میان صنایع پتروشیمی، پالایشگاه ها و صنعت ساخت وساز طرفداران زیادی داشته باشد.

آنچه لازم است درباره ویژگی های لوله بدون درز رده 80

اولین و مهم ترین ویژگی کاربردی که می توان برای لوله های مانیسمان با رده 80 مد نظر قرار داد، تحمل بالای فشار است که در تعیین نوع کاربرد این محصول تاثیر بسیار زیادی دارد.

در بررسی دیگر ویژگی ها و مشخصاتی که درخصوص لوله های بدون درز با رده 80 ببسیار حائز اهمیت خواهد بود باید به ابعاد این محصول اشاره کرد که شامل موارد زیر است:

  •  
  •  
  • سایز: انواع مختلفی از لوله های مانیسمان رده 80 که در بازار عرضه می شود دارای سایزهایی بین8 تا 24 اینچ هستند.
  • ضخامت: ازآنجایی که قطر داخلی و خارجی لوله مانیسمان در سایزهای مختلف با یکدیگر فرق دارند از همین رو می توان انتظار داشت که ضخامت نیز متفاوت باشد که به طور کلی برای لوله بدون درز رده 80 بین41 تا 30.96 متغیر است.
  • وزن: یکی دیگر از ویژگی هایی که باید برای لوله های بدون درز رده 80 بیان کرد مربوط به وزن این محصولات است که متناسب با سایز، ضخامت، قطر و طول لوله دچار تغییر می شود.

برای آن دسته از افرادی که می خواهند اطلاعات جامعی در رابطه با قیمت انواع لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 در اختیار داشته باشند و از یک مرجع معتبر برای خرید استفاده کنند، وبسایت آهن یک به نشانی https://ahan1.com برای آن ها گزینه خوبی به نظر می رسد.

لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80

جمع بندی

لوله مانیسمان رده 20، 40 و 80 به عنوان پرکاربردترین رده بندی لوله های بدون درز به شمار می روند که هر کدام از آن ها متناسب با ویژگی هایی همچون مواد اولیه، ضخامت، قطر، وزن و سایز کاربردهای متنوعی در صنایع گوناگون دارند.

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/uZJcMuF5
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه