یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

توکنایز صندوق های کاریزما

توکنایز صندوق های سرمایه گذاری کاریزما برای اولین بار در ایران

گروه مالی کاریزما مجوز توکن سازی صندوق های سرمایه گذاری را برای اولین بار در ایران از سازمان بورس و اوراق بهادار دریافت کرده و به عنوان تنها دارنده مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار، توانسته است در بستر سندباکس سه مورد از صندوق های etf خود را توکنایز کند .

توکن چیست؟

برای فهم درست توکن صندوق های سرمایه گذاری، باید بدانیم توکن چیست . توکن یک نوع دارایی دیجیتال است که قابلیت انتقال به دیگران و ذخیره ارزش در خود را دارد. توکن ها پیش از این که در ارزهای دیجیتال مطرح شوند در سیستم های کامپیوتری به عنوان یک نوع مجوز رمزنگاری شده مطرح بودند. توکن ها توسط شرکت های مختلف بر بستر تکنولوژی بلاک چین ایجاد می شوند. هر توکنی کاربرد مخصوص به خود را دارد و بسته به این که کاربرد مورد نظر چقدر برای بشریت مهم است و توکن چه اندازه در رسیدن به آن کاربرد موفق است، می تواند ارزش متفاوتی داشته باشد.

توکنایز کردن چیست؟

Tokenization یا توکن سازی به معنی فرآیندی است که طی آن می توانید دارایی های خود را تبدیل به توکن کنید. درواقع هر چیزی که به عنوان یک دارایی به حساب بیاد و سند مالکیت آن اهمیت داشته باشد را می‎‎‎‎‎‎توان طی فرایند توکن سازی، به یک توکن که نوعی دارایی دیجیتالی است تبدیل کنید. فرآیند توکن سازی به طور کلی شامل 2 نوع از دارایی ها می شود. دارایی های مشهود، مانند املاک، طلا و تمام دارایی های از این قبیل. نوع دوم دارایی های نامشهود هستند که شامل اطلاعات حساس، حق رای، شماره شناسنامه و کارت های اعتباری، مجوز ها و گواهینامه و ... می شود.

توکنایز سه صندوق سرمایه گذاری کاریزما برای اولین بار در ایران

گروه مالی کاریزما برای اولین بار در ایران توانسته است مجوز توکنایز کردن سه صندوق سرمایه گذاری خود ( کهربا، کارا و اهرم) در بستر سندباکس را از سازمان بورس و اوراق بهادار بگیرد. توکن سازی صندوق های سرمایه گذاری که با هدف تسهیل کردن روند سرمایه گذاری ایجاد شده است، ویزگی های منحصر به فردی دارد که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ویژگی های منحصر به فرد توکن سازی صندوق های سرمایه گذاری

توکن سازی صندوق های سرمایه گذاری که گامی رو به جلو در بازار سرمایه میباشد، ویژگی های منحصر به فردی برای سرمایه گذاران ایجاد کرده است که به برخی از آنها می پردازیم:

1- معاملات 24 ساعته

یکی از ویژگی های منحصر به فرد توکن سازی صندوق های سرمایه گذاری، معاملات 24 ساعته آنها می باشد. افراد سرمایه گذار می توانند، این صندوق ها را در 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته خرید و فروش نمایند.

2- برداشت وجه آنی

با توجه به فرآیند تسویه دربازار سرمایه که از یک روز کاری تا دو روز زمان بر است، تسویه آنی در بستر رمزارزها می تواند مزیت بزرگی برای برخی از سرمایه گذاران به شمار رود. چرا که در این بستر، درزمان ارائه درخواست برای برداشت وجه، مبلغ به حساب فرد سرمایه گذار واریز می گردد و افراد زمانی که به نقدینگی نیاز داشته باشند می توانند به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن این وجه را برداشت نمایند.

3- نبودن دامنه نوسان

وجود دامنه نوسان در محیط بازار سرمایه بعضا سهامداران را با برخی چالش هایی مواجه می سازد و در بعضی مواقع که بازار سرمایه با هیجان سهامداران مواجه می شود، باعث ایجاد صف خرید و فروش در نمادها و یا حتی صندوق های سرمایه گذاری می شود و به نوعی نقدشوندگی دارایی مذکور را با چالش همراه می سازد؛ ولی درتوکن های بهادار، معمولا دامنه نوسان وجود نداشته و سرمایه گذاران می توانند بدون دامنه نوسان اقدام به خرید و فروش این دارایی ها نمایند. لازم به ذکر است که به دلیل وجود بازارگردان، از بابت اختلاف قیمت توکن ها با NAV صندوق ها نگرانی وجود نخواهد داشت.

4- حداقل مبلغ سرمایه گذاری در واحدها

با توجه به دستورالعمل سازمان بورس، حداقل میزان سرمایه گذاری در صندوق های etf مبلغ 500 هزار تومان است. ولی برای خرید توکن های این صندوق ها محدودیتی وجود نداشته و شما می توانید حتی کمتر از یک واحد را هم خریداری نمایید. همچنین در این بازار واحدهای صندوق قابلیت تقسیم پذیری داشتـه و شما می توانید هر واحد صندوق را تا 100 مرتبه تقسیم و تبادل نمایید.

توکن صندوق های سرمایه گذاری کاریزما

توکن صندوق های سرمایه گذاری کاریزما

در طرح توکن سازی کاریزما، در قدم اول واحدهای سرمایه گذاری سه صندوق از نوع کالایی، با درآمد ثابت و سهامی مبنای توکن سازی قرار گرفته اند. این سه صندوق شامل صندوق سرمایه گذاری پشتوانه سكه طلا كهربا، صندوق سهامی اهرمی کاریزما و صندوق درآمد ثابت نوع دوم کارا هستند. در ادامه به معرفی ویژگی های هر صندوق خواهیم پرداخت:

صندوق پشتوانه سكه طلا كهربا

صندوق طلای کهربا که یکی از پر بازده ترین صندوق های طلا در بازار سرمایه است، نوعی صندوق سرمایه گذاری کالایی قابل معامله در بورس است که سرمایه های جمع آوری شده مشتریان را در گواهی سپرده سکه طلا و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه گذاری می کند. ترکیب اصلی صندوق طلای کهربا، گواهی های سپرده سکه طلا است و حداقل ۷۰ درصد سرمایه این صندوق در گواهی سپرده کالایی سکه طلا سرمایه گذاری می شود، به همین دلیل وضعیتی قیمتی این صندوق کاملا با نرخ سکه همبسته است.

صندوق سهامی اهرمی کاریزما

این صندوق علی رغم دارا بودن مزایای صندوق های سرمایه گذاری (مانند نقدشوندگی بالا، مدیریت حرفه ای و …) به سرمایه گذاران این امکان را می دهد تا از مزایای اهرم مالی در بورس نیز بهره ببرند. این صندوق که با نماد اهرم در بازار سرمایه معامله میشود، در روند های صعودی بازار بازدهی بالاتری نسبت به صندوق های سهامی کسب میکند .

صندوق درآمد ثابت نوع دوم کارا

صندوق سرمایه گذاری نوع دوم یکی از انواع صندوق های با درآمد ثابت است که حوزه فعالیت آن، سرمایه گذاری در انواع اوراق با درآمد ثابت می باشد. این صندوق از نوع ETF بوده که کارکرد اصلی آن جذب سرمایه گذارانی است که به دنبال سرمایه گذاری بدون ریسک یا با ریسک حداقلی هستند. این صندوق، عمده سرمایه گذاری خود را در اوراق با درآمد ثابت انجام می دهد و به همین دلیل جزء یکی از صندوق های کم ریسک قرار می گیرد.​

نحوه معاملات توکن صندوق های کاریزما

توکن های صندوق های سرمایه گذاری کاریزما، در سامانه های معاملاتی مخصوص انجام و به زودی اعلام خواهد شد. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه و زمان خرید و فروش توکن های صندوق های سرمایه گذاری کاریزما، میتوانید به سایت لرنینگ کاریزما، مرجع آموزشی بورس و بیمه و سرمایه گذاری مراجعه کنید

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/pNk5Q2yE
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه