یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

از صفحه آرایی چه می دانید؟

7 ماه پیش ( 1402/9/13 )
 

از صفحه آرایی چه می دانید؟

صفحه آرایی هنری است که به انتخاب فونت، فواصل خطوط، فاصله از حاشیه، زیبا سازی، عکس گذاری مناسب، طراحی گرافیکی و غیره مربوط می شود. در واقع صفحه بندی به آماده سازی قبل از چاپ می گویند. انتخاب مناسب رنگ ها به هنر صفحه آرا باز می گردد همچنین دید خلاقانه و طراحی قوی از دیگر معیارهای یک صفحه آرایی کتاب یا صفحه آرایی پایان نامه مناسب است. در حال حاضر Adobe Indesign از جمله مهم ترین نرم افزارهای صفحه آرایی در اختیار صفحه آرایان قرار دارد. این نرم افزار بسیار قدرتمند بوده و امکانات فراوانی دارد. شما با در اختیار داشتن این نرم افزار دستتان برای انواع خلاقیت باز است.

در صفحه آرایی پایان نامه و مجله از نرم افزار دیگری موسوم به Microsoft word هم می توان استفاده کرد. البته این برنامه به هیچ عنوان امکانات ایندیزاین را ندارد. اما این برنامه امکان صفحه بندی را برای افراد غیر حرفه ای فراهم می کند تا برای کارهای خود به مشکل برنخورند. اما در کل معنی صفحه آرایی چیست؟ در واقع به مجموع آماده سازی صفحات برای چاپ که به مرور زمان با چاشنی خلاقیت و هنر آمیخته شده است صفحه آرایی گفته می شود. با وجود پیشرفت علم و تکنولوژی همچنان کتاب و مجله جایگاه خود را از دست نداده اند. یکی از راه های افزایش سرانه مطالعه صفحه آرایی کتاب و مجله مناسب و خلاقانه است.

 

جادوی صفحه آرایی

کاربران اغلب برای مطالعه یک کتاب یا مجله از چینش آن استقبال می کنند. زمانی که متن چینش ضعیف و تصاویر خوشه ای ضعیفی دارد بدیهی است که از آن استقبال نمی کنند. ایجاد یک صفحه بندی مناسب تضمین کننده جذب مخاطب می باشد. به طور کلی هر نوع محتوا و متنی که در قالب برگه کاغذ قرار می گیرد یا یک صفحه چاپی یا الکترونیک قرار می گیرد نیاز به صفحه آرایی دارد.

جادوی صفحه آرایی زمانی مشخص می شود که صفحه آرا با استفاده از خلاقیت خود در جلب مخاطب موفق عمل کند. اصلا هدف از صفحه بندی زیباتر نمودن کتاب، مجله، بروشور، گزارش، رزومه و پایان نامه جهت جلب مخاطب است. این مهم قواعد و اصول خود را دارد. با توجه به نوع مخاطب و موضوع در نظر گرفته می شود. در ابتدا باید قطع کتاب را متناسب با موضوع انتخاب کنیم. پس از آن نوع چیدمان را با توجه به اجزای کتاب هماهنگ کنیم. پس از آن فونت و اندازه مناسب متن و تیترهای کتاب پرداخته می شود تا طراحی قالب کلی کتاب تعیین گردد در نهایت به تعیین گرید کار پرداخته می شود و طبق همه این مواد کار صفحه آرایی کتاب انجام می شود.

 

جادوی صفحه آرایی

 

صفحه آرایی جذاب، کلید موفقیت پایان نامه

آیا می دانستید صفحه آرایی جذاب کلید موفقیت پایان نامه است؟ حتی این موضوع روی نمره نهایی شما نیز تأثیر می گذارد. صفحه آرایی پایان نامه امری تخصصی است و با صفحه بندی مجله و کتاب و بروشور کاملا متفاوت است. همه دانشجویان پیش از این که فارغ التحصیل شوند باید درباره موضوعی به همراه استاد راهنما تعیین می کنند یک پایان نامه تحویل دانشگاه دهند. هر دانشگاهی هم قواعد و اصول مخصوص به خود را برای دریافت پایان نامه دارد. دانشجویان نیز در هر مقطعی که باشند موظف هستند از این قواعد پیروی کنند. دانشجو می تواند از همان ابتدا صفحه آرایی پایان نامه خویش را در اختیار فرد متخصص قرار دهد تا همه چیز حرفه ای باشد. اگر این کار به فردی کاربلد و حرفه ای واگذار نشود ممکن است تمام هزینه و زمان شما به هدر برود.

صفحه آرایی پایان نامه شامل تمام اموری است که لازم است روی ظاهر سند علمی و معتبری صورت گیرد. این کار برای هر مقطعی از جمله کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری انجام می شود اما برای هر یک متفاوت است. پایان نامه ها دارای جداول، تصاویر و اشکالی هستند که لازم است هر یک در جایگاه مناسب خود قرار گیرند. اندازه حاشیه متن از بالا و پایین، پاورقی ها و سایر چیدمان ها بسیار مهم است. قالب بندی نوشته ها نیز اهمیت بالایی دارند که شامل اندازه فونت متن، فاصله خطوط و تیترها می باشد.

صفحه آرایی پایان نامه آنقدر مهم است که در نمره نهایی شما تأثیرگذار است. هر اشتباهی در پیشبرد اصول صفحه بندی می تواند در نمره دانشجو تأثیر منفی بگذارد. ممکن است از قضا دانشجو زحمت بسیاری برای محتوای مطلب و جمع آوری آن کشیده باشد. اما عدم رعایت صفحه بندی بخش مهمی از زحمات فرد را به باد دهد. لذا بهتر است برای جلوگیری از این پیشامدها صفحه بندی را به افراد حرفه ای و متخصص بسپاریم. از طرفی زمان برای دانشجو بسیار مهم است و به طور معمول در روزهای نهایی تحویل پایان نامه دانشجو تحت فشارهای فراوانی قرار می گیرد.

 

جلب توجه خواننده با صفحه آرایی استثنایی کتاب و مجله

صفحه آرایی کتاب و مجله چیست؟ تا این جای مطلب به احتمال زیاد با صفحه آرایی آشنا شده اید. همان طور که یک کتاب نیازمند صفحه بندی اصولی و خلاقانه است مجله نیز چندین برابر بیشتر از کتاب نیازمند آن است. ساختار و نوع ترکیب بندی صفحه آرایی کتاب با مجله تفاوت بسیار دارد. اصولا عناصر بصری و تصاویر در مجله بسیار بیشتر از کتاب است. با این وصف این دلیل نمی شود که صفحه بندی کتاب در جلب مخاطب بی تأثیر باشد.

در صفحه آرایی تمام متون موسوم به کلمه و حروف هستند و انواع عکس، جدول، طرح، شکل به عنوان عناصر بصری شناخته می شوند. بنابراین تمام محتوا یا از جنس متن است یا از جنس تصویر. از آنجا که هدف از صفحه آرایی و نگارش کتاب انتقال اطلاعات است به مخاطب است صفحه بندی باید با توجه به مخاطب صورت گیرد. برای مثال صفحه آرایی کتاب بزرگسال با کودکان باید تفاوت داشته باشد. به همین دلیل انتخاب نوع تصاویر، نوع فونت، حاشیه، اندازه فونت، فاصله خطوط همگی می توانند بر روی جلب توجه خواننده تأثیر بگذارند.

صفحه آرایی برای کودکان باید پرتحرک و شادتر باشد در مقابل برای بزرگسالان جدی تر و رسمی تر است. متأسفانه برخی کارفرمایان این موضوع را در نظر نمی گیرند و به سلیقه مخاطب توجه کمتری می کنند. صفحه آرا باید بتواند متن و عناصر تصویر را طوری کنار یکدیگر قرار دهد که مخاطب را به خواندن بیشتر ترغیب کند. این مهارت با کسب دانش، شناخته مخاطب و تمرین مداوم انجام می پذیرد.

 

 

جلب توجه خواننده با صفحه آرایی استثنایی کتاب

 

 

برای داشتن یک صفحه بندی جذاب چه کنیم؟

همان طور که در سطرهای پیشین نیز مطرح شد برای داشتن یک صفحه بندی جذاب بهترین راه سپردن این کار به افراد حرفه ای و متخصص و مؤسسه های متخصص این کار می باشد. یکی از مؤسسات متخصص در این زمینه هلدینگ ایران تایپیست می باشد. این هلدینگ با داشتن متخصصان حرفه ای می تواند کمک بسیاری در این زمینه به شما نماید. در این مؤسسه سفارش دهنده کار حکم رئیس جمهور را داشته و شما می توانید هر آنچه نیاز دارید از این مؤسسه بخواهید.

شما با وارد شدن به سایت مجموعه ایران تایپیست می توانید سفارش خود را ثبت کنید و پس از مدت زمان کوتاهی سفارش خود را تحویل بگیرید. همچنین می توانید پیش از گرفتن سفارش خود برآورد هزینه ها را نیز از مجموعه بخواهید تا بدانید هزینه سفارش شما چقدر خواهد بود. با مؤسسه ایران تایپیست دیگر نگران صفحه آرایی خود نباشید. این مجموعه کتاب، پایان نامه و هر آنچه شما بخواهید را در بهترین شکل و با قیمت مناسب به شما تحویل خواهد داد.

 

 

برای داشتن یک صفحه بندی جذاب چه کنیم؟

برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/cYlmq2MV
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه