به گزارش فرصت امروز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام محمدحسین طاهری آکردی در نامه خود به ذبیح الله خدائیان با یادآوری اصل هشتم قانون اساسی که ستاد امر به معروف را محل رجوع مردم و طرح مطالبات اقشار مختلف دانسته، تصریح کرد: معاونت اجتماعی و مطالبه گری این ستاد روزانه پاسخگوی تماس هایی با موضوعات مختلف است که دسته بندی و اولویت گذاری این تماس ها نشان می دهد مسأله کیفیت و قیمت خودرو در رأس مطالبات مردمی است.
وی افزود: مردم گلایه مند هستند که بر چه اساس و منطقی قیمت یک خودرو گاهی در طول یک ماه چند بار افزایش پیدا می کند، اما کیفیت خودروها ثابت و حتی گاهی دچار افت هم می شود.
طاهری آکردی، با توجه به کثرت مطالبات مردمی در بحث سامان دادن به صنعت خودرو بیان کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از باب امر به معروف و نهی از منکر مردم به مسئولین به مسأله شفاف سازی نحوه قیمت گذاری خودرو (و نه مسائل تخصصی این صنعت) ورود کرده و با راه اندازی پویش «مطالبه گری شفاف سازی قیمت خودرو توسط شورای رقابت» در صدد تجمیع مطالبات مردمی در قالب یک پویش و انتقال آن به نهادهای قانونی کشور برآمد.
وی تأکید کرد: ما در ستاد امر به معروف و نهی از منکر خود را در کنار تولیدکنندگان کشور می دانیم، اما رضایت مردم بر هر امر دیگری اولی است. این پویش در ۳۰ آبان ماه راه اندازی شد که مورد توجه رسانه ها و مردم قرار گرفت، به نحوی که تا تاریخ این نامه بیش از ۱۰ هزار نفر از مردم این پویش را امضا کرده اند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر با طرح این موضوع که ستاد امر به معروف و نهی از منکر بعد از رسیدن این پویش به عدد قابل توجه با تهیه و تنظیم این نامه، مطالبه و نارضایتی مردم را به سازمان بازرسی کل کشور که نهاد قانونی متولی در این زمینه است، ارجاع می دهد که تا طبق فرآیندهای قانونی به این مطالبه مردم رسیدگی شود، خاطرنشان کرد: با توجه به این که خدشه به نظام اسلامی بالاترین منکر است و نارضایتی مردم باعث خدشه به نظام می شود، از شما درخواست داریم در اسرع وقت نسبت به رسیدگی به مطالبات مردم در زمینه مسائل مرتبط با صنعت خودرو اقدام نمایید.