یکشنبه, ۱۷ تیر(۴) ۱۴۰۳ / Sun, 7 Jul(7) 2024 /
           
فرصت امروز

انواع خدمات و درمان دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی در کلینیک لبخند درمان

همه ما برای داشتن دندان های سالم نیاز داریم که سالانه از خدمات زیبایی دندان و خدمات درمانی استفاده کنیم. به آن دسته از کارهای درمانی که در مراکز دندانپزشکی برای ترمیم کردن دندان و بهبود زیبایی آن انجام می شوند، خدمات زیبایی و درمانی دندانپزشکی گفته می شود.

معرفی خدمات و درمان های دندانپزشکی

خدماتی که عموماً در کلینیک های دندانپزشکی به بیماران ارائه می گردد به دو دسته تقسیم می شوند. برخی از این خدمات فقط برای درمان مشکل فعلی بیمار هستند و برخی دیگر علاوه بر ترمیم و رفع مشکلاتی چون دندان درد، جنبه زیبایی هم دارند. معمولاً بیماران زمانی که دچار مشکلاتی چون پوسیدگی دندان، عفونت لثه، درد دندان، عفونت ریشه و ... می شوند به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه می کنند.

به این ترتیب دندان پزشک متخصص آسیب های وارد شده به فک، دندان و دهان آن ها را بررسی می کند و درمان لازم برای آن را به کار می گیرد. حالا اگر بیمار به خدماتی چون اصلاح فرم ظاهری دندان نیاز داشته باشد از خدمات دندانپزشکی زیبایی استفاده می کند. ردیف کردن دندان های نامرتب، لکه گیری و جرم گیری آن ها نیز به این منظور مورداستفاده قرار می گیرند. در این بخش از مقاله به صورت جداگانه انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی را عنوان می کنیم تا بهتر متوجه تفاوت این روش ها و خدمات درمانی و زیبایی شوید.

انواع خدمات دندانپزشکی زیبایی

امروزه بیشتر افراد به زیبایی ظاهری و سلامت دندان های خود اهمیت زیادی می دهند. به همین خاطر اغلب کلینیک های دندانپزشکی مانند کلینیک لبخند درمان از روش های مختلفی برای زیبایی دندان ها، بهبود خط لبخند، سفید کردن و لکه گیری دندان ها و ... استفاده می کنند. البته خدمات زیبایی بسیار گسترده هستند و با توجه به نیاز مراجعان و تشخیص دندان پزشک متخصص، امکان استفاده از این روش های درمانی برای افراد مختلف مهیا شده است. این درمان های زیبایی عبارت اند از:

خدمات دندانپزشکی زیبایی و ترمیمی

سفید کردن دندان ها

Whitening یا سفید کردن دندان ها یکی از خدمات زیبایی است که برای رفع زردی دندان و یا از بین بردن لکه های سیاه و قهوه ای که بر روی دندان ایجاد شده اند، به کار می رود.

میناکاری دندان

دندان های انسان به مرور زمان به خاطر رعایت نکردن نکات بهداشتی و مصرف نمودن مواد قندی و خوراکی های حاوی ترکیبات اسیدی، حالت اولیه و طبیعی خود را از دست می دهند. به همین خاطر ظاهر آن ها زیبایی و درخشش اولیه خود را نخواهد داشت. با استفاده از روش میناکاری فرم ظاهری دندان ها ترمیم می شود و دندان ها به حالت اولیه و طبیعی خود بازمی گردند. روش هایی چون ونیر یا باندینگ جزو روش های مکمل میناکاری هستند.

کلینیک دندانپزشکی تهران

باندینگ

روش باندینگ دندان یکی دیگر از روش های متعددی است برای زیبایی ظاهری دندان به کار می رود. در این روش دندان پزشک از مواد همرنگ دندان استفاده می کند و آن ها را روی دندان ها می چسباند. این روش که برای دندان های شکسته و یا شکاف دار مورداستفاده قرار می گیرد، بسیار پرطرفدار و محبوب است.

 کرادینگ دندان

شاید تا کنون نام روش کرادینگ را نشنیده باشید. این واژه برای افرادی آشناست که از انجام ارتودنسی سر باز می زنند و نمی خواهند برای مرتب سازی دنداهایشان از ارتودنسی استفاده کنند. در واقع کرادینگ با تصمیم دندانپزشک می تواند به جای ارتودنسی انجام پذیرد.

ارتودنسی دندان

ارتودنسی یکی از روش های خوبو مؤثر برای اصلاح فرم فک کودکان و منظم کردن دندان های نامرتب آن ها است. البته این گفته به این معنا نیست که بزرگ سالان نمی توانند ارتودنسی انجام دهند. افرادی که فرم ظاهری دندان های آن ها طبیعی نیست هنگام صحبت کردن و خندیدن اعتماد به نفس ندارند. این افراد هم خیلی راحت می توانند برای حل این مشکل به یک کلینیک دندانپزشکی تهران یا سایر شهرهای دیگر مراجعه کنند و از این خدمات زیبایی استفاده کنند.

روکش دندان

روکش کردن دندان ها هم در سال های اخیر رایج شده است. بیماران با استفاده از لمینت ونیر که یک نوع روکش دندان است، می تونند در کلینیک های دندانپزشکی دندان های خود را روکش کنند.

اصلاح طرح لبخند

اصلاح طرح لبخند با استفاده از جراحی لثه انجام می شود. افرادی که نیاز به تغییر شکل لثه داشته باشند به دندان پزشک متخصص مراجعه می کنند و با انجام یک سری خدمات زیبایی که روی فک، لثه و دهان و دندان آن ها انجام می شود، طرح لبخند خود را اصلاح می کنند.

کامپوزیت دندان

گاهی اوقات پیش می آید که ما به خاطر بیماری یا ضربه ای که در تصادف به دندانمان وارد شده، مقداری از دندانمان را از دست می دهیم. به عنوان مثال دندان ما می شکند یا در یک سانحه رانندگی دندان ها لب پر می شوند. کامپوزیت ها به عنوان یک روکش مقاوم و زیبا می توانند عیوب ظاهری دندان را پوشش دهند.

اوردنچر دندان

اوردنچر برای افرادی قابل استفاده است که دندان های اصلی خود را برای همیشه از دست داده اند. این روش نوعی کاشت دندان است. در این روش عملکرد دندان های کاشته شده که به عنوان جایگزین دندان های اصلی مورداستفاده قرار می گیرند، بسیار عالی است. این روش که درواقع ترکیبی از پروتز و ایمپلنت دندانی است این حس را به بیمار القا می کند که دارای دندان های طبیعی است.

لکه گیری دندان

احتمالا افرادی را دیده اید که به خاطر دود سیگار، رعایت نکردن نکات بهداشتی دهان و دندان و مصرف زیاد چای پررنگ و قهوه دندان هایشان زرد و بد رنگ شده باشد. روش لکه گیری می تواند برای این افراد بسیار مؤثر باشد. البته بعضی از افراد هم هستند که بخش مینای دندان آن ها دچار لکه های مقاومی شده که به راحتی از بین نمی روند. امروزه دیگر دندان پزشک متخصص می تواند با استفاده از روش های گوناگونی مثل بلیچینگ یا لکه گیری دندان های زرد، این مشکل را برطرف کند.

 

انواع خدمات دندانپزشکی ترمیمی و درمانی

بیشتر مراجعانتا زمانی که کارد به استخوانشان نرسیده به دندانپزشکی ها مراجعه نمی کنند. مهمولاً برای مشکلاتی چون درد دندان، پوسیدگی دندان آسیاب، عفونت کردن لثه و یا عصب کشی دندان های خراب به این کلینیک ها مراجعه می کنند. با توجه به مشکل هر بیمار، خدمات ویژه ای توسط دندان پزشک متخصص در اختیار آن ها قرار داده می شود که عبارت اند از:

معاینه

معاینه توسط دندانپزشک هم به افراد سالم توصیه می شود و هم برای افرادی که دچار مشکلات دهان و دندان هستند لازم است. خردسالان و کودکان باید دو سال یک بار حتماً به دندان پزشک مراجعه کنند. بزرگ سالان بهتر است که شش ماه یک بار حتماً یک معاینه دندانپزشکی انجام دهند.

درصورتی که فردی مشکلی داشته باشد دندان پزشک می تواند با بررسی و معاینه، مشکلات موجود را شناسایی نموده و هرچه سریع تر یک راهکار برای ترمیم و حل مشکل دندان پیدا کند. معاینات دندانپزشکی می تواند از بیماری های خطرناکی چون سرطان دندان پوسیدگی و عفونی شدن دندان ها و ... جلوگیری کند.

 

پر کردن شکاف و سوراخ دندان

پر کردن سوراخ های روی دندان یا شکاف های بین دندان ها یکی از رایج ترین خدمات درمانی و ترمیمی است که در کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود. در این مواقع سوراخ موجود در دندان ها یا فواصل بین آن ها با استفاده از مواد مخصوص پر می شوند. به این صورت دندان در برابر پوسیدگی مقاوم می شود.

جرم گیری دندان

روش جرم گیری دندان که با هدف حذف مواد زائد انباشته شده روی دندان ها به کار می رود، جرم های سخت و پلاک هایی که روی دندان ها تشکیل شده اند را از بین می برد و ظاهر دندان ها را بهبود می بخشد. لازم به ذکر است باید فرق جرم گیری لثه با جرم گیری دندان را حتما بدانید و از نحوه انجام هر کدام اطلاعات کسب کنید.

پر کردن دندان های آسیب دیده

دندان هایی که به خاطر پوسیدگی آسیب دیده اند و دارای حفره هایی در بخش های مختلف خود هستند، نیاز به پر کردن دارند. زیرا اگر این پوسیدگی ترمیم نشود، ممکن است عصب دندان آسیب ببیند و نیاز به عصب کشی داشته باشد. در این روش دندان پزشک با استفاده از ابزارهای مخصوص چون مته پوسیدگی را از بین می برد و داخل حفره ایجاد شده را با مواد مخصوص پر می کند.

کشیدن دندان

کشیدن دندان های شیری کودکان خردسال یا دندان افراد مسن که به خاطر عفونت ریشه دیگر امکان درمان آن ها وجود ندارد، در کلینیک های دندانپزشکی انجام می شود.

 عصب کشی دندان

درمان ریشه دندان و ترمیم پالپ آسیب دیده آن با نام عصب کشی شناخته می شود. این روش درمانی که بسیار پیچیده است به افرادی که دچار عفونت دندان و آسیب دیدگی پالپ دندان شده اند، کمک می کند تا از شر دندان درد خلاص شوند و ریشه دندان آسیب دیده آن ها درمان شود.

روکش دندان های آسیب دیده

بسیاری از افراد ممکن است به خاطر تصادف یا ضربه های ناگهانی دچار مشکلاتی شوند و دندان های جلوی آن ها آسیب ببیند. روکش دندان که از موادی چون پرسلن و رزین تولید می شود برای این افراد قابل استفاده است.

باندینگ دندان های آسیب دیده

باندینگ یکی از روش های زیبایی است. اما برای افرادی که دندان های آن ها آسیب دیده باشد، امکان استفاده از باندینگ هم وجود دارد. افرادی که دندان های آن ها ترک خورده، تغییر رنگ پیدا کرده یا شکسته است، می توانند از این روش استفاده کنند. علاوه بر این روش هایی که عنوان شد، برخی دیگر از روش های درمانی هم هستند که شامل خدمات درمانی می شوند. این خدمات عبارت اند از:

  • تاج گذاشتن روی دندان های آسیب دیده
  • ساخت دندان مصنوعی
  • بریج کردن دندان ها
  • نصب محافظ دهان و دندان
  • ساخت ایمپلنت دندانی
  • درمان های ارتودنسی
  • پیوند لثه
  • جراحی فک
  • فلورایدتراپی
برچسب ها : اخبار امروز
لینک کوتاه صفحه : www.forsatnet.ir/u/9poZ5art
به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی :
نظرات :
قیمت های روز
پیشنهاد سردبیر
آخرین مطالب
محبوب ترین ها
وبگردی
آزمایشگاه تجهیزات اعلام حریق آریاکخرید فالوورقیمت ورق گالوانیزهخرید از چیندوره مذاکره استاد احمد محمدیخرید فالوور فیکدوره رایگان Network+MEXCتبلیغات در گوگلآموزش آرایشگریقصه صوتیریل جرثقیلخرید لایک اینستاگرامست مدیریتیواردات و صادرات تجارتگرامخرید آیفون 15 پرو مکستجارتخانه آراد برندینگواردات از چینتعمیر گیربکس اتوماتیکخرید سی پی کالاف دیوتی موبایلخرید قسطیاپن ورک پرمیت کاناداتعمیر گیربکس اتوماتیک در مازندرانورمی کمپوستچاپ فوری کاتالوگ حرفه ای و ارزانقیمت تیرآهن امروزمیز تلویزیونتعمیر گیربکس اتوماتیکتخت خواب دو نفرهخدمات پرداخت ارزی نوین پرداختدندانپزشکی سعادت آبادتور استانبولنرم‌افزار حسابداری رایگانتور استانبولتور اماراتکولر گازی جنرال گلدکولر گازی ایوولیچک صیادیخرید نهال گردوکمک به خیریهماشین ظرفشویی بوشخدمات خم و برش و لیزر فلزاتتعمیرگاه فیکس تکنیکصندلی پلاستیکیرمان عاشقانهگیفت کارت استیم اوکراینسریال ازازیلتور سنگاپورلوازم یدکی تویوتا
تبلیغات
  • واتساپ : 09031706847
  • ایمیل : ghadimi@gmail.com

كلیه حقوق مادی و معنوی این سایت محفوظ است و هرگونه بهره ‌برداری غیرتجاری از مطالب و تصاویر با ذكر نام و لینک منبع، آزاد است. © 1393/2014
بازگشت به بالای صفحه